Moksleivių bendrovės – verslą kuria jau nuo penktos klasės

Publikuota: 2019-02-15

Vasario 8 dieną parodų centre „Litexpo“ vykusioje parodoje „Studijos 2019“ apie 50 moksleivių bendrovių Lietuvos Junior Achievement Sostinės mokinių bendrovių, startuolių mugėje pristatė savo gaminamus ar parduodamus produktus. Moksleiviai siūlė sprendimus įvairioms bendraamžiams kylančioms problemoms, ar tiesiog čia pat vietoje gamino desertą, kuris traukia akį ir verčia siekti piniginės. Didžioji dauguma mugėje dalyvaujančių komandų buvo vyresnių klasių moksleiviai, tačiau viename stende savo vizitines korteles drąsiai dalino net penktokai.

„Matome, kad kurdami verslo idėjas šiuolaikinis jaunimas pirmenybę teikia inovacijoms, jas geba integruoti ir pritaikyti iš esmės visose gyvenimo srityse. Akivaizdu, jog užtenka sugalvoti paprasčiausią idėją, kuri padės lengviau spręsti, kad ir tam tikrus, paprastus buities darbus, tačiau verslo kūrimo kelias būna gana duobėtas, todėl reikia įgyti ir verslo kūrimo pradmenų, kurie padėtų atrasti partnerius, pasiekti potencialius klientus, pritraukti investicijas ir panašiai, – sako SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis. – Todėl SEB bankas siekia savo ekspertine patirtimi pasidalyti ir su jaunąja karta, padėti kurti būtent tokią pokyčiams ir inovacijoms įkvepiančią aplinką, kurioje dabar beveik viską galima sukurti per kompiuterio ekraną, tik reikia žengti pirmąjį žingsnį ir bandyti, – mano V. Žagūnis. – Tikime, kad artimiausioje ateityje sutiksime vis daugiau jaunų žmonių, kurie kurs nuosavus verslus ir inovatyvius sprendimus.“

Šokolado fontanai ir išskirtinės riedlentės

Vieni moksleiviai kurdami bendroves nėrė į sudėtingas technologijas, tuo metu kiti rinkosi tai, kas visuomet lengvai parduodama. Mokinių bendrovė „Fondue Kings“ iš Vilniaus Vasilijaus Kačialovo gimnazijos – Eugenijus Kivelis, Jelizaveta Vysockaja, Edgar Veretennikov, Robertas Rožanskis bei jų mokytoja Jelena Kustova mugės lankytojams siūlė vaisius, mirkytus šokolade. Bendrovės atstovė J. Vysockaja sakė, kad Šveicarijoje atsiradęs būdas smaližiauti mirkant vaisius į šokoladą ar kitus produktus į karštą sūrį, greitai išpopuliarėjo. Šiuo atveju šokoladas pasirinktas prisitaikant prie mugės auditorijos.

„Vaisiai – vitaminų šaltinis, šokoladas – geriausias antidepresantas – manome, kad šis derinys tiks visiems“, – entuziastingai paragauti saldumyno kvietė J. Vysockaja.

Moksleivių bendrovė ketina bendradarbiauti su įvairiomis sodybomis, atvežti tiek šokolado, tiek sūrio fondiu į šventes ir įvairius renginius.

„Turime įvairių produktų sąrašą ir fondiu galime pritaikyti pagal kliento pageidavimus – netgi alergiškiems žmonėms“, – kalbėjo J. Vysockaja.

Netoliese įsikūrusi mokomosios mokinių bendrovės „Drippy“ (manolenta.lt) komanda savo rankomis gamina ilgalentes („longboard“ angl.) iš įvairių rūšių medienos, o kol kas dar tik svajojantiems apie tokį pirkinį pasiūlo išskirtinius marškinėlius.

Gaminant ilgalentę pagal užsakymą bendrovė siūlo pasirinkti iš įvairių piešinių, kurie dengs jos apačią bei neslystančios juostos raštų, kuriais bus padengtas riedlentės viršus.

„Vienai riedlentei pagaminti reikia nuo 6 iki 8 valandų darbo. Kol kas darbo valandą įkainoju minimaliu tarifu“, – sako riedlentes gaminantis Marius Raupelis. Jo kolega Dominykas Pavlovičius kuria džemperius su portretais ir figūromis, kuriuos sudaro daugybė žmonių parašų. Prie bendrovės veiklos taip pat prisideda Adrianas Latvinskis ir moksleivių mokytoja Irma Jančienė.

Atšvaitas ir papuošalas – viename

Komanda iš Kauno Rokų gimnazijos „Safe&Style“ sugalvojo sujungti du produktus – atšvaitus ir papuošalus. Kutais iš atšvaitinės medžiagos galima pasipuošti rankinuką ir netgi ausis. Nagingi moksleiviai taip pat kuria atšvaitines seges, negana to, savo papuošalams panaudoja įvairias radijo technikos dalis, kurias tektų išmesti. Savo produkciją moksleiviai pakuoja į fabrikuose atlikusių atraižų maišelius.

„Mes patys susiduriame su problema, kad nenorime nešioti atšvaitų, nes jie nestilingi, nelabai gražūs. Pradėjome galvoti, ką daryti, kad atšvaitas mums patiktų. Sugalvojome juos stilingesnius ir tada šovė mintis, kad reikėtų juos pritaikyti rinkai – jei mums nepatinka nešioti įprastų atšvaitų, galbūt ir kitiems nesinori? Juk statistika, kiek kasmet keliuose tamsiu paros metu žūsta žmonių rodo, kad tai yra problema“, – sako komandos atstovė Dovilė Imbrasaitė.

Komandos planuose – sukurti tokius pat šviečiančius marškinėlius, kepures, batų raištelius.

„Norime, kad žmonės jaustųsi smagiai nešiodami atšvaitus, kad tai nebūtų tiesiog kažkoks privalomas dalykas“,  – sako D. Imbrasaitė. „Safe&Style“ produktų kainos svyruoja nuo 6 iki 10 eurų.

„Ieškojome, kad atšvaitinė medžiaga būtų sertifikuota ir tikrai atspindėtų šviesą, ji gaminama Italijoje. Tačiau taip pat bendradarbiaujame su Ukmergės bendrove, kuri siuva darbinius drabužius – liemenes. Iš jų gautas atraižas taip pat pritaikome gamindami savo produktus. Vis ieškome medžiagų, kurias galėtume panaudoti antram gyvenimui“, – pridūrė D. Imbrasaitė.

Moksleiviai jau turi puslapius socialiniuose tinkluose, tačiau jų planuose – elektroninė parduotuvė. Komandai taip pat pavyko dalyvauti ir stambiose parodose, pavyzdžiui, „Moters pasaulis“ Kaune. Kiti komandos nariai – Simonas Kaunelis, Povilas Mazuronis ir Gabrielė Grybėnaitė. Mokinių bendrovės mokytoja Vaida Valiuvienė.

Brandos egzaminui pasiruoš žaisdami

Mokomoji mokinių bendrovė „(NE)ŽINAU“ taip pat įžvelgė moksleiviams būdingą problemą – jos atstovės Kristinos Ivaškaitės teigimu, lietuvių kalbos brandos egzaminas šiandieniniams moksleiviams atrodo baisiausias, nes nėra aišku, kur rasti visą reikiamą medžiagą jam pasiruošti.

Komanda nusprendė, kad galima nugalėti šią baimę ir dar mokytis kiek linksmiau – kartu žaidžiant žaidimą. Kuriant jį jėgas sujungė net trijų mokyklų moksleiviai: KTU gimnazijos, LSMU gimnazijos ir Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos.

„Yra kortelės su 15 privalomų lietuvių autorių, vienos kortelės prašo pateikti faktų apie jų biografiją, garsiausius kūrinius. Kitos kortelės yra kalbos kultūros užduotys – jose pateiktas sakinys, žaidėjas turi ištaisyti jame padarytą kalbos kultūros klaidą“, – paaiškino viena iš komandos narių, Laura Spietinytė.

„Sugalvoti žaidimą nėra taip sunku – sunkiausia yra sukurti jo lentos dizainą. Kol kas turime pirminę versiją, dar ją tobulinsime“, – pridūrė kitas komandos narys, Justas Matusevičius. Komandos narių teigimu, žaidimas leis suderinti bendravimą su draugais ir mokymąsi. Komanda taip pat sudaro Kamilė Biliūtė ir mokytoja Edita Kondrašovienė.

Penktokai nusprendė dirbti dėl švaresnių vandenynų

Šioje moksleivių bendrovių mugėje sklandė nemažai ekologijos idėjų: produktai, pagaminti iš perdirbtų medžiagų, maišeliai, skirti pakeisti vienkartinius, plastikinius. Idėją kuo pakeisti plastikinius šiaudelius pasiūlė penktokai iš Vilniaus Antakalnio progimnazijos, pasivadinę „Straw Bosses“.

„Siekiame tausoti gamtą, saugoti gyvūnus. Į vandenyną per metus išmetama apie 2 tonas plastikinių šiaudelių. Gyvūnai juos suvalgo ir gali mirti“, – sakė vienas iš komandos narių, Arnas Karpavičius.

Komanda ne tik parduoda metalinius šiaudelius (rinkiniuose po keturis arba po vieną), tačiau ir dalyvauja įvairiuose renginiuose, pavyzdžiui, „Ekologiškumo virusas plinta“.

„Taip pat mokykloje statome stendus, kurie skatina rūšiuoti, saugoti gamtą. Maišelius savo šiaudeliams pasiuvame iš užuolaidų likučių, kad nereikėtų pirkti plastmasinių ir teršti aplinkos“, – kaip žirnius bėrė A. Karpavičius.

Metaliniai šiaudeliai kainuoja nuo 1,5 iki 4 eurų, penktokai teigia, kad juos įsigyja iš „savo tiekėjo“ ir jo, kaip tikri verslininkai, neatskleidžia. Komandą taip pat sudaro Dominykas Katkevičius, Patricija Skuodytė, Liepa Paravinskaitė ir Agnė Kuzmickaitė. Moksleivių bendrovės mokytoja Agnė Motiejūnė.

Mokomosios mokinių bendrovės – tai Lietuvos Junior Achievement programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus. Būtent šių bendrovių rezultatu ir tapo mugėje pristatytos moksleivių verslo idėjos – kurti produktai ir vystomos paslaugos.

„Lietuvos Junior Achievement“ yra nevyriausybinė organizacija, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: mecenatas SEB bankas ir strateginiai rėmėjai: UPS; „Coca-Cola HBC Lietuva“; „Narbutas“.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Koks yra valdybos vaidmuo strategijoje?

Pastaruoju metu Lietuvoje daug kalbama apie nepriklausomas valdybas ir jų svarbą ne tik viešajame sektoriuje,...

Vadyba
2019.11.22
„WeWork“ atleidžia 2.400 darbuotojų

JAV bendradarbystės centrų kompanija „WeWork“ išdalino atleidimo lapelius 2.400 darbuotojų. Tokia būdu...

Vadyba
2019.11.22
Kaip vadovauti biuro užsispyrėliams ir niurzgliams Premium

Jeigu šaukštas deguto gali pagadinti statinę medaus, tai vienas nuolatos bumbantis darbuotojas gali...

Vadyba
2019.11.22
Šalyje yra 18.300 laisvų darbo vietų

Šių metų trečiojo ketvirčio pabaigoje šalyje buvo 18.300 laisvų darbo vietų samdomiesiems darbuotojams.

Vadyba
2019.11.22
Kultūros renginių rėmimas: įtraukti vartotoją prasmingu turiniu (interviu) Verslo tribūna

Šiandien nebestebina didėjantis privačių rėmėjų ir kultūros renginių partnerysčių skaičius. „Rėmimo svarba...

Vadyba
2019.11.22
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 4

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
Lietuvos moksleiviams trūksta globalaus požiūrio į verslą - „Junior achievement“ tam kuria „Acceleratorx“ Verslo tribūna

Organizacijos „Hofstede Insights“ atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos moksleiviai yra orientuoti į...

Vadyba
2019.11.20
Hakatonai kuria patrauklią įmonės kultūrą, bet ne inovacijas Premium

Šiuolaikiniams lyderiams nebepakanka inicijuoti pokyčius – tie pokyčiai privalo būti esminiai, iš pagrindų...

Vadyba
2019.11.20
Padažnėjus informacijos nutekinimo atvejams, „Google“ keičia susirinkimų tvarką

JAV technologijų milžinė „Google“ neberengs savaitinių susirinkimų, kuriuose vadovai atsako į darbuotojams...

Vadyba
2019.11.20
Galimybė kaupti be „Sodros“ ir pajamų mokesčio: kam patikėti pinigus Premium 4

Darbdavio įmokos darbuotojų naudai šiuo metu yra palankiausias kaupimo būdas, tačiau iki šiol tokia galimybe...

Finansai
2019.11.20
„Technopolis Lietuva“ reorganizuoja valdomas įmones Premium

Didžiausią biurų parką Vilniuje valdanti UAB „Technopolis Lietuva“ efektyvina veiklą ir reorganizuoja šešias...

Statyba ir NT
2019.11.20
Pasaulio talentų reitinge Lietuva aplenkė Latviją, bet atsilieka nuo estų

IMD pasaulio talentų reitinge (angl. IMD, World Talent Report 2019) Lietuva 8 pozicijomis pakilo aukštyn.

Vadyba
2019.11.19
Paskutinis penkmetis – virsmo metai pramogų versle: viską gauti nori iš vienų rankų Verslo tribūna

Prieš 15-a metų visos Lietuvos dėmesį prikaustė svarbus įvykis – po 13 mėnesių trukusių statybų buvo...

Vadyba
2019.11.19
Pradėta taikyti Informacijos apie Lietuvoje dirbančius užsieniečius pateikimo tvarka, kurioje nustatytos naujos pareigos darbdaviams Verslo tribūna 1

Šių metų rugsėjį „Sodros“, Valstybinės darbo inspekcijos bei Užimtumo tarnybos vadovai priėmė įsakymą, kuriuo...

Vadyba
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Algų skirtumai: moteris baudžia už kompetenciją, vyrus apdovanoja už jos trūkumą Premium 5

Dirbti komandoje be vadovo, kuris, stovėdamas už nugaros skaičiuotų rezultatus ir klaidas, – dažno...

Vadyba
2019.11.18
10 frazių, kurios dirbančius biure varo iš proto

E. rinkodaros platforma „GetResponse“ daugiau  kaip 1.000 biuruose dirbančių specialistų pasiteiravo, kokios...

Vadyba
2019.11.17
Sėkmingam naujoko startui reikia dviejų sąlygų Premium

Įmonėms neužtenka tik strategijos, kaip pritraukti talentų, reikia ir sėkmingos naujo darbuotojo įvedimo į...

Vadyba
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
Kibernetinis saugumas prasideda nuo suvokimo Verslo tribūna 1

Visi privalome rūpintis kibernetiniu saugumu, nes tobulėjant technologijoms vis didesnę riziką kelia jų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau