2025-03-09 13:11

„Google“ paieškoje – daugiau dirbtinio intelekto

Technologijų milžinė pristatė naują, kol kas eksperimentinę DI funkciją interneto paieškai

Michaelo M. Santiago (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Michaelo M. Santiago (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Nuo pat generatyvinio dirbtinio intelekto (DI) bumo pradžios ši technologija buvo įvardijama kaip potenciali grėsmė „Google“ interneto paieškos monopoliui. Bendrovė, savo ruožtu, pati siekia neatsilikti nuo technologinių madų ir eksperimentuoja su naujais DI funkcionalumais interneto paieškai.

Šią savaitę „Google“ savo tinklaraštyje pranešė dvi naujienas. Visų pirma, technologijų milžinė savo interneto paieškos variklyje plečia „AI Overviews“ – funkciją, skirtą su DI apibendrinti paieškos rezultatus. Ji bus rodoma atliekant dar daugiau užklausų, nei iki šiol.

„AI Overviews“ nuo šiol veiks su nauju „Google“ DI modeliu „Gemini 2.0“ ir padės atsakyti į sunkesnius klausimus, pavyzdžiui, rašant programinį kodą, sprendžiant sudėtingesnius matematikos uždavinius ar kompleksines užklausas. Bendrovė teigia, kad nauji „Gemini 2.0“ pajėgumai leis atsakymus generuoti ne tik tiksliau, bet ir greičiau.

Be to, „Google“ atskleidė naują planuojamą interneto paieškos funkcionalumą. Tai – „AI Mode“ (liet. „DI režimas“) kuris kol kas bus siūlomas eksperimentinėje „Search Labs“ aplinkoje. Ši funkcija taip pat veiks su „Gemini 2.0“ DI modeliu.

Tai yra atsakas „OpenAI“ produktui „SearchGPT“ ar „Perplexity“ DI paieškos varikliams – tai iš esmės yra specifiškai interneto paieškai pritaikytas pokalbių robotas, kuris geba paimti ir naudoti realaus laiko duomenis bei tiesiogiai sąveikauti su internetu.

„AI Mode“ yra ypač naudingas klausimams, kuriems reikia gilesnio atsakymo, palyginimo bei samprotavimo. Jam galima pateikti niuansuotus klausimus, į kuriuos atsakyti anksčiau būtų reikėję keleto užklausų“, – „AI Mode“ logiką aiškina „Google“.

Kompanija į savo paieškos variklį DI integruoja vis giliau. Jau kone ketvirtį amžiaus „Google“ paieškos variklis yra kone neatsiejamas nuo paties interneto, o ši bendrovė interneto paieškoje turi nepajudinamas pozicijas.

Jos tokios tvirtos, kad darbo ėmėsi netgi JAV Teisingumo departamentas, pernai laimėjęs vieną didžiausių pastarojo meto antimonopolinių bylų – „Google“ paieškos variklis buvo pripažintas neteisėtu monopoliu. Lapkritį savo pasiūlymus, kaip spręsti situaciją ir padidinti konkurenciją, paviešinęs Teisingumo departamentas dabar teismo prašo priversti „Google“ atskirti savo interneto naršyklę „Chrome“, kaip pačios kompanijos kontroliuojamą įrankį, per kurį naudotojai pasiekia „Google“ interneto paiešką.

Apie jos pozicijų tvirtumą taip pat pradėta svarstyti generatyvinio DI bumo pradžioje, esą ši technologija galėtų pasiūlyti greitesnę, tikslesnę ir išsamesnę paiešką, nei „Google“ indeksuojamos interneto puslapių nuorodos.

Kartu baiminamasi, kad pateikdama DI „ištrauktus“ ir apibendrintus atsakymus į užklausas, „Google“ atsitraukia nuo savo pirminio vertės pasiūlymo turinio kūrėjams – nuorodų pateikimo į jų puslapius, taip jiems generuojant naudotojų srautą. Pati kompanija tai neigia.

„Matome, kad naudodami „AI Overviews“, žmonės gauna kontekstą ir ant jo (nuorodų – VŽ) paspaudžia. Paspaudę ant nuorodų, jie šiuose puslapiuose praleidžia daugiau laiko. Jie, ko gero, tampa geresniais vartotojais, nes ateidami į puslapį, jie jau žino kontekstą“, – technologijų portalui „The Verge“ sakė Robby Steinas, „Google“ paieškos komandos produkto viceprezidentas.

52795
130817
52791