2014-07-18 03:01

Verslo pokalbių taisyklių yra daugiau, nei atrodo

Versle labai didelė sėkmės dalis priklauso nuo to, kaip pavyks pokalbis su potencialiais partneriais, klientais, investuotojais. Oficialiuose pokalbiuose deramasi dėl prekių eksporto, kainų, susipažįstama su įmonėmis, jų veiklos specifika, principais.
Tačiau daugelis pradedančiųjų verslininkų nėra labai profesionalūs derybininkai, ne visiems sekasi skalndžiai ir kokybiškai kalbėti. Štai keli patarimai, padėsiantys oficialiuose susitikimuose jaustis drąsiau. Pirmiausia dėl visų galimų pokalbių būtina susitarti iš anksto telefonu. Joks vizitas neturi būti netikėtas. Pokalbiai paprastai būna pažintiniai, protokoliniai ir derybiniai. Verslininkams labiausiai žinių reikia apie pirmojo ir trečiojo tipo pokalbius.
Pažintinio pokalbio esmė yra susipažinti ir informuoti apie save ar savo instituciją. Pokalbio metu vyrauja bendros temos, pasikeičiama vizitinėmis kortelėmis. Su tuo pačiu asmeniu gali įvykti keletas pažintinių pokalbių, bet nebūtinai, – jau pirmasis pokalbis gali būti derybinis, o ne pažintinis.
Derybiniame pokalbyje svarstomos visos abiem šalims aktualios problemos. Per jį būtina pasiekti rezultatą, net jeigu jis būtų ir neigiamas. Kaip susodinti svečius
Skaitydami šias eilutes tikriausiai galvojate, kad tai neturi jokios reikšmės. Lietuvoje gal taip ir yra, tačiau pasaulis labai įvairus, kai kuriuose šalyse svarbi kiekviena smulkmena.
Per visus pokalbius taikoma ta pati svečių sodinimo schema: centre prie stalo sodinamas svarbiausias asmuo, jam iš dešinės – antras pagal svarbumą, iš kairės – trečias, t. y. taikomas dešinės pusės svarbumo principas. Svečias turi sėdėti veidu į duris, tačiau jis nesodinamas veidu į langą, o jeigu kitaip neįmanoma, reikia pasirūpinti, kad šviesa nekristų tiesiai jam į akis.
Erdvės ir estetinio vaizdo veiksnys taip pat svarbus: patalpos erdvė neturi likti svečiui už nugaros, neleistina jo sodinti, pavyzdžiui, veidu į apvarvėjusią ar apipelijusią sieną.
52795
130817
52791