„Adpays.me“: reklamos dogmas laužanti koncepcija

Publikuota: 2015-12-21

Reklamos pasaulyje galioja senos taisyklės, kurios byloja, kad už jos sklaidą būtina sumokėti šį darbą atliekantiems kanalams. Nesvarbu ar tai būtų paštininkas, nešiojantis skrajutes ar technologijų milžinas „Google“, tinklalapiuose rodantis reklaminius skydelius. Kaip ir visos taisyklės, ši buvo sulaužyta. Virtualios platformos „Adpays.me“ kūrėjas Evgenijus Glebovas siūlo visiškai kitokį būdą pasiekti vartotojus – užuot mokėjus tarpininkams, galima sumokėti potencialiems jūsų klientams ir pirkėjams.

Jei norite, vadinkite tai klientų papirkimu, viliojimu pinigais ar kitaip, bet šis būdas yra iš esmės kitoks. Taikant jį, masinį reklamos brukimą, pakeičia sąmoningas ir motyvuotas vartotojo noras peržiūrėti pasiūlymus ir gauti už tai atlygį. Patys pasiūlymai ar reklamos yra ne bet kokios, o vartotojo mėgstamų produktų ir jam naudingų paslaugų internetinė reklama. Statiški su papildomomis funkcijomis, o greitu metu ir animuoti internetiniai reklamos skydeliai, įkelti į virtualią platformą pasiekia jus tada, kai to norite. Šioje platformoje susikūrus asmeninę reklaminę lentą galima matyti dominančią reklamą, o už jos peržiūrėjimą dar ir uždirbti pinigų. Sistema veikia tarsi savotiška pašto dėžutė, kurios savininkas iš anksto laukia pranešimų apie tai, ką mėgsta. Spustelėjus atnaujinimo mygtuką, reklamos keičiasi, o į sąskaitą subyra vis didesnė suma, kuri rodoma ekrane. Šiuo atveju reklamdavys tiesiogiai apmoka už galimo kliento dėmesį.

Įdomiausia, kad tai yra vienas pigiausių iki šiol naudotų reklamavimosi būdų.„Reklamos juosta kainuoja vieną euro centą. Ją sukurti ir ką nors parašyti, tarkime: „Birštoniečiai, rytoj picoms taikoma 50 proc. nuolaida – ateikite!“, nesunku. Jei Birštone yra 1 800 vartotojų, vadinasi, reklamuotojui iš viso reikėtų sumokėti 18 eurų. Bet nemažai jų neperžiūrės tos informacijos, nes juk ne kiekvienas tikrina savo paskyrą. Tad jei jo reklamą pamatys 300 birštoniečių, reklamuotojas tepraras tris eurus. O jei iš 300 nusipirkti picos ateis tik 40, pas picos reklamuotoją susidarys eilė. Taigi, smulkiajam verslui tai yra puiki galimybė“, – paaiškina Estijoje registruoto startuolio „APM Agentuur“ vadovas E. Glebovas. Anot jo, šis reklamos būdas yra sąžiningas, nes pažiūrėjęs reklamą žmogus gauna 90 proc. reklamdavio išleisto rinkodaros kampanijos biudžeto, likę 10 proc. skirti sistemos administravimui. Jei lygintume su tradicine reklama, ją naudojant visas biudžetas atitektų „Google“ ar socialinio tinklo „Facebook“ savininkams.

„Adpays.me“ sistema yra skaidri ir jei reklamos siuntėjas nepasiekia visų vartotojų, dalis pinigų sugrįžta. Tokiu atveju reklamdavys pinigų nepraras: tiems, kurie žiūrėjo reklamą, sumokės, o kiek vartotojų nepamatys, tiek pinigų grįš atgal. Jau šiandien yra manančių, kad šis būdas ilgainiui gali stipriai pakeisti tradicinę internetinę rinkodarą. Teigiama, jog noras skatinti vartotojus pinigais sugrįš dar didesniais pirkimais jį taikantiems verslininkams, nes jų klientai bus lojalūs. Ką tik startavusi sistema Lietuvoje jau pritraukė daugiau nei 6000 nuolatinių vartotojų ir jų gretos sparčiai auga. Idėjos autorius E. Glebovas sako jau investavęs daugiau nei 200 tūkst. eurų į sistemos diegimą ir tobulinimą, o projektą tobulino 12 žmonių komanda.

Kiek iš tikro kainuoja kalėdinė akcija?

Retai sau užduodame klausimą, kam ir kiek sumokėjo mus dominančio produkto reklamos internete užsakovas, kad Šv. Kalėdų akcija ar savaitgalio pasiūlymas pasiektų mūsų akis ir ausis. Ir visai be reikalo, nes galiausiai vartotojas sumoka už visas šias išlaidas iš savo kišenės. Taigi, mums jau nebe vis vien, kiek iš tiesų gamintojui ir galutiniam vartotojui kainavo pastarųjų Kalėdų reklaminė akcija? Matome augančias kainas prekybos centruose, iš įpratimo pakeiksnojame godžius prekybininkus ir tuo visos mūsų pastangos išsiaiškinti, kiek gi kainavo toji reklaminė akcija, dažniausiai baigiasi.

Pasak E. Glebovo, interneto ir IT technologijų amžiuje viskas vyksta gana proziškai: baldų ar vištienos gaminių reklamos internete biudžetas keliauja tiesiai į Kaliforniją, kur įsikūręs didžiausias internetinės reklamos transliuotojas „Google“. Verslas moka jam, o pinigai iš Lietuvos iškeliauja negrįžtamai ir nebekuria gerovės mūsų šalyje.Net tuo atveju, kai pats ieškote kažkokios paslaugos, įvedęs raktinį žodį žinomiausioje pasaulyje paieškos sistemoje, jums pirmiausia rodomi apmokėti reklaminiai skelbimai –taip vadinamosios pirmosios pozicijos sąraše. Šie pinigai taip pat nusėda paieškos sistemos savininkų sąskaitose.

„Kaip žiūrėtume į reklamą, žinodami, kad jos bus tiek kiek jūs pageidaujate ir už kiekvieną peržiūrą bus sąžiningai sumokėta? Jūs tiksliai žinosite kiek uždirbote ir pats spręsite, kaip panaudoti šiuos pinigus“, – sako platformos „Adpays.me“ kūrėjas. Vis dėlto „Adpays.me“ projektas yra toli gražu ne būdas užsidirbti: tai yra, kaip aiškina E. Glebovas, pasiūlymas perrašyti bendradarbiavimo tarp reklamdavio ir vartotojo deklaraciją. Pasiūlymas keisti „Google“ ir „Facebook“ verslo modelį, kuriame vartotojas vertina reklamą neigiamai, nes ji vagia jo dėmesį. Pagal „Adpays.me“ siūlomą koncepciją, vartotojas gauna pinigus už skirtą reklamai dėmesį ir laiką, o reklamdavys yra tikras, kad jo pasiūlymas bus pastebėtas ir tinkamai įvertintas.

Ši koncepcija kur kas įdomesnė už tą, kuri verčia prieš jūsų valią matyti ir klausytis tūkstantąjį kartą, kokia puiki dušo želė ar dantų pasta siūloma eilinėje reklamoje.

Niekas nebeklausia kliento

Tradicinis per televiziją, internetą ar radiją transliuojamos reklamos modelis tapo erzinančiu. Reklamos kartais yra tiek daug, kad net nebenorime apskritai žinoti, iš kur ji atsiranda, trokštame, kad ji baigtųsi. Esame verčiami žiūrėti alaus ar kitokių gėrimų reklamą prieš žinių reportažą naujienų portaluose ar „YouTube“ kanale. Kartais šis kankinimas tęsiasi daugiau kaip minutę. O kur dar iššokantys per visą ekraną reklaminiai skydeliai, kaip tik tuo metu, kai bandome atsiversti mus dominantį straipsnį?

E. Glebovas sako, jog pamirštama kertinė verslo aksioma – kliento interesas yra aukščiau visko arba, kaip sako verslininkai, klientas visada yra teisus. „Taip, vartotojai yra teisūs piktindamiesi nesibaigiančiais internetiniais brukalais ir perkrautomis tikromis ir virtualiomis pašto dėžutėmis. Laikas keisti šią blogą praktiką, kai nuolat veržiamasi į asmeninę erdvę, besąlygiškai reikalaujama dėmesio“, – dėsto „APM Agentuur“ vadovas.

Sistema – anoniminė, bet tiksli

„Adpays.me“ platformos architektai pasirūpino, kad ji būtų anoniminė. Tačiau reklamuotojas gali žinoti, kiek tam tikroje šalies vietovėje gyvena žmonių, kiek iš jų užsiregistravę virtualioje sistemoje, kiek yra vyrų ir moterų, kokios jų domėjimosi sritys. „Adpays.me“ neprašo konkrečių užsiregistravusiųjų asmenų vardų ar pavardžių, nevaldo jų finansinių duomenų. Tačiau naudotojų prašoma užpildyti tam tikrų fizinių duomenų anketą, kurioje fiksuojami ir pomėgiai, darbo pobūdis.

Reklamdaviai turi galimybę publikuoti reklamą ir pasiekti norimo miesto ar šalies gyventojus, kurie užsiregistravo sistemoje. E. Glebovas tikina, jog tokiu būdu reklamai išleidžiami pinigai lieka regione, į kurį buvo nukreiptas reklamuotojų dėmesys. Laimi ir verslininkai ir jų klientai.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Digitas“ plečia pasaulinį tinklą ir žengia į Baltijos šalis

Integruotos rinkodaros agentūra „Digitas“ pradeda veiklą Baltijos šalyse. Klientams siūlomos visos rinkodaros...

Rinkodara
13:21
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 23

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 3

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau