Kalbų kursai internetu – dažnas sprendimas investuoti į savo darbuotojus per pandemiją
Kalbos atveria daugybę durų
„Kelias į sėkmingą verslo plėtrą, kaip ir į užsienio kliento ar partnerio širdį, eina per kalbą. Tokias mintis išsako verslininkai, kurie grįžta iš Kinijos tuščiomis, nes nesusikalbėjo su vietos įmonėmis. Arba kai darbuotojams reikia pramokti italų kalbos, kad galėtų neformalioje aplinkoje bendrauti su akcininkais italais“, – priežastis, skatinančias verslo sektoriaus darbuotojus mokytis užsienio kalbų, vardija „Skrivanek Lietuva“ vadovė K. Šuškevič.
Priežasčių, žinoma, yra ir daugiau: mokymai reikalingi įmonėms, kurių specialistai kasdien aktyviai bendrauja su užsienio klientais, partneriais, tiekėjais ar kitose šalyse dirbančiais kolegomis; tiems, kurie užsienyje įgyvendina savo projektus, turi statybos objektų; nusprendusiems įdarbinti užsieniečių; taip pat prireikus žaibiškai sustiprinti šnekamosios kalbos įgūdžius prieš svarbų renginį užsienio kalba.
„Kompanijos rūpinasi savo reputacija ir profesionaliu įvaizdžiu verslo aplinkoje, o tam reikalinga ne tik puikiai išmanyti savo sritį, bet ir nepriekaištingai bendrauti užsienio kalba. Šis poreikis ypač aktualus logistikos, telekomunikacijų, inžinerijos bendrovėms, bankams, IT ir užsienio kapitalo kompanijoms. Dėl kalbų kursų dažnai kreipiasi ir privačios medicinos įstaigos“, – sako K. Šuškevič.
Kalbų kursai – darbuotojams motyvuoti
Skrivanek kalbų mokykla organizuoja daugiau nei 50 užsienio kalbų kursus. Populiariausiųjų dešimtuke – anglų, rusų, vokiečių, lenkų, prancūzų, ispanų, italų, latvių, norvegų, danų, graikų ir kinų kalbos. Kalbų mokyklos projektų vadovės Marijos Eigminienės teigimu, paklausa nuolat kinta: „Pastaruoju metu pastebime, kad įmonės, ketinančios atidaryti atstovybę Latvijoje, siunčia darbuotojus mokytis latvių kalbos. Vis dažniau pasirenkama ir ispanų kalba – logistikos bendrovės, bendradarbiaujančios su Ispanija, sunkiai susikalba angliškai su sandėlių, gamyklų darbuotojais. Daugėja ir besimokančių retesnių kalbų, pvz., slovakų, vengrų ar estų, nes jos reikalingos už konkrečią rinką atsakingiems eksporto skyriaus darbuotojams.“
M. Eigminienė pastebi ir tai, kad per pandemiją įmonės dairosi naujų būdų paskatinti darbuotojus, ir vienas patogiausių sprendimų – kalbų mokymai darbuotojams. Bene patraukliausi verslo sektoriui yra mišrūs užsienio kalbų kursai, apimantys ir bendrinę šnekamąją, ir verslo bei specializuotą kalbą. Vis dažniau pritaikoma ir automatinio testavimo sistema – ši unikali, „Skrivanek“ kompanijos sukurta platforma suteikia įmonėms galimybę įvertinti kandidatų į darbo vietą, darbuotojų ir praktikantų kalbinius įgūdžius. Įmonės gauna objektyvią ir patikimą ataskaitą: nurodomas ne tik bendras kalbos lygis, bet ir atskirų asmens kalbinių įgūdžių bei kompetencijų vertinimas. Testuojant daugiausia dėmesio skiriama gebėjimui vartoti užsienio kalbą darbo aplinkoje, todėl rezultatai padeda ne tik apsispręsti dėl kandidato, bet ir įvertinti, kokius kalbinius įgūdžius reikėtų tobulinti seniau dirbantiems komandos nariams.
Įvertino nuotolinio mokymo pranašumus
Vis tik didžiausias pokytis, K. Šuškevič pastebėjimu, įvyko mąstyme: pandemijos pradžioje skeptiškai į nuotolinius kursus žiūrėjusios įmonės netruko įvertinti tokio mokymo praktiškumo. Tai patvirtina ir statistika: 2020 m. vasarį Skrivanek kalbų mokyklos kontaktiniai mokymai sudarė 98 proc. visų kursų, o praėjus metams 100 proc. kursų vyksta nuotoliniu būdu; įdomu ir tai, kad verslo atstovai noriai pradėjo mokytis kalbų internetu. Net ir vasarą, kai karantino suvaržymai kuriam laikui buvo užmiršti, dauguma klientų pasirinko tęsti mokslus nuotoliniu būdu.
„Vienas didžiausių nuotolinio mokymosi pranašumų yra tai, kad didelės kompanijos, turinčios padalinių keliuose miestuose, gali suburti kolegas į vieną grupę. Be to, nuotolinis mokymasis suteikia galimybę mokytis su geriausiais gimtakalbiais dėstytojais, kurie gali prisijungti iš bet kurios pasaulio vietos. Gyvenamoji vieta neberiboja ir pačių besimokančiųjų, tereikia spartaus interneto. Šiuo atžvilgiu galimybės išaugo, tad nuotolinius kursus išbando ir nauji klientai, apsisprendę kuo naudingiau išnaudoti pandemijos laiką. Juk, pasikeitus situacijai rinkoje, daugelis perėjo prie e. prekybos ir savo produktus bei paslaugas gali pasiūlyti užsieniui“, – vardija M. Eigminienė.
Ekspertės teigimu, nuotoliniams mokymams dažniausiai naudojama „Zoom“ platforma, leidžianti dalytis ekrano vaizdu bei garsu, rašyti virtualioje lentoje, išsaugoti visą paskaitų informaciją, paskirstyti mokymų dalyvius į skirtingus „kambarius“ ir užtikrinti kokybišką vaizdą bei garsą. Toks mokymo būdas padeda sutaupyti laiko, išlaikyti dėmesį, o paskaitų lankomumo rodikliai byloja apie puikius rezultatus.
„Visi įsitikinome, kad iš namų galima dirbti taip pat efektyviai kaip ir biure, o neretai darbo našumas dar ir pagerėja. Esame milžiniško virsmo, susijusio su darbo organizavimo ir vykdymo principais, liudininkai ir dalyviai. Nuotoliniai mokymai yra natūrali šios naujos, vis dar besiformuojančios realybės dalis“, – apibendrina K. Šuškevič.