Vadovų dilema: darau tai, ką noriu, ar tai, ką reikia

Kai birželį Japoniją supurtė automobilių gamintojų saugumo testų klastojimo skandalas, suklusome, nes negalėjome patikėti, kad į tai yra įsivėlusi ir „Toyota“, kuri visada demonstravo palyginti retą elgseną – kai prisidirba, viešai patys „pakelia ranką“ ir sako: atsiprašome, mes viską ištaisysime. Nuo Vakaruose įprastos praktikos, toks elgesys skiriasi tuo, kad nelaukiama, kol visi apie padarytas klaidas sužinos iš žiniasklaidos, o ne pačios įmonės.
Elgsena pakelti ranką ir pasakyti, kad mes turime problemą, yra pagarbos žmogui ženklas. Būtent pagarba žmogui yra fundamentali „Toyota“ gamybos sistemos vertybė, tad, kai mes, „Lean“ konsultantai („Lean“ neatsiejamas nuo TPS, angl. „Toyota production system“), išgirstame, kad mūsų idealizuojama bendrovė galimai klastoja saugomo testų rezultatus, o valdybos pirmininkas Akio Toyoda viešai visų atsiprašo, suprantame, kad niekas nėra apsaugotas nuo to, kad sėkmės istorijas gali greitai pakeisti nesėkmės ar net bankrotai. Iš esmės, visų įmonių vizijoje yra įkvepiančios frazės apie pasaulį, žmogų, aplinką ir vertybes, o pabaigoje turėtų būti pridėta frazė „...ir išlikti kiek įmanoma ilgiau“.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai