Imkite mus ir skaitykite

Šiandien norėčiau pasidalyti keliomis mintimis apie „mūsų virtuvę“, papasakoti, ko „Verslo žinios“ siekė pernai ir ką esame užsibrėžę nuveikti šiemet. Noriu pasidžiaugti, kad „Verslo žinios“ 2015 m. baigė esminę redakcijos transformaciją – sukūrėme vienodai stiprius ir gana skirtingus verslo turinio sklaidos kanalus spaudoje ir internete, kuriuose dominuoja ne vadinamoji srautinė, dažniausiai pranešimų spaudai informacija, o įvykius, procesus ir jų padarinius analizuojantys straipsniai, padedantys geriau suvokti giluminius verslo ir politikos pokyčius, veikiančius mūsų kasdienį gyvenimą ir lemiančius vienokius ar kitokius sprendimus.
Taip, tai – sunkesnis, kokybiškai žurnalistikai priskiriamas žanras, tačiau tokio turinio vertė nepalyginti didesnė už tuščius virpesius keliančias pseudosensacijas, pakištas po nedaug ką bendro su realybe turinčiomis antraštėmis. Esame įsitikinę, kad sprendimus priimančiam žmogui turėtų būti ne tik smalsu perskaityti naujieną, kad, pvz., Saudo Arabija nutraukė diplomatinius santykius su Iranu, bet ir svarbu išsiaiškinti, kaip tai gali paveikti pasaulio stabilumą ir naftos kainas, o kartu – ir verslo aplinką. Juk šios dvi pasaulinio naftos kartelio OPEC narės, pagal išgaunamos naftos kiekį užimančios 1 ir 5 vietas, yra ir ypač svarbų vaidmenį vis labiau į chaosą grimztančiame regione vaidinančios valstybės. Čia kryžiuojasi pasaulio galybių interesai, kuriems paaštrėjus tik naivuolis gali tikėtis, kad žiežirbos nepasieks Europos ar kitų rinkų, kuriose turime verslo interesų. Taigi, kas gali nutikti, jeigu?.. Tokių ir kitokių atsakymų skatinčiau ieškoti „Verslo žiniose“.
Taigi pasitinkame Naujuosius ne tik išmokę analizuoti įvykius, bet ir iš esmės pertvarkę publikuojamo turinio struktūrą. Dabar skaidome jį pagal Lietuvoje dominuojančius verslo sektorius, o jį kuria gilesnės specializacijos žurnalistai. Leidinio prenumeratoriai negalėjo nepastebėti, kad vis labiau tolstame nuo bendro pobūdžio žinių ir vis labiau linkstame į iš įvairių šaltinių pagal sektorius sisteminamą ir analizuojamą informaciją, kurią platiname skirtingas funkcijas bendrovėse atliekantiems profesionalams.
2009 m. pradėjome ruoštis šiam pokyčiui, nes žlugęs tradicinis žiniasklaidos verslo modelis nežadėjo nieko gero. Gilinomės į verslo sektorių poreikius, mokėmės naujų dalykų, nes suvokėme, kad galvojantiems savo galva verslininkams reikia žiniasklaidos, kuri ne tik informuoja, bet ir teikia profesionalias specializuotas turinio paslaugas.
Šiandien „Verslo žinios“ vis labiau panėšėja į bendrovės rinkos analizės skyrių, kuriame kasdien pluša 50-ies žurnalistų analitikų komanda, 24/7 stebinti daugybę autoritetingų verslo šaltinių ir skubanti pasidalyti su jumis viskuo, kas gali padėti kurti pridėtinę vertę. Ko gero, turėti tokį savo padalinį būtų brangu net ir ekonomiškai stiprioms bendrovėms, tad tikime, kad mūsų paslaugos bus įdomios rinkai ir vertinamos kaip racionali investicija. Tradiciškai Naujuosius visi mes pradedame kupini naujų vilčių.
„Verslo žinios“ pradeda 3-iąjį veiklos dešimtmetį ir pradeda rašyti naują savo istorijos puslapį. Tokiu metu geriausiai tiktų klasiko žodžiai: „Imkite mus ir skaitykite!“