VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-09-07 08:00

Daugiausiai apdovanojimų pasaulyje pelniusi derybų strategija SMARTnership™ – jau ir Lietuvoje

Gražvydas Jukna, derybų strategas, praktikas ir treneris, VU Verslo mokyklos partnerystės docentas bei nacionalinės Pirkimų organizacijos CPO valdybos pirmininkas.
Gražvydas Jukna, derybų strategas, praktikas ir treneris, VU Verslo mokyklos partnerystės docentas bei nacionalinės Pirkimų organizacijos CPO valdybos pirmininkas.
Nuo rugsėjo mėnesio Lietuvoje pradeda veiklą SMARTnership™ organizacijos agentūra Baltijos šalims. Agentūros Lietuvoje įkūrėjas - SMARTnership™ organizacijos partneris Gražvydas Jukna, praeityje vadovavęs tokioms įmonėms kaip: Cadbury Baltic, Sanitex Estija, Vilniaus duona, Arimex, Čili Holdings ir kt. Šiuo metu Gražvydas Jukna yra Derybų strategas, praktikas ir treneris, VU Verslo mokyklos partnerystės docentas bei nacionalinės Pirkimų organizacijos CPO valdybos pirmininkas.

„Derybų kultūros vystymas yra pagrindinis mano tikslas, kuriuo remiantis priėmiau sprendimą investuoti į tai, kas derybų rinkoje yra sukurta geriausio. SMARTnership™ derybų strategija nėra dar vienas teorinis modelis, tai metodika, kurią taikant, derybose galima sukurti iki 42% daugiau vertės“,- sako G. Jukna. 

SMARTnership™ derybų konceptą sukūrė pasaulinio lygio derybų strategas Keld Jensen.

K. Jensen yra 25 knygų autorius, o dalyvaudamas renginiuose visame pasaulyje, dėstydamas universitetuose, daro didelę įtaką šiuolaikinių derybų kultūrai. 

Keld Jensen apibūdina SMARtnership™ strategijos misiją tokiais žodžiais: 

„Skatiname bendradarbiavimą, kuriame abi šalys aktyviai dalyvauja skaidriose, novatoriškose ir abipusiai naudingose derybose, užtikrinant, kad rezultatai ne tik atitiktų individualius tikslus, bet ir sudarytų kelią tvariems ir ilgalaikiams santykiams. SMARTnership™ derybomis kviečiame peržengti tradicines nuostatas ir taikyti holistinį požiūrį, kuris vertina pasitikėjimą, bendrą viziją ir kuria papildomą vertę. „SMARTnership“ jungia „SMART“ bei „PARTNERSHIP“ ir pabrėžia protingą ir strateginį bendradarbiavimą“. 

Gražvydas Jukna sako, kad versle dalyvauja nuo 1993 metų ir mato kaip stipriai pasikeitė pamatiniai verslo standartai, o  šio pokyčio pasekmė yra nauji reikalavimai susitarimams ir verslo partneriams. Tačiau, jei imsime analizuoti derybų procesą ir kaip mes deramės, pamatysime, kad derybose dominuoja tas pats Jėgos, spaudimo ir manipuliacijų braižas, nepriklausomai nuo to su kuo deramės, kokios svarbos yra klientas ir kaip vertiname tikrą partnerystę. Kitaip tariant, pasaulis sparčiai keičiasi, o derybų kultūra – ne. Tai matydamas ir suprasdamas ne tik Lietuviško verslo apimtyje, bet ir globaliu lygmeniu, nusprendžiau, kad tai, kas pasaulyje apie derybas yra sukurta geriausio, turi būti lengvai prieinama ir Lietuvos verslo bendruomenei. „Mano tvirtu įsitikinimu, šie du dalykai: gerai apmokyti ir profesionalūs derybininkai bei sukurta ir įgyvendinta  įmonės derybų strategija, verslui suteikia didžiulį konkurencinį pranašumą“. 

SMARTnership™ agentūra Baltijos šalyse koncentruosis į derybininkų su patirtimi ir vadovų mokymus. Derybų mokymus galima užsisakyti įmonėms, kuriose yra ne mažiau, kaip  8 derybininkai ir/ar vadovai. Mažesnėms įmonėms rekomenduojama savo derybininkams rezervuoti vietą atviruose mokymuose, kurie lietuvių kalba vyks Vilniuje, anglų kalba Rygoje ir Taline.  

Nuo 2024 metų planuojama turėti ir tęstinę metų trukmės Derybų Profesionalų Programą vadovams, kurie tam tikrus programos modulius galės pasirinkti mokytis ne tik Baltijos šalyse, bet ir Skandinavijoje. Tokios galimybės atsiranda būnant tarptautinės SMARTnership™ organizacijos dalimi, o prie derybų stalo susitikti su kitų kultūrų atstovais yra neįkainojama patirtis, kurios dėka formuojami nauji įgūdžiai, plečiamas suvokimo laukas. Ši programa galės priimti labai ribotą dalyvių skaičių, todėl svarstančius apie tokią galimybę, rekomenduojama rezervuotis vietą jau dabar.  

Lietuvoje pastebima nuostata, kad derybos vyksta tik pirkimų ir pardavimų skyriuose, kur kiekvienas taiko savus derybų metodus ir derasi pagal geriausią savo išmanymą. O į įmonę atėjęs naujas žmogus, atsineša savo supratimą apie derybas ir nebūtinai tai tinka minėtai įmonei. Taip dirbti yra  rizikinga, nes negalėsite užtikrinti vieningos ir tęstinės krypties derantis su savo klientais bei partneriais.

SMARTnership ™ agentūra siūlo visiškai naują požiūrį į derybų procesą, kurio pradžia yra Derybų strategijos sukūrimas. Tai yra visą įmonę apimanti susitarimų strategija, kuri lengvina komunikaciją tiek su klientais, tiek ir įmonės viduje. Derybų strategijos kūrimas yra 9 žingsnių procesas, trunkantis 3-4 mėnesius, į kurį būtina įtraukti visus įmonės skyrių vadovus. Sukūrus ir pasitvirtinus Derybų strategiją, įmonė įgyja aiškumą dėl derybinių tikslų, o naudojantis derybų strategijos pasirinkimo matrica, gali taikyti sutartą derybų strategiją įmonės viduje, bei skirtingiems savo klientams ir partneriams. Tai ne tik taupo laiką, bet ir užtikrina vieningą įmonės susitarimų kultūrą. Tuo pačiu kuriama aiški verslo vykdymo kryptis, gerinama įmonės reputacija, o tai suteikia įmonei konkurencinį išskirtinumą.

Džiugu, kad Lietuvoje yra įmonių, kurios jau įgyvendino Derybų strategijos sukūrimą ir ją sėkmingai taiko. Viena iš jų yra UAB Staticus, kurios derybų principai ir kultūra siejama su Skandinaviškomis vertybėmis – atvirumu ir pasitikėjimu.  

Daugiau informacijos galite rasti www.gjmentoring.com arba rašant užklausą [email protected].

52795
130817
52791