„Adpays.me“: reklamos dogmas laužanti koncepcija

Publikuota: 2015-12-21

Reklamos pasaulyje galioja senos taisyklės, kurios byloja, kad už jos sklaidą būtina sumokėti šį darbą atliekantiems kanalams. Nesvarbu ar tai būtų paštininkas, nešiojantis skrajutes ar technologijų milžinas „Google“, tinklalapiuose rodantis reklaminius skydelius. Kaip ir visos taisyklės, ši buvo sulaužyta. Virtualios platformos „Adpays.me“ kūrėjas Evgenijus Glebovas siūlo visiškai kitokį būdą pasiekti vartotojus – užuot mokėjus tarpininkams, galima sumokėti potencialiems jūsų klientams ir pirkėjams.

Jei norite, vadinkite tai klientų papirkimu, viliojimu pinigais ar kitaip, bet šis būdas yra iš esmės kitoks. Taikant jį, masinį reklamos brukimą, pakeičia sąmoningas ir motyvuotas vartotojo noras peržiūrėti pasiūlymus ir gauti už tai atlygį. Patys pasiūlymai ar reklamos yra ne bet kokios, o vartotojo mėgstamų produktų ir jam naudingų paslaugų internetinė reklama. Statiški su papildomomis funkcijomis, o greitu metu ir animuoti internetiniai reklamos skydeliai, įkelti į virtualią platformą pasiekia jus tada, kai to norite. Šioje platformoje susikūrus asmeninę reklaminę lentą galima matyti dominančią reklamą, o už jos peržiūrėjimą dar ir uždirbti pinigų. Sistema veikia tarsi savotiška pašto dėžutė, kurios savininkas iš anksto laukia pranešimų apie tai, ką mėgsta. Spustelėjus atnaujinimo mygtuką, reklamos keičiasi, o į sąskaitą subyra vis didesnė suma, kuri rodoma ekrane. Šiuo atveju reklamdavys tiesiogiai apmoka už galimo kliento dėmesį.

Įdomiausia, kad tai yra vienas pigiausių iki šiol naudotų reklamavimosi būdų.„Reklamos juosta kainuoja vieną euro centą. Ją sukurti ir ką nors parašyti, tarkime: „Birštoniečiai, rytoj picoms taikoma 50 proc. nuolaida – ateikite!“, nesunku. Jei Birštone yra 1 800 vartotojų, vadinasi, reklamuotojui iš viso reikėtų sumokėti 18 eurų. Bet nemažai jų neperžiūrės tos informacijos, nes juk ne kiekvienas tikrina savo paskyrą. Tad jei jo reklamą pamatys 300 birštoniečių, reklamuotojas tepraras tris eurus. O jei iš 300 nusipirkti picos ateis tik 40, pas picos reklamuotoją susidarys eilė. Taigi, smulkiajam verslui tai yra puiki galimybė“, – paaiškina Estijoje registruoto startuolio „APM Agentuur“ vadovas E. Glebovas. Anot jo, šis reklamos būdas yra sąžiningas, nes pažiūrėjęs reklamą žmogus gauna 90 proc. reklamdavio išleisto rinkodaros kampanijos biudžeto, likę 10 proc. skirti sistemos administravimui. Jei lygintume su tradicine reklama, ją naudojant visas biudžetas atitektų „Google“ ar socialinio tinklo „Facebook“ savininkams.

„Adpays.me“ sistema yra skaidri ir jei reklamos siuntėjas nepasiekia visų vartotojų, dalis pinigų sugrįžta. Tokiu atveju reklamdavys pinigų nepraras: tiems, kurie žiūrėjo reklamą, sumokės, o kiek vartotojų nepamatys, tiek pinigų grįš atgal. Jau šiandien yra manančių, kad šis būdas ilgainiui gali stipriai pakeisti tradicinę internetinę rinkodarą. Teigiama, jog noras skatinti vartotojus pinigais sugrįš dar didesniais pirkimais jį taikantiems verslininkams, nes jų klientai bus lojalūs. Ką tik startavusi sistema Lietuvoje jau pritraukė daugiau nei 6000 nuolatinių vartotojų ir jų gretos sparčiai auga. Idėjos autorius E. Glebovas sako jau investavęs daugiau nei 200 tūkst. eurų į sistemos diegimą ir tobulinimą, o projektą tobulino 12 žmonių komanda.

Kiek iš tikro kainuoja kalėdinė akcija?

Retai sau užduodame klausimą, kam ir kiek sumokėjo mus dominančio produkto reklamos internete užsakovas, kad Šv. Kalėdų akcija ar savaitgalio pasiūlymas pasiektų mūsų akis ir ausis. Ir visai be reikalo, nes galiausiai vartotojas sumoka už visas šias išlaidas iš savo kišenės. Taigi, mums jau nebe vis vien, kiek iš tiesų gamintojui ir galutiniam vartotojui kainavo pastarųjų Kalėdų reklaminė akcija? Matome augančias kainas prekybos centruose, iš įpratimo pakeiksnojame godžius prekybininkus ir tuo visos mūsų pastangos išsiaiškinti, kiek gi kainavo toji reklaminė akcija, dažniausiai baigiasi.

Pasak E. Glebovo, interneto ir IT technologijų amžiuje viskas vyksta gana proziškai: baldų ar vištienos gaminių reklamos internete biudžetas keliauja tiesiai į Kaliforniją, kur įsikūręs didžiausias internetinės reklamos transliuotojas „Google“. Verslas moka jam, o pinigai iš Lietuvos iškeliauja negrįžtamai ir nebekuria gerovės mūsų šalyje.Net tuo atveju, kai pats ieškote kažkokios paslaugos, įvedęs raktinį žodį žinomiausioje pasaulyje paieškos sistemoje, jums pirmiausia rodomi apmokėti reklaminiai skelbimai –taip vadinamosios pirmosios pozicijos sąraše. Šie pinigai taip pat nusėda paieškos sistemos savininkų sąskaitose.

„Kaip žiūrėtume į reklamą, žinodami, kad jos bus tiek kiek jūs pageidaujate ir už kiekvieną peržiūrą bus sąžiningai sumokėta? Jūs tiksliai žinosite kiek uždirbote ir pats spręsite, kaip panaudoti šiuos pinigus“, – sako platformos „Adpays.me“ kūrėjas. Vis dėlto „Adpays.me“ projektas yra toli gražu ne būdas užsidirbti: tai yra, kaip aiškina E. Glebovas, pasiūlymas perrašyti bendradarbiavimo tarp reklamdavio ir vartotojo deklaraciją. Pasiūlymas keisti „Google“ ir „Facebook“ verslo modelį, kuriame vartotojas vertina reklamą neigiamai, nes ji vagia jo dėmesį. Pagal „Adpays.me“ siūlomą koncepciją, vartotojas gauna pinigus už skirtą reklamai dėmesį ir laiką, o reklamdavys yra tikras, kad jo pasiūlymas bus pastebėtas ir tinkamai įvertintas.

Ši koncepcija kur kas įdomesnė už tą, kuri verčia prieš jūsų valią matyti ir klausytis tūkstantąjį kartą, kokia puiki dušo želė ar dantų pasta siūloma eilinėje reklamoje.

Niekas nebeklausia kliento

Tradicinis per televiziją, internetą ar radiją transliuojamos reklamos modelis tapo erzinančiu. Reklamos kartais yra tiek daug, kad net nebenorime apskritai žinoti, iš kur ji atsiranda, trokštame, kad ji baigtųsi. Esame verčiami žiūrėti alaus ar kitokių gėrimų reklamą prieš žinių reportažą naujienų portaluose ar „YouTube“ kanale. Kartais šis kankinimas tęsiasi daugiau kaip minutę. O kur dar iššokantys per visą ekraną reklaminiai skydeliai, kaip tik tuo metu, kai bandome atsiversti mus dominantį straipsnį?

E. Glebovas sako, jog pamirštama kertinė verslo aksioma – kliento interesas yra aukščiau visko arba, kaip sako verslininkai, klientas visada yra teisus. „Taip, vartotojai yra teisūs piktindamiesi nesibaigiančiais internetiniais brukalais ir perkrautomis tikromis ir virtualiomis pašto dėžutėmis. Laikas keisti šią blogą praktiką, kai nuolat veržiamasi į asmeninę erdvę, besąlygiškai reikalaujama dėmesio“, – dėsto „APM Agentuur“ vadovas.

Sistema – anoniminė, bet tiksli

„Adpays.me“ platformos architektai pasirūpino, kad ji būtų anoniminė. Tačiau reklamuotojas gali žinoti, kiek tam tikroje šalies vietovėje gyvena žmonių, kiek iš jų užsiregistravę virtualioje sistemoje, kiek yra vyrų ir moterų, kokios jų domėjimosi sritys. „Adpays.me“ neprašo konkrečių užsiregistravusiųjų asmenų vardų ar pavardžių, nevaldo jų finansinių duomenų. Tačiau naudotojų prašoma užpildyti tam tikrų fizinių duomenų anketą, kurioje fiksuojami ir pomėgiai, darbo pobūdis.

Reklamdaviai turi galimybę publikuoti reklamą ir pasiekti norimo miesto ar šalies gyventojus, kurie užsiregistravo sistemoje. E. Glebovas tikina, jog tokiu būdu reklamai išleidžiami pinigai lieka regione, į kurį buvo nukreiptas reklamuotojų dėmesys. Laimi ir verslininkai ir jų klientai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rinkodaros sektoriaus metai: pokyčiai, žvaigždės ir skandalai

Rinkodaros ir komunikacijos sektoriui 2018 metai nebuvo lengvi: įsigaliojo alkoholio reklamos draudimas,...

Rinkodara
08:41
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01
Kaune – ginčas tarp savivaldybės ir stotelių stogines įrengusios bendrovės 5

Viešojo transporto stotelių stogines Kaune įrengusi bendrovė „Reklamos arka“ ir Kauno savivaldybė teisme...

Rinkodara
2018.12.30
Ryškiausios šių metų reklamos kampanijos

Bene ryškiausia šių metų reklama Lietuvoje – šalyje pasipiktinimo ir prieštaringų vertinimų, pasaulyje –...

Rinkodara
2018.12.29
Vyriausybės planuota 1,5 mln. Eur informacinė kampanija aplenkė interneto portalus 2

Vyriausybės kanceliarija metų pabaigoje atliko didžiausios vertės pirkimą – pusantro mėnesio trukmės...

Rinkodara
2018.12.28
Daugiau nei pusė lietuvių vaizdo reklamos darbų – užsienio užsakovams

Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos inicijuotas tyrimas atskleidžia, kad net 51% vaizdo reklamos...

Rinkodara
2018.12.27
Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos 1

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi...

Rinkodara
2018.12.24
Reklamos kryptis – ar išdrįs verslai kalbėti nepatogiomis temomis  3

Pastaruosius kelerius metus mažais žingsneliais augusi šalies reklamos rinka kitąmet į viršų turėtų šauti su...

Verslo klasė
2018.12.24
Kaip lietuviai pratinosi prie reklamos (II): prieš 100 metų

Kaina turi būti sąžiningai maža, o geriausiai reklamose meluoja specialūs literatai, manyta tarpukario...

Verslo klasė
2018.12.23
Šventėms vis daugiau prekių ženklų keičia rūbą

Ne vienas maisto ir gėrimų gamintojas kalėdiniam periodui pristato šventines pakuotes ar specialiai tam...

Rinkodara
2018.12.23
Verslas laukia W ir Q įteisinimo, politikai neskuba 4

Seimo nariai nelinkę paskubėti įteisinti lietuviškoms bendrovėms galimybės savo pavadinimuose naudoti ir...

Verslo aplinka
2018.12.22
Mažo biudžeto mažos dovanos – ir reklamai 1

Jau beveik Kalėdos, bet smulkieji dar turi laiko sugalvoti kūrybiškų dovanų klientams ir partneriams. Mažos...

Rinkodara
2018.12.22
„Maximos“ žiniasklaidos planavimo partneriai nesikeičia 1

„Vilniaus prekybos“ įmonių grupė užbaigė žiniasklaidos planavimo agentūros atrankos konkursą – jį laimėjo...

Rinkodara
2018.12.20
Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui.

Rinkodara
2018.12.20
Nepamirštamas vartotojų patirtis kuriančioms reklamos kampanijoms – užtikrinta sėkmė Rėmėjo turinys

Geros emocijos lemia marketingo kampanijų sėkmę. Taip sako ne tik verslą atstovaujantys marketingo...

Rinkodara
2018.12.20
Šiaurinė Kalėdų žvaigždė su „Luminor“

Tarp naujausių savaitės reklamų: šiaurinės žvaigždės paieškos su „Luminor“ (reklamos agentūra „Milk“).

Rinkodara
2018.12.18
Prekybininkų dovanos neturi kainuoti papildomai 1

Pirk vieną, o antrą gausi nemokamai, – tokių ir panašių pasiūlymų prekybininkai pirkėjams pateikia ne tik...

Rinkodara
2018.12.18
„Telia Lietuva“ paskyrė naują komunikacijos vadovę 5

AB „Telia Lietuva“ vėl keičia valdymo struktūrą ir atskiria pernai sujungtas rinkodaros ir komunikacijos...

Vadyba
2018.12.18
D. Žemaitytė vadovaus ir žurnalui, ir leidyklai 7

Prie žurnalo „Aš Ikona“ vairo – buvusi ilgametė žurnalo „Žmonės“ vyriausioji redaktorė Daina Žemaitytė.

Rinkodara
2018.12.18
Draudimų baubas ir konkurencija išaugino vaistinių kategorijos reklamą Premium

Per 10 šių metų mėnesių vaistinės aplenkė telekomunikacijų segmentą ir pagal investicijas į reklamą...

Rinkodara
2018.12.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau