Kapitalas užsienio rinkose – pasiekiamas ir iš Lietuvos

Publikuota: 2019-09-17

Vis daugiau lietuviškų verslų aktyviai veikia eksporto rinkose, taip pat didelė dalis įmonių įsigyja įvairias technologijas iš kitų šalių. Todėl klausimai dėl finansinių išteklių tampa vis aktualesni: buvusi praktika Lietuvoje finansuoti tarptautinę plėtrą tampa nebepakankama.

Kodėl įmonė, savo veikla peržengusi vienos valstybės ribas, negali ir finansuotis kitose šalyse? Ar stambūs Lietuvos verslai jau yra laukiami didžiausiose Europos finansų institucijose? Ar tikrai Lietuvos finansų rinka ir jos institucijų galimybės yra verslą ribojantis veiksnys?

Nors bendra ekonominė situacija daugelyje šalių vis dar yra gera, dabartinį laikmetį galima apibūdinti tokiais skiriamaisiais bruožais, kaip „neapibrėžtumas“ ir „galimas kintamumas“: visuotinai vis daugiau kalbama apie globalius ekonomikų iššūkius.

Verslai, veikdami tokioje dinamiškoje aplinkoje, turi būti lankstūs bei prisitaikantys, todėl ir renkantis partnerius šios savybės tampa vis reikšmingesnės. Paradoksalu, bet finansuotojams „konservatyvėjant“, verslas reikalauja daugiau lankstumo.  

nuotrauka::1 left

Natūralu, kad tokioje aplinkoje finansuotojai ne visada gali patenkinti bendrovių poreikius – pastaruoju metu tai susiję su griežtesniais apribojimais ir atsargiau vertinamomis tam tikrų verslų ar pramonės sričių galimybėmis. Tačiau, kad ir kaip būtų, įmonėms nereikėtų užsisklęsti tik savo šalies ribose.

„Šiuolaikinė finansavimo rinka nėra uždara. Logiška finansuotis tose šalyse, kuriose įmonės veikia, kuriose parduodame ar perkame, turime savo padalinius. Pavyzdžiui, jeigu apie 30-40 proc. įmonės pajamų uždirbama kitoje šalyje, kodėl nepamėginus finansuotis ten?“ – atkreipia dėmesį turto finansavimo bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje generalinis direktorius Laimonas Belickas.

Su partnerių pagalba – paprasčiau

Anot L. Belicko, žinomo finansinio partnerio turėjimas toje rinkoje, kurioje vykdoma veikla, yra didelis privalumas. Ypač svarbu tai tampa tuomet, kai įmonėms veikti kitose šalyse padeda juos „namų rinkoje“ gerai pažįstantis finansuotojas. „Yra nemažai istorijų, kaip didelės, prie dėmesio savo rinkose pripratusios Baltijos šalių įmonės turėjo rimtų iššūkių beldžiantis į tarptautinių finansuotojų duris. Natūralu, šioms institucijoms jos buvo tiesiog naujos ir nepažįstamos. Būnant svetimam žaidėjui užsienyje, pačiam ieškoti finansavimo galimybių ten nėra lengviausias kelias. Kartais vien rimtą pokalbį suorganizuoti užtrunka ne vieną savaitę, nekalbant apie tai, kad sąskaitoms atidaryti reikia pereiti daugybę formalių procedūrų ir patikrinimų.

Vis tik yra būdas šį kelią supaprastinti, pasinaudojus tinkamais tarptautiniais partneriais, veikiančiais ir Lietuvoje. Smagu, kai įmonėms atidarome duris Vokietijoje, Austrijoje, Italijoje, Rumunijoje, Rusijoje, Čekijoje ar kur kitur. Verslininkams galime pasiūlyti trumpiausią kelią iki išskirtinio dėmesio tose šalyse“, – sako „UniCredit Leasing“ Lietuvoje vadovas.

Pavyzdžiui, tokio lankstaus požiūrio itin reikia transporto rinkoje veikiantiems verslo atstovams. „Reaguodami į skirtingas rinkas jie neretai susiduria su staigiai atsirandančiu poreikiu nukreipti daugiau ar mažiau pajėgumų vienoje ar kitoje šalyje. Tokiu atveju finansuotojai turi eiti paskui verslą – reaguoti ir padėti jam nukreipti išteklius būtent ten, kur tuo metu reikia labiausiai“, – pažymi L. Belickas.

Kaip pastebi L. Belickas, kai kurie iniciatyviausi didieji verslai jau atranda šias galimybes, tačiau daugeliui finansavimasis užsienio rinkose vis dar nėra prieinamas. „„UniCredit“ strateginiams klientams schema nesudėtinga: „UniCredit Leasing“ klientai čia, Lietuvoje, gali kreiptis į mus dėl savo poreikių kitose šalyse. Pasinaudodami mūsų veiklos geografija, galime nukreipti klientus į kitus Grupės padalinius dėl paslaugų bet kurioje iš „UniCredit“ šalių. Tokiu būdu toms valstybėms „svetimus“ klientus, mes paverčiame „savais“. Kitaip tariant, tą įdirbį, kurį verslai sukūrė čia, bendradarbiaudami su mumis, jie gali kapitalizuoti kitur. Tokiu būdu įmonės gauna geriausias finansavimo sąlygas, kurios įmanomos tam tikroje konkrečioje užsienio rinkoje“, – pasakoja „UniCredit Leasing“ Lietuvoje vadovas.

Finansuoja keturiose šalyse

Vienas tokio sėkmingai įgyvendinamo finansavimo modelio pavyzdžių – „Unicredit Leasing“ Lietuvoje ir krovinių pervežimo bei logistikos bendrovės „Hegelmann Transporte“ bendradarbiavimas. Šiuo metu „UniCredit Leasing“ šiai bendrovei Lietuvoje jau patvirtino virš 30 mln. eurų limitą, kurį galima naudoti Lietuvoje, Latvijoje, Rumunijoje ir Vokietijoje.

„Šį modelį atradome tuomet, kai Lietuvoje susidūrėme su suteikto finansinio portfelio „lubomis“ – mūsų finansuotojai pasakė, kad daugiau skolinti nebegali. Tuomet pradėjome ieškoti galimų kelių, kaip prieiti prie finansavimo tose rinkose, kuriose veikiame. „UniCredit Leasing“ tinklas mūsų atveju visiškai atitinka tas rinkas, kuriose esame. Kito tokio mūsų šalyje bent kol kas neturime. Dabar suteiktą finansavimą naudojome reikiamai technikai – vilkikams bei puspriekabėms – finansuoti“, – sako „Hegelmann Transporte“ direktorius Tomas Jurgelevičius.

nuotrauka::2 right

Anot T. Jurgelevičiaus, finansavimo sąlygos, kurias bendrovė su „UniCredit Leasing“ pagalba gavo, pavyzdžiui, Vokietijoje, yra netgi palankesnės nei mūsų šalyje.

„Toks modelis – galimybė pasinaudoti finansavimo partnerių tinklu – pirmiausia labai patrauklus verslams, turintiems filialus užsienyje. Tai ženkliai supaprastina priėjimą prie finansavimo – visus reikiamus administracinius reiklus galima sutvarkyti čia, o finansavimą gauti ir jį naudoti šalies, kurioje vykdai veiklą, sąlygomis“, – įmonės patirtimi dalijasi „Hegelmann Transporte“ direktorius.

L. Belickas papildo, kad galimybė naudotis finansavimo partnerių turimu tinklu nebūtinai reiškia tik projektų finansavimą užsienio rinkose. „Turime pavyzdžių, kai Lietuvoje veikiančios įmonės naudojasi lėšų valdymo, obligacijų leidimo bei kitomis paslaugomis. Tai netgi suteikia galimybių pasinaudoti ir tokiomis paslaugomis, kurios yra prieinamos tik kitoje konkrečioje rinkoje. Pagrindinis „UniCredit“ tikslas yra remti ekonomiką ir skatinti augimą visose rinkose, kuriose veikiame“, – pažymi L. Belickas.

nuotrauka::3

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau