Skaitmeninti negalima spausdinti: kur dėti kablelį kintančiai verslo aplinkai ir poreikiams?

Publikuota: 2020-07-21
Šiaulių banko IT tarnybos vadovas Giedrius Trukšinas ir „Biznio mašinų kompanijos“ (BMK) spausdinimo paslaugų pardavimų skyriaus vadovas Andrius Jakimavičius.
svg svg
Šiaulių banko IT tarnybos vadovas Giedrius Trukšinas ir „Biznio mašinų kompanijos“ (BMK) spausdinimo paslaugų pardavimų skyriaus vadovas Andrius Jakimavičius.

Popieriaus technologijų novatorius „Xerox“, prieš daugiau nei pusę amžiaus pristatęs pirmąjį pasaulyje komercinį kopijavimo aparatą, dabar tą patį pasaulį moko dokumentus skaitmeninti. Pasirinkimas – adaptyvus: bendrovės užsakymu atliktas tyrimas rodo, jog 65 proc. apklaustų daugiau nei tūkstančio Vakarų Europos įmonių tokiu keliu jau žengia. Nors verslas jį jau gerokai išmynė, netrukęs pajusti sumažėjusių kaštų, išaugusio produktyvumo ir saugumo bei procesų optimizacijos naudą, neretai vis dar prireikia vedlio, rodančio teisingą dokumentų skaitmeninimo kryptį.

Todėl, „Biznio mašinų kompanijos“ (BMK) spausdinimo paslaugų pardavimų skyriaus vadovo Andriaus Jakimavičiaus teigimu, jį pasirinkus, valdyti skaitmeninius dokumentus tampa lengviau, patikimiau bei patogiau, nes popieriaus ateityje liks vis mažiau ir mažiau.   

Ilgas kelias – mažais žingsniais

Daugiau nei dešimtmetį siūlanti valdomą spausdinimo paslaugą (MPS), visą šį laikotarpį BMK, kartu, klientus veda ir link dokumentų skaitmeninimo. Pasak A. Jakimavičiaus, dabar bendrovė ėmėsi vertintojo ir konsultanto vaidmens, nes sukaupė solidžią IT kompetenciją dokumentų spausdinimo ir skaitmeninimo srityse, taiko patikimus automatizavimo bei robotizavimo sprendimus. Šios praktinės patirties rezultatas – išplėsto spausdinimo infrastruktūros vertinimo paslauga.

„Verslo aplinka kinta, todėl organizacijų spausdinimo infrastruktūra šiuo metu turi būti orientuota ne tik į spausdinimą, bet ir į dokumentų skaitmeninimą. Dabar prireikia didesnio išmanumo, integracijų su turimomis IT sistemomis, patogesnės vartotojo sąsajos ir aplikacijų skaitmeninimo darbams atlikti. Taip pat, itin svarbu užtikrinti dokumentų bei informacijos saugumą. Pastebime, jog kinta ir pasirinkimo kriterijai: poreikį spausdinti pigiai, efektyviai ir greitai, keičia noras patogiai, išmaniai bei saugiai skaitmenizuoti spausdintus dokumentus“, – sako A. Jakimavičius.

Todėl, pašnekovo teigimu, išplėsto spausdinimo infrastruktūros vertinimo paslauga yra ne tik spausdinimo, bet ir skaitmeninių dokumentų judėjimo vertinimas, dokumentų skaitmeninimo analizė, rekomendacijų pateikimas. BMK rodo, kuria kryptimi geriausia judėti: „Nesvarbu, įmonė susiduria su pertekliniais dokumentais arba nori juos sukelti į dokumentų valdymo sistemą, patogiai surasti, administruoti, valdyti, kurti teises. Mūsų tikslas – sutelkti visus dokumentų skaitmeninimo poreikius ir nukreipti klientus teisinga jų įgyvendinimo linkme“.

Be popieriaus – greičiau

BMK atstovas pastebi – bendrovės vaidmuo yra dirbti su klientu tuomet, kai prireikia tiek popieriui suteikti skaitmeninį formatą ir jame sukurti duomenis, tiek palengvinti perėjimą prie skaitmeninio dokumento valdymo.

„Atlikdami vertinimą, identifikuojame didžiausius iššūkius ir kritinius skaitmeninimo aspektus, kurie apsunkina darbą – popieriai dokumentai pasimeta, yra nekokybiškai nuskenuojami, sudėtinga juos užvadinti. Išsprendę šiuos skaudulius, klientai pamažu gali imtis dokumento valdymo sprendimų. Anksčiau savo klientams padėdavome unifikuoti spausdinimo ūkį, optimizuoti išlaidas, autorizuoti dokumentus. O šios dienos iššūkiai: skaitmeninimas ir tam pritaikytos spausdinimo infrastruktūros kūrimas“, – komentuoja A. Jakimavičius.

Atrodytų, jog skaitmeninimo nauda – akivaizdi. Tačiau atsisveikinimą su popieriumi gali lydėti netikėti išbandymai. Su jais susidūrusio BMK kliento Šiaulių banko IT tarnybos vadovas Giedrius Trukšinas tikina: dokumentų skaitmeninimui gali sutrukdyti ir procesų skverbtis.

„Popierinių dokumentų atsisakymas supaprastina masinį klientų aptarnavimą, sumažina jo kaštus. Mūsų veikla plečiasi, turime didžiausią filialų tinklą, be skaitmeninimo procesus būtų labai sunku valdyti. Technologinis pagrindas viską daryti saugiau, patikimiau ir tvarkingiau yra, tačiau ne visi klientai naudojasi naujausiomis technologijomis. Todėl vienas didžiausių iššūkių – jų identifikavimas. Dalis žmonių visai neturi atpažinimo priemonių: taip skaitmeninimo raida Lietuvoje yra stabdoma. Todėl svarbu tokia spausdinimo infrastruktūra, kuri patenkintų tiek dar nespėjusių prisitaikyti klientų, tiek naujai atsirandančius skaitmeninimo poreikius“, – patirtimi dalinasi G. Trukšinas.

Pašnekovui antrinantis A. Jakimavičius įsitinęs: rasti sprendimus verslui yra gyvybiškai svarbu. Antraip bus pralaimima kova su veiklos procesų greičio būtinybe, kuria rinkoje matuojama sėkmė: „Skaitmeninimas kuria saugumą, kontrolę, mažina klaidos tikimybę, todėl verslas gali dirbti greitai. Konkurencinį pranašumą įgyja tie, kurie sugeba prisitaikyti prie klientų poreikių. Jei nėra galimybės atsisakyti spausdinimo, svarbu, kad pastarojo proceso infrastruktūra būtų universali, tinkamai ir lengvai prie minėtų poreikių pritaikoma“, – papildo BMK ekspertas.

Pandemija augina skaitmeninimo poreikį

Paklaustas, kokią mato dokumentų skaitmeninimo ateitį, A. Jakimavičius teigia, jog viziją netruko išryškinti pasaulinės pandemijos aplinkybės.   

„Nuotolinis darbas tampa vis aktualesnis. Neseniai „Xerox“ užsakymu atliktas tyrimas parodė: daugiau nei trečdalis iš 600 apklaustų IT lyderiaujančių bendrovių planuoja greitinti veiklos skaitmeninimą. Tai tampa būtina – niekas nėra tikras, jog situacija nesikartos. Nuotolinio darbo perspektyvą matau mišrią: dalis verslo dirbs nuotoliniu būdu, tačiau kitiems prireiks tai daryti biuruose. Todėl bus svarbu ir pasiekti dokumentus bei juos valdyti iš namų, ir patogiai sukelti į skaitmeninę erdvę“, – svarsto A. Jakimavičius.

Taip prie besikeičiančių rinkos poreikių turi lanksčiai taikytis ir verslas, iki šiol nesvarstęs skaitmeninti dokumentus: „Tos įmonės, kurios anksčiau net negalvojo apie skaitmeninimą arba tai darydavo nedrąsiai, vis ryžtingiau imasi šio proceso. Mūsų vaidmuo – pasitelkiant sukauptą kompetenciją, padėti klientams prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos ir naujų poreikių“.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„LinkedIn“ planuoja atleisti 960 darbuotojų

Darbuotojų socialinis tinklas „LinkedIn“ pranešė, kad dėl pasaulinės pandemijos sumažėjus samdos produktų...

Vadyba
2020.07.21
Advokatas Evaldas Pocevičius: nauja paslauga verslui padės nuspręsti, ar verta bylinėtis Verslo tribūna

Verslo ginčų advokatų kontoros JUREX ekspertai jau 10 metų analizuoja Lietuvos verslo bylinėjimosi...

Vadyba
2020.07.21
Skaitmeninti negalima spausdinti: kur dėti kablelį kintančiai verslo aplinkai ir poreikiams? Verslo tribūna

Popieriaus technologijų novatorius „Xerox“, prieš daugiau nei pusę amžiaus pristatęs pirmąjį pasaulyje...

Vadyba
2020.07.21
Kuria naują perkvalifikavimo programą

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) pradeda naują perkvalifikavimo programą. Programai skirta 22 mln.

Gazelė
2020.07.19
Kas motyvuoja skirtingų kartų darbuotojus Premium

Kiekviena darbuotojų karta turi savus kriterijus, kuriais matuoja kasdienio darbo svarbą, bendravimo su...

Vadyba
2020.07.18
Ko reikia, kad darbuotojai išlaikytų produktyvumą dirbdami ne biure Premium

Nuotolinis darbas yra ne tik lyderystės, bet ir darbuotojų produktyvumo išbandymas. Verslo praktikai sako,...

Vadyba
2020.07.17
„Modus Group“ turi naują vadovę 3

Ainė Martinkėnaitė-Martyniuk paskirta tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ vadove. Šiose pareigose ji...

Vadyba
2020.07.17
Įmonėms apsimoka investuoti ne į darbuotojų mokymus, bet į jų mokymąsi Premium

Darbuotojams, kurie nori išsaugoti darbą robotizacijos eroje, mokymasis visą gyvenimą turi tapti įpročiu.

Vadyba
2020.07.16
Naujajame verslo centre „Magnum“ veikti pradeda unikalios koncepcijos „Luminor“ banko skyrius ir kitos įmonės Verslo tribūna 4

Priešais Nemuno salą duris atveriančiame viename unikaliausių pastarojo meto nekilnojamo turto plėtros...

Statyba ir NT
2020.07.16
Užimtumo tarnyba: nedarbo lygis priklauso nuo kelių rodiklių

Karantino laikotarpiu registruoto nedarbo rodiklis padidėjo. Tačiau užimtumo tarnyba skelbia, kad nedarbo...

Vadyba
2020.07.16
Vadovų MBA studijų iššūkiai Pietų Afrikoje pandemijos metu pranoko ir lūkesčius, ir vaizduotę Verslo tribūna 2

Kelionė į pasaulio kraštą, Pietų Afrikos Respubliką (PAR), būriui aukščiausiojo lygio vadovų iš Lietuvos...

Vadyba
2020.07.15
Samdos pokalbių klaidos, kurias dažniausiai daro darbdaviai Premium

Netinkamas specialistas įmonei kainuoja ne tik samdymui išeikvotą laiką ir pinigus, bet ir išbalansuoja...

Vadyba
2020.07.15
„Grigeo“ nepriklausomu valdybos nariu tapo A. Variakojis 7

AB „Grigeo“ nepriklausomu valdybos nariu bendrovės Stebėtojų taryba išrinko Algimantą Variakojį, kuris pakeis...

Vadyba
2020.07.14
Krizė yra metas užduoti strateginį klausimą: kaip keisti verslą, kad jis būtų reikalingas Premium

Ar ir toliau verta važiuoti prieš traukinį? Ar ir toliau verta stengtis išsaugoti verslą, kuris ir taip jau...

Vadyba
2020.07.14
Pandemija įsisuko į spintas: darbuotojai kostiumus keičia į džinsus Premium

Griežtas kostiumas ar klasikinis kostiumėlis buvo neatsiejama biuro darbuotojų uniformos dalis. Išaugus...

Vadyba
2020.07.13
Kasrytiniai susirinkimai: kaip laiką ryjančią juodąją skylę paversti efektyviu bendravimu Premium 1

Trumpi darbų planavimo susirinkimai ar kartotiniai vadovų pokalbiai su darbuotojais akis į akį yra...

Vadyba
2020.07.13
Diegti lygias galimybes apsimoka: įmonių patirtis Premium

Darbo skelbimuose tarp esminių kandidatų pranašumų nurodomas gebėjimas mąstyti neįprastai, matyti bendrą...

Vadyba
2020.07.13
3 metai su Darbo kodeksu: esminiai teismų sprendimai Premium

Nuo Darbo kodekso įsigaliojimo 2017 m. liepos 1 d. praėjo treji metai. Kotryna Jakavičiūtė, advokatų kontoros...

Finansai
2020.07.12
„Adidas“ personalo vadovę iš posto išvertė nekorektiški žodžiai Premium 4

Karen Parkin, sportinės aprangos gamintojo „Adidas“ personalo vadovė, pasitraukė iš pareigų, sulaukusi...

Vadyba
2020.07.11
Patarimai, kaip per sezoną uždirbtus pinigus paskirstyti tolygiai

Kai kurie verslai jaučia ypač stiprią sezoniškumo įtaką, todėl jų savininkai turi kruopščiai suplanuoti...

Gazelė
2020.07.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus