2016-04-27 22:05

Trūkstamas Lietuvos verslo ingredientas – ilgalaikė strategija 

Andrius Bogdanovičius, kreditų biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius: „Lietuvoje trijose iš keturių įmonių direktorius ir savininkas yra tas pats asmuo. Yra nemažai pavyzdžių, kai tokios bendrovės neauga dėl autokratiško vadovo savininko požiūrio, kuriam verslo strategija tėra vadovėlinė dogma.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrius Bogdanovičius, kreditų biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius: „Lietuvoje trijose iš keturių įmonių direktorius ir savininkas yra tas pats asmuo. Yra nemažai pavyzdžių, kai tokios bendrovės neauga dėl autokratiško vadovo savininko požiūrio, kuriam verslo strategija tėra vadovėlinė dogma.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Verslas, kuris žvelgia į ateitį, susitelkia ne tik į finansinius rezultatus bei akcininkų interesus, bet drauge atsižvelgia ir į kitų susijusių šalių poreikius, pasiekia geresnių rezultatų, teigia ekspertai. Be to, veiklos tvarumas reiškia, kad įmonė yra patikimas tiekėjas, tad jai parduoti lengviau.

Viena didžiausių verslo bėdų yra pernelyg trumpalaikis požiūris į veiklą, nurodo Simonas Walkeris, Didžiosios Britanijos verslą vienijančios organizacijos „Institute of Directors“ vadovas. Pasak jo, įmonės neretai susitelkia į esamus rezultatus, užuot planavusios veiklą bent 3–5 metams.

„Bendrovės pasiekia daug geresnių rezultatų, kai galvoja ne tik apie finansinę verslo pusę. Jei visos susijusios šalys, t. y. darbuotojai, klientai, tiekėjai į bendrovę žvelgia su pasitikėjimu, ši pasiekia geresnių rezultatus. Pavyzdys gali būti kad ir „Unilever“, įmonė, kuri nuolat elgiasi etiškai visame pasaulyje ir prisideda prie gerovės kūrimo visose valstybėse, kuriose dirba. Per pastaruosius 10 metų jos akcijų kaina patrigubėjo. Ir tai puiku“, - kalba p. Walkeris.

52795
130817
52791