2017 m. – vartotojų kuriamo turinio bumas

Publikuota: 2016-12-28
Tadas Deksnys, vienas iš JAV bendrovės „Unboxed“ steigėjų. Živilės Barkauskaitės (VŽ) nuotr.
Tadas Deksnys, vienas iš JAV bendrovės „Unboxed“ steigėjų. Živilės Barkauskaitės (VŽ) nuotr.
Vienas iš JAV bendrovės „Unboxed“ steigėjų

Prognozuojama, jog investicijas į reklamą socialiniuose tinkluose prekių ženklai per ateitančius 4 m. padvigubins – jos sieks iki 60 mlrd. USD per metus. Tai šimtai tūkstančių prekių ženklų, milijonai žinučių, kovojančių dėl pirkėjo dėmesio.

Unikali galimybė rinkodaros specialistams pasiekti labai tikslinę auditoriją ir su savo žinute įsiterpti į bendravimą tarp vartotojų tuo pačiu kuria didžiausią įššūkį – kaip ir kokiu žmonėms patinkančiu turiniu iškovoti pirkėjo dėmesį.

Ką jūsų potencialus pirkėjas iš tikrųjų nori matyti savo socialinio tinklo sraute ir ką prekių ženklai ten skelbia? Kaip laimėti kovą dėl dėmesio?

Vartotojo dėmesys brangs

Stengdamiesi būti išgirsti, rinkodaros specialistai ne tik siekia perrėkti savo konkurentus, bet tą daro kaip įmanoma dažniau. Vis tobulėjantys auditorijos analizavimo ir segmentavimo įrankiai, kaip „Facebook Audience Insights“ žymiai palengvina darbą, leidžia labai tiksliai segmentuoti sau tinkamą auditoriją, tuo pačiu lyg suteikia teisę mažiau dėmesio kreipti į tai, ką tie pasirinkti žmonės iš tikrųjų nori girdėti.

„Facebook“ tokias kampanijas „baudžia“ didindamas vieno pasiekiamo vartotojo kainą. Juk jei vieno vartotojo pasiekimas socialiniame tinkle jums kainuotų 1, 2 ar 5 Eur, jūs geriau pagalvotumėte ar tai, ką šiandien skelbiate yra tai, ką vartotojai nori girdėti?

Kodėl žmonės vis labiau nepasitiki prekiniais ženklais? „20%, 30%, 50% nuolaida, tik šiandien“, „naujas, kokybiškas produktas jau rytoj…“ – tai triukšmas vartotojo akyse įsiterpiantis į jo natūralią būseną. Daugybės tyrimų duomenimis, vartotojai įvardija keletą svarbiausių motyvacijų, kodėl jie praleidžia apie 1.30 val. kasdien socialiniuose tinkluose:

Sekamų žmonių (šeimos, draugų, nuomonės formuotojų (angl. „Influencers“) turinys,

Naujienos,Pramoginis/linksmas turinys,

Nuomonės išreiškimas (nuotaika, komentaras)

Foto/video turinio pasidalinimas

Didžioji dalis prekinių ženklų šias motyvacijas ignoruoja, savo ruožtu tarsi „atsilygindami“ socialinių tinklų vartotojai niekaip nereaguoja į prekės ženklo skelbiamas žinutes. Mažėja įsitraukimas į tokį turinį, didėja tokių žinučių skelbimo kaina. Laimėtojų nėra.

Turinio rinkodara išgelbės pasaulį?

Ne. Kodėl? Prieš keletą metų prasidėjusi turinio rinkodaros karštligė (arba to, ką darėme ilgai, bet pavadinome kitaip) Lietuvoje niekur nesitraukia ir šiandien. Kaip vaistai nuo peršalimo – lengvai prieinami, paprasti naudoti ir puikiai veikiantys trumpuoju laikotarpiu niekaip negarantuoja, kad po mėnesio neperšalsite vėl. Taip ir turinio rinkodara prekės ženklui – vienas kitas bandymas gali nepagydyti nuo ligų, jei turinio rinkodara nebus įtraukta į ilgalaikę rinkodaros strategiją (užsienyje vis dažniau pasigirsta, kad turinio rinkodara tampa nebe rinkodaros strategijos dalimi, o visos kompanijos verslo modeliu) arba bent jau reguliariai vykdyti kampanijas, kurių pagrindas būtų, ne ką bendrovė nori pasakyti, o ką žmonės nori girdėti.

Prekinių ženklų virsmas žiniasklaidos bendrovėmis, kurių pagrindinė vartotojui kuriama vertė – turinys, yra pasaulinė tendencija, bet tik nedaugelis prekinių ženklų tą daro sėkmingai.

Kodėl turinio rinkodara yra tokia sudėtinga?

Labai paprastas atsakymas: tai reikalauja nuolatinių ir nemažų investicijų. Nepaisant to, ar kompanija samdo agentūrą, ar turi vidinius darbuotojus, reikia žmonių komandos, kuri būtų atsakinga už reguliarų patrauklaus turinio kūrimą. Reikia žmogaus, kuris pasirūpintų turinio publikavimu įvairiuose kanaluose, dažnai jį adaptuojant kiekvienam iš socialinių tinklų.

Jei jau tai atrodo nemažai – prisiminkite, kad tikrąjį žmonių įsitraukimą rodo ne tai, kiek turinys pasiekė auditorijos, o ką auditorija daro vartodama turinį – juo dalinasi, komentuoja, ieško informacijos apie jūsų produktą. Tad nuolatinis bendravimas su auditorija, kaip ir rezultatų surinkimas bei analizė, atims nemažiau laiko ir pareikalaus ne mažiau investicijų nei turinio paruošimas ir distribucija.

Kaip sėkmingi prekiniai ženklai kuria turinį, kuris patinka žmonėms?

Atsakymas šokiruos – jie stengiasi nekurti turinio. Klausiate kaip tai įmanoma? Net didelius rinkodaros biudžetus valdančios kompanijos susiduria su problema sukurti įdomų, patrauklų ir autentišką turinį – tai, ko žmonės tikisi. Pasak „Nielsen“ tyrimo, net 92% žmonių labiau pasitiki kitų žmonių rekomendacijomis nei reklama.

Susidūrę su tokia realybe prekiniai ženklai atsigręžia į žmones, prašydami jų pagalbos. Tokie žmonės vadinami įvairiai – nuomonės formuotojai, vlogeriai (vaizdo blogeriai), išpakuotojai (angl. unboxers) ir pan.

Visus juos vienija keli dalykai – jie turi savo sekėjus, kurie jais pasitiki ar yra jų fanai, o tą pasitikėjimą įgauna reguliariai kurdami ir skelbdami autentišką turinį – foto ar vaizdo medžiagą socialiniuose tinkluose. Tokio žmogaus padaryta ir pasidalinta nuotrauka, kurioje jis dėvi ar naudoja prekinio ženklo produktą kasdienoje, nėra suvokiama kaip tiesioginė reklama, ji natūraliai įsiterpia į srautą, dėl to žmonės labiau linkę pasitikėti ir įsitraukti į tokį turinį. Atrodo kaip puikus derinys, kurio būtent ir trūksta prekiniam ženklui.

2017 m. – vartotojų kuriamo turinio bumas

Nuomonės formuotojus pasitelkianti rinkodara arba vartotojų kuriamas turinys (angl. User generated content) auga kaip ant mielių, pasak „Bloomberg“ vien „Instagram“ nuomonės formuotojams prekių ženklai išleidžia 255 mln. USD kiekvieną mėnesį!

Tai lemia verslo pragmatiškumas, prekių ženklai investuoja į tai, kas duoda didesnę grąžą. Teigiama, kad vartotojų kuriamo turinio rinkodara sugeneruoja 6,85 USD vertę skaičiuojant vienam į mokamą tradicinės reklamos formą investuotam doleriui.

Žinoma, tai nesitęs amžinai, kol kas šias galimybes išnaudoja sąlyginai (lyginant su tradicine reklama) nedaug prekių ženklų, tačiau verslų, tokių kaip „Walmart“, P&G, „Unilever“, „Mars“, „Samsung“ ir daugelio kitų sėkmės istorijos privilioja ir vidutines bei mažas bendroves, nes tai laikoma efektyvesniu ir šiuo metu mažiau kainuojančiu būdu kovoti dėl pirkėjų dėmesio.

Šio komentaro autorius –Tadas Deksnys, vienas iš JAV bendrovės „Unboxed“ steigėjų.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
NT plėtotojai didina rinkodaros biudžetus – poreikis išsiskirti iš minios neišvengiamas Premium 3

Nekilnojamojo turto plėtotojai didina komunikacijos ir reklamos apimtį, bandydami potencialius klientus...

Rinkodara
17:00
Garbačiauskaitė-Budrienė: situacija yra dviprasmiška 2

Skirtinguose Seimo komitetuose antradienį virė aštrios diskusijos dėl LRT veiklą tyrusios valdančiųjų...

Rinkodara
16:44
„Investuok Lietuvoje“ klipo sklaidai renkasi žinomus veidus

Naujojo Lietuvą pristatančio klipo pirmajai komunikacijos bangai „Investuok Lietuvoje“ renkasi nuomonės...

Rinkodara
13:03
„Open Circle Capital“ pasirinko komunikacijos partnerius

Rizikos kapitalo fondas „Open Circle Capital“, valdantis daugiau kaip 20 mln. Eur turtą, pasirinko...

Rinkodara
2018.10.15
Kosmetikos platintojui – 1.100 Eur bauda

Bendrovei „Etopas“, prekiavusiai maistą primenčia kosmetika, skirta 1.100 Eur bauda. 

Naujas „Investuok Lietuvoje“ klipas – iššūkių šalis 11

Agentūra „Investuok Lietuvoje“ pristato naują vaizdo klipą, siekiantį parodyti Lietuvą ne kaip dar vieną...

Rinkodara
2018.10.15
Jonizatorių gamintojai pirmiausia turi parduoti vandens naudą: padeda ir lankstinukai, ir salotų baras 3

Vandens jonizatoriai – sudėtingas ir, palyginti, brangus produktas, todėl derybos su partneriais svetur iki...

Rinkodara
2018.10.14
LVAT: už alkoholio reklamą jachtoje bauda skirta teisėtai 1

Kauno alaus daryklai „Volfas Engelman“ nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės...

Rinkodara
2018.10.14
D. Filmanavičiūtė: reklama sujaudina tuomet, kai peržengiamos ribos Premium

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nenutrauks prieštaringų reakcijų sulaukusios reklaminės kampanijos...

Rinkodara
2018.10.12
Siūlomi įstatymų pakeitimai augintų baudas už klaidinančią reklamą

Seime po pateikimo pritarta Prezidentės siūlytiems įstatymų pakeitimams, kuriuos priėmus išaugtų baudos už...

Rinkodara
2018.10.11
Teismas atmetė „Philip Morris“ skundą dėl baudos už tabako reklamą

JAV tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ teisme nepavyko panaikinti Narkotikų, tabako ir alkoholio...

Rinkodara
2018.10.11
Prieštaringai vertinamos LRT komisijos išvados – atidėtos

Seimas šiandien balsavo dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų. Nors buvo...

Rinkodara
2018.10.11
Seimo rankose – kritikuojamos LRT komisijos išvados

Šiandien Seime bus balsuojama dėl komisijos, tyrusios LRT ūkinę ir finansinę veiklą, paskelbtų išvadų.

Rinkodara
2018.10.11
„Beatos virtuvė“ praaugo turėtas ribas: komunikacijos ekspertų vertinimas Premium 7

Kosmetikos gaminiams su „Margarita Eco“ ir „Beatos virtuvės“ jungtiniu prekės ženklu pasiekus parduotuvių...

Rinkodara
2018.10.10
„Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų klaidinimą 1

Vieną didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų valdanti bendrovė „Benu vaistinė Lietuva“ nubausta už vartotojų...

Registrų centro duomenys – vėl prieinami žiniasklaidai 12

Vyriausybė trečiadienį priėmė nutarimus, kuriais remiantis nuo šiandien žiniasklaidai vėl neatlygintinai bus...

Rinkodara
2018.10.10
Įkūrė naują socialinių tinklų rinkodaros įmonę 4

Neseniai veiklą pradėjo socialinių tinklų rinkodaros įmonė „Caption“ (MB „Antraštė“).

Rinkodara
2018.10.10
Slidi vieta reklamoje: didesnis ar didžiausias Premium

Reklamoje nėra draudžiama vartoti aukščiausiojo laipsnio būdvardžių, pavyzdžiui, pigiausias, gražiausias,...

Rinkodara
2018.10.10
Tarp savaitės naujienų: linksmi „Telia“ klipai ir prieštaringoji reklama

Tarp savaitės reklamų: trumpi ir nuotaikingi „Telia“ klipai (reklamos agentūra „McCann Vilnius“),...

Rinkodara
2018.10.09
Naujas valdančiųjų taikinys – „Laisvės TV“ 32

Visuomenei ūžiant dėl „valstiečių“ užmojų prieš žiniasklaidos laisvę: kovojant už teisę vėl gauti Registro...

Rinkodara
2018.10.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau