Kas tai? Eksperto įžvalgos

Kaip nuomonės lyderiai gali padėti startuoliui pasiekti rinką?

Publikuota: 2018-09-28

Šiandien kiekvienas daugiau laiko praleidžiantis socialiniuose tinkluose žino, kas yra nuomonės lyderis arba nuomonės formuotojas, žargoniškai vadinamas influenceriu (angl. influencer). Tokie žmonės, turintys daug aktyvių sekėjų, daro įtaką jų nuomonei, skatina veikti. Tai reklamos būdas, kurį verta apsvarstyti produktui trūkstant viešumo.

Nuomonės formuotojai egzistavo visais laikais įvairiose srityse: nuo Holivudo iki politikos. Šiandien nuomonės formuotoju gali tapti nebūtinai plačiojoje visuomenėje žinomas asmuo, tačiau bet kuris daug bendraminčių, t. y. sekėjų, socialiniuose tinkluose vienijantis žmogus.

„Influenceriai padeda prekių ženklams būti pastebėtiems socialinėje erdvėje. Vartotojai labiau įsitraukia į diskusijas apie prekes ar paslaugas, kai apie jas kalba nuomonės lyderis, o ne pats prekių ženklas. Nuomonės lyderiai yra ir vartotojai, tad geba autentiškai papasakoti apie produktą kitiems vartotojams.“, – sako Laura Aleksandravičė, nuomonės lyderių rinkodaros strategė, agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja.

Domina jaunąją kartą 

Nuomonės lyderių išpopuliarėjimą ir įmonių norą su jais bendradarbiauti lėmė keli dalykai. Pirmiausia tai, kad atsirado socialinė žiniasklaida, kur lengva dalintis mintimis ir būti matomam. Kai kas savo matomumą išnaudoja mėgstamiems produktams reklamuoti, o anot L. Aleksandravičės, žmonės pasitiki kitų žmonių rekomendacijomis labiau negu prekių ženklų reklama.

nuotrauka::1 right

Kita influencerių rinkodaros populiarumo priežastis – sumažėjęs natūralus vartotojų pasiekiamumas socialiniuose tinkluose. Dėl to prekių ženklams teko ieškoti naujų būdų pasiekti savo tikslines auditorijas, ypač jaunąją kartą, kurios gyvenimas verda socialiniuose tinkluose, o tradicinė reklama nedomina.

„Remiantis „Ayzenberg Group“ atlikto tyrimo duomenimis, net 80 % Y ir Z kartos atstovų teigia, kad socialinių tinklų nuomonės formuotojai daro įtaką jų vartojimo ir apsipirkimo įpročiams bei pasirinkimams – tai yra tikroji nuomonės lyderių vertė ir galia“, – tvirtina L. Aleksandravičė. 

Mega, makro ir mikro

Nuomonės lyderiai skirstomi pagal sekėjų skaičių viename socialiniame tinkle, tačiau šis skirstymas priklauso nuo šalies gyventojų skaičiaus. Lietuvoje nuomonės lyderiai skirstomi į tris kategorijas: mega, makro ir mikro.

„Mega influenceriai Lietuvos mastu turi 100 tūkstančių ir daugiau sekėjų vienoje socialinio tinklo platformoje. Čia jie populiarūs dėl žinomumo kituose kanaluose ir garsenybės statuso visuomenėje. Jie kartais kritikuojami dėl mažesnio sekėjų įsitraukimo, tačiau puikiai tinka prekių ženklo žinomumui didinti ar naujam produktui įvesti, kai reikia pasiekti masinę auditoriją. Šių nuomonės lyderių įkainis už vieną socialinės medijos įrašą svyruoja nuo 500 iki 1300 eurų“, – pasakoja L. Aleksandravičė.

Pasak specialistės, dažniausiai pasaulyje ir Lietuvoje prekių ženklų naudojama grupė – makro nuomonės lyderiai, kurie išgarsėjo dėl savo veiklos socialinėje žiniasklaidoje ir formuoja nuomonę specifinėje srityje, pavyzdžiui, mados, grožio, sporto, mitybos, tėvystės ir t. t. Jie turi 30–100 tūkst. sekėjų ir kuria autentišką turinį savo pasirinkta tema.

„Ši grupė labiausiai tinka prekių ženklo žinomumui didinti, nes vis dar pasiekia reikšmingą auditorijos dalį, taip pat prekių ženklo įvaizdžiui formuoti, reputacijai valdyti ir pardavimams skatinti. Šių nuomonės lyderių įkainiai svyruoja nuo 200 iki 600 eurų už įrašą“, – teigia L. Aleksandravičė.

Mikro influenceriai turinį kuria nišine tema, skirta specifinei auditorijai, pavyzdžiui, apie veganišką maistą, interjerą, skaitmenines technologijas ir pan. Jie turi iki 30 tūkst., taigi pasiekia labai specifinę auditoriją. Šių nuomonės lyderių įkainiai svyruoja nuo mainų iki 200 eurų už įrašą.

Sėkmingai kampanijai tinka ne visi 

Prieš pradedant kampaniją, svarbu tinkamai apibrėžti kampanijos tikslą bei norimą pasiekti auditoriją ir tik tada pasirinkti darbui tinkamą influencerį. „Pavyzdžiui, jei norima pasiekti aktyvias, jaunas moteris iš Vilniaus, kurios domisi mada, reikia rinktis tokį nuomonės lyderį, kurio auditorija yra artimiausia tokioms vartotojoms“, – iliustruoja L. Aleksandravičė.

Anot specialistės, reikia suprasti, jog ne kiekvienas daug sekėjų turintis asmuo yra nuomonės lyderis, šiam darbui reikalingos specialios žinios ir sekėjų įsitraukimas. Prieš pradedant dirbti su influenceriu, vertėtų atkreipti dėmesį į jo auditorijos įsitraukimo rodiklį, t. y. kiek to žmogaus sekėjų įsitraukia į kuriamą turinį, taip pat įvertinti nuomonės lyderio įvaizdį, komunikacijos toną. kokiais prekių ženklais nuomonės formuotojas bendradarbiavo iki šiol ir kokios tos partnerystės buvo. Ilgalaikės sutartys su dideliais, žinomais prekių ženklais simbolizuoja žmogaus patikimumą.

L. Aleksandravičė priduria, kad sėkmingos kampanijos reikia ne tik užsibrėžti tikslą ir rasti, kas jį padės pasiekti, bet žinoti ir kaip įvertinti rezultatus: „Dažniausiai kampanijų tikslai būna susiję su prekių ženklo žinomumo didinimu, pozicionavimo stiprinimu, naujo produkto įvedimu ar reputacijos gerinimu. Šiuos dalykus pamatuoti nėra lengva, bet įmanoma. Įprastai stebimi klasikiniai rodikliai – kiek vartotojų ir parodymų pasiekta, koks vartotojų įsitraukimo rodiklis. Taip pat vertinama komentarų kokybė, kiek jų buvo susiję su prekių ženklu.“

Startuoliams – nišinio turinio kūrėjai 

Startuolio, kaip ir naujo prekių ženklo, pagrindinis tikslas – būti pastebėtam ir susikurti reputaciją. Startuoliai inovacijas kuria įvairioms auditorijoms, taigi reklamos kampanijomis nori pasiekti būtent sau tinkamą. Tačiau naujomis technologijomis labiausiai žavisi ir joms imliausia yra jaunoji karta, norint ją pasiekti, reikia rinktis tam tinkamą kanalą – socialinius tinklus.

Vis dėlto tinkamo nuomonės lyderio paieška startuoliams neretai apsunksta. Nors daug kas domisi inovacijomis, socialiniuose tinkluose apie tai kalba mažai. Todėl kuriantys turinį naujų technologijų tematika iškart sulaukia ne tik startuolių, bet ir didžiųjų prekių ženklų dėmesio.

nuotrauka::2 left

Pavyzdžiui, Erikas Mališauskas, laisvai samdomas produktų dizaineris, mikro influenceriu save vadinti pradėjo visai neseniai. Dėl autentiško turinio technologijų, fintech ir kriptovaliutų tematika vaikinu pamažu pradėjo domėtis įvairios įmonės.

Kol kas E. Mališauskui neteko daug dirbti su prekių ženklais, tačiau susidomėjimas juo kaip nuomonės formuotoju auga būtent dėl pasirinktos turinio tematikos.

„Visą gyvenimą domėjausi technologijomis, bet tik neseniai pradėjau dalintis savo žiniomis ir įvairiomis naujienomis su draugais ir sekėjais. Mano kuriamas turinys yra gana nišinis, bet stengiuosi jį pateikti tokia forma, kad įsitrauktų ir tai nišai nepriklausantys žmonės. Tai pasiteisina“, – pasakoja E. Mališauskas.

Dizaineris teigia, kad startuoliai mažiau naudojasi nuomonės lyderių rinkodara dėl klaidingo šios sąvokos supratimo: „Dauguma influencerių rinkodarą įsivaizduoja kaip įrašą su menamai užslėpta reklama. Taip yra dėl to, kad šitokia rinkodara labiausiai paplitusi grožio, pramogų srityse, kur tokios kampanijos populiarios, o tuo paprastai užsiima daugiausia sekėjų turintys nuomonės lyderiai. Startuoliui kur kas daugiau gali atnešti mikro influenceriai, kitokiu būdu ir kitai auditorijai pateikiantys reklamą.“

E. Mališauskas sako, kad startuoliams būtina tiksliai atsirinkti nuomonės lyderius ir išsigryninti tikslinę auditoriją. Kadangi tai greičiausiai naujas produktas, leisti influenceriams su juo susipažinti ir išbandyti.

L. Aleksandravičė savo ruožtu pataria startuoliams nežiūrėti į nuomonės lyderių rinkodarą kaip į madą, o suprasti, kodėl ši priemonė gali būti naudinga ir kaip ji prisidės prie bendrų prekių ženklo tikslų: „Žvelkite į ją kaip į vieną iš savo rinkodaros priemonių ir taikykite jai tuos pačius standartus: analizuokite, kelkite tikslus, matuokite, mokykitės iš klaidų.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Inovacijų ekspertas pataria: kaip mąstyti ir elgtis besikeičiančioje verslo aplinkoje? Rėmėjo turinys

Kiekvienas, besisukantis verslo aplinkoje, yra girdėjęs, jog norint atlaikyti verslo aplinkos pokyčius reikia...

Kaip nuomonės lyderiai gali padėti startuoliui pasiekti rinką? Rėmėjo turinys

Šiandien kiekvienas daugiau laiko praleidžiantis socialiniuose tinkluose žino, kas yra nuomonės lyderis arba...

Bendradarbystės erdvės – ir darbui, ir naudingoms pažintims Rėmėjo turinys

Vis populiarėjančios bendradarbystės erdvės (angl. co-working spaces) ima keisti įprastus biurus ar darbą iš...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau