Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę

Publikuota: 2018-04-11

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje, o dėl prasto aptarnavimo nesate sulaukę nė vieno skundo. Trūksta vienintelio – įspūdingų pardavimų. Kodėl?..

Yra manančių, kad verslo sėkmė priklauso nuo gaminio (ar paslaugos) kainos ir jo kokybės – jeigu šie du kriterijai bus tinkami, įmonės finansiniai rodikliai tik augs. Be jokios abejonės, produktai, kuriuos gaminate arba prekiaujate, yra verslo esmė, nuo kurios greičiausiai ir prasidėjo įmonės istorija, ašis, aplink kurią sukasi verslas.

Vis dėlto neapsirikite manydami, kad vien jų užteks pakilti į verslo aukštumas. Galite kepti tobuliausias bandeles, gaminti patvariausias kėdes ar iki smulkmenų išmanyti programavimo abėcėlę – visa tai neturės didelės reikšmės, jeigu apie Jus potencialūs klientai tiesiog... nebus girdėję.

Daugiau viešumo – daugiau naudos

Verslo sėkmė smarkiai priklauso ir nuo įmonės komunikacijos bei jos kokybės – tai yra kiek, kam ir kokių žinių suteikiate apie savo veiklą. Visa ši informacija ne tik kuria teigiamą įmonės įvaizdį rinkoje – pirminė jos funkcija yra pranešti potencialiems klientams, partneriams, tiekėjams ir kitiems rinkos dalyviams apie tai, ką veikia Jūsų įmonė.

Jeigu rinka apie jus nežino – neišgelbės nė fantastiškiausias produktas. Patarlė „Gera prekė pati save giria“ gal ir gražiai skamba, tačiau kol pagyrimai pasieks kritinę pirkėjų masę, gali praeiti ir ne vienas mėnuo – ar tikrai norite tiek laukti?

Žinios, skleidžiamos viešumoje apie įmonę, formuoja ir įmonės įvaizdį, o tai dar vienas svarbus sėkmės veiksnys, net jei iš pirmo žvilgsnio jis ir neatrodo toks reikšmingas. Jei nekreipiate dėmesio į tai, koks Jūsų įvaizdis rinkoje, negelbės net ir geresnis produkto kainos ir kokybės santykis. Kitaip tariant, jeigu pirkėjai pasitiki verslu, už jo gaminius (ar paslaugas) jie linkę sumokėti brangiau. Ir atvirkščiai – mažesnė prekės kaina nesuvilios, jeigu už jos stovinčios įmonės reputacija bus prasta arba... jokia.

Reputacija reikšminga ne tik dėl geresnių pardavimo rezultatų. Geresnį įvaizdį turinčioms įmonėms lengviau rasti verslo partnerių ar pasirašyti pelningesnes sutartis. Skaidrioje, atviroje ir dažnai viešumoje „sutinkamoje“ įmonėje smagiau jaučiasi ir darbuotojai: jie susitapatina su bendrove, apie kurią rašoma žiniasklaidoje, dažniau randa progų apie savo darbą pasišnekėti su draugais, artimaisiais, didėja jų įsitraukimas ir darbo efektyvumas.

Beje, šnekama ne tik apie bendrovėje jau dirbančius žmones – darbdavio įvaizdis labai svarbus ir potencialiems darbuotojams, o ypač „tūkstantmečio“ kartos atstovams. Aiškumas, atvirumas, skaidrumas, socialinis atsakingumas, ir kuo daugiau viešumo – jau senokai nebe antraeiliai dalykai šnekant apie darbdavio pasirinkimą.  Ir visa tai svarbu tiek jau veikiančioms, tiek dar besikuriančioms įmonėms.

Visada yra ką papasakoti

Tradiciškai apie įmonę ir jos produktus nuo senų laikų informuodavo reklama – spausdinta, radijo, televizijos. Jos reikšmė taip pat keičiasi – šiais laikais, kai informacijos sklaida ir kiekiai sunkiai aprėpiami protu, norint būti pastebėtam reikia būti nepaprastai atkakliam. Kitaip tariant, būti matomam dažnai ir daug. Tai brangiai kainuoja, o ir ne visada tikslinga – ypač, jeigu verslas veikia B2B (verslas verslui) segmente. Tad tradicinė reklama kuo toliau, tuo labiau praranda turėtas tvirtas pozicijas, o verslai, ypač nedideli, ieško, kuo ją galėtų pakeisti.

Viena aišku – komunikuoti ir verta, ir būtina. Dabartinės interneto, socialinių tinklų, skaitmeninių technologijų galimybės leidžia į reklamą žvelgti kur kas kūrybiškiau, o ją pačią naudoti gerokai efektyviau. Reklamos, o ir bendrai komunikacijos paveikumas yra tuo didesnis, kuo tikslingesnę auditoriją ji pasiekia, o tai padaryti internete šiandien pakankamai paprasta.

Kita tendencija – vartotojai nori ne tik žinių, jie nori patvirtinimo, kad verta pirkti (dirbti / bendradarbiauti) su Jumis ir iš Jūsų. Suteikite jiems ne tik informacijos – papasakokite savo įmonės, verslo, prekės ženklo istoriją. Atskleiskite savo filosofiją, vertybes, požiūrį ir bendradarbiavimo principus. Neslėpkite stalčiuose apdovanojimų, gerų atsiliepimų ar konkursų įvertinimų – tinkamai iškomunikuoti, jie sutvirtins rinkos pasitikėjimą Jūsų verslu. Kurkite legendą – savo verslo legendą. Net jeigu Jums atrodo, kad neturite apie ką kalbėti, nes niekuo neišsiskiriate iš savo konkurentų – būkite pirmieji, kurie papasakos apie save, ir jau būsite išskirtiniai!

Juolab, kad dabar – ypač palankus komunikacijai metas. Tradicinei reklamai traukiantis, šiandien triumfuoja įvairių formų turinio rinkodara. Įmonės iš reklamdavių tampa turinio kūrėjomis, iš produkto brukėjų – istorijų pasakotojomis, iš pardavėjų – partneriais. Taip, ši transformacija reikalauja kitokių kompetencijų ir gebėjimų, tačiau gebėjimas sudominti – ne raketų mokslas. Jeigu pradžia atrodo pernelyg sudėtinga, pagalbos galima kreiptis ir į turinio rinkodaros specialistus, kurie padės istoriją sukurti ir patraukliai pateikti būtent ten, kur ją pamatys potenciali Jūsų auditorija.

Tinkamai iškomunikuotos šios žinios taps tvirtu įmonės reputacijos ir profesionalumo pagrindu, kuris ilgainiui prisidės prie svarbiausio verslo tikslo – generuos pajamas.  O tai jau bus Jūsų verslo sėkmės istorija, kuri pati taps naujo kompanijos pasakojimo siužetu.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Patvirtinti BDAR reikalavimus įdiegiantys Lietuvos įstatymai

Nors jau prieš daugiau kaip mėnesį visoje Europos Sąjungoje įsigaliojo naujus reikalavimus duomenų apsaugos...

Verslo aplinka
2018.06.30
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių algų medianos didžiausios

„Sodros“ skelbiami vieši algų duomenys leidžia pasidairyti po geidžiamiausių šių metų darbdavių mokamą darbo...

Vadyba
2018.06.30
Moterys prie vairo – galimybė kelti ekonomiką 1

Saudo Arabijoje šią savaitę buvo panaikintas paskutinis pasaulyje galiojęs draudimas vairuoti moterims. Taip...

Verslo aplinka
2018.06.30
Verslininkės – tarp 100 Lietuvos moterų, kuriomis didžiuojasi viso pasaulio lietuviai 8

Atskleistas Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga sudarytas šimtukas – jame verslo lyderės Lietuvoje,...

Vadyba
2018.06.29
Seimo sprendimas prijungti Sporto universitetą prie LSMU prieštarauja Konstitucijai 4

Seimo sprendimas prijungti Lietuvos sporto universitetą (LSU) prie Lietuvos sveikatos mokslų universiteto...

Vadyba
2018.06.29
Lietuviai kurs prototipą, leisiantį stresą valdyti virtualioje realybėje 1

UAB „Žmogaus studijų centras“ kurs prototipą, leisiantį stresą valdyti virtualioje realybėje.

Vadyba
2018.06.28
Kaip įmonėje išlaikyti aukščiausio lygio vadovą Premium 1

Rasti kompetentingą vadovą ypač mažose rinkose – sudėtinga, todėl įmonėms apsimoka pačioms investuoti į...

Vadyba
2018.06.28
Kokios valstybės labiausiai traukia talentus 2

Dar niekada taip darbuotojų iš užsienio nemasino Vokietija, o Didžioji Britanija praranda savo anksčiau...

Vadyba
2018.06.27
Sudarytas pasaulio turistų sąrašas, lietuviai – prie labiausiai nepatekintų 1

Rusai yra laimingiausi turistai pasaulyje, o ispanai – pikčiausi. Į sudarytą turistų reitingą pateko ir...

Vadyba
2018.06.27
Užsieniečiai po studijų Lietuvoje galės likti metams 1

Seimas vienbalsiai nubalsavo už tai, kad Lietuvoje studijuojantys ar mokslinius tyrimus atliekantys trečiųjų...

Vadyba
2018.06.27
Lemiamas futbolo mūšis su Pietų Korėja Vokietijai kainuos šimtus milijonų 5

Trečiadienį Vokietijos rinktinė susikaus su Pietų Korėja svarbiame mūšyje, kurio kaina – ne tik bilietas į...

Vadyba
2018.06.27
Verslo pradžia: kada pirkti veikiančią įmonę naudingiau nei kurti patiems Premium

Tie, kurie įsigyja dirbančią įmonę, išvengia verslo kūrimo klaidų ir gali pradėti dirbti iš karto. Vis dėlto...

Vadyba
2018.06.26
Ligoninė apsisprendė: gydytojų algas kelia iki 3.000 Eur, slaugytojoms mokės 1.000 23

Respublikinė Vilniaus psichiatrijos ligoninė praneša kelianti algas. Pasak ligoninės vadovo, gydytojo...

Didžiausių Lietuvos darbdavių algų medianos gegužę 5

Papildomai viešinami „Sodros“ duomenys leidžia atidžiau pažiūrėti, kokios algos vyrauja 20-yje didžiausių...

Vadyba
2018.06.26
TOP 20 įmonių didžiausi atlyginimai gegužę: vidurkiai ir medianos 12

Jau antrą mėnesį „Sodra“ viešina daugiau duomenų apie Lietuvos įmonių mokamus atlyginimus. Šie duomenys...

Vadyba
2018.06.25
„Tiffany & Co.“ rado būdų, kaip priversti Y kartą pamėgti prabangą ir deimantus Premium 1

Prabangių juvelyrinių dirbinių JAV mažmenininkė „Tiffany & Co.“ suprato, kad senoji prekių ženklo legenda,...

Vadyba
2018.06.25
Panevėžio statybos trestas išsirinko valdybos pirmininką

AB Panevėžio statybos trestas (PST) valdybos pirmininku išrinko Remigijų Juodviršį, kuris valdybai vadovavo...

Vadyba
2018.06.25
Japonas gavo baudą, nes pietų pertrauką pradėjo trimis minutėmis anksčiau

Japonijoje valstybės tarnautojas buvo nubaustas už tai, kad nuolatos kelias minutes prieš prasidedant...

Vadyba
2018.06.25
Mentorius sutaupo 5 metus ieškojimų ir išlaidų, bet gali ir supykdyti Premium

Kai jauni verslininkai bando stotis ant kojų ar sėkmės atveju siekia suvaldyti neplanuotą augimą, retas...

Vadyba
2018.06.25
Lietuvos verslo lyderiai vienui vieni į kovą nebeina Premium 4

Kasmet VŽ analitikai nagrinėja didžiausių šalies bendrovių tūkstantuką: skaičiuoja, kas džiaugėsi didžiausia...

Vadyba
2018.06.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau