Spaudos ateitis priklauso kūrėjams, o ne tiražuotojams: kaip rinkos novatoriai keičia spausdinimo verslą?

Reklama publikuota: 2021-09-06
BMK direktorės pavaduotojas pardavimams Mindaugas Bačiulis ir „ZUZU Print“ vadovas Tomas Birbalas.
svg svg
BMK direktorės pavaduotojas pardavimams Mindaugas Bačiulis ir „ZUZU Print“ vadovas Tomas Birbalas.

Spaudos gamybos industriją šiuo metu lydi ryškūs pokyčiai ir ji sparčiai žengia skaitmeninės transformacijos keliu. Todėl sėkmę jame lengviau užsitikrina rinkos žaidėjai, į ateitį žiūrintys strategiškai, turintys drąsos diegti inovacijas, kuriantys naujus verslo modelius ir galintys pasiūlyti paslaugas, kurių stokoja konkurentai. Tokios įmonės vadinamos ne tiražuotojais, o kūrėjais bei novatoriais, sutelkusiais potencialą tapti komercinės spaudos avangardu. Progresyvius įrankius jiems šiandien siūlo vienas spausdinimo technologijų lyderių „Xerox“, pristatantis unikalią spausdinimo mašiną „Xerox Iridesse“, kurią Lietuvoje diegia oficialus bendrovės atstovas Baltijos šalyse – „Biznio mašinų kompanija“ (BMK).

Galimybės – milžiniškos

Šiandien „Xerox Iridesse“ galimybes išbando Vilniuje įsikūrusi spaustuvė „ZUZU Print“. Anot jos vadovo Tomo Birbalo, bendrovė seniai laukė inovatyvios skaitmeninės technologijos, kuri turėtų papildomų spalvų.

„Ypač – baltos. Ji egzistavo tik šilkografijoje, būdavo išgaunama rankiniu darbu, ofsetine spauda. Tačiau visi šie būdai – labai brangūs. Netgi bandomasis spaudos variantas kainuoja daug. Todėl dabar, turėdami tokią skaitmeninės spaudos inovaciją, galime bandyti spausdinti ir vieną spaudą ir taip iškart matyti, ką realu pagaminti, kaip atrodys produktas“, – naujove džiaugiasi T. Birbalas.

Jo teigimu, be baltos spalvos, ši mašina spausdina ir aukso, sidabro dažais, dengia laku, o tai praplečia įprastą spalvinę gamą. Taip technologija tik padidina pranašumą prieš konkurentus. Todėl T. Birbalas tikisi, kad „Xerox Iridesse“ įsigijimas leis stipriai pasistūmėti verslui ir išauginti pajamas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Šios spaudos mašinos potencialas – labai didelis. Dabar galime atlikti darbus, kuriuos anksčiau turėdavome užsakyti kitur. Tačiau nuo šiol siūlome visas paslaugas vienoje vietoje ir viską darome pigiau, greičiau, kokybiškiau. Dauguma spaustuvių laikosi saugaus požiūrio, nedrįsta investuoti į naujoves, o mes pasiryžome. Planuojame, kad ši investicija atsipirks per 4-5 metus, o mes per šį laiką sparčiai žengsime į priekį“, – pasakoja T. Birbalas.

Pereina į patirčių ekonomiką

„Xerox Iridesse“ įsigijusių įmonių patirtis liudija, kad ši spaudos mašina šiandien įkūnija tai, ko ieško kiekviena spaustuvė, agentūra ar su komercine spauda susijęs verslas. Taip teigianti „Xerox“ vadovė Baltijos šalims ir Moldovai Asta Dekinienė priduria, kad bendraudama su klientais pastebi siekį pasinaudoti atsiveriančiomis naujomis skaitmeninės transformacijos galimybėmis, ieškoti tvarių sprendimų.

Anot jos, komercinei spaudai pereinant iš gamybos į paslaugų verslą, esminiu kriterijumi tampa vartotojų patirtys, kurias užtikrina noras kurti pridėtinę vertę. Todėl, pasak A. Dekinienės, tik inovatyvių technologijų diegimas rinkos žaidėjams atveria tokį potencialą. Kartu – leidžia pasiekti tvarų bei pelningą augimą. 

nuotrauka::1 right

„Jei pažiūrėtume į rinkos tendencijas, akivaizdu – didėja mažų tiražų užsakymų poreikis, auga noras juos atlikti kuo greičiau. Greitis komercinės spaudos segmente dabar yra pagrindinis kriterijus. Taip pat svarbi personalizacija – rinkodaros specialistai komunikuoja su klientais suasmenindami pasiūlymus, reklamas, produktus, pakuotes, o pastarųjų poreikis dėl padidėjusios e-prekybos masto dabar ypač išaugęs. Todėl spalvotos spaudos mašinos, siūlančios aukštą vaizdo kokybę, galimybę turėti personalizuotą spausdinimą, labai greitą mažų tiražų atlikimo laiką, dabar suteikia išskirtinę pridėtinę vertę. Tai – galimybė išsiskirti, būti unikaliems, kurti klientų patirtis, o šios sudedamosios šiandien lemia sėkmę rinkoje“, – pažymi A. Dekinienė.

Pasak jos, verslas dabar funkcionuoja patirčių ekonomikoje, kurioje lemiamą vaidmenį ir vaidina inovacijos. Todėl „Xerox Iridesse“ yra ypatingas įrenginys. Ši technologija, A. Dekinienės nuomone, atliepia minėtus rinkos pokyčius, drauge leidžia diversifikuoti ir vystyti spausdinimo verslą, racionaliai galvojant apie jo ateitį.

Vadina spaudos revoliucija

Nors „Xerox Iridesse“ technologija skaičiuoja trečius metus, ji iki šiol rinkoje išliko vienu novatoriškiausių sprendimų. Tai tik patvirtina solidus šios spaudos mašinos tarptautinis pripažinimas. 

2019-aisiais ji laimėjo pagrindinį Europos skaitmeninės spaudos asociacijos (EDP) apdovanojimą skaitmeninės lapinės spaudos inovacijų kategorijoje. Toks prizas skiriamas tik geriausiems metų produktams – technologijų naujovėms. „Xerox Iridesse“ atiteko ir grafinės komunikacijos pramonės „Oskaru“ vadinamas „InterTechTM“ apdovanojimas, suteikiamas JAV spausdinimo pramonės (PIA), ir daugelis kitų įvertinimų. Visgi BMK direktorės pavaduotojas pardavimams Mindaugas Bačiulis tikina – toks tarptautinių ekspertų pripažinimas stebinti neturėtų.

„Ši skaitmeninės spaudos mašina yra vienintelė, spausdinanti iki šešių spalvų vienu ciklu. Tai – tikras perversmas tradiciniam CMYK keturių spalvų spalviniam modeliui.  „Xerox Iridesse“ turi galimybę naudoti priešsluoksnį, įprastas keturias spalvas ir antsluoksnį. Su pastaruoju dedamas lakas-skaidrus toneris, suteikiantis blizgumą. Juo taip pat dubliuojama balta spalva priešsluoksnyje ir antsluoksnyje, siekiant didesnio sodrumo. Mašina išlaiko tikslumą, leidžia dekoruoti sidabro, aukso, skaidriais bei baltais dažais, taip pat išgauti metalizuotus atspalvius, maišant CMYK spalvas su aukso ir sidabro spalvomis. Su ja galima spausdinti ir įstabia rausva fluorescencine spalva, taip pat ant juodos, pilkos spalvos, dekoratyvinių popierių. Todėl „Xerox Iridesse“ praplečia skaitmeninių spaudos mašinų dizaino galimybes ir kuria ypatingus vaizdus individualiems poreikiams“, – technologijos privalumus vardija M. Bačiulis.

Jis akcentuoja – su šiuo įrenginiu gamyba tampa gerokai paprastesnė, taupomas laikas, resursai, mažėja broko tikimybė. Be to, šešių spalvų vienu ciklu spausdinimas kuria išskirtinės kokybės produktus ypač greitai ir viena sistema, ką įprastu analoginiu būdu pasiekti yra sudėtinga.

„Ši spaudos mašina spausdina ypač kokybiškai, jai naudojamas pažangus automatizavimas. Dėl pastarojo kokybė bei produktyvumas sutelktas viename įrenginyje, leidžiančiame pasiekti norimą rezultatą be daugybės bandymų, klaidų, būdingų kitoms skaitmeninėms sistemoms. „Xerox Iridesse“ turi ir „Ultra HD Rezoliuciją“, palaikydama didelę skiriamąją gebą visoje vaizdo grandinėje: nuo spausdinimo serverio iki pačios spaudos mašinos. Tokia neprilygstama vaizdo kokybė leidžia spausdinti lygius perėjimus, smulkias linijas, išsamius šriftus, o dėl ypač mažų dalelių matiniu CMYK toneriu – sudėtingas paryškinimo bei šešėlių sritis. Verta paminėti ir „PredictPrint“ funkcijos dirbtinį intelektą, veikiantį spaudos mašinoje. Jis koreliuoja bei dalijasi naujausiais nustatymais, kai prieš spausdinimą nuskaitomi ketinamo naudoti popieriaus pakuotės brūkšniniai kodai. Taip operatorius atlieka mažiau rutininių žingsnių, o tikėtini rezultatai pasiekiami be papildomų nustatymų“, – kalba M. Bačiulis.

Išliks tik kuriantys

Nuo „Xerox Iridesse“ pasirodymo užsienio ir Lietuvos rinkose 2018-aisiais, spaudos mašiną šalyje įsigijo tik dvi įmonės. Ją dabar išbando „ZUZU Print“, o prieš kelerius metus įrenginį BMK įdiegė spaustuvei „Artrema“. Ši įmonė buvo viena pirmųjų Europoje, įsigijusių tokią technologiją.

M. Bačiulis sako – spaudos mašina pastarajam klientui leido išgyventi sunkų pandemijos laikotarpį, kadangi, sumažėjus reklamos darbų apimtims, spaustuvė gausiau pradėjo spausdinti pakuotes. Taip radosi naujų užsakovų, išsiplėtė pridėtinę vertę teikiamų paslaugų įvairovė, atliepianti pasikeitusį rinkos poreikį, kartu padidėjo ir pajamos.

Visgi paklaustas, kas kitas įmones atbaido nuo tokios investicijos, M. Bačiulis pabrėžia – komercinės spaudos rinką vis dar lydi savitas požiūris.

„Šios spaudos mašinos kaina nėra didelė ir ją įsigyti gali bet kuri vidutinė ar didesnė spaustuvė. Didesnė problema – suvokimas. Mūsų rinka vis dar ganėtinai konservatyvi. Verslas gamybą taiko prie esamo poreikio. Jei jo nėra papildomoms spalvoms, išskirtiniam dizainui, nesiryžtama investuoti į technologijas, kurios tai galėtų sukurti. Todėl reikėtų skatinti suvokimo pokytį. Sudominti verslą tapti kūrėjais, novatoriais, o ne tiražuotojais. Ši sistema ir leidžia kurti unikalų, kūrybišką spaudos dizainą, kurį galima personalizuoti, panaudoti integruotus duomenis, atlikti daugybę kitų veiksmų. Tai visiškai kitas skaitmeninės spaudos lygmuo“, – mano M. Bačiulis.

Savo ruožtu A. Dekinienė papildo – „Xerox Iridesse“ yra ir tvarus sprendimas, kadangi su šia spaudos mašina atspausdinti dokumentai gali būti vėliau perdirbti, prieš tai panaudojant „De-Inking“ procesą, kuris leidžia lengvai išimti spausdinimo dažus iš spaudo, bei pastarąjį kokybiškai perdirbti. Tarptautinė „Deinking“ industrijos asociacija (INGEDE) suteikė „Xerox Iridesse“ auksčiausią įvertinimą – 100/100.

„Spaudos industrija šią mašiną jau pripažino kaip milžiniškų galimybių sprendimą. Todėl novatorių misija ir yra priimti riziką, išbandyti esamą potencialą bei formuoti rinką. Jos liūto dalį pasiims pradininkai, nebijantys naujovių, iššūkių bei turintys drąsos. Jie taps rinkos lyderiais, nes patirčių ekonomikoje svarbiausios – progresyvios technologijos, leidžiančios kurti naujus produktus, kurių anksčiau nebuvo“, – reziumuoja A. Dekinienė.

Rugsėjo 22 d. BMK organizuoja renginį „Skaitmeninės spaudos transformacija“. Jo dalyviai kviečiami gyvai „ZUZU Print“ patalpose pamatyti naujai įdiegtą „Xerox Iridesse“ spaudos mašiną arba nuotoliniu būdu („Youtube“ platformoje) stebėti įrenginio galimybes bei išgirsti ekspertų įžvalgas apie besikeičiančią spaudos gamybos rinką. Daugiau informacijos apie renginį galima rasti BMK interneto svetainėje

FOTOGALERIJA : (3 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
NKSC vadovas: kibernetinės atakos nuslopo, tačiau bet kada gali vėl prasidėti

Kibernetinės atakos prieš Lietuvos institucijas ir verslą nuslopo, bet ekspertai pasirengę jų atsinaujinimui,...

Inovacijos
17:18
„BaltCap“ Latvijos technologijų bendrovę „Vendon“ parduoda „Azkoyen“ grupei

Didžiausia Baltijos šalyse privataus kapitalo fondų valdytoja „BaltCap“ už neskelbiamą sumą parduoda Latvijos...

Inovacijos
16:19
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
16:09
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
11:50
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
09:52
„Wargaming Vilniaus“ vadovas: nuo rudens Lietuvoje suaktyvinsime specialistų samdą Premium

Baltarusijos žaidimų milžinė „Wargaming“ per metus Lietuvoje pasamdė apie keliasdešimt darbuotojų, o nuo...

Inovacijos
05:45
„Estateguru“ siekia pritraukti institucinių investuotojų, žada nepamiršti mažmeninių Premium

„Estateguru“ ruošiasi antram lėšų pritraukimo raundui. Startuolis ketina smarkiai padidinti veiklos apimtis,...

Rinkos
2022.06.30
„Samsung“ pirmoji pasaulyje pradeda masinę pažangių 3 nm lustų gamybą

„Samsung Electronics“ tapo pirmąja lustų gamintoja pasaulyje, pradėjusia masinę pažangių 3 nanometrų...

Inovacijos
2022.06.30
Rekordiniai Lietuvos žaidimų industrijos metai: naujos galimybės ir senos problemos Premium

Lietuvos žaidimų industrija pernai stiebėsi į viršų – plėtėsi vietos įmonės, taip pat atvyko naujų, kurios...

Inovacijos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
Darbo aplinka keičiasi iš esmės: „Xerox“ žengia permainų priešakyje Verslo tribūna

Skaitmeninimo iniciatyvos versle, ypač paskatino prigijęs hibridinio ar nuotolinio darbo modelis, ragina...

Išmani Lietuva
2022.06.30
Priimant sprendimus „Tele2“ siūlo nespėlioti: duomenų analitika leis pamatyti tendencijas ir priimti efektyvesnius sprendimus Verslo tribūna

Iš kur ir kaip juda žmonės mieste, kokia vieta paslaugų teikimui pati tinkamiausia, kaip ir kur buriasi...

Regioninis verslas
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
„Teltonika Telematics“ vadovas: ne kiekviena klaida yra nusižengimas Premium

Trečias geidžiamiausias darbdavys Lietuvoje „Teltonika Telamatics“ dalijasi sėkmės istorija, kaip į...

Vadyba
2022.06.30
Turtingiausių strateginių įmonių vadovų TOP 10 – M. Armonaitis, M. Rudnickis, A. Latakas

Tarp strateginių Lietuvos įmonių vadovų pagal deklaruoto 2021 m. turto ir lėšų vertę išsiskyrė Klaipėdos...

Vadyba
2022.06.29
Tvari IT įranga – mada ar ateitis? Verslo tribūna

Kol vienos įmonės vis dar abejoja dėl investicinės grąžos į tvarumą, kitos gi imasi lyderystės ir brėžia...

Inovacijos
2022.06.29
A. Anušauskas: kiberatakų organizatoriai ieško silpnų vietų, galimi išpuoliai prieš verslą 1

Su Rusija siejamos organizuotos kibernetinės atakos prieš Lietuvą pirmąkart pasiekė tokį platų mastą, o radus...

Inovacijos
2022.06.29
Auga Aerokosmoso duomenų centro kuriamų sprendimų ir technologijų paklausa Verslo tribūna

Praėjusiais metais Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos...

Kuriantiems rytojui
2022.06.29
Ar verta skaitmeninius sprendimus migruoti į „debesį“? Verslo tribūna

JAV technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ atliktas tyrimas rodo, kad iki 2025 m. bendrovių...

„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 5

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku