„Olifėjos“ konkurentai – aludariai ir kazino

Per 19 veiklos metų „Teleloto“ loterijos prekės ženklą valdanti UAB „Olifėja“ rimtų konkurentų taip ir neįgijo. Jos vadovas Antanas Muraška VŽ pasakoja, kad anksčiau būta daugiau tiesioginių varžovų, tačiau dabar pagrindiniai jų – kazino, lažybų punktai ir aludariai.
„Sezoniškumas šiame versle labai stiprus. Vasarą žmonės nedalyvauja TV programose, o nori šokti, valgyti ledus. Tokiu metu mūsų didžiausi konkurentai yra alaus pardavėjai, žiemą – mes jų“, – juokiasi vadovas.
UAB „Žalgirio loto“ yra vienas iš pagrindinių tiesioginių bendrovės konkurentų. Tačiau nacionalinę loteriją „10 miljonų“ rengianti įmonė šiuo metu negali pasiūlyti populiarumu pranokstančių lošimų, o užsienio kompanijoms Lietuvos rinka per maža, įsitikinęs p. Muraška.
Lietuvių namuose prigijusį „Teleloto“ bendrovė parsivežė iš „Holivudo“. Taip pat jis buvo pasiūlytas kompanijoms Belgijoje ir Naujoje Zelandijoje, tačiau ten greitai buvo išimtas iš eterio, o Lietuvoje nuolat tobulinant tapo „Olifėjos“ autoriniu kūriniu, ateinantį sekmadienį prie televizoriaus pakviesiančiu 1000-ąjį kartą.
Bendrovės vadovas pasakoja, kad manymas, jog prasčiau gyvenantys žmonės perka daugiau loterijos bilietų, yra neteisingas. Anot jo, pirkėjai lošimą supranta kaip laisvalaikį ir iš dalies prabangos prekę, todėl ekonominis sunkmetis pardavimams turi neigiamos įtakos. Pašnekovas kalba, kad nuo 1992 m. veikiančiai bendrovei skaudžiausiai kirto 1998 m. Rusijos krizė, kai pardavimai sumenko 38%.
Įtakos pardavimams turėjo ir šiais metais pasikeitusi valiuta. Ponas Muraška pasakoja, kad euro įvedimas trumpuoju laikotarpiu pardavimus išaugino, o dabar situacija normalizuojasi.
Praėjusiais metais bendrovė į savo infrastruktūrą investavo 5,77 mln. Eur, todėl šiemet didelių pokyčių nežada.
„Atnaujinome visą sistemą: terminalus, programinę įrangą. Bent jau šiais metais nesame nieko naujo numatę. Galvojame tik apie tai, kaip patobulinti „Teleloto“ formatą. Momentiniai žaidimai keisis, bet tai nėra didelis pokytis“, – sako p. Muraška.
Jo teigimu, momentiniai žaidimai turi atsinaujinti gan dažnai, nes jie greitai praranda populiarumą, norisi atnaujinti bilietų dizainą.
„Kaip madoje keičiasi modeliai, taip ir čia keičiasi žaidimai. Išleidžiam tiražą, jis baigiasi, ir kuriam naują. Kaip ir pakartotinis knygos leidimas – turinys tas pats, bet pasikeičia viršelis. Principas visose loterijose panašus“, – komentuoja „Olifėjos“ generalinis direktorius.
Kiekvienai veiklai – po bendrovęSu „Olifėja“ yra susijusios dar kelios bendrovės, didžiąja dalimi priklausančios p. Muraškos ir jo pavaduotojo Donato Kazlausko šeimoms: lošimų infrastruktūrą valdanti „Lotelita“, už komunalines paslaugas per „Perlo“ terminalus siūlanti atsiskaityti UAB „Perlo paslaugos“, taip pat draudimą parduodanti UAB „Perlo draudimo brokeris“, kreditus teikianti UAB „Perlo kreditai“ ir turto valdymu bei kontroliuojamų įmonių veikla užsiimanti UAB „Lotena“. Jų visų kartu sudėjus pajamos 2014 m. viršijo 50 mln. Eur.
Ponas Muraška aiškina, kad tokia įmonių gausa reikalinga tam, kad būtų galima vykdyti skirtingas licencijuotas veiklas.
„Draudimo brokerio veiklos ėmėmės tam, kad išnaudotume terminalus. Dirbame kaip tarpininkai tarp kredito, draudimo paslaugų tiekėjų ir pirkėjų. Didžioji dalis mūsų veiklų yra licencijuojamos, tad įmonė negali užsiimti kita veikla, pavyzdžiui, „Olifėja“ gali vykdyti tik lošimus“, – aiškina visų šių kompanijų akcijų turintis p. Muraška.
Registrų centro duomenimis, UAB „Olifėja“ 51.28% bendrovės akcijų priklauso Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui (LTOK). Taip pat jų turi p. Muraška su žmona (po 17,86%), Donatas Kazlauskas, generalinio direktoriaus pavaduotojas, su sutuoktine (po 5,5%) ir Romualdas Domeika (2%). LTOK susijusių įmonių akcijų neturi.
Registrų centro duomenimis, praėjusiais metais „Olifėja“ gavo 55,2 mln. Eur pajamų. 2013 m. pajamos siekė 49 mln. Eur.