VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2018-04-11 09:00

Kada komunikacija atveria kelius į sėkmę

Turite puikų produktą, apie kurį klientai atsiliepia geriausiais žodžiais, jo kaina – konkurencinga rinkoje, o dėl prasto aptarnavimo nesate sulaukę nė vieno skundo. Trūksta vienintelio – įspūdingų pardavimų. Kodėl?..

Yra manančių, kad verslo sėkmė priklauso nuo gaminio (ar paslaugos) kainos ir jo kokybės – jeigu šie du kriterijai bus tinkami, įmonės finansiniai rodikliai tik augs. Be jokios abejonės, produktai, kuriuos gaminate arba prekiaujate, yra verslo esmė, nuo kurios greičiausiai ir prasidėjo įmonės istorija, ašis, aplink kurią sukasi verslas.

Vis dėlto neapsirikite manydami, kad vien jų užteks pakilti į verslo aukštumas. Galite kepti tobuliausias bandeles, gaminti patvariausias kėdes ar iki smulkmenų išmanyti programavimo abėcėlę – visa tai neturės didelės reikšmės, jeigu apie Jus potencialūs klientai tiesiog... nebus girdėję.

Daugiau viešumo – daugiau naudos

Verslo sėkmė smarkiai priklauso ir nuo įmonės komunikacijos bei jos kokybės – tai yra kiek, kam ir kokių žinių suteikiate apie savo veiklą. Visa ši informacija ne tik kuria teigiamą įmonės įvaizdį rinkoje – pirminė jos funkcija yra pranešti potencialiems klientams, partneriams, tiekėjams ir kitiems rinkos dalyviams apie tai, ką veikia Jūsų įmonė.

Jeigu rinka apie jus nežino – neišgelbės nė fantastiškiausias produktas. Patarlė „Gera prekė pati save giria“ gal ir gražiai skamba, tačiau kol pagyrimai pasieks kritinę pirkėjų masę, gali praeiti ir ne vienas mėnuo – ar tikrai norite tiek laukti?

Žinios, skleidžiamos viešumoje apie įmonę, formuoja ir įmonės įvaizdį, o tai dar vienas svarbus sėkmės veiksnys, net jei iš pirmo žvilgsnio jis ir neatrodo toks reikšmingas. Jei nekreipiate dėmesio į tai, koks Jūsų įvaizdis rinkoje, negelbės net ir geresnis produkto kainos ir kokybės santykis. Kitaip tariant, jeigu pirkėjai pasitiki verslu, už jo gaminius (ar paslaugas) jie linkę sumokėti brangiau. Ir atvirkščiai – mažesnė prekės kaina nesuvilios, jeigu už jos stovinčios įmonės reputacija bus prasta arba... jokia.

Reputacija reikšminga ne tik dėl geresnių pardavimo rezultatų. Geresnį įvaizdį turinčioms įmonėms lengviau rasti verslo partnerių ar pasirašyti pelningesnes sutartis. Skaidrioje, atviroje ir dažnai viešumoje „sutinkamoje“ įmonėje smagiau jaučiasi ir darbuotojai: jie susitapatina su bendrove, apie kurią rašoma žiniasklaidoje, dažniau randa progų apie savo darbą pasišnekėti su draugais, artimaisiais, didėja jų įsitraukimas ir darbo efektyvumas.

Beje, šnekama ne tik apie bendrovėje jau dirbančius žmones – darbdavio įvaizdis labai svarbus ir potencialiems darbuotojams, o ypač „tūkstantmečio“ kartos atstovams. Aiškumas, atvirumas, skaidrumas, socialinis atsakingumas, ir kuo daugiau viešumo – jau senokai nebe antraeiliai dalykai šnekant apie darbdavio pasirinkimą.  Ir visa tai svarbu tiek jau veikiančioms, tiek dar besikuriančioms įmonėms.

Visada yra ką papasakoti

Tradiciškai apie įmonę ir jos produktus nuo senų laikų informuodavo reklama – spausdinta, radijo, televizijos. Jos reikšmė taip pat keičiasi – šiais laikais, kai informacijos sklaida ir kiekiai sunkiai aprėpiami protu, norint būti pastebėtam reikia būti nepaprastai atkakliam. Kitaip tariant, būti matomam dažnai ir daug. Tai brangiai kainuoja, o ir ne visada tikslinga – ypač, jeigu verslas veikia B2B (verslas verslui) segmente. Tad tradicinė reklama kuo toliau, tuo labiau praranda turėtas tvirtas pozicijas, o verslai, ypač nedideli, ieško, kuo ją galėtų pakeisti.

Viena aišku – komunikuoti ir verta, ir būtina. Dabartinės interneto, socialinių tinklų, skaitmeninių technologijų galimybės leidžia į reklamą žvelgti kur kas kūrybiškiau, o ją pačią naudoti gerokai efektyviau. Reklamos, o ir bendrai komunikacijos paveikumas yra tuo didesnis, kuo tikslingesnę auditoriją ji pasiekia, o tai padaryti internete šiandien pakankamai paprasta.

Kita tendencija – vartotojai nori ne tik žinių, jie nori patvirtinimo, kad verta pirkti (dirbti / bendradarbiauti) su Jumis ir iš Jūsų. Suteikite jiems ne tik informacijos – papasakokite savo įmonės, verslo, prekės ženklo istoriją. Atskleiskite savo filosofiją, vertybes, požiūrį ir bendradarbiavimo principus. Neslėpkite stalčiuose apdovanojimų, gerų atsiliepimų ar konkursų įvertinimų – tinkamai iškomunikuoti, jie sutvirtins rinkos pasitikėjimą Jūsų verslu. Kurkite legendą – savo verslo legendą. Net jeigu Jums atrodo, kad neturite apie ką kalbėti, nes niekuo neišsiskiriate iš savo konkurentų – būkite pirmieji, kurie papasakos apie save, ir jau būsite išskirtiniai!

Juolab, kad dabar – ypač palankus komunikacijai metas. Tradicinei reklamai traukiantis, šiandien triumfuoja įvairių formų turinio rinkodara. Įmonės iš reklamdavių tampa turinio kūrėjomis, iš produkto brukėjų – istorijų pasakotojomis, iš pardavėjų – partneriais. Taip, ši transformacija reikalauja kitokių kompetencijų ir gebėjimų, tačiau gebėjimas sudominti – ne raketų mokslas. Jeigu pradžia atrodo pernelyg sudėtinga, pagalbos galima kreiptis ir į turinio rinkodaros specialistus, kurie padės istoriją sukurti ir patraukliai pateikti būtent ten, kur ją pamatys potenciali Jūsų auditorija.

Tinkamai iškomunikuotos šios žinios taps tvirtu įmonės reputacijos ir profesionalumo pagrindu, kuris ilgainiui prisidės prie svarbiausio verslo tikslo – generuos pajamas.  O tai jau bus Jūsų verslo sėkmės istorija, kuri pati taps naujo kompanijos pasakojimo siužetu.

52795
130817
52791