Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-30 15:08
2025-11-29 15:55
2025-11-28 13:00
2025-11-26 17:38
2025-11-25 11:54
2025-11-24 12:38
2025-11-21 11:10
2025-11-20 12:08
2025-11-16 16:07
2025-11-13 15:42
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Karšta tema, puikus straipsnis, ačiū. Klausimas, ar jį skaito atsakingi politikai, o jei skaito, ar ir toliau nusikalstamai valstybės atžvilgiu šį klausimą ignoruos?
Sutinku su mintimis, tačiau verslas taip pat ne šventieji. Klausimai darbuotojams darbo pokalbio metu apie " ar planuojate tureti vaiku", " ar jusu vaikai serga" nepamažina depopuliaciją. Todėl atsakomybė 50/50 yra tiek valstybes visu vadovybiu tiek verslo.
Čia yra didžiulė problema. Valstybė norėjo pagelbėt tėveliams ir pridėliojo visokių socialinių garantijų, kurias turi suteikti ne sodra, bet darbdavys. Kadangi darbdaviai siekia pelno, natūraliai vengia potencialių problemų/išlaidų/prastovų. Ir visi jauni tėveliai bei mamytės tampa rizikingi. Pirmos ligos dienos, mamadieniai, išeitinės, visokios išeitinės ir kt. garantijos turi būti užtikrinamos sodros, o ne darbdavio. Aš sutikčiau mokėti didesnius DU mokesčius, jei tik šitos rizikos dingtų - tada aš galėčiau visus darbuotojus vertinti vienodai. Realiai sodra dar galėtų ir darbdaviui kompensuoti darbuotojo ligą, nes darbai stovi atsiranda nuostoliai. Kol šitie dalykai nebus sutvarkyti, tol jauni tėveliai nebus patrauklūs darbdaviams ir vengs gimdyti. Vaikai yra gyvenimo investicija ir didžiulis vargas bei atsakomybė. Jau vien tam vargui ryžtasi ne visi, o papildomos potencialios problemos su darbu visiškai užmuša norą.
Taip moteru nepriimam nes neplanuotai buna apvaisinamos.
Pavyzdys is vienos imones. Pagimde, isejo vaiko prieziuros atostogu, po poros metu grizo, bet darbo vieta, numatyta darbo sutarty (adresas), persikele per 2 km. Sakom, davai grizk, bet i kitas patalpas (tikrai ne blogesnes, net geresnes), sako nenoriu, noriu, kur dirbau :))). Galvojam atleisim be darbuotojo kaltes su visom pasekmem (iseitines ir panasiai). Pasirodo atleist negalim, nes pagal DK tiesiog negalim, jeigu augina mazametiik ir nera darbuotojo kaltes. Sedejo ant sofos ir gavo alga iki vaikui sueis 3 m. ))) DK 61 ir 57 str. )))
Valstybe demografijos problemu negali uzkrauti verslui. Atsakomybe turi prisiimti valstybe, nes verslo tikslas - pelnas, o ne demografija.
Toliau esantys komentarai supinu9ja minty kad kolegu verslininku kalte yra 80 proc. Per gerai galvojau.
Ne demografinės problemos, o psichologinės. Niekada taip gerai negyvenom, bet vaikų turėti nenorim. Kažkuriam VŽ straipsnyje buvome praminti hedonistais. O dėl JK. Siūlau susipažinti su tema white privellege.
Kol URM vadovaus anūkėlis, bus vien problemos, pas jį ne tie prioritetai..
Su propaguojamais lgbt...Tai kad jis, berods, 4 vaikus turi. Prie demografines problemos sprendimo prisideda darbais, o ne zodziais...
Kai turi už ką pramogauti ir keliauti ne vaijus auginti rūpi. Halioja ir man ir absoliučiai daugumai mano aplinkoje, kur du vaikai šeimoje jau daug, o vienas norma, nors yra ir sąmoningai be vaikų ir jie jau per seni jų susilaukti. Visose šqlyse mažėjant skurdui mažėja gimstamumas. Pasaulis gyveno ir su vienu milijardu, kodėl manoma, kad vėl negalėtų?
Galėtų, klausimas kas tą skaičių sudarytų. Nes kol kas daugumą sudaro tiktai ne pasaulio gėrį ir bendrą naudą kuriantys. O tie kas realiai kuria, nėra motyvuoti arba neturi galimybių turėti (arba turėti keletą) vaikų.
Pasaulio gėris ir bendra nauda irgi ne absoliuti tiesa. Vieni nori grįžti prie mažiau vatojimo, bet kitiems tai bus "mažiau gėrio ir naudos"
Performuluosiu - tiek kas kuria vertę, jie nėra pakankamai motyvuoti susilaukti daug palikuonių, nes praranda asmeninio gyvenimo kokubę dėl to. Kas tos gyvenino kokybės neturi visai ir nieko nekuria, tie dauginasi geometrine progresija. Nėra jokio pasaulio alkio, nėra jokių problemų kurias turėtų pręsti pasaulio mažuma, yra tik besaikis noras daugintis ir tik vėliau žiūrėt kaip bus. Ką noriu tuo pasakyti apie straipsnį - imigracija nėra panacėja, ji tik kuria problemas kurių dabar nėra. Panacėja yra skatinimas ir galimybių sudarymas susilaukti vaikų saviems žmonėms, kurie gyvena toje šalyje ar regione (kalbant apie bet kurį regioną).
Pasitikrinkite faktus, daugiau 90% populiacijos nebesidaugina ne tik geometrine progresija, bet išvis tampa panašūs į mus. Gyventojų skaičiaus augimas mažėja ir iki amžiaus galo visai sustos. Tik keliose šalyse užsachario Afrikoje dar išlikęs didžiulis gimstamumas
Aš suprantu kad fūristai nori pigios mėsos, bet tas "cultural diversity" geruoju nesibaigs. Atvyksta žmonės su labai skirtinga pasaulėžiūra ir papročiais, dėl to kyla įvairūs nesutarimai. Jūs nesuprantat, kad vyksta "tylus karas". Ne ginklais, bet per gimstamumą. Migrantai dauginasi labai sparčiai. Pažiūrėkit kas darosi didesniuose europos miestuose, tam pačiam paryžiuje, londone. Gyvenu lietuvoje, nes mes ikišiol nebuvome geidžiamu migrantų tikslu ir dėl to dar gyvename gana ramiai. Tikrai nenoriu kad mes pradėtume susidurti su tokiom demografinėm problemom kaip tie minėti miestai. Jau turėjom čigonų taborą, visas Vilniaus rajonas vis dar yra probleminis. Dar papildomų getų aš čia tikrai nenoriu. Spręskim savo jaunimo edukacijos problemas, o ne eikim lengviausiu keliu negalvojam metus į priekį.
Būtent. Tema yra ignoruojama ir tikrosios problemos kylančios iš migrantų yra nuslepiamos, kai kur net baudžiant už viešinimą, tik tam kad pasirodyti politiškai korektiškiems. Tai nėra sprendinys prisivežti ar prileisti tolimųjų kraštų žmonių su skirtingu pasaulio suvokimu, nes jie net neturi minčių dirbti. Visą tai išsispręstų išsprendus dotacijų ir paramos klausimus, kuriuos jie išnaudoja savo naudai ir nėra motyvuoti dirbti.
Rekomenduočiau perskaityti Hans Rosling "Faktų galia", gal nekleistumėte netiesos apie "kitų" gimstamumą
Jokiu babaju, tai...Bet tai kur robotizacija, dirbtinis intelektas, 5 pramones revoliucija!!!? Juk zmones tuoj darbu nebetures.
Man keisčiausia, kad neturime nuolatinės komisijos/komiteto gimstamumo skatinimo klausimams. (Ar turim?)
Emigrantai nukariavo Romos imperiją, bet Roma liko, tai nieko nenutiks ir po naujųjų emigrantų antplūdžio - Roma liks.
Iš kelių komentarų matau, kad Jūs ir tokie kaip Jūs ir esat EU problema. Kitaip sakant Merkel politikos šalininkai. Naujieji emigrantai atsineša senąsias problemas iš savų šalių ir naująją gyvenamą vietą paverčia išviete iš kurios pabėgo. Kodėl tai turi būti siekiamybė mums, kurie kuriame savo sistemą ir priverstinai nenorime nieko, kas nenori asimiliuotis į ją?
Aš esu pilietis o ne problema, o pilietis turi teisę į savo nuomonę, ji neprivalo sutapti su Jūsų. Gyvenkite kaip norite, dauginkitės, bet neverskite to daryti nenorinčius.
Tai niekas neverčia, kiti net ir negali, aš šiuo klausimu labai empatiškas, tačiau esu už tai, kad būtų skatinamas vaikų turėjimas ir jis būtų prioritetu valstybėje, toliau sekant edukacijos prioritetu. Tai kuria ateitį tautai, savybei. Jokių būdų nekvestionuoju asmeninių pasirinkimų. Tuo pačiu, prioritetas skatinti gimstamumą, neturi virsti įsivežamomis problemomis ir kažkokia kultūrine diversifikacija, nes tai nėra siekiamybė kaip tautai.
Jokiu būdu*
Man labiausiai apgailėtina atrodo kai visomis įmonomomis priemonėmis bandoma auginti ekonomiką didelių ateities problemų sąskaita. Gerai parašėt - tie migrantai patys prisitaikyti nenori ir net neketina, naujus namus jie nori paversti tokia pačia išviete, kurioje patys užaugo. Aš geriau dabar brangiau mokėsiu už prekes dėl fūristų trūkumo, nei ateityje gyvensiu gete. Šitas ekonominis augimas yra laikinas, o ta demografinė problema liks visiems laikams, ir tik didės. Politikų šlykštus wokerizmas ir bestuburizmas prieš verslo interesus.
Galų gale ir tų fūristų po dešimtmečio nebereikės, bus savavaldės fūros ir t.t. Tai ką mes su jais darysim čia prisivežę?
būtų skatinamas vaikų turėjimas ir jis būtų prioritetu valstybėje, toliau sekant edukacijos prioritetu. /////////////////////////////// Šeima ir švietimas - pagrindas sveikai valstybes raidai ir jos ekonomikai, didesnės pridėtinės vertęs kūrimui. Pas mus gi viskas atvirkščiai - valdžioj spalvoti su savio genderizmais ir privačios švietimo sistemos magnatas )) Liūdna, kad žmonės ne galva mąsto, eidami prie balsadėžių.
Turiu 5 vaikus. Nors pensija ne už kalnų, bet tenka arti, nes paramos jauniausiems dar reikia. Kiti jau tampa savarankiškais. Mūsų tauta unikali savo darbštumu, kantrybe, anksčiau buvo itin tvirta krikščioniškame tikėjime, kuris padėjo ištverti CCCP okupacijas ir tremtis. Šiandien naudojamės to įdirbio dividendais - laisve, naryste NATO, ES. Šių dienų hedonistinės vartotojiškos visuomenės įdirbis lems ateinančių kartų liūdną ateitį. Islamo diktatūrą, tampančių mažuma ir svetimaisiais savo gimtinėje likimą.
O tai ką siūlot - pensijų jau nebus kas uždirba po 15 metų maždaug, per tiek laiko net su didžiulėmis pinigų sumomis šeimai naujų darbuotojų neužauginsime.
Turejom nebloga etapa su baby boom'u, kai blinkeviciute dalino pinigus uz vaikus. 100% 2 metus. Buvo, aisku, tada kombinavimo, nes skaiciavo pradzioj paskutiniu 3 men. vidurki, bet jeigu skaiciuot kad ir metu vidurki, nustatant salyginai dideli minimuma (sakykim vidurki DU), nes jauni gali iur neturet stazo, manau, reikalai pageretu. tiesiog reikia resursu tam ir nusibrezt prioritetus, o ne apeliuot i zmones, kokie jie negeri, klad negimdo. Nieks ir negimdys prie tokiu, atsiprasant, pasalpu.
Labai daug miglos pripusta. Viena savaite raso kaip robotai atima darbus ar kad reikia 4 dienu darbo savaites, kad visiems uztektu darbo, kita savaite jau aiskina, kad truksta darbo ranku ir imigracija yra vienintele iseitis. Zvelgiant i tendencija, manau pirmas variantas realesnis. Kitas aspektas yra kokybeje, o ne kiekybeje. Geriau buti 2mln. turtingu ir laimingu gyventoju valstybe, negu 3mln. su kruva problemu.
Būtent - rašinėliai iš lubų, vieną dieną nėra kam dirbti, kitą dieną robotai viską nudirba...
Nemanau, kad aplamai yra darbo jėgos trūkumas. Yra pigios darbo jėgos trūkumas.
Nieko, ko neišspręsim patys, išspręs klimato kaita. Ištikus keletui rimtesnių heat waves, nusinešiančių po kelis milijonus gyvybių pietų Europoj, vidurio Azijoj, ir pan. į geroj klimatinėj situacijoj esančią Lietuvą plūste paplūs norintys išgyventi.
... ir išvarys lietuvius į Indiją ar Iraką. ;)
Maloniai stebina komentarai. Kaip visada, viena dalis yra už pasyvią poziciją ir technologinius/administracinius sprendimus, kuriuos turi priimti vyriausybė ar seimas, o jei ne, tai išrinksim geresnius - ir viskas susitvarkys. Kita dalis supranta, kad taip paprastai jau nebeišsisuksim. Galim tik atidėlioti, ir gyventi iliuzijose, kol dar galim.
Paminima reali problema - Lietuvos nykimas (naikinimas?), o paskui svarstoma išgalvota problema - "darbo jėgos trūkumas", kurio nėra. Gal būt už gamyklų vartų stovi ir mažesnės eilės norinčių dirbti, nei prieš 10 metų, bet nepatingėjus parašyti skelbimą, tos eilės žaibiškai išsirikiuoja. Pvz. šios dienos skelbimas cvbanke: ieško aukštalipio, paskelbta prieš 11 valandų, 13 kandidatų vien tik iš cvbanko, nors įdarbins greičiausiai kokį pažįstamą ar giminę, nes eilės norinčių (...lt/montuotojas-aukstalipys-kaune/1-6338815). O ten, kur nereikia krūvos pažymėjimų, sugebėjimų ir sunkaus darbo, per dieną susirenka daugiau kaip 50 norinčių dirbti, ypač jeigu pasiūlo algą, už kurią įmanoma pragyventi, pvz. administratorė klinikoj (.lt/administratorius-e-kaune/1-9659027). Taip kad straipsnis prastesnis, nei ChatGPT rašinėlis studentui, nes apie nieką ir išgalvotus dalykus. ;)
Visiskai pritariu. Musu problema del darbingo amziaus zmoniu sumazejimo, priesingai nei daugelyje ES saliu, yra daugiau salygota dideles emigracijos per kelis desimtmecius, o ne mazo gimstamumo. Pasiulykime tokias darbo salygas, kad sugriztu bent puse visu per trisdesimt metu emigravusiu musu tautieciu, ir apie darbo jegos trukumo problema pamirsime ilgam. Jei butu tiek sugriztanciu, realiai nesugebetume visu idarbinti.