Tyrimas: daugiau kaip pusė tėvų į darbą po tėvystės atostogų nebegrįžta

Lietuvoje buvo atliktas tyrimas, siekiant išsiaiškinti darbuotojų, esančių VPA, lūkesčius darbdaviui, ir taip pat išanalizuoti, kaip darbuotojų patirtis išeinant, esant ar grįžtant iš VPA, yra susijusi su darbuotojų lojalumu bei atsiliepimais apie darbdavį.
Kaip rodo atlikto tyrimo duomenys, nemaža dalis VPA darbuotojų sprendimą negrįžti priima dar VPA laikotarpiu. Respondentų istorijos liudija, kad VPA darbuotojai dažnai nebesijaučia esą įmonės dalimi, jaučiasi nutolę.
Be to, po VPA darbuotojai susiduria su atlyginimo iššūkiu – esant VPA atlygis nėra peržiūrimas, o grįžus atlygis neatitinka rinkos. Vis dar pasitaiko ir tokių atvejų, kai darbdavys neišlaiko darbo vietos, grįžtant siūlo žemesnes pareigas.
Kadangi daugėja darbdavių, kurie investuoja į darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo strategijas, darbdavio įvaizdžio ekspertės Asta Mikalajūnienė, Miglė Narbutaitė ir Justina Darulytė ėmėsi iniciatyvos išsiaiškinti, ar Lietuvoje veikiančios įmonės imasi visų veiksmų užtikrinti pozityvią VPA darbuotojų patirtį.
Karčios darbuotojų patirtys atskleidė vis dar egzistuojantį darbdavių požiūrį apie besilaukiančią darbuotoją – „sužinojęs, kad laukiuosi, darbdavys pasiūlė išeiti iš darbo“, „nebesvarstė atlyginimo pakėlimo”, „planuotas paaukštinimas nuplaukė“. Tai tik keletas atlikto tyrimo respondentų patirčių.
Taip pat skaitykite:
- Kai grįžtama po vaiko priežiūros atostogų: įmonių pamokos ir patarimai
- Toksiškas vadovas: čia apie mane
- Darbo užmokesčio tendencijos Baltijos šalyse 2022 m.
Darbuotojai dažniausiai „atribojami“ nuo įmonės
Dauguma įmonių neturi aiškaus proceso tiek išleidžiant, tiek sutinkant darbuotojus, grįžtančius iš VPA, tai daro didelę įtaką darbuotojų patirčiai. Beveik pusė (48%) darbdavių apribojo savo darbuotojų prieigą prie įmonės intraneto, e. pašto ir serverio, tačiau tik penktadalis paprašė asmeninio e. pašto adreso.
Tokiu būdu darbdavys remiasi tik asmeniniais komandos ryšiais, palaikant kontaktą su VPA esančiais darbuotojais.
Daugiau nei trečdalis (34%) darbdavių apriboja galimybę darbuotojui naudotis įmonės siūlomomis naudomis. Dažnai šios naudos tampa darbuotojų kasdienybės/rutinos dalimi (pavyzdžiui, sporto klubo abonementas ar sveikatos draudimas) ir jų netekimas sukelia papildomų nepatogumų darbuotojui.
Tyrimo metu paaiškėjo, kad išlaikyti ryšį su darbuotojais, esančiais VPA – nelengvas iššūkis.
Darbuotojai nėra informuojami apie svarbius įmonės įvykius, tokius kaip pavadinimo pasikeitimas, restruktūrizacija, jie yra pamirštami visam VPA laikotarpiui (44% apklausos dalyvių pažymėjo, kad VPA metu nebuvo jokio ryšio su darbdaviu).
Pusė respondentų informaciją apie tai, kas vyksta įmonėje, gauna/gaudavo tik per neformalius ryšius su kolegomis.
Tyrimas atliktas virtualiu būdu, naudojant anoniminę apklausą. Tyrime dalyvavo 800 respondentų (555 esantys VPA, 245 grįžę iš VPA per pastaruosius metus).