VŽ bando: „Škoda Kodiaq“ – nauja grėsmė giminaičiams

Naujojo antros kartos „Kodiaq“ siūlomas paketas atrodo galintis išlaikyti bet kurį egzaminą: sočiai naudingos erdvės bet kuriai gyvenimo situacijai, platus variklių ir įrangos pasirinkimas, galima visų ratų pavara, visose rinkose pirkėjų vertinamas miesto visureigio formatas. Ir visa tai siūloma už labai konkurencingą, nuo 36.680 Eur kainą. Ar tai – per daug gerai, kad būtų tikra?
Po pažinties su naująja „Škoda“ susidaro įspūdis, kad negerai galėtų būti vos keli niuansai. Ko gero, blogiausia žinia siunčiama Čekijos gamintojo savininkui – „Volkswagen AG“, nes akivaizdu, kad naujasis „Kodiaq“ yra dar viena „Škoda“, kuri vėl atims „Volkswagen“ pirkėjus.
Kita galima kritika – šis automobilis vargiai džiugins azartiškus vairuotojus. Tačiau ir nuliūdins tikrai ne visus. Be to, čekai už 51.180 Eur siūlo sportišką 265 AG versiją „Kodiaq RS“, kuri turėtų kompensuoti tai, ko nesuteikia beveik 15.000 Eur pigesnė versija.

Taip pat reikėtų pasakyti, kad 1,5 litro turbobenzininis variklis, montuojamas į bazinius modelius ir įkraunamus hibridus, nėra pakankamai pajėgus efektyviai išjudinti 1,5 t svorį viršijantį svorį. Todėl vargu ar verta žavėtis silpniausia bazine versija, ypač jeigu ketinama važinėti užmiesčio keliuose, vežant daugiau keleivių ar bagažo.
Daugiau galimybių
2016 m. pradėtas gaminti pirmos kartos „Kodiaq“ buvo palydėtas plačiu pripažinimu: būdamas nedaug mažesnis už gerokai brangesnį „VW Touareg“, šis automobilis čekų kompanijai atvėrė platų rinkos segmentą ir leido greitai jame įsitvirtinti, per 8 metus pardavus 800.000 automobilių.
Pernai pasirodęs antros kartos modelis yra logiška pirmtako evoliucija, papildyta naujos kartos įkraunama hibridine pavara ir galimybe rinktis versiją su septynių vietų salonu. O tai savaime dar labiau padidina jo klientų skaičių.
Išoriškai naujasis modelis pastebimai skiriasi nuo savo pirmtako: kaip ir anksčiau, „Kodiaq“ nebūtina girti už stilių ir eleganciją, bet dabar dizainas yra šiuolaikiškesnis ir išraiškingesnio charakterio, o tai derėtų vertinti kaip patrauklumą didinančią savybę.
Pasiūlymas, kurio negali atsisakyti
Kaip ir anksčiau, „Kodiaq“ panaudoti mažesniojo „Volkswagen“ modelio „Tiguan“ platforma ir komponentai, pirkėjams siūlomi benzininiai ir dyzeliniai varikliai, taip pat – minėti naujos kartos įkraunami hibridai. Visos versijos gaminamos tik su automatinėmis dviejų sankabų pavarų dėžėmis.

Bet geriausia žinia – CO2 taršą siekiantis mažinti „Volkswagen“ koncernas taiko kainodarą, tiesiog neleidžiančią nesirinkti įkraunamų hibridų. Lyginant 204 AG pajėgumo hibridą (TSI PHEV) su tokios pačios galios benzininiu (TSI) varikliu, pastarasis bus pigesnis tik 1.270 Eur. O dyzelinė versija TDI su 193 AG varikliu kainuoja tik 2.350 Eur daugiau nei TSI PHEV.
Tačiau čia yra pora niuansų: įkraunamas hibridas gali būti derinamas tik su 5 vietų salonu ir tik su priekinių ratų pavara, o aukščiau nurodytos galingosios versijos gaminamos tik su visų ratų pavara. Todėl pirkėjai, ieškantys padidinto pravažumo automobilio, gali rinktis tradicinius variklius. Toks apribojimas neatrodo beviltiškai blogas dėl to, kad yra galimybė rinktis dideliam miesto visureigiui puikiai tinkantį dyzelinį variklį.

Beveik elektromobilis
Tačiau naujoji įkraunama hibridinė pavara atrodo labai patraukli dėl galimybės teoriškai, matuojant WLTP režimu, iki 100 km nuvažiuoti, naudojant tik elektros energiją. VŽ bandymų metu švelnios žiemos sąlygomis „Kodiaq TSI PHEV“ su viena įkrova nuvažiavo per 70 km atstumą, naudodamas apie 20 KWh/100 km. Tokia galimybė kasdienėse kelionėse leidžia hibridą naudoti kaip elektromobilį, varomą 116 AG ir 330 Nm elektros motoro.
Išsikrovus 19,7 kWh naudojamos talpos akumuliatoriui, sistema pereina į hibridinį režimą, pasitelkdama 1,5 l turbobenzininį 150 AG ir 250 Nm variklį. Naujoji „Volkswagen“ pavaros sistema yra gerokai pažangesnė už senąją tiek dėl geresnės ekonomijos, tiek dėl elektriniu režimu nuvažiuojamo atstumo. Tačiau, išsikrovus akumuliatoriui, tenka susidurti su juntamai mažesne variklio galia, triukšmingesniu jo veikimu ir padidėjusiomis degalų sąnaudomis. Pastarosios tuomet balansuoja ties 6 l/100 km riba, nors miesto eisme gali šoktelėti iki 8 l/100 km. Abu rodikliai, įvertinant automobilio svorį ir galią, yra visiškai priimtini.

„Škodos“ sistemos pranašumas yra kol kas įkraunamuose hibriduose nedažna galimybė naudotis CCS tipo nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stotelėmis, pasiekiant 40 kW galią. Jos pakanka, kad akumuliatorius nuo 10 iki 80% įsikrautų per 26 minutes.
„Kodiaq“ važiuoja maloniai ir valdomas gana tiksliai, tačiau norintiems daugiau kontrolės verta pagalvoti apie tiek pat kainuojantį universalą „Škoda Superb“ arba mažesnius SUV automobilius. Galbūt – net ir už patrauklią kainą siūlomą mažesnį „Audi Q5“.
Išsaugojo mygtukus
Atsisakius mechaninės pavarų dėžės, dizaineriai jos automatinės transmisijos valdiklį perkėlė prie vairo ir apatinę centrinės konsolės dalį panaudojo funkcionalioms dėtuvėms, įskaitant dvi aušinamas belaidžio telefonų įkrovimo vietas. Tiesa, kai vairo dešinėje atsirado pavaras valdanti svirtelė, kairėje buvo įrengtas specifinio „Volkswagen“ dizaino daugiafunkcis žibintų, posūkių ir valytuvų valdiklis – ne visuomet patogus ir reikalaujantis pripratimo.

Konsolės viršuje įmontuotas didelis, 13 colių jutiklinis ekranas, o prietaisų skydelio funkciją atlieka 10 colių ekranas. Kaip ir anksčiau, „Škoda“ džiugina gebėjimu atsispirti jutiklinių mygtukų madai ir svarbiausias funkcijas leidžia kontroliuoti atskirais arba daugiafunkciais fiziniais valdikliais. Po centriniu ekranu įkomponuoti trys sukiojami ir spaudomi valdikliai, leidžiantys patogiai kontroliuoti multimedijos sistemos garsą, važiavimo režimus ir klimato kontrolės sistemą.
Daug galimų varžovų
Kadangi VŽ bandyta versija buvo su įkraunama hibridine pavaros sistema, joje buvo dvi sėdynių eilės, suteikiančios apsčiai vietos penkiems suaugusiesiems, tačiau nebuvo trečios sėdynių eilės. Sunku nepagirti vienos iš „Volkswagen“ naujienų, kuri siūloma ir naujosiose „Škodose“. Tai – priekinių sėdynių masažo sistema, kurios poveikis prilygintinas tam, ką siūlo net ne visi „premium“ segmento automobiliai. Tokia įranga galima 2.190 Eur kainuojančiame komforto pakete, apimančiame elektrifikuotas priekines sėdynes ir „Canton“ garso aparatūrą.

Net 7 vietų versija, naudojant visas sėdynes, turi 310 l bagažinę, o penkiaviečio hibridinio „Kodiaq“ bagažo skyriaus talpa siekia įspūdingus 745 l. Nulenkus galines sėdynes, krovinių skyriaus talpa padidėja iki beveik 2 kub. m.
Naujojo „Kodiaq“ kainų lygis užima teritoriją tarp mažesnio „VW Tiguan“ (nuo 33.645 Eur) ir panašaus dydžio „VW Tayron“ (nuo 39.654 Eur). Kitų jo galimų konkurentų ratas, nors ir nėra gausus, apima spektrą nuo mažesnio „Peugeot 5008“ (nuo 34.300 Eur) iki didelio „Hyundai Santa Fe“ (nuo 53.990 Eur). Pasirinkimą plečia tai, kad 5008 siūlomas ir kaip elektromobilis, o „Santa Fe“ gali suderinti įkraunamą hibridą, septynvietį saloną ir visų ratų pavarą. Belieka pridurti, kad iki 50.000 Eur kainuojantis įkraunamas hibridas įmonėms leidžia pasinaudoti PVM lengvata.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai