Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę

Publikuota: 2018-04-11

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje, o dėl prasto aptarnavimo nesate sulaukę nė vieno skundo. Trūksta vienintelio – įspūdingų pardavimų. Kodėl?..

Yra manančių, kad verslo sėkmė priklauso nuo gaminio (ar paslaugos) kainos ir jo kokybės – jeigu šie du kriterijai bus tinkami, įmonės finansiniai rodikliai tik augs. Be jokios abejonės, produktai, kuriuos gaminate arba prekiaujate, yra verslo esmė, nuo kurios greičiausiai ir prasidėjo įmonės istorija, ašis, aplink kurią sukasi verslas.

Vis dėlto neapsirikite manydami, kad vien jų užteks pakilti į verslo aukštumas. Galite kepti tobuliausias bandeles, gaminti patvariausias kėdes ar iki smulkmenų išmanyti programavimo abėcėlę – visa tai neturės didelės reikšmės, jeigu apie Jus potencialūs klientai tiesiog... nebus girdėję.

Daugiau viešumo – daugiau naudos

Verslo sėkmė smarkiai priklauso ir nuo įmonės komunikacijos bei jos kokybės – tai yra kiek, kam ir kokių žinių suteikiate apie savo veiklą. Visa ši informacija ne tik kuria teigiamą įmonės įvaizdį rinkoje – pirminė jos funkcija yra pranešti potencialiems klientams, partneriams, tiekėjams ir kitiems rinkos dalyviams apie tai, ką veikia Jūsų įmonė.

Jeigu rinka apie jus nežino – neišgelbės nė fantastiškiausias produktas. Patarlė „Gera prekė pati save giria“ gal ir gražiai skamba, tačiau kol pagyrimai pasieks kritinę pirkėjų masę, gali praeiti ir ne vienas mėnuo – ar tikrai norite tiek laukti?

Žinios, skleidžiamos viešumoje apie įmonę, formuoja ir įmonės įvaizdį, o tai dar vienas svarbus sėkmės veiksnys, net jei iš pirmo žvilgsnio jis ir neatrodo toks reikšmingas. Jei nekreipiate dėmesio į tai, koks Jūsų įvaizdis rinkoje, negelbės net ir geresnis produkto kainos ir kokybės santykis. Kitaip tariant, jeigu pirkėjai pasitiki verslu, už jo gaminius (ar paslaugas) jie linkę sumokėti brangiau. Ir atvirkščiai – mažesnė prekės kaina nesuvilios, jeigu už jos stovinčios įmonės reputacija bus prasta arba... jokia.

Reputacija reikšminga ne tik dėl geresnių pardavimo rezultatų. Geresnį įvaizdį turinčioms įmonėms lengviau rasti verslo partnerių ar pasirašyti pelningesnes sutartis. Skaidrioje, atviroje ir dažnai viešumoje „sutinkamoje“ įmonėje smagiau jaučiasi ir darbuotojai: jie susitapatina su bendrove, apie kurią rašoma žiniasklaidoje, dažniau randa progų apie savo darbą pasišnekėti su draugais, artimaisiais, didėja jų įsitraukimas ir darbo efektyvumas.

Beje, šnekama ne tik apie bendrovėje jau dirbančius žmones – darbdavio įvaizdis labai svarbus ir potencialiems darbuotojams, o ypač „tūkstantmečio“ kartos atstovams. Aiškumas, atvirumas, skaidrumas, socialinis atsakingumas, ir kuo daugiau viešumo – jau senokai nebe antraeiliai dalykai šnekant apie darbdavio pasirinkimą.  Ir visa tai svarbu tiek jau veikiančioms, tiek dar besikuriančioms įmonėms.

Visada yra ką papasakoti

Tradiciškai apie įmonę ir jos produktus nuo senų laikų informuodavo reklama – spausdinta, radijo, televizijos. Jos reikšmė taip pat keičiasi – šiais laikais, kai informacijos sklaida ir kiekiai sunkiai aprėpiami protu, norint būti pastebėtam reikia būti nepaprastai atkakliam. Kitaip tariant, būti matomam dažnai ir daug. Tai brangiai kainuoja, o ir ne visada tikslinga – ypač, jeigu verslas veikia B2B (verslas verslui) segmente. Tad tradicinė reklama kuo toliau, tuo labiau praranda turėtas tvirtas pozicijas, o verslai, ypač nedideli, ieško, kuo ją galėtų pakeisti.

Viena aišku – komunikuoti ir verta, ir būtina. Dabartinės interneto, socialinių tinklų, skaitmeninių technologijų galimybės leidžia į reklamą žvelgti kur kas kūrybiškiau, o ją pačią naudoti gerokai efektyviau. Reklamos, o ir bendrai komunikacijos paveikumas yra tuo didesnis, kuo tikslingesnę auditoriją ji pasiekia, o tai padaryti internete šiandien pakankamai paprasta.

Kita tendencija – vartotojai nori ne tik žinių, jie nori patvirtinimo, kad verta pirkti (dirbti / bendradarbiauti) su Jumis ir iš Jūsų. Suteikite jiems ne tik informacijos – papasakokite savo įmonės, verslo, prekės ženklo istoriją. Atskleiskite savo filosofiją, vertybes, požiūrį ir bendradarbiavimo principus. Neslėpkite stalčiuose apdovanojimų, gerų atsiliepimų ar konkursų įvertinimų – tinkamai iškomunikuoti, jie sutvirtins rinkos pasitikėjimą Jūsų verslu. Kurkite legendą – savo verslo legendą. Net jeigu Jums atrodo, kad neturite apie ką kalbėti, nes niekuo neišsiskiriate iš savo konkurentų – būkite pirmieji, kurie papasakos apie save, ir jau būsite išskirtiniai!

Juolab, kad dabar – ypač palankus komunikacijai metas. Tradicinei reklamai traukiantis, šiandien triumfuoja įvairių formų turinio rinkodara. Įmonės iš reklamdavių tampa turinio kūrėjomis, iš produkto brukėjų – istorijų pasakotojomis, iš pardavėjų – partneriais. Taip, ši transformacija reikalauja kitokių kompetencijų ir gebėjimų, tačiau gebėjimas sudominti – ne raketų mokslas. Jeigu pradžia atrodo pernelyg sudėtinga, pagalbos galima kreiptis ir į turinio rinkodaros specialistus, kurie padės istoriją sukurti ir patraukliai pateikti būtent ten, kur ją pamatys potenciali Jūsų auditorija.

Tinkamai iškomunikuotos šios žinios taps tvirtu įmonės reputacijos ir profesionalumo pagrindu, kuris ilgainiui prisidės prie svarbiausio verslo tikslo – generuos pajamas.  O tai jau bus Jūsų verslo sėkmės istorija, kuri pati taps naujo kompanijos pasakojimo siužetu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Valstybės dosnumas nuo sofos nenuvaro 1

Lietuvoje turime gana paradoksalią situaciją – ekonomika auga, verslas plečia veiklą ir pasigenda darbuotojų,...

Vadyba
06:00
Nauja atlygio sistema pritraukė vyresnių pardavėjų Premium 1

Pasikeitus atlyginimo sistemai mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ savo salonuose pastebėjo dvigubai...

Vadyba
06:00
Lietuva tarp JAV ir ES santykių Rėmėjo turinys

Pokalbis su Valentinu Mazuroniu, Europos Parlamento nariu, prasidėjo nuo Europos Sąjungos ir Jungtinių...

Vadyba
06:00
„Moller-Maersk“ siekia nutraukti vyrų dominavimą: finansų vadove nori skirti moterį 2

Didžiausia pasaulyje Danijos konteinerinės laivybos bendrovė „Moller-Maersk“ siekia mažinti lyčių atotrūkį...

Vadyba
2018.04.11
Balžekas ir Glodas siūlomi į „Telia Lietuvos“ valdybą

Į telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ valdybą siūlomi Tomas Balžekas ir Mindaugas Glodas.

Vadyba
2018.04.11
Prasideda „Metų rinkodaros vadovo“ rinkimai

Lietuvos marketingo asociacija LiMA kartu su „Verslo žiniomis“ jau ketvirtą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus,...

Rinkodara
2018.04.11
„Vli Timber“ patirtis: augimas vedė link bankroto, išlaidas suvaldė „Lean“ Premium 3

Pradėjusi sparčiai augti džiovintų malkų gamybos bendrovė „Vli Timber“ nebesuvaldė išlaidų ir atsidūrė per...

Pramonė
2018.04.11
Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę Rėmėjo turinys 2

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje,...

Vadyba
2018.04.11
Lietuvos darbo kaštai augo sparčiausiai euro zonoje 6

Pernai Lietuvoje valandiniai darbo kaštai išsipūtė 9% - daugiausiai iš visų euro zonos šalių. Nepaisant...

Vadyba
2018.04.10
Darbuotojai baiminasi, kad robotai atims darbo vietas, darbdaviai pokyčiams ruošiasi vangiai 2

Nors apie robotų integraciją į darbo rinką kalbama vis garsiau, tačiau Jungtinėje Karalystėje (JK) atlikta...

Vadyba
2018.04.10
Lietuvoje darbuotojo atleidimas atpigo – pagal šį rodiklį šalis tapo vidutiniokė 2

Pagal darbuotojo atleidimo sąnaudas Lietuva tapo vidutiniokė tarp Europos Sąjungos ir kai kurių Azijos...

Finansai
2018.04.10
Išrinktas naujas Trišalės tarybos pirmininkas

Trišalė taryba naujuoju pirmininku išrinko Artūrą Černiauską, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos...

Vadyba
2018.04.10
Nerijus Udrėnas: didelio poreikio skolintis šiuo metu nėra Premium 3

Nerijus Udrėnas, naujasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos valdybos pirmininkas, pabrėžia, kad...

Transportas
2018.04.10
Didžiausios algos sporto centruose vasarį 2

VŽ surikiavo šalies sporto klubus ir centrus pagal šiemet vasario mėnesį mokėtą vidutinį mėnesio atlyginimą.

DK leidžia mokėti darbuotojams daugiau kompensacijų, VMI priešinasi Premium

Naujasis Darbo kodeksas numato galimybę mokėti kompensacijas darbuotojams, tačiau VMI draudžia tai daryti...

Finansai
2018.04.10
Vėl ieško Registrų centro vadovo, keičia sąlygas 2

Per pastaruosius 12 mėnesių ketvirtą kartą rengiamas VĮ Registrų centro vadovo konkursas. Jį paskelbti...

Vadyba
2018.04.09
Vadovui priteisė atlyginti 142.000 Eur žalą – nepadėjo ir turto vertinimas Premium

Teismas buvusiam įmonės vadovui priteisė atlyginti kreditoriams padarytą žalą, nes jis per pigiai pardavė...

Finansai
2018.04.09
„Deutsche Bank“ turės naują vadovą

Vokietijos bankininkystės milžino „Deutsche Bank“ vadovu taps Christianas Sewingas, iki šiol vadovavęs banko...

Rinkos
2018.04.09
Jaguar riaumojanti revoliucija automobilių industrijoje Rėmėjo turinys

Yra vardų, kurie automobilizmo istorijoje įrašyti aukso raidėmis. Vienas jų – „Jaguar“. Legendiniai modeliai...

Vadyba
2018.04.09
Kova dėl talentų: patraukli alga – tik trečdalis darbo Premium 5

Įmonės vis ieško patikimo recepto, kaip į komandas pritraukti profesionalų. Praktika rodo, kad organizacijos,...

Vadyba
2018.04.09

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau