„Adpays.me“: reklamos dogmas laužanti koncepcija

Publikuota: 2015-12-21

Reklamos pasaulyje galioja senos taisyklės, kurios byloja, kad už jos sklaidą būtina sumokėti šį darbą atliekantiems kanalams. Nesvarbu ar tai būtų paštininkas, nešiojantis skrajutes ar technologijų milžinas „Google“, tinklalapiuose rodantis reklaminius skydelius. Kaip ir visos taisyklės, ši buvo sulaužyta. Virtualios platformos „Adpays.me“ kūrėjas Evgenijus Glebovas siūlo visiškai kitokį būdą pasiekti vartotojus – užuot mokėjus tarpininkams, galima sumokėti potencialiems jūsų klientams ir pirkėjams.

Jei norite, vadinkite tai klientų papirkimu, viliojimu pinigais ar kitaip, bet šis būdas yra iš esmės kitoks. Taikant jį, masinį reklamos brukimą, pakeičia sąmoningas ir motyvuotas vartotojo noras peržiūrėti pasiūlymus ir gauti už tai atlygį. Patys pasiūlymai ar reklamos yra ne bet kokios, o vartotojo mėgstamų produktų ir jam naudingų paslaugų internetinė reklama. Statiški su papildomomis funkcijomis, o greitu metu ir animuoti internetiniai reklamos skydeliai, įkelti į virtualią platformą pasiekia jus tada, kai to norite. Šioje platformoje susikūrus asmeninę reklaminę lentą galima matyti dominančią reklamą, o už jos peržiūrėjimą dar ir uždirbti pinigų. Sistema veikia tarsi savotiška pašto dėžutė, kurios savininkas iš anksto laukia pranešimų apie tai, ką mėgsta. Spustelėjus atnaujinimo mygtuką, reklamos keičiasi, o į sąskaitą subyra vis didesnė suma, kuri rodoma ekrane. Šiuo atveju reklamdavys tiesiogiai apmoka už galimo kliento dėmesį.

Įdomiausia, kad tai yra vienas pigiausių iki šiol naudotų reklamavimosi būdų.„Reklamos juosta kainuoja vieną euro centą. Ją sukurti ir ką nors parašyti, tarkime: „Birštoniečiai, rytoj picoms taikoma 50 proc. nuolaida – ateikite!“, nesunku. Jei Birštone yra 1 800 vartotojų, vadinasi, reklamuotojui iš viso reikėtų sumokėti 18 eurų. Bet nemažai jų neperžiūrės tos informacijos, nes juk ne kiekvienas tikrina savo paskyrą. Tad jei jo reklamą pamatys 300 birštoniečių, reklamuotojas tepraras tris eurus. O jei iš 300 nusipirkti picos ateis tik 40, pas picos reklamuotoją susidarys eilė. Taigi, smulkiajam verslui tai yra puiki galimybė“, – paaiškina Estijoje registruoto startuolio „APM Agentuur“ vadovas E. Glebovas. Anot jo, šis reklamos būdas yra sąžiningas, nes pažiūrėjęs reklamą žmogus gauna 90 proc. reklamdavio išleisto rinkodaros kampanijos biudžeto, likę 10 proc. skirti sistemos administravimui. Jei lygintume su tradicine reklama, ją naudojant visas biudžetas atitektų „Google“ ar socialinio tinklo „Facebook“ savininkams.

„Adpays.me“ sistema yra skaidri ir jei reklamos siuntėjas nepasiekia visų vartotojų, dalis pinigų sugrįžta. Tokiu atveju reklamdavys pinigų nepraras: tiems, kurie žiūrėjo reklamą, sumokės, o kiek vartotojų nepamatys, tiek pinigų grįš atgal. Jau šiandien yra manančių, kad šis būdas ilgainiui gali stipriai pakeisti tradicinę internetinę rinkodarą. Teigiama, jog noras skatinti vartotojus pinigais sugrįš dar didesniais pirkimais jį taikantiems verslininkams, nes jų klientai bus lojalūs. Ką tik startavusi sistema Lietuvoje jau pritraukė daugiau nei 6000 nuolatinių vartotojų ir jų gretos sparčiai auga. Idėjos autorius E. Glebovas sako jau investavęs daugiau nei 200 tūkst. eurų į sistemos diegimą ir tobulinimą, o projektą tobulino 12 žmonių komanda.

Kiek iš tikro kainuoja kalėdinė akcija?

Retai sau užduodame klausimą, kam ir kiek sumokėjo mus dominančio produkto reklamos internete užsakovas, kad Šv. Kalėdų akcija ar savaitgalio pasiūlymas pasiektų mūsų akis ir ausis. Ir visai be reikalo, nes galiausiai vartotojas sumoka už visas šias išlaidas iš savo kišenės. Taigi, mums jau nebe vis vien, kiek iš tiesų gamintojui ir galutiniam vartotojui kainavo pastarųjų Kalėdų reklaminė akcija? Matome augančias kainas prekybos centruose, iš įpratimo pakeiksnojame godžius prekybininkus ir tuo visos mūsų pastangos išsiaiškinti, kiek gi kainavo toji reklaminė akcija, dažniausiai baigiasi.

Pasak E. Glebovo, interneto ir IT technologijų amžiuje viskas vyksta gana proziškai: baldų ar vištienos gaminių reklamos internete biudžetas keliauja tiesiai į Kaliforniją, kur įsikūręs didžiausias internetinės reklamos transliuotojas „Google“. Verslas moka jam, o pinigai iš Lietuvos iškeliauja negrįžtamai ir nebekuria gerovės mūsų šalyje.Net tuo atveju, kai pats ieškote kažkokios paslaugos, įvedęs raktinį žodį žinomiausioje pasaulyje paieškos sistemoje, jums pirmiausia rodomi apmokėti reklaminiai skelbimai –taip vadinamosios pirmosios pozicijos sąraše. Šie pinigai taip pat nusėda paieškos sistemos savininkų sąskaitose.

„Kaip žiūrėtume į reklamą, žinodami, kad jos bus tiek kiek jūs pageidaujate ir už kiekvieną peržiūrą bus sąžiningai sumokėta? Jūs tiksliai žinosite kiek uždirbote ir pats spręsite, kaip panaudoti šiuos pinigus“, – sako platformos „Adpays.me“ kūrėjas. Vis dėlto „Adpays.me“ projektas yra toli gražu ne būdas užsidirbti: tai yra, kaip aiškina E. Glebovas, pasiūlymas perrašyti bendradarbiavimo tarp reklamdavio ir vartotojo deklaraciją. Pasiūlymas keisti „Google“ ir „Facebook“ verslo modelį, kuriame vartotojas vertina reklamą neigiamai, nes ji vagia jo dėmesį. Pagal „Adpays.me“ siūlomą koncepciją, vartotojas gauna pinigus už skirtą reklamai dėmesį ir laiką, o reklamdavys yra tikras, kad jo pasiūlymas bus pastebėtas ir tinkamai įvertintas.

Ši koncepcija kur kas įdomesnė už tą, kuri verčia prieš jūsų valią matyti ir klausytis tūkstantąjį kartą, kokia puiki dušo želė ar dantų pasta siūloma eilinėje reklamoje.

Niekas nebeklausia kliento

Tradicinis per televiziją, internetą ar radiją transliuojamos reklamos modelis tapo erzinančiu. Reklamos kartais yra tiek daug, kad net nebenorime apskritai žinoti, iš kur ji atsiranda, trokštame, kad ji baigtųsi. Esame verčiami žiūrėti alaus ar kitokių gėrimų reklamą prieš žinių reportažą naujienų portaluose ar „YouTube“ kanale. Kartais šis kankinimas tęsiasi daugiau kaip minutę. O kur dar iššokantys per visą ekraną reklaminiai skydeliai, kaip tik tuo metu, kai bandome atsiversti mus dominantį straipsnį?

E. Glebovas sako, jog pamirštama kertinė verslo aksioma – kliento interesas yra aukščiau visko arba, kaip sako verslininkai, klientas visada yra teisus. „Taip, vartotojai yra teisūs piktindamiesi nesibaigiančiais internetiniais brukalais ir perkrautomis tikromis ir virtualiomis pašto dėžutėmis. Laikas keisti šią blogą praktiką, kai nuolat veržiamasi į asmeninę erdvę, besąlygiškai reikalaujama dėmesio“, – dėsto „APM Agentuur“ vadovas.

Sistema – anoniminė, bet tiksli

„Adpays.me“ platformos architektai pasirūpino, kad ji būtų anoniminė. Tačiau reklamuotojas gali žinoti, kiek tam tikroje šalies vietovėje gyvena žmonių, kiek iš jų užsiregistravę virtualioje sistemoje, kiek yra vyrų ir moterų, kokios jų domėjimosi sritys. „Adpays.me“ neprašo konkrečių užsiregistravusiųjų asmenų vardų ar pavardžių, nevaldo jų finansinių duomenų. Tačiau naudotojų prašoma užpildyti tam tikrų fizinių duomenų anketą, kurioje fiksuojami ir pomėgiai, darbo pobūdis.

Reklamdaviai turi galimybę publikuoti reklamą ir pasiekti norimo miesto ar šalies gyventojus, kurie užsiregistravo sistemoje. E. Glebovas tikina, jog tokiu būdu reklamai išleidžiami pinigai lieka regione, į kurį buvo nukreiptas reklamuotojų dėmesys. Laimi ir verslininkai ir jų klientai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sėkmė „Kanų liūtų“ festivalyje neaplenkia ir mažųjų

„Kanų liūtuose“, didžiausiame kūrybiškumo festivalyje, šiemet dažniausiai ant scenos lipo „Anheuser-Busch...

Rinkodara
16:03
Kaip pozityvus šūkis padėjo įsukti milijoninį marškinėlių verslą

Kai amerikiečiai broliai Bertas ir Johnas Jacobsai sugalvojo meninius gebėjimus pritaikyti versle, tikrai...

Vadyba
13:28
Pasaulio futbolo čempionatas: kaip tūkstantmečio karta keičia didžiausią futbolo renginį Premium

Nedas Newellas-Hansonas, 26 metų londonietis, niekada nepraleidžia futbolo rungtynių, tačiau vengia už tai...

Rinkodara
2018.06.30
Stabdo ES paramos kaimo plėtrai viešinimo paslaugų sutartį 2

Žemės ūkio ministerija laikinai stabdo ES paramos kaimo plėtrai viešinimo paslaugų sutartį.

Rinkodara
2018.06.29
„Auga“ patirtis: prekės ženklas be klišių Premium 8

Dažniausiai prekės ženklo pokyčius paskatina į įmonę atėjęs naujas rinkodaros vadovas arba esminiai pokyčiai...

Rinkodara
2018.06.29
VPT rekomenduoja Žemės ūkio ministerijai nutraukti 3,1 mln. Eur viešinimo sutartį 1

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), nustačiusi pažeidimų Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) viešinimo paslaugų...

Rinkodara
2018.06.29
„LT identity“ ir „Swedbank“ ginčą vainikavo taika 4

Taikos sutartimi pasibaigė „Lt identity“ komandos ginčas su „Swedbank“ bei reklamos agentūra „TBWA / Vilnius“...

Rinkodara
2018.06.28
Darbas netrukdo stebėti futbolo čempionato

Žiūrimiausios pasaulio futbolo čempionato rungtynės pasiekė 7,5% reitingą, tai lenkia tokias populiarias...

Rinkodara
2018.06.28
„Facebook“ pristato naujas taisykles politinei reklamai

„Facebook“ pareiškė, kad artimiausiu metu planuoja įgyvendinti naują strategiją ir atskirti žurnalistiką ir...

Rinkodara
2018.06.28
Austrų „Pago“ prieš „Gubernijos“ „Pago Pago ginger beer“ 1

Tarptautinės „Eckes-Granini Group“ valdoma austrų sulčių gamintoja „Pago International Gesellschaf“...

Pramonė
2018.06.28
„Google“ keičia savo prekės ženklus

„Google“ paskelbė, kad netrukus nebeliks jos valdomų prekės ženklų „AdWords“ ir „DoubleClick“. Taip siekiama...

Rinkodara
2018.06.27
Komunikacijos agentūrų pajamos augo 19%

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2017–aisiais augo...

Rinkodara
2018.06.27
Kriptovaliutų rinkodaroje auga apžvalgininkų vaidmuo – įkainiai stebina

Kompanijoms „Google“, „Facebook“ ir „Twitter“ šiemet apribojus kriptovaliutų reklamą, virtualių valiutų...

Rinkos
2018.06.27
Ryšių su visuomene agentūrų metai: šuolį į viršų lydi nuosaikumas Premium

Nepaisant ryšių su visuomene agentūrų pajamų šuolio ir teigiamos dinamikos, augančių verslo ir vartotojų...

Rinkodara
2018.06.27
Reputacijos lyderė „Thermo Fisher“: svarbu veiksmai, o ne dirbtiniai šūkiai Premium

Geriausios reputacijos titulą trečius metus iš eilės pelno moderniųjų biotechnologijų bendrovė „Thermo Fisher...

Rinkodara
2018.06.26
Apsisprendė, kuri institucija koordinuos Lietuvos pristatymą pasauliui 2

Nacionaliniu šalies pristatymo užsienyje koordinatoriumi patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos...

Automobilių plovyklos „Ainava“ nuolaidos pripažintos diskriminuojančiomis

Automobilių plovyklos taikytos specialios nuolaidos moterims buvo nepagrįstos ir tai diskriminavo vyrus,...

Rinkodara
2018.06.25
Kas lemia vartotojo pasirinkimą prie parduotuvių lentynos

Nors vartotojai teigia, kad jiems svarbu didelis pasirinkimas, skonis, kokybė ir pakuotė, vis tik didžiausią...

Rinkodara
2018.06.24
Geidžiamiausi darbdaviai: kurių įvaizdis geriausias Premium 1

Šiais laikais kiekvieną mėnesį žinių apie darbdavius Lietuvoje pasirodo dvigubai daugiau nei prieš kelerius...

Vadyba
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau