„Adpays.me“: reklamos dogmas laužanti koncepcija

Publikuota: 2015-12-21

Reklamos pasaulyje galioja senos taisyklės, kurios byloja, kad už jos sklaidą būtina sumokėti šį darbą atliekantiems kanalams. Nesvarbu ar tai būtų paštininkas, nešiojantis skrajutes ar technologijų milžinas „Google“, tinklalapiuose rodantis reklaminius skydelius. Kaip ir visos taisyklės, ši buvo sulaužyta. Virtualios platformos „Adpays.me“ kūrėjas Evgenijus Glebovas siūlo visiškai kitokį būdą pasiekti vartotojus – užuot mokėjus tarpininkams, galima sumokėti potencialiems jūsų klientams ir pirkėjams.

Jei norite, vadinkite tai klientų papirkimu, viliojimu pinigais ar kitaip, bet šis būdas yra iš esmės kitoks. Taikant jį, masinį reklamos brukimą, pakeičia sąmoningas ir motyvuotas vartotojo noras peržiūrėti pasiūlymus ir gauti už tai atlygį. Patys pasiūlymai ar reklamos yra ne bet kokios, o vartotojo mėgstamų produktų ir jam naudingų paslaugų internetinė reklama. Statiški su papildomomis funkcijomis, o greitu metu ir animuoti internetiniai reklamos skydeliai, įkelti į virtualią platformą pasiekia jus tada, kai to norite. Šioje platformoje susikūrus asmeninę reklaminę lentą galima matyti dominančią reklamą, o už jos peržiūrėjimą dar ir uždirbti pinigų. Sistema veikia tarsi savotiška pašto dėžutė, kurios savininkas iš anksto laukia pranešimų apie tai, ką mėgsta. Spustelėjus atnaujinimo mygtuką, reklamos keičiasi, o į sąskaitą subyra vis didesnė suma, kuri rodoma ekrane. Šiuo atveju reklamdavys tiesiogiai apmoka už galimo kliento dėmesį.

Įdomiausia, kad tai yra vienas pigiausių iki šiol naudotų reklamavimosi būdų.„Reklamos juosta kainuoja vieną euro centą. Ją sukurti ir ką nors parašyti, tarkime: „Birštoniečiai, rytoj picoms taikoma 50 proc. nuolaida – ateikite!“, nesunku. Jei Birštone yra 1 800 vartotojų, vadinasi, reklamuotojui iš viso reikėtų sumokėti 18 eurų. Bet nemažai jų neperžiūrės tos informacijos, nes juk ne kiekvienas tikrina savo paskyrą. Tad jei jo reklamą pamatys 300 birštoniečių, reklamuotojas tepraras tris eurus. O jei iš 300 nusipirkti picos ateis tik 40, pas picos reklamuotoją susidarys eilė. Taigi, smulkiajam verslui tai yra puiki galimybė“, – paaiškina Estijoje registruoto startuolio „APM Agentuur“ vadovas E. Glebovas. Anot jo, šis reklamos būdas yra sąžiningas, nes pažiūrėjęs reklamą žmogus gauna 90 proc. reklamdavio išleisto rinkodaros kampanijos biudžeto, likę 10 proc. skirti sistemos administravimui. Jei lygintume su tradicine reklama, ją naudojant visas biudžetas atitektų „Google“ ar socialinio tinklo „Facebook“ savininkams.

„Adpays.me“ sistema yra skaidri ir jei reklamos siuntėjas nepasiekia visų vartotojų, dalis pinigų sugrįžta. Tokiu atveju reklamdavys pinigų nepraras: tiems, kurie žiūrėjo reklamą, sumokės, o kiek vartotojų nepamatys, tiek pinigų grįš atgal. Jau šiandien yra manančių, kad šis būdas ilgainiui gali stipriai pakeisti tradicinę internetinę rinkodarą. Teigiama, jog noras skatinti vartotojus pinigais sugrįš dar didesniais pirkimais jį taikantiems verslininkams, nes jų klientai bus lojalūs. Ką tik startavusi sistema Lietuvoje jau pritraukė daugiau nei 6000 nuolatinių vartotojų ir jų gretos sparčiai auga. Idėjos autorius E. Glebovas sako jau investavęs daugiau nei 200 tūkst. eurų į sistemos diegimą ir tobulinimą, o projektą tobulino 12 žmonių komanda.

Kiek iš tikro kainuoja kalėdinė akcija?

Retai sau užduodame klausimą, kam ir kiek sumokėjo mus dominančio produkto reklamos internete užsakovas, kad Šv. Kalėdų akcija ar savaitgalio pasiūlymas pasiektų mūsų akis ir ausis. Ir visai be reikalo, nes galiausiai vartotojas sumoka už visas šias išlaidas iš savo kišenės. Taigi, mums jau nebe vis vien, kiek iš tiesų gamintojui ir galutiniam vartotojui kainavo pastarųjų Kalėdų reklaminė akcija? Matome augančias kainas prekybos centruose, iš įpratimo pakeiksnojame godžius prekybininkus ir tuo visos mūsų pastangos išsiaiškinti, kiek gi kainavo toji reklaminė akcija, dažniausiai baigiasi.

Pasak E. Glebovo, interneto ir IT technologijų amžiuje viskas vyksta gana proziškai: baldų ar vištienos gaminių reklamos internete biudžetas keliauja tiesiai į Kaliforniją, kur įsikūręs didžiausias internetinės reklamos transliuotojas „Google“. Verslas moka jam, o pinigai iš Lietuvos iškeliauja negrįžtamai ir nebekuria gerovės mūsų šalyje.Net tuo atveju, kai pats ieškote kažkokios paslaugos, įvedęs raktinį žodį žinomiausioje pasaulyje paieškos sistemoje, jums pirmiausia rodomi apmokėti reklaminiai skelbimai –taip vadinamosios pirmosios pozicijos sąraše. Šie pinigai taip pat nusėda paieškos sistemos savininkų sąskaitose.

„Kaip žiūrėtume į reklamą, žinodami, kad jos bus tiek kiek jūs pageidaujate ir už kiekvieną peržiūrą bus sąžiningai sumokėta? Jūs tiksliai žinosite kiek uždirbote ir pats spręsite, kaip panaudoti šiuos pinigus“, – sako platformos „Adpays.me“ kūrėjas. Vis dėlto „Adpays.me“ projektas yra toli gražu ne būdas užsidirbti: tai yra, kaip aiškina E. Glebovas, pasiūlymas perrašyti bendradarbiavimo tarp reklamdavio ir vartotojo deklaraciją. Pasiūlymas keisti „Google“ ir „Facebook“ verslo modelį, kuriame vartotojas vertina reklamą neigiamai, nes ji vagia jo dėmesį. Pagal „Adpays.me“ siūlomą koncepciją, vartotojas gauna pinigus už skirtą reklamai dėmesį ir laiką, o reklamdavys yra tikras, kad jo pasiūlymas bus pastebėtas ir tinkamai įvertintas.

Ši koncepcija kur kas įdomesnė už tą, kuri verčia prieš jūsų valią matyti ir klausytis tūkstantąjį kartą, kokia puiki dušo želė ar dantų pasta siūloma eilinėje reklamoje.

Niekas nebeklausia kliento

Tradicinis per televiziją, internetą ar radiją transliuojamos reklamos modelis tapo erzinančiu. Reklamos kartais yra tiek daug, kad net nebenorime apskritai žinoti, iš kur ji atsiranda, trokštame, kad ji baigtųsi. Esame verčiami žiūrėti alaus ar kitokių gėrimų reklamą prieš žinių reportažą naujienų portaluose ar „YouTube“ kanale. Kartais šis kankinimas tęsiasi daugiau kaip minutę. O kur dar iššokantys per visą ekraną reklaminiai skydeliai, kaip tik tuo metu, kai bandome atsiversti mus dominantį straipsnį?

E. Glebovas sako, jog pamirštama kertinė verslo aksioma – kliento interesas yra aukščiau visko arba, kaip sako verslininkai, klientas visada yra teisus. „Taip, vartotojai yra teisūs piktindamiesi nesibaigiančiais internetiniais brukalais ir perkrautomis tikromis ir virtualiomis pašto dėžutėmis. Laikas keisti šią blogą praktiką, kai nuolat veržiamasi į asmeninę erdvę, besąlygiškai reikalaujama dėmesio“, – dėsto „APM Agentuur“ vadovas.

Sistema – anoniminė, bet tiksli

„Adpays.me“ platformos architektai pasirūpino, kad ji būtų anoniminė. Tačiau reklamuotojas gali žinoti, kiek tam tikroje šalies vietovėje gyvena žmonių, kiek iš jų užsiregistravę virtualioje sistemoje, kiek yra vyrų ir moterų, kokios jų domėjimosi sritys. „Adpays.me“ neprašo konkrečių užsiregistravusiųjų asmenų vardų ar pavardžių, nevaldo jų finansinių duomenų. Tačiau naudotojų prašoma užpildyti tam tikrų fizinių duomenų anketą, kurioje fiksuojami ir pomėgiai, darbo pobūdis.

Reklamdaviai turi galimybę publikuoti reklamą ir pasiekti norimo miesto ar šalies gyventojus, kurie užsiregistravo sistemoje. E. Glebovas tikina, jog tokiu būdu reklamai išleidžiami pinigai lieka regione, į kurį buvo nukreiptas reklamuotojų dėmesys. Laimi ir verslininkai ir jų klientai.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Viešbutis „Pacai“ pelnė dar vieną tarptautinį įvertinimą

Kelionių ir dizaino apdovanojimuose, kuriuos rengia JAV leidinys „Surface Magazine“, vilniškis viešbutis...

Laisvalaikis
2019.10.23
„Maximos“ ir „Top Sport“ reklamos – dėmesio centre Premium

Tarp labiausiai įsiminusių šio rudens reklamų karaliauja prekybos tinklo „Maxima“ kampanija su „Minions“...

Rinkodara
2019.10.23
Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
„Daumantai LT“ patirtis: nuo pigių kopijų iki savo prekės ženklų Premium

Kėdainių pagardų gamintoja „Daumantai LT“ pristatė naują prekės ženklą „Wow mama“, su kuriuo tikisi sumažinti...

Prekyba
2019.10.22
„Maxima LT“ skirta bauda už nesąžiningus veiksmus su tiekėjais

Konkurencijos taryba pripažino, kad „Maxima LT“ pažeidė Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų...

Prekyba
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  23

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau