Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę

Publikuota: 2018-04-11

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje, o dėl prasto aptarnavimo nesate sulaukę nė vieno skundo. Trūksta vienintelio – įspūdingų pardavimų. Kodėl?..

Yra manančių, kad verslo sėkmė priklauso nuo gaminio (ar paslaugos) kainos ir jo kokybės – jeigu šie du kriterijai bus tinkami, įmonės finansiniai rodikliai tik augs. Be jokios abejonės, produktai, kuriuos gaminate arba prekiaujate, yra verslo esmė, nuo kurios greičiausiai ir prasidėjo įmonės istorija, ašis, aplink kurią sukasi verslas.

Vis dėlto neapsirikite manydami, kad vien jų užteks pakilti į verslo aukštumas. Galite kepti tobuliausias bandeles, gaminti patvariausias kėdes ar iki smulkmenų išmanyti programavimo abėcėlę – visa tai neturės didelės reikšmės, jeigu apie Jus potencialūs klientai tiesiog... nebus girdėję.

Daugiau viešumo – daugiau naudos

Verslo sėkmė smarkiai priklauso ir nuo įmonės komunikacijos bei jos kokybės – tai yra kiek, kam ir kokių žinių suteikiate apie savo veiklą. Visa ši informacija ne tik kuria teigiamą įmonės įvaizdį rinkoje – pirminė jos funkcija yra pranešti potencialiems klientams, partneriams, tiekėjams ir kitiems rinkos dalyviams apie tai, ką veikia Jūsų įmonė.

Jeigu rinka apie jus nežino – neišgelbės nė fantastiškiausias produktas. Patarlė „Gera prekė pati save giria“ gal ir gražiai skamba, tačiau kol pagyrimai pasieks kritinę pirkėjų masę, gali praeiti ir ne vienas mėnuo – ar tikrai norite tiek laukti?

Žinios, skleidžiamos viešumoje apie įmonę, formuoja ir įmonės įvaizdį, o tai dar vienas svarbus sėkmės veiksnys, net jei iš pirmo žvilgsnio jis ir neatrodo toks reikšmingas. Jei nekreipiate dėmesio į tai, koks Jūsų įvaizdis rinkoje, negelbės net ir geresnis produkto kainos ir kokybės santykis. Kitaip tariant, jeigu pirkėjai pasitiki verslu, už jo gaminius (ar paslaugas) jie linkę sumokėti brangiau. Ir atvirkščiai – mažesnė prekės kaina nesuvilios, jeigu už jos stovinčios įmonės reputacija bus prasta arba... jokia.

Reputacija reikšminga ne tik dėl geresnių pardavimo rezultatų. Geresnį įvaizdį turinčioms įmonėms lengviau rasti verslo partnerių ar pasirašyti pelningesnes sutartis. Skaidrioje, atviroje ir dažnai viešumoje „sutinkamoje“ įmonėje smagiau jaučiasi ir darbuotojai: jie susitapatina su bendrove, apie kurią rašoma žiniasklaidoje, dažniau randa progų apie savo darbą pasišnekėti su draugais, artimaisiais, didėja jų įsitraukimas ir darbo efektyvumas.

Beje, šnekama ne tik apie bendrovėje jau dirbančius žmones – darbdavio įvaizdis labai svarbus ir potencialiems darbuotojams, o ypač „tūkstantmečio“ kartos atstovams. Aiškumas, atvirumas, skaidrumas, socialinis atsakingumas, ir kuo daugiau viešumo – jau senokai nebe antraeiliai dalykai šnekant apie darbdavio pasirinkimą.  Ir visa tai svarbu tiek jau veikiančioms, tiek dar besikuriančioms įmonėms.

Visada yra ką papasakoti

Tradiciškai apie įmonę ir jos produktus nuo senų laikų informuodavo reklama – spausdinta, radijo, televizijos. Jos reikšmė taip pat keičiasi – šiais laikais, kai informacijos sklaida ir kiekiai sunkiai aprėpiami protu, norint būti pastebėtam reikia būti nepaprastai atkakliam. Kitaip tariant, būti matomam dažnai ir daug. Tai brangiai kainuoja, o ir ne visada tikslinga – ypač, jeigu verslas veikia B2B (verslas verslui) segmente. Tad tradicinė reklama kuo toliau, tuo labiau praranda turėtas tvirtas pozicijas, o verslai, ypač nedideli, ieško, kuo ją galėtų pakeisti.

Viena aišku – komunikuoti ir verta, ir būtina. Dabartinės interneto, socialinių tinklų, skaitmeninių technologijų galimybės leidžia į reklamą žvelgti kur kas kūrybiškiau, o ją pačią naudoti gerokai efektyviau. Reklamos, o ir bendrai komunikacijos paveikumas yra tuo didesnis, kuo tikslingesnę auditoriją ji pasiekia, o tai padaryti internete šiandien pakankamai paprasta.

Kita tendencija – vartotojai nori ne tik žinių, jie nori patvirtinimo, kad verta pirkti (dirbti / bendradarbiauti) su Jumis ir iš Jūsų. Suteikite jiems ne tik informacijos – papasakokite savo įmonės, verslo, prekės ženklo istoriją. Atskleiskite savo filosofiją, vertybes, požiūrį ir bendradarbiavimo principus. Neslėpkite stalčiuose apdovanojimų, gerų atsiliepimų ar konkursų įvertinimų – tinkamai iškomunikuoti, jie sutvirtins rinkos pasitikėjimą Jūsų verslu. Kurkite legendą – savo verslo legendą. Net jeigu Jums atrodo, kad neturite apie ką kalbėti, nes niekuo neišsiskiriate iš savo konkurentų – būkite pirmieji, kurie papasakos apie save, ir jau būsite išskirtiniai!

Juolab, kad dabar – ypač palankus komunikacijai metas. Tradicinei reklamai traukiantis, šiandien triumfuoja įvairių formų turinio rinkodara. Įmonės iš reklamdavių tampa turinio kūrėjomis, iš produkto brukėjų – istorijų pasakotojomis, iš pardavėjų – partneriais. Taip, ši transformacija reikalauja kitokių kompetencijų ir gebėjimų, tačiau gebėjimas sudominti – ne raketų mokslas. Jeigu pradžia atrodo pernelyg sudėtinga, pagalbos galima kreiptis ir į turinio rinkodaros specialistus, kurie padės istoriją sukurti ir patraukliai pateikti būtent ten, kur ją pamatys potenciali Jūsų auditorija.

Tinkamai iškomunikuotos šios žinios taps tvirtu įmonės reputacijos ir profesionalumo pagrindu, kuris ilgainiui prisidės prie svarbiausio verslo tikslo – generuos pajamas.  O tai jau bus Jūsų verslo sėkmės istorija, kuri pati taps naujo kompanijos pasakojimo siužetu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į darbą grįžtantys tėvai: kaip užtikrinti sėkmingą integraciją Premium

Sklandžiai grįžti į darbą po vienų ar dvejų metų vaikų auginimo pertraukos – sudėtinga. Lietuvos darbdaviai...

Vadyba
05:58
Geidžiamiausių darbdavių algų rodikliai rugpjūtį

Naujausi „Sodros“ duomenys atskleidžia, kokie atlyginimai vyravo liepos mėnesį tarp geidžiamiausių šalies...

Vadyba
2018.09.30
Ką gali ir ko negali 50+ kartos darbuotojai Premium 15

50+ karta yra racionali, moka įveikti iššūkius, dirbti kūrybingai ir at­sakingai, siekti re­zul­tato, tačiau...

Vadyba
2018.09.29
Misija – įpėdinis: kaip nesužlugdyti perduodamo verslo 4

Kas yra šeimos verslo perdavimas? Kad ir kokį procesą įsivaizduotume, tai tikrai nėra vien garbingos šeimos...

Finansai
2018.09.29
TOP20 didžiausių darbdavių algos: dosniausių trejetuke – ligoninė

Lietuvos bendrovių rugpjūčio mėnesio atlyginimų duomenys rodo, kad tarp didžiausių šalies darbdavių,...

Vadyba
2018.09.29
K. Bagdonavičius palieka „Ergo“ Baltijos šalyse 4

„Ergo“ draudimo bendrovių Baltijos šalyse valdybos pirmininkas ir gyvybės draudimo „Ergo Life Insurance SE“...

Vadyba
2018.09.28
Keičiasi „Telia Lietuvos“ valdybos pirmininkas 1

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ valdybos pirmininkė Henriette Wendt atsistatydina.

Vadyba
2018.09.28
Subraškėjo „Teslos“ vadovo Musko kėdė 5

Ketvirtadienį JAV Vertybinių popierių ir biržos komisija (SEC) padavė į teismą Eloną Muską už tai, kad jis...

Vadyba
2018.09.28
Grybauskaitė: pažeisdami moterų teises kenkiame ekonomikai 3

Moterų pasaulio lyderių tarybai pirmininkaujanti Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė Jungtinių Tautų (JT)...

Vadyba
2018.09.28
Kaip buvęs vienuolis pradėjo verslą: sukūrė programėlę, kuria naudojasi 31 mln. vartotojų

Po dešimtmečio, praleisto budistų vienuolyne, Andy Puddicombe‘as nusprendė pasidalyti įgyta patirtimi su...

Vadyba
2018.09.27
Specialistai darbą renkasi ir pagal biurą Rėmėjo turinys 8

Planuojant bei įrengiant šiuolaikinius biurus darbo turi ne tik architektai, bet ir personalo specialistai.

Vadyba
2018.09.27
Verslininkai: parodų aukso amžius baigėsi, bet dalyvauti jose vis tiek verta Premium

Namų interjero ir dizaino paroda „Maison & Objet“, rugsėjį vykusi Paryžiuje, yra viena brangiausių Europos...

Rinkodara
2018.09.26
A. Izgorodinas paliko pramonininkus ir perėjo į „SME Finance“

Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas palieka Lietuvos pramoninkų konfederaciją ir pereina dirbti į faktoringo...

Vadyba
2018.09.26
Barjeras, nuleidžiamas pusiaukelėje 11

Darbo rinkai vis stipriau jaučiant darbuotojų stygių, ryškėja darbdavių požiūrio į darbuotojų amžių...

Vadyba
2018.09.26
Prarastoji ar dar neatrastoji 50+ karta: kaip vyresniuosius išlaikyti darbo rinkoje Premium 2

Verslas trimituoja apie žlugdantį darbo jėgos trūkumą, tačiau vyresni nei 50-ies darbuotojai neretai jaučiasi...

Vadyba
2018.09.26
Kepinių gamybos milžinė „pažaliavo“

„Grupo Bimbo“, duonos ir konditerijos gaminių milžinė, paskelbė, kad iki 2025 m. visa kompanijos sunaudojama...

Vadyba
2018.09.25
Kur algų medianos rugpjūtį buvo didžiausios 8

Šių metų rugpjūtį didžiausiomis algų medianomis pasižymėjo farmacijos ir technologijų bendrovės, rodo...

Vadyba
2018.09.25
Pasikeitė darbuotojų skaičiaus apskaičiavimas

2018 m. rugsėjo 22 d. įsigaliojo atnaujintos vidutinio sąrašinio darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo taisyklės.

Finansai
2018.09.25
Požymiai, rodantys, kad esate darboholikas Premium

Jei darbuotojas iki išnaktų tūno biure, dar nereiškia, kad jis yra darboholikas. Tačiau jei jis jaudinasi,...

Vadyba
2018.09.24
„Strategy Labs“ turi naują vadovą ir partnerį 6

Konsultacijų įmonėje „Strategy Labs“, kuri priklauso verslo paslaugų grupei „Lewben Group“,  nuo spalio 1 d.

Vadyba
2018.09.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau