Aludarių komunikacija – tarp praradimų ir atradimų

Aušra Vasiljevienė, UAB „Švyturys–Utenos alus“ rinkodaros direktorė, nesutinka su rinkodaros specialistų vertinimais, kad bendrovės komunikacija yra „pritilusi
“. „Tai įrodo ir mūsų reklaminių kampanijų laimėjimai šiemetiniame „Adrenaline
“. Bendrovė apdovanojimą gavo ir „Metų prekės ženklo 2013 m.“ konkurse už sėkmingiausią greitojo vartojimo produktą, pristatytą vartotojams 2012 m. Juditos Grigelytės nuotr. 205692
**
Alaus sektoriuje buvo bene ryškiausių prekių ženklų gyvavimo Lietuvoje nesėkmių.
Komentaras
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas (Vladimiro Ivanovo nuotr.)
„Didžiausias reklamdavys išlieka „Švyturys-Utenos alus“, tačiau šio reklamdavio investicijų dalis pastaruosius trejus metus mažėja – nuo 61% 2011 m. iki 45% 2013 m. Atitinkamai reklamos išlaidų dalis padidėjo „Kalnapilio-Tauro“ grupėje (nuo 21% iki 30%) ir „Volfo Engelmano“ (nuo 13% iki 17%). Žiūrint į trijų didžiausių reklamdavių investicijų paskirstymą per žiniasklaidos kanalus, matyti, kad „televiziškiausias“ reklamdavys – „Kalnapilis-Tauras“, skiriantis net 77% investicijų šiam kanalui, o labiausiai panaudoja visus kanalus – „Švyturys-Utena“. Per pastaruosius metus „Tauras“ tradiciškai siūlė akcijų – „pirk ir laimėk“, „Kalnapilis“ įvedė „Grad Select“, pabrėždamas funkcines alaus savybes, apie panašius dalykus šnekėjo ir „Utena“, ji kvietė apsilankyti gamykloje. „Švyturys“ ir „Volfas Engelman“ vartotojus viliojo įvaizdinėmis reklamomis.
Bendros aludarių išlaidos reklamai (be nuolaidų), kiekvienų metų sausis – gegužė Gamintojas Išlaidų dalis 2011 m., % Išlaidų dalis 2012 m., % Pokytis, % Išlaidų dalis 2013 m.,% Pokytis,%
„Švyturys-Utenos alus“ 60,7 47,9 -32,6 45,3 36,7
„Kalnapilio-Tauro“ grupė21,7 33,1 30,3 30,5 33,3
„Volfas Engelman“ 13,3 11,2 -28,3 17,5 125,9
„Gubernija“ 0,1 2,8 28.713 3,6 84,9
„Heineken“ 0,5 0,6 11,3 1,1 160,2
„Vilkmergės alus“ – 3,8 – 1,8 -31,3
Iš viso -14,6 44,5
ŠALTINIS: TNS LT
Alaus reklamų prisiminimas žiniasklaidos kanaluose,% Kanalas 2012 m. birželis 2013 m. birželis
Lauko reklama 51 48
Televizija 22 15
Internetas 16 15
Laikraščiai 5 7
Žurnalai 3 7
Socialiniai tinklai 3 7 Radijas 0 2
ŠALTINIS: „INSPIRED UM“, reklamos įsimenamumo tyrimas „ME“ Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ fiksuoja, kad didžiausias aludarių reklamos augimas šiemet pastebimas prekybos centrų ekranuose, televizijoje ir internete. Žiūrint į investicijų pasiskirstymo tendencijas, matyti, kad trejus metus iš eilės didžiausias išlieka televizijos dalies augimas – nuo 55% 2011 m. sausį – gegužę iki 64% 2013 m. tuo pačiu periodu. Lauko reklamos dalis palyginamuoju periodu smuko nuo 25% iki 17%.
Domantas Gailius, „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, teigia, kad tai paradoksali tendencija. „Mūsų atliekami reklamos pastebimumo tyrimai rodo, kad vartotojai alaus reklamą labiausiai prisimena matomą lauko stenduose – vidutiniškai beveik 50%, o daugiausia visų reklamos išlaidų nukeliauja į televizijos ekranus, kur reklamos laikas ribojamas ir įsimenamumo rodikliai tesiekia 15%. Akivaizdu, šis sektorius elgiasi gana inertiškai ir savo reklamines kampanijas dažniausiai pradeda nuo televizijos klipo kūrimo, – kalba p. Gailius. – Aludariai menkai teišnaudoja interneto ir lauko reklamos galimybes. Atsižvelgiant į šiuos tyrimus, jų rinkodaros specialistams derėtų persvarstyti savo investicijų į žiniasklaidos kanalus paskirstymą.“
“. „Tai įrodo ir mūsų reklaminių kampanijų laimėjimai šiemetiniame „Adrenaline
“. Bendrovė apdovanojimą gavo ir „Metų prekės ženklo 2013 m.“ konkurse už sėkmingiausią greitojo vartojimo produktą, pristatytą vartotojams 2012 m. Juditos Grigelytės nuotr. 205692
**
Alaus sektoriuje buvo bene ryškiausių prekių ženklų gyvavimo Lietuvoje nesėkmių.
Komentaras
Vasaris Oržekauskas, „Inspired UM“ vadovas (Vladimiro Ivanovo nuotr.)
„Didžiausias reklamdavys išlieka „Švyturys-Utenos alus“, tačiau šio reklamdavio investicijų dalis pastaruosius trejus metus mažėja – nuo 61% 2011 m. iki 45% 2013 m. Atitinkamai reklamos išlaidų dalis padidėjo „Kalnapilio-Tauro“ grupėje (nuo 21% iki 30%) ir „Volfo Engelmano“ (nuo 13% iki 17%). Žiūrint į trijų didžiausių reklamdavių investicijų paskirstymą per žiniasklaidos kanalus, matyti, kad „televiziškiausias“ reklamdavys – „Kalnapilis-Tauras“, skiriantis net 77% investicijų šiam kanalui, o labiausiai panaudoja visus kanalus – „Švyturys-Utena“. Per pastaruosius metus „Tauras“ tradiciškai siūlė akcijų – „pirk ir laimėk“, „Kalnapilis“ įvedė „Grad Select“, pabrėždamas funkcines alaus savybes, apie panašius dalykus šnekėjo ir „Utena“, ji kvietė apsilankyti gamykloje. „Švyturys“ ir „Volfas Engelman“ vartotojus viliojo įvaizdinėmis reklamomis.
Bendros aludarių išlaidos reklamai (be nuolaidų), kiekvienų metų sausis – gegužė Gamintojas Išlaidų dalis 2011 m., % Išlaidų dalis 2012 m., % Pokytis, % Išlaidų dalis 2013 m.,% Pokytis,%
„Švyturys-Utenos alus“ 60,7 47,9 -32,6 45,3 36,7
„Kalnapilio-Tauro“ grupė21,7 33,1 30,3 30,5 33,3
„Volfas Engelman“ 13,3 11,2 -28,3 17,5 125,9
„Gubernija“ 0,1 2,8 28.713 3,6 84,9
„Heineken“ 0,5 0,6 11,3 1,1 160,2
„Vilkmergės alus“ – 3,8 – 1,8 -31,3
Iš viso -14,6 44,5
ŠALTINIS: TNS LT
Alaus reklamų prisiminimas žiniasklaidos kanaluose,% Kanalas 2012 m. birželis 2013 m. birželis
Lauko reklama 51 48
Televizija 22 15
Internetas 16 15
Laikraščiai 5 7
Žurnalai 3 7
Socialiniai tinklai 3 7 Radijas 0 2
ŠALTINIS: „INSPIRED UM“, reklamos įsimenamumo tyrimas „ME“ Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ fiksuoja, kad didžiausias aludarių reklamos augimas šiemet pastebimas prekybos centrų ekranuose, televizijoje ir internete. Žiūrint į investicijų pasiskirstymo tendencijas, matyti, kad trejus metus iš eilės didžiausias išlieka televizijos dalies augimas – nuo 55% 2011 m. sausį – gegužę iki 64% 2013 m. tuo pačiu periodu. Lauko reklamos dalis palyginamuoju periodu smuko nuo 25% iki 17%.
Domantas Gailius, „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius, teigia, kad tai paradoksali tendencija. „Mūsų atliekami reklamos pastebimumo tyrimai rodo, kad vartotojai alaus reklamą labiausiai prisimena matomą lauko stenduose – vidutiniškai beveik 50%, o daugiausia visų reklamos išlaidų nukeliauja į televizijos ekranus, kur reklamos laikas ribojamas ir įsimenamumo rodikliai tesiekia 15%. Akivaizdu, šis sektorius elgiasi gana inertiškai ir savo reklamines kampanijas dažniausiai pradeda nuo televizijos klipo kūrimo, – kalba p. Gailius. – Aludariai menkai teišnaudoja interneto ir lauko reklamos galimybes. Atsižvelgiant į šiuos tyrimus, jų rinkodaros specialistams derėtų persvarstyti savo investicijų į žiniasklaidos kanalus paskirstymą.“
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai