Koventrio katė siekia naujos gyvybės

Elektra varoma 5 m ilgio koncepcinė kupė sukėlė pakartotinį emocijų cunamį, kuris nušlavė tai, ką dar buvo palikęs ankstesnis eksperimentas, neatpažįstamai pakeitęs istorinius ženklus su jaguaro siluetu ir senąjį logotipą. Po pirmojo „Jaguar“ pranešimo buvo piktinamasi, kad naujasis simbolis primena buitinio prietaiso žymėjimą, o dabar, parodžius naujos kartos koncepcinį modelį, žiniasklaida ir socialiniai tinklai sprogo, neįstengdami sutalpinti emocijų, kurias sukėlė automobilio dizainas.
Techniniai duomenys – vėliau
Minimalistinis „Jaguar Type 00“ stilius atrodo labai neįprastas, o apie legendinio gamintojo paveldą primena nebent žemas siluetas. Dideli 23 colių ratai, integruotos plastiškos ir stačiakampės formos neturi nė menkiausių sąsajų su dabartiniais ar istoriniais modeliais. Nuo XX a. penktojo dešimtmečio naudojamas šokančio jaguaro siluetas liko tik ant automobilio šone matomų grotelių. Priekis pažymėtas nauju „Jaguar“ logotipu, o ant ratlankių matyti iš „j“ ir „r“ raidžių sudėlioti naujieji ženklai.

Įprastai gamintojai koncepcinius modelius naudoja siekdami visuomenei parodyti savo pasirinktą strategiją ar technologijas ir įvertinti publikos reakciją. Jeigu projektas sulaukia palaikymo, idėjos pritaikomos prie daugybės saugumo, ergonomikos, gamybos bei kitų reikalavimų ir perkeliamos į serijinę gamybą.
Šįkart technologinė pusė lieka šešėlyje, nes techniniai „Type 00“ duomenys tiesiog nesugebėtų nustelbti emocijų, kurias sukėlė prekių ženklo transformacija ir dabar pateiktas prototipas. Gamintojas numato, kad naujasis elektromobilis su viena akumuliatorių įkrova nuvažiuos beveik 700 km, o greitoji įkrova leis per 15 minučių įkrauti daugiau nei 300 km kelio reikiamą energijos kiekį. Daugiau techninių duomenų kol kas ir nebuvo pateikta – tai žadama vėliau.

„Nekopijuoti nieko“
Naujasis „Jaguar“ prototipas jau išryškino bent vieną naujosios gamintojo rinkodaros strategijos klaidą: vienas naujųjų lozungų „Copy Nothing“, kurį, išvertus iš anglų kalbos, reiktų suprasti kaip „nekopijuoti nieko“, yra savaime užprogramuotas kritikai. Internautai netruko pastebėti, kad ratlankių dizainas yra iš akies trauktas „Renault“ sprendimas, vizualinį charakterį formuojančios kėbulo linijos pernelyg tiesmukai primena „Audi“ koncepcinius modelius, o siluetas labai panašus į „Rolls-Royce“ kupė. Istorijos žinovai randa stilistinių sąsajų su istoriniais „Bugatti“ modeliais ir 2003 m. pristatytu „Cadillac Sixteen“. Neminint to, kad socialiniuose tinkluose netyla diskusijos, kuris buitinis kondicionierius įkvėpė galinės dalies dizainą.

Iš esmės tokia visuomenės reakcija nėra neįprasta – kiekvienas drąsus sprendimas sulaukia neužglaistytų vertinimų, tačiau šįkart apgailestaujama dėl siekio vienu mostu sugriauti paveldą, už kurį bet kuris tapatybę formuojantis Azijos gamintojas mokėtų didelius pinigus.

Kita vertus, esama ir pozityvių atsiliepimų. Ir jie nėra netikėti, įvertinant tai, kad visame pasaulyje daugėja naujos kartos automobilininkų, kurie nesureikšmina paveldo ir nesivaiko įsitvirtinusių prekių ženklų. Be to, galima prisiminti, kad net tokie radikalūs kūriniai kaip „Fiat Multipla“, „Pontiac Aztek“ ar „Tesla Cybertruck“ turi didelį gerbėjų būrį.
Desperacija gelbėtis
Ekspertai teigia, kad tikrasis „Jaguar“ siekis – ieškoti dar vienos laukinės katės gyvybės ir išsigelbėti po daugelį metų krintančių pardavimų. Taip pat siekiama sustiprinti pastaraisiais metais susilpnėjusį prekių ženklą.
2017 m. „Jaguar Land Rover“ pasiekė savo metinių pardavimų rekordą. Nors tai pirmiausia pavyko dėl trijų „Land Rover“ visureigių modelių sėkmės, „Jaguar“ pardavė 178.601 automobilį ir 20% viršijo ankstesnių metų rezultatą. Po metų gamintojas pasiekė naują rekordą, kurį paskatino „Jaguar“ krosoverių „E-Pace“ ir elektromobilio „I-Pace“ pripažinimas.
Tačiau vėliau reikalai ėmė strigti – 2023 m. „Jaguar“ visame pasaulyje pardavė vos 64.241 automobilį, tai buvo labai toli nuo išsikeltų tikslų. JAV portalas CNBC, remdamasis įvairių analitikų įžvalgomis, aiškina, kad sumažėjimą lėmė keli veiksniai. Vienas iš jų – rinkos poreikis visureigiams, kurių paletėje istorinis sportinių automobilių gamintojas „Jaguar“ ne itin sėkmingai rado savo vietą. Analitikai teigia, kad panašų sindromą jaučia ir kiti nišiniai sportinių automobilių gamintojai, pavyzdžiui, britų „Aston Martin“.

CNBC cituojamas Charlesas Tennantas, nepriklausomas automobilių analitikas, buvęs „Land Rover“ vyriausiasis inžinierius ir „Tata Motors“ direktorius, konsultavęs Indijos automobilių gamintoją dėl „Jaguar“ ir „Land Rover“ įsigijimo, tvirtina, kad britų gamintojų savininkų noras auginti pardavimų apimtį buvo klaida. Jo žodžiais, „tai labai susilpnino prekių ženklą, kol pasiekėme tašką, kuriame esame pastaruosius kelerius metus“.
Pasiekė savo
Reklamos kampanija pasirodė po to, kai lapkričio pradžioje „Jaguar“ sustabdė visų naujų automobilių pardavimus ir paskelbė besirengianti 2026 m. atnaujinti veiklą tik kaip elektromobilių gamintojas. Pokyčiai neaplenkė ir oficialios „Jaguar“ žiniasklaidai skirtos svetainės: iš jos buvo iššluota visa su dabar salonuose parduodamais modeliais susijusi informacija, o jos vietoje sudėti koncepcinio „Type 00“ informaciniai paketai.
„Turime iš naujo įtvirtinti savo prekių ženklą visiškai kitame kainų lygmenyje, todėl turime elgtis kitaip. Norėjome nutolti nuo tradicinių automobilių stereotipų“, – praėjusį mėnesį interviu „Financial Times“ sakė Rawdonas Gloveris, „Jaguar“ vykdomasis direktorius, pasipiktinęs „bjauria neapykanta ir netolerancija“, kurią išreiškė kai kurie naują įvaizdį komentavę žmonės.

„Šiuo metu į mus nukreiptos viso pasaulio akys, o mes to ir norėjome, – sakė „Jaguar“ vadovas. – Taigi, šia prasme mes sulaukėme visų dėmesio. Manau, tai yra fantastiška, nes dabar galime kalbėti apie automobilį.“
Kaip minėta, siekdamas susigrąžinti pozicijas, britų automobilių gamintojas beveik sustabdė savo automobilių gamybą ir pasitrauks iš rinkos iki 2026-ųjų, kai sugrįš su nauju, visiškai elektriniu modeliu. Manoma, kad jo kaina prasidės nuo maždaug 120.000 Eur, t. y. gerokai viršys įprastą dabartinių „Jaguar“ kainą. Tai reiškia, kad dabar sunkumų patirianti kompanija brausis į jau gana pilną itin prabangių elektromobilių sektorių.
Pokyčiai – ir atstovams
Indų pramonės milžinui „Tata Motors“ priklausantis „Jaguar“ gamintojas „Jaguar Land Rover Automotive PLC“ artimiausiais metais planuoja pateikti keletą naujų elektra varomų modelių, įskaitant ketverių durų GT klasės modelį, kuris turėtų būti labai panašus į dabar pristatytą „Type 00“. Pasak kelių automobilių naujienų portalų, jo užmaskuoti prototipai bandomi keliuose, o R. Gloweris patvirtino, kad serijinei gamybai paruoštą produktą tikimasi pateikti 2026 m. Skelbiama, kad serijinis modelis išsaugos daug panašumų su „Type 00“.

Kartu su naujo modelio pasirodymu „Jaguar“ žada keisti savo atstovavimo klientams koncepciją. Kol kas pateikiamos užuominos leidžia suprasti, kad bus išlaikyti santykiai su dabartiniais įgaliotaisiais atstovais, tačiau jų veikimo modelis ir formatas turėtų sulaukti reikšmingų transformacijų.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai