Valdiški pinigai: lengva prašvilpti

Publikuota: 2021-10-06
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ Redakcijos nuomonė

Nors viena iš Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) komunikacijos „galvų“ jau nusirito, toliau netyla svarstymai apie ministerijos, taip pat ir žiniasklaidos rinkos reputaciją, ne itin giedra ir ministro Arūno Dulkio padangė. Situaciją kursto ir į dienos šviesą vėl išvilktos viešųjų pirkimų spragos.

Sveikatos apsaugos ministras A. Dulkys, opozicijos vis stipriau puolamas dėl prastėjančios COVID-19 situacijos, norom ar nenorom mestelėjo kritikams dar vieną kozirį – SAM buvo pasirengusi lengva ranka atseikėti dešimttūkstantinę sumą už laidą, kurioje pasikalbėjo ministro visuomeninis konsultantas ir kuri nebuvo pažymėta nei kaip reklama, nei kaip ministerijos užsakymas. Niekaip.

Dalis atomazgos jau žinoma – su pareigomis atsisveikino ministro patarėja Aistė Šuksta, prisiėmusi atsakomybę dėl minėtos situacijos. Į krūtinę mušėsi ir pats ministras, pareiškęs suprantantis, kad už visus procesus SAM atsako jis. Tačiau kartu pabrėžė, jog ir patarėjai suvokia, kad turi savo funkcijas, kad rizikuoja taip pat.

Kilus triukšmui, užmokesčio skubiai atsisakė ir laidos kūrėjai.

Vakcinavimo viešinimo kampanija, kurią vykdo SAM, ne kartą buvo susilaukusi kritikos, nors tam ir skyrė gana įspūdingas sumas: šiemet tam išleista beveik 940.000 Eur. Tačiau nei informacijos sklaida įvairiuose medijos kanaluose, nei juo labiau lauko stendai, vėliavėlės, suvenyrai ir kt., regis, didesnio įspūdžio skiepytis nelinkusiems gyventojams nepadarė. Negana to, ilgą laiką buvo nesuprantama, kokiu eiliškumu bus skiepijami gyventojai, nes tvarka vis buvo kaitaliojama, iš ministerijos sklido prieštaringa informacija. Todėl iniciatyvą į savo rankas pradėjo imti didieji miestai, pirmiausia – Vilnius.

Viena vertus, galima suprasti, kad, stringant skiepijimo kampanijai ir blogėjant pandeminei situacijai Lietuvoje, dabar SAM mėgina imtis efektyvesnių viešinimo priemonių – tarp jų ir tokių, kurios pasiektų galbūt didžiausius skiepų priešininkus arba pakankamos informacijos negaunančius asmenis.

Tačiau atvejis, kai paslauga perkama nesilaikant elementarių viešųjų pirkimų taisyklių – iš vieno šaltinio, „apklausiant“ tik jį vieną, – daugiau nei neprofesionalu ir neatsakinga. Tokiu atveju gali kilti įvairiausių abejonių ir interpretacijų dėl naudos turėjimo ir pan.

„Ši istorija – tik vienas iš pavyzdžių, kad vakcinacijos viešinimo kampanija Lietuvoje planuojama ir vykdoma neprofesionaliai. Jau nekalbant apie tai, kad iki šiol žiniasklaidos priemonėse rodomi dar metų pradžioje šaulių savanorių neatlygintinai sukurti vaizdo klipai „Petys už laisvę“, kurie morališkai pasenę ir neatitinka naujausios pandeminės situacijos Lietuvoje. Tuo tarpu žadėtos informacinės kampanijos vis nėra“, – stebisi A. Marcinkus, interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkas.

SAM rugpjūčio pradžioje paskelbė konkursą komunikacijos kampanijai. Projektas, kuriam planuojama skirti 1,2 mln. Eur, turėtų apimti tiek tradicines, tiek netradicines komunikacijos priemones, o pagrindinis šių priemonių taikinys – neapsisprendę gyventojai. Pirkimo dokumentuose teigiama, kad pagrindinė kampanijos mintis turi būti tokia: „Vakcinacija yra vienintelis mokslu grįstas kelias valdyti virusus.“

Kaip anksčiau rašė BNS, planuojama, jog projektą sudarys komunikacijos strategija, kurioje įvardijamos vakcinaciją skatinančios skirtingos komunikacijos projekto dalys, komunikacijos kalendorius, medijos kanalų pirkimo planas bei reklamos priemonių kūrybinis pasiūlymas. Pasak ministerijos, kūrybinė idėja turi pratęsti iki šiol įgyvendintą „Petys už laisvę“ komunikacinę idėją.

Kampaniją planuota pradėti rugsėjį, bet, kaip rašo „15min“, konkurso laimėtojas vis dar neaiškus. Ministerijos atstovai tikina, kad dar vyksta projektinių pasiūlymų vertinimas.

Norėtųsi tikėti, kad šiuo atveju viskas bus atlikta pagal viešųjų pirkimų taisykles: ramina bent jau tai (jei galima tikėti SAM), kad yra „pasiūlymai“, vadinasi, tai – ne vienam pirkėjui sukurtas konkursas. Galbūt jis bus skaidrus, o laimėtojas pademonstruos efektyvią komunikacijos kampaniją.

VŽ nuomone, gal ir galėtų būti kažkiek suprantamas ministerijos noras pasitelkti visus informavimo būdus (kaip skandalingai išgarsėjusi laida „Kitokie pasikalbėjimai“), kad pasiektų labiausiai nuo informacijos nutolusius asmenis, tačiau tai neatleidžia nuo pareigos atsakingai elgtis su viešaisiais finansais – mokesčių mokėtojų pinigais.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
J. Borrellis. Strateginis kompasas Europai

Kompasas padeda rasti kelią, o strateginis kompasas, kurį aš parengiau Europos Tarybos prašymu, taps Europos...

R. Vilpišauskas. Žaliojo kurso keliai ir klystkeliai

Lietuvos Vyriausybė savo programoje įsipareigojo „eiti Europos žaliojo kurso priešakyje ir palaikyti...

Verslo aplinka
2021.11.26
Nepastatyto baseino purslai 4

Apverktinoje būklėje atsidūrusi Lazdynų baseino (ne)statyba ne tik reiškia, kad sostinė dar ilgai neturės...

Verslo aplinka
2021.11.26
O. Mašalė. Ko reikia sėkmingam Lietuvos aviacijos pramonės skrydžiui? 2

Neįtikėtina, bet paskutinį kartą Lietuva savo Aviacijos strategiją tvirtino dar 2006 metais! Taip, dokumentas...

Verslo aplinka
2021.11.25
Kad VMVT ketinimai nevirstų sviestu sviestuotu 2

Desertinė „Daktaras desertas“ po Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) mestelėtų strėlių dėl...

Verslo aplinka
2021.11.25
Išmokų „oazės“ vartai gali prisiverti 4

Vyriausybė imasi pertvarkyti užimtumo sistemą siekdama paskatinti bedarbius per nustatytą laiką susirasti...

Verslo aplinka
2021.11.24
M. Stankevičius. ES Sutelktinio finansavimo reglamentas – ar išliksim „fintech“ sostine? 3

Lapkritį pradėtas taikyti ES Sutelktinio finansavimo reglamentas jau 5 metus reguliuojamai Lietuvos rinkai...

Verslo aplinka
2021.11.23
„Indulgencijos“ nugalės taršą? 18

Aplinkos ministerijos užmojis įvesti kasmetinį automobilio naudojimo mokestį sutiktas nevienareikšmiškai –...

Verslo aplinka
2021.11.23
Vakcina, galinti įtikinti abejojančius. Tik – ne Vyriausybę 32

Nors koronaviruso situacija pastarosiomis dienomis stabilizavosi, ekspertai kalba apie atsargų optimizmą ir...

Verslo aplinka
2021.11.22
L. Ivanauskas. Pakeliui į metalų krizę: nepražiopsokime gero laiko miestų kasybai

Siekdami skaitmeninio raštingumo, modernumo, verslumo, konkurencingumo, tvarumo, žalumo ir kitokių pažangai...

Verslo aplinka
2021.11.21
R. Verkauskaitė-Kazanskienė. Naujai įkurtų verslų pamokos

Per pastaruosius metus šalies gyventojų noras imtis verslo tik sustiprėjo, rodo „Swedbank“ stebimos...

Verslo aplinka
2021.11.20
J. Kovas. Ko Lietuvos darbdaviai gali pasimokyti iš darbuotojų trūkumo D. Britanijoje? 4

Daugelį įmonių kankinantis įvairių specialybių darbuotojų trūkumas nėra tik Lietuvos problema. Darbo rinka su...

Verslo aplinka
2021.11.19
Šviesoforas mokesčių mokėtojams

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) montuoja šviesoforą įmonių „keliuose“: netrukus kiekviena bendrovė galės...

Verslo aplinka
2021.11.19
Pagiriamasis žodis subrendusiam Lietuvos verslui 5

Lietuvos verslas nenustoja stebinęs ir džiuginęs. Mūsų šalis bene sėkmingiausiai Europos Sąjungoje įveikė...

Verslo aplinka
2021.11.18
(Ne)šventiniai Lietuvos pašto siurprizai 15

Valstybės valdoma bendrovė Lietuvos paštas vėl sukilo prieš leidėjus – nuo kitų metų dvigubai keliamos...

Verslo aplinka
2021.11.17
A. Kojala. NT vystymas valstybinėje žemėje. Ar Jau viskas nuspręsta? 2

Nesuklysime pasakę, kad galimybė vystyti nekilnojamąjį turtą valstybinėje žemėje yra „karšta“ tema šiame...

Verslo aplinka
2021.11.16
E. Lucasas. Pasienio etika 1

Lenkijos pasieniečiai (kol kas) nesusiduria su apšaudymu tikromis kulkomis. Visgi jie žino esantys konflikto,...

Verslo aplinka
2021.11.16
E. Leontjeva. Keturios infliacinių mokesčių bangos, kurios mus pasieks netrukus 1

Infliacija neretai vadinama mokesčiu, uždedamu be parlamento pritarimo, nepriimant įstatymų ir nesvarstant...

Verslo aplinka
2021.11.16
Dovanų karalius nemirė 1

Nors iki Kalėdų dar geras mėnuo, parlamentarai išsijuosę rikiuoja dovanas rinkėjams – besimeilindami jiems,...

Verslo aplinka
2021.11.16
Optimizmas su išlygomis

Dėliodami artėjančių 2022-ųjų prognozes, ekonomistai teigia, kad nepaisant kone rekordinės infliacijos,...

Verslo aplinka
2021.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku