„Lidl“ prisitaiko, prekybos rinka – taip pat

Publikuota: 2015-07-01
Dauguma „Lidl“ parduotuvių jau pradėtos statyti, o logistikos sandėlio statybų darbai beveik baigti. 
Juditos Grigelytės Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“) nuotr.
Dauguma „Lidl“ parduotuvių jau pradėtos statyti, o logistikos sandėlio statybų darbai beveik baigti. Juditos Grigelytės Vladimiro Ivanovo („Verslo žinios“) nuotr.
 

Jei parduotuvių statybas Lietuvoje jau įpusėjęs Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ jas įrengs pagal įprastą žemų kainų rinkos dalyvių modelį, kiek išlepintų lietuvių pirkėjų tai gali ir nesuvilioti. Taip ne sykį sakė ekspertai. Tačiau iš pasiruošimo detalių matyti, kad „Lidl“ parduotuvėse Lietuvoje greičiausiai netrūks nei šviežio maisto, nei dėmesio aplinkai. O ir atidarymo diena gali būti jau ne už kalnų.

„Logistikos centro statybos darbus planuojame baigti laiku. Be šio objekto, dar statome kelias parduotuves įvairiuose šalies miestuose“, – apie vykdomus pasiruošimo darbus kalba Daina Balčiūnienė, „Lidl“ tinklo atstovė Lietuvoje. Bendrovė aktyviai ieško ir naujų darbuotojų. Pasak p. Balčiūnienės, šiuo metu vykdoma vadovaujančių parduotuvės darbuotojų atranka.

„Sėkmingai atranką įveikę kandidatai kelis mėnesius dar bus apmokomi mūsų tinklo padaliniuose užsienyje“, – informuoja p. Balčiūnienė. VŽ žiniomis, „Lidl“ Lietuvoje jau kurį laiką renkasi ir viešųjų ryšių partnerius.

Tinklo atstovai pabrėžia, kad atidarymui reikia tinkamai pasirengti – pastatyti ir įrengti parduotuves bei logistikos centrą, suformuoti prekių asortimentą būsimoms parduotuvėms. Todėl ir konkreti tinklo atidarymo data dar vis neskelbiama.

Beveik pasiruošę

Kone 41.000 kv. m, daugiau nei 30 mln. Eur vertės „Lidl“ logistikos ir sandėliavimo centro Kauno rajone pagrindiniai statybos darbai, kuriuos atlieka bendrovė „Mitnija“, beveik baigti. VŽ žiniomis, šiuo metu Lietuvoje iš viso statoma gerokai per 20 „Lidl“ parduotuvių. Dar keliasdešimties parduotuvių statyboms gauti leidimai. Kaip jau skelbta, būtent apie 20–30 parduotuvių bendrovė Lietuvoje ir ketina atidaryti vienu metu.

Pašnekovai, tiekėjai ir ekspertai, sumuodami žinias iš rinkos, mini dvi galimas tinklo veiklos pradžios datas: metų sandūrą ir 2016 m. liepą. Pastaroji data, VŽ šaltinių teigimu, neoficialiai minima pačių „Lidl“. Visgi šių metų pabaiga ar 2016 m. pradžia esą labiau tikėtina, nes metus tuščias laikyti jau įrengtas patalpas yra ekonomiškai sunkiai pagrindžiamas sprendimas.

Gero laiko nėra

„Paprastai prekybininkų laukiamiausias laikas yra prieš didžiąsias šventes – Kalėdas, Velykas ir pan. Vartotojai daugiausia perka ir išleidžia šventėms, tad naujas rinkos dalyvis gali tikėtis sulaukti daugiau dėmesio“, – sako Benas Adomavičius, Vadybos ir ekonomikos universiteto ISM strateginio valdymo modulio vadovas.

Tačiau jis priduria, kad įėjimas į rinką – tai ne tik patogiausio laiko nustatymas. Logistika, personalo atranka, statybų eiga ir daugelis kitų aplinkybių gali koreguoti įėjimo datą.

„Labiau tikėtinas įėjimas į rinką per kelių mėnesių laikotarpį“, – „Lidl“ veiklos pradžios datą spėja p. Adomavičius.

Mindaugas Kulbokas, bendrovės „Newsec“ tyrimų ir analitikos grupės vadovas Baltijos šalims, taip pat svarsto, kad metai iki pirmųjų parduotuvių atidarymo – labai tolima ir sunkiai tikėtina data, nes daug pasiruošimo darbų jau padaryta, didesnių kliūčių delsti nėra. Kita vertus, strategija taip pat nėra žinoma ir iki galo aiški. Jei bendrovė numatė, kad pradės veiklą, pavyzdžiui, su 40 parduotuvių vienu metu, procesas gali užtrukti.

Mažmenininkai sako, kad maisto prekyboje labai gerų ar labai blogų datų parduotuvėms atidaryti apskritai nėra. Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas, priduria, kad nebent prieš pat žiemos šventes atidaryti naujų parduotuvių mažmeninėje prekyboje kiek privengiama. Duris reikėtų atverti bent mėnesiu anksčiau, kad vartotojai apsiprastų.

„Mes madų nesilaikėme, viskas susidėliojo istoriškai: mintį gvildenti pradėjome vasarį, viską suplanavome, sudėliojome ir tik vasarą atidarėme pirmą parduotuvę“, – savų parduotuvių pradžią 2013 m. prisimena Saulius Urbonavičius, UAB „Fresh Market“ vadovas. Esą ir „Lidl“ atveju gali būti taip pat – parduotuves bendrovė atidarys ne iš anksto numatytu laiku, o tada, kai bus pasiruošusi.

Tačiau p. Urbonas kiek stebisi, esą dar negirdėti, kad būtų pradėta masiškai derėtis su tiekėjais Lietuvoje.

„Kiekvienoje kategorijoje jie turi prekių, kurios gaminamos paties „Lidl“ užsakymu. Jų į Lietuvą tikrai atsiveš. Bet su vietos tiekėjais tinklas vis tiek privalės kalbėti. Lenkijoje „Lidl“ turi lenkų tiekėjų, Vokietijoje – vokiečių“, – sako p. Urbonas ir skaičiuoja, kad nuo derybų pradžios iki parduotuvių atidarymo turėtų praeiti mažiausiai 4–5 mėnesiai.

VŽ žiniomis, tam tikros derybos su tiekėjais vyksta. Konfidencialumo sutarčių supančioti gamintojai viešai atvirauti nesiryžta, tačiau dalis jų prasitaria, kad kai kurios sutartys sudaromos dėl gamybos su privačia „Lidl“ etikete, tiekimo nuo 2016 m. pradžios. Kitos – nuo metų vidurio.

Prie rinkos prisitaikys

Prekių su privačia etikete prekybos tinkle išties bus daug. Tačiau pasiruošimo darbai leidžia spėti, kad bendrovė nestokos dėmesio ir vietos vartotojų įpročiams. Dalis parduotuvių Lietuvoje tikrai siūlys ir šviežių kepinių, čia pat vietoje keptos duonos, bandelių ir pan. Tai atskleidžia išvados dėl būsimų parduotuvių statybų poveikio aplinkai vertinimo.

Tinklą valdanti Vokietijos bendrovė „Lidl Stiftung & Co. KG“ per jai atstovaujančią teisininkų kontorą Lietuvos valstybiniam patentų biurui pateikė ir prašymą įregistruoti naują prekės ženklą „Lild turgelis“. Toks žingsnis leidžia spėti, kad žemų kainų Vokietijos tinklo parduotuvės valdytojai į asortimentą planuoja įtraukti ir šviežių, kaimiškų prekių. Panašius turgelius savo parduotuvėse jau senokai įrengė ir kiti didieji tinklai, pavyzdžiui, „Maxima“ turi „Linkėjimus iš kaimo“, „Rimi“ įkurdino ūkininkų krautuvėlę „Vikis“.

„Net neabejoju, kad jie atlieka rinkos analizę, vertina, kas čia populiaru, kas traukia pirkėjus, ir tikrai pasiūlys tam tikrų sprendimų būtent Lietuvos vartotojams“, – sako Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius.

Pasak jo, kiekvienas prekybininkas, pradėdamas veiklą naujoje šalyje, supranta, kaip svarbu prisitaikyti prie tos rinkos ypatumų. „Lidl“ prie rinkos prisitaiko ir visose didžiosiose Europos šalyse.

„Kokie tie sprendimai bus ir kaip jie pasiteisins, reikės palaukti ir pamatysime“, – spėlioti neskuba p. Vilimas.

Daug dėmesio „Lidl“ skiria ir parduotuvių aplinkai. Kauno rajone bendrovei logistikos centrą stačiusi „Mitnija“, kuri taip pat užsiima dar dviejų tinklo parduotuvių statyba Kaune, pabrėžia, kad tai bus naujos koncepcijos ir dizaino parduotuvės, su medinėmis santvaromis, energiją taupančiais technologiniais sprendimais ir pan.

Šalia kai kurių parduotuvių bus įrengtos ne tik automobilių stovėjimo aikštelės, bet, pavyzdžiui, ir krepšinio aikštelės, pėsčiųjų perėjos, pasivaikščiojimo takai ir pan.

Rinka kasa apkasus

Prie naujo konkurento, akivaizdu, taikosi ir rinka: pertvarkomos parduotuvės, peržiūrimas asortimentas ir kainodara.

„Tai, kas vyksta rinkoje, nėra kainų karas tarp „Maximos“ ir „Rimi“. Tai yra pasiruošimo darbai prieš „Lidl“ atėjimą“, – namų darbus prieš būsimą karą pabrėžia p. Kulbokas.

Gerardas Rogas, „Iki“ tinklą valdančios UAB „Palink“ generalinis direktorius, interviu VŽ sakė, kad jų strategijos pamatas – būti kuo mažiau panašiems į „Lidl“ ir kuo stipriau išlikti „Iki“. Bendrovė šiuo metu daug investuoja į asortimentą, naujus, lietuvių virtuvei mažiau matytus produktus. Tik „Norfa“ kol kas mažiausiai reaguoja į naujo dalyvio atėjimą. Ponas Dundulis VŽ ne sykį minėjo abejojantis visa griaunančia naujokų įtaką.

„Žinoma, atsiras dar vienas konkurentas, bet žmonės gyvena ir po to“, – sako p. Dundulis.

„Lidl“ smūgiu išties gali virsti ne tiek prekybininkams ar jų maržoms, kiek tiekėjams. Logistikos sandėlio dydis – daugiau nei 40.000 kv. m – rodo, kad tinklas pasiruošęs plėtrai, ir leidžia nuspėti, jog Lietuvą pasieks nemažai prekių iš bendros „Lidl“ tiekimo grandinės. Taigi vietos tiekėjams teks konkuruoti su atvežtine ar net pačių pagaminta, bet „Lidl“ ženklu pažymėta produkcija. Pavyzdžiui, „Rimi“, valdančios per 50 parduotuvių tinklą Lietuvoje, sandėlio dydis yra maždaug perpus mažesnis.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau