Trečiadienį „Verslo žiniose“ skaitykite

Verslo odisėja: nuo „biuro“ virtuvėje ir gamybos slėptuvėje iki nuosavų patalpų. Kai prieš septynetą metų bendrovės „Domus Lumina“ įkūrėjas sumanė prekiauti ritininėmis užuolaidomis ir žaliuzėmis, rinkoje giliai šaknis jau buvo įleidusios keletas šios srities senbuvių ir keli šimtai nedidelių prekybos įmonėlių. Todėl žaliai įmonei, teturinčiai du darbuotojus, teko rinktis strategiją: greitai ir rizikingai, ar lėtai, bet užtikrintai.
Konkurentai nebaugina, verčia pasitempti. Dalyvauti parodose užsienyje naudinga, nes galima pasitikrinti, ar gaminiai įdomūs kitų šalių klientams. O jei prekės konkurencingos, būtent parodose užmegzti ryšiai padės atverti parduotuvių užsienyje duris.
Kas po krizės išnešė sveiką kailį. Didžiausią lojalių vartotojų armiją užsiauginę lietuviškieji prekių ženklai – „Grite“, „Karūna“, „Vytautas“, „Dvaras“ – pastaruosius septynerius metus mums pasakoja skirtingas sėkmės ir nuopuolio istorijas, o ant laurų jiems užmigti neleidžia jaunesni ir ne mažiau ambicingi konkurentai.
Pigiau, sparčiau ir su mažiau klaidų. Specialistai skaičiuoja, kad centralizavus apskaitą, finansus galima sutaupyti iki 70% šioms funkcijoms vykdyti reikalingų darbo užmokesčio sąnaudų. Tačiau svarbu ne vien pinigai. Sutelkus apskaitą taupomas buhalterių laikas, jiems lengviau specializuotis, mažėja klaidų tikimybė.
Pensijų fondų rinkos persidalijimas: kam galimybė sutaupyti, o kam mažiau pasirinkimo. Lietuvos pensijų fondų valdymo rinka konsoliduojasi – per pastaruosius metus dviejų šios rinkos dalyvių neliko, o trečias pakeitė savininkus. „Verslo žinios“ aiškinasi, kas paskatino tokias permainas ir kokių pokyčių jos atneš pensijų fondų dalyviams.
Šiuos ir kitus straipsnius skaitykite trečiadienį „Verslo žiniose“ ir VŽ rubrikoje „Premium“.