Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę

Publikuota: 2018-04-11

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje, o dėl prasto aptarnavimo nesate sulaukę nė vieno skundo. Trūksta vienintelio – įspūdingų pardavimų. Kodėl?..

Yra manančių, kad verslo sėkmė priklauso nuo gaminio (ar paslaugos) kainos ir jo kokybės – jeigu šie du kriterijai bus tinkami, įmonės finansiniai rodikliai tik augs. Be jokios abejonės, produktai, kuriuos gaminate arba prekiaujate, yra verslo esmė, nuo kurios greičiausiai ir prasidėjo įmonės istorija, ašis, aplink kurią sukasi verslas.

Vis dėlto neapsirikite manydami, kad vien jų užteks pakilti į verslo aukštumas. Galite kepti tobuliausias bandeles, gaminti patvariausias kėdes ar iki smulkmenų išmanyti programavimo abėcėlę – visa tai neturės didelės reikšmės, jeigu apie Jus potencialūs klientai tiesiog... nebus girdėję.

Daugiau viešumo – daugiau naudos

Verslo sėkmė smarkiai priklauso ir nuo įmonės komunikacijos bei jos kokybės – tai yra kiek, kam ir kokių žinių suteikiate apie savo veiklą. Visa ši informacija ne tik kuria teigiamą įmonės įvaizdį rinkoje – pirminė jos funkcija yra pranešti potencialiems klientams, partneriams, tiekėjams ir kitiems rinkos dalyviams apie tai, ką veikia Jūsų įmonė.

Jeigu rinka apie jus nežino – neišgelbės nė fantastiškiausias produktas. Patarlė „Gera prekė pati save giria“ gal ir gražiai skamba, tačiau kol pagyrimai pasieks kritinę pirkėjų masę, gali praeiti ir ne vienas mėnuo – ar tikrai norite tiek laukti?

Žinios, skleidžiamos viešumoje apie įmonę, formuoja ir įmonės įvaizdį, o tai dar vienas svarbus sėkmės veiksnys, net jei iš pirmo žvilgsnio jis ir neatrodo toks reikšmingas. Jei nekreipiate dėmesio į tai, koks Jūsų įvaizdis rinkoje, negelbės net ir geresnis produkto kainos ir kokybės santykis. Kitaip tariant, jeigu pirkėjai pasitiki verslu, už jo gaminius (ar paslaugas) jie linkę sumokėti brangiau. Ir atvirkščiai – mažesnė prekės kaina nesuvilios, jeigu už jos stovinčios įmonės reputacija bus prasta arba... jokia.

Reputacija reikšminga ne tik dėl geresnių pardavimo rezultatų. Geresnį įvaizdį turinčioms įmonėms lengviau rasti verslo partnerių ar pasirašyti pelningesnes sutartis. Skaidrioje, atviroje ir dažnai viešumoje „sutinkamoje“ įmonėje smagiau jaučiasi ir darbuotojai: jie susitapatina su bendrove, apie kurią rašoma žiniasklaidoje, dažniau randa progų apie savo darbą pasišnekėti su draugais, artimaisiais, didėja jų įsitraukimas ir darbo efektyvumas.

Beje, šnekama ne tik apie bendrovėje jau dirbančius žmones – darbdavio įvaizdis labai svarbus ir potencialiems darbuotojams, o ypač „tūkstantmečio“ kartos atstovams. Aiškumas, atvirumas, skaidrumas, socialinis atsakingumas, ir kuo daugiau viešumo – jau senokai nebe antraeiliai dalykai šnekant apie darbdavio pasirinkimą.  Ir visa tai svarbu tiek jau veikiančioms, tiek dar besikuriančioms įmonėms.

Visada yra ką papasakoti

Tradiciškai apie įmonę ir jos produktus nuo senų laikų informuodavo reklama – spausdinta, radijo, televizijos. Jos reikšmė taip pat keičiasi – šiais laikais, kai informacijos sklaida ir kiekiai sunkiai aprėpiami protu, norint būti pastebėtam reikia būti nepaprastai atkakliam. Kitaip tariant, būti matomam dažnai ir daug. Tai brangiai kainuoja, o ir ne visada tikslinga – ypač, jeigu verslas veikia B2B (verslas verslui) segmente. Tad tradicinė reklama kuo toliau, tuo labiau praranda turėtas tvirtas pozicijas, o verslai, ypač nedideli, ieško, kuo ją galėtų pakeisti.

Viena aišku – komunikuoti ir verta, ir būtina. Dabartinės interneto, socialinių tinklų, skaitmeninių technologijų galimybės leidžia į reklamą žvelgti kur kas kūrybiškiau, o ją pačią naudoti gerokai efektyviau. Reklamos, o ir bendrai komunikacijos paveikumas yra tuo didesnis, kuo tikslingesnę auditoriją ji pasiekia, o tai padaryti internete šiandien pakankamai paprasta.

Kita tendencija – vartotojai nori ne tik žinių, jie nori patvirtinimo, kad verta pirkti (dirbti / bendradarbiauti) su Jumis ir iš Jūsų. Suteikite jiems ne tik informacijos – papasakokite savo įmonės, verslo, prekės ženklo istoriją. Atskleiskite savo filosofiją, vertybes, požiūrį ir bendradarbiavimo principus. Neslėpkite stalčiuose apdovanojimų, gerų atsiliepimų ar konkursų įvertinimų – tinkamai iškomunikuoti, jie sutvirtins rinkos pasitikėjimą Jūsų verslu. Kurkite legendą – savo verslo legendą. Net jeigu Jums atrodo, kad neturite apie ką kalbėti, nes niekuo neišsiskiriate iš savo konkurentų – būkite pirmieji, kurie papasakos apie save, ir jau būsite išskirtiniai!

Juolab, kad dabar – ypač palankus komunikacijai metas. Tradicinei reklamai traukiantis, šiandien triumfuoja įvairių formų turinio rinkodara. Įmonės iš reklamdavių tampa turinio kūrėjomis, iš produkto brukėjų – istorijų pasakotojomis, iš pardavėjų – partneriais. Taip, ši transformacija reikalauja kitokių kompetencijų ir gebėjimų, tačiau gebėjimas sudominti – ne raketų mokslas. Jeigu pradžia atrodo pernelyg sudėtinga, pagalbos galima kreiptis ir į turinio rinkodaros specialistus, kurie padės istoriją sukurti ir patraukliai pateikti būtent ten, kur ją pamatys potenciali Jūsų auditorija.

Tinkamai iškomunikuotos šios žinios taps tvirtu įmonės reputacijos ir profesionalumo pagrindu, kuris ilgainiui prisidės prie svarbiausio verslo tikslo – generuos pajamas.  O tai jau bus Jūsų verslo sėkmės istorija, kuri pati taps naujo kompanijos pasakojimo siužetu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Technologijos per metus pakeitė 16% žmonių darbo pobūdį

Daugiau nei šeštadalis Europos internetu besinaudojančių darbuotojų per pastaruosius metus susidūrė su...

Vadyba
09:34
Dėl algų nesiderantys darbuotojai praranda tūkstančius

JAV atliktas tyrimas rodo, kad dėl algos dydžio nesiderantys darbuotojai per savo gyvenimą vidutiniškai...

Vadyba
08:26
TOP20 didžiausių Lietuvos darbdavių atlyginimai lapkritį 3

Naujausi „Sodros“ duomenys leidžia pažiūrėti, kokie atlyginimai lapkritį vyravo tarp daugiausia darbuotojų...

Vadyba
2018.12.31
Pranešėjai apie įstatymų pažeidimus turės apsaugos garantijas 1

Nuo 2019 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja naujas teisės aktas – Pranešėjų apsaugos įstatymas. Jis numatys...

Verslo aplinka
2018.12.29
Geidžiamiausių darbdavių atlyginimai lapkritį 26

Nauji „Sodros“ duomenys leidžia pažiūrėti, kokie atlyginimai vyravo tarp bendrovių, kurios šiemet pateko į...

Vadyba
2018.12.29
10 svarbiausių vadovų pasikeitimų šalies įmonėse 12

Vadovų kaita šįmet buvo aktuali ne tik verslui, bet ir valstybės valdomoms įmonėms.

Vadyba
2018.12.29
Parlamentarų padėjėjų algos „į rankas“ augs daugiau kaip šimtu eurų 4

Seimo valdybai gruodžio viduryje priėmus sprendimą didinti parlamentarų padėjėjų-sekretorių pareiginių algų...

Vadyba
2018.12.28
Įmonės vertybės: nuo „katės maiše“ iki metų darbuotojo Rėmėjo turinys

Metų pabaiga signalizuoja ne vien apie visų laukiamas šventes, bet ir įmonių metinius vakarėlius. O tokiuose...

Inovatyvus verslas
2018.12.28
Patvirtinta nauja ESO valdyba 3

AB Energijos skirstymo operatorius (ESO) nepasibaigus praėjusios valdybos narių kadencijai išsirinko naują...

Vadyba
2018.12.27
Seniai regėta atleidimų gausa – viešojo sektoriaus pokyčių rezultatas Premium 6

Tokių didelių grupinių atleidimų skaičių kaip šiemet nebuvo regėti nuo 2010-ųjų. Tarptautinėms rinkoms...

Vadyba
2018.12.27
„Panoramai“ dešimt metų – penkios išmoktos pamokos Rėmėjo turinys 4

Dešimt metų prekybos versle – daug. Per tokį laikotarpį gali pasikeisti klientų poreikiai, prekybos kanalai,...

Didžiausia algų mediana Lietuvoje lapkritį – virš 10.000 Eur

Nauji „Sodros“ duomenys parodo, kuriose įmonėse vyravo didžiausios atlyginimų medianos lapkritį.

Vadyba
2018.12.27
„Uberizaciją“ pritaikė verslo konsultantų paslaugoms Premium

Kai Robas Biedermanas ir Patas Petitti 2013 m. pradėjo studijas Harvardo verslo mokykloje, visiems studentams...

Vadyba
2018.12.27
Darbo santykių lankstumas - Lietuvos proveržis ir lyderiaujančių valstybių pamokos 17

Praėjusiais metais įsigalioję Darbo kodekso pakeitimai pateisino lūkesčius – darbo santykių reguliavimas...

Verslo aplinka
2018.12.26
Darbuotojai nori tik dviejų dalykų 11

Darbdaviai nenuilsdami mėgina išsiaiškinti, ko iš tiesų nori darbuotojai. Pasirodo, kad atsakymas yra labai...

Vadyba
2018.12.25
Vyriausybės vicekancleris: mokytojų algos turi augti labiau nei vidutinis atlyginimas 1

Vyriausybės vicekancleris Deividas Matulionis sako, kad mokytojų atlyginimai turi augti labiau nei vidutinis...

Vadyba
2018.12.21
A. Navicko vadovaujama profsąjunga sustabdo streiką 6

Andriaus Navicko vadovaujama profsąjunga nuo penktadienio oficialiai sustabdo daugiau nei mėnesį trukusį...

Vadyba
2018.12.21
Darbas per šventes: teisės ir apmokėjimas 4

Jei darbuotojas turi teisę rinktis dirbti šventinę dieną, būtina turėti jo raštišką sutikimą, o už darbą...

Finansai
2018.12.20
Lietuvos oro uostų valdybą papildė nauja narė 4

Valstybės valdomos įmonės Lietuvos oro uostai (LOU) 5 narių valdybą papildė nauja narė Justina Bučinskaitė.

Vadyba
2018.12.19
Ministras: po streiko mokiniams teks vytis programą, tai reiškia kompensacijas mokytojams 2

Laikinai Švietimo ir mokslo ministerijai vadovaujantis susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, kad...

Verslo aplinka
2018.12.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau