Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-12-08 07:00

„Maxima“ pasakoja, kokia parama sukuria realius pokyčius visuomenėje

Vievio ežeras (nuotr. Martyno Rudzinsko).
Vievio ežeras (nuotr. Martyno Rudzinsko).
Kaip pasiekti, jog finansinė parama iš tiesų atneštų naudą, kurios tikisi jos prašančios organizacijos? Viena didžiausių Lietuvos bendrovių „Maxima LT“ dalijasi patirtimi, kodėl yra svarbu padėti paramos gavėjams susitelkti ir pasiruošti įveiklinti pinigus, kurie jiems reikalingi. Tai įrodo ilgametė bendrovės socialinė iniciatyva „Mes – bendruomenė“, kurios sėkmės raktas yra konkurso organizavimas. Dalyvaudamos konkurse bendruomenės atlieka rimtus namų darbus, o išrinktos nugalėtojos gauna ne tik finansinį bei moralinį palaikymą, bet kartu yra užtikrintos, ką ir kaip darys.

Konkursą „Mes – bendruomenė“ „Maxima LT“ inicijuoja ir įgyvendina jau devynerius metus, o per šį laikotarpį prisidėjo net prie 101 projekto įgyvendinimo įvairiuose Lietuvos kampeliuose. Pavyzdžiui, šių metų pavasarį paskelbtame konkurse dalyvavo apie 200 bendruomenių su įvairiais projektais ir idėjomis, iš kurių 16-kai buvo skirtas 120 tūkst. eurų prizinis fondas. Kiekvienas konkurse nugalėjęs projektas gauna iki 10 tūkst. eurų finansinę paramą, o šiomis lėšomis gali būti finansuojama iki 70 proc. visos projekto vertės. „Maxima LT“ iniciatyva per šiuos metus pakeitė ar patobulino daugelio žmonių gyvenimą – tą nuolat pabrėžia pačios bendruomenės. 

„Bendruomenių bei vaikų gerovė yra prioritetinės mūsų rėmimo kryptys, kurioms kasmet skiriame solidų biudžetą. Bendradarbiaudami su daug nevyriausybinių ir ne pelno siekiančių organizacijų, puikiai žinome, kad nepasiruošus finansinei injekcijai, didesnė pinigų suma gali atnešti problemų, o ne naudos. Kai organizuojame konkursą, bendruomenes sudarančios žmonių grupės susitaria tarpusavyje, išsigrynina idėjas, apgalvoja veiksmų planą, užsitikrina savivaldybių palaikymą ir tuomet gauta parama iš tiesų padeda pasiekti tikslus bei sukuria realų pokytį patiems gyventojams. Mums kaip visoje Lietuvoje veikiančiam verslui tai labai svarbu, nes tarp šių žmonių yra ir mūsų klientai, ir mūsų darbuotojai“, – pasakoja Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, „Maxima LT“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų vadovė. 

Svarbios ne tik bendruomenės, bet ir jas supanti aplinka 

Beveik dešimtmetį gyvuojanti iniciatyva „Mes – bendruomenė“ įdomi ir svarbi tuo, jog idėjos bei poreikiai kyla iš žmonių kasdienio gyvenimo, jų unikalios aplinkos, įpročių, vertybių. Konkursas jau keletą metų yra dedikuojamas vis kitokiai temai – pavyzdžiui, šiemet bendruomenės buvo kviečiamos teikti projektus tvarumo ir atsakingo išteklių naudojimo kryptimis. Tad konkurso nugalėtojai laimėjo su pačiomis įvairiausiomis idėjomis: nuo poilsio erdvių įrengimo bei aplinkos tvarkymo, iki visiškai netikėtų tvarių užmojų. 

Pavyzdžiui, Vievio gyventojai šiemet dalyvavo konkurse su idėja išvalyti Vievio ežero dalį, prie kurio įsikūręs miestelis. Gavusi paramą, bendruomenė subūrė apie 30 profesionalių narų, taip pat prie talkos prisijungė dar apie 100 vietinių gyventojų. Gyventojai dalijosi, kad tokio masto ežero valymo darbų niekada nėra buvę, iš ežero dalies greta miestelio buvo ištraukta per 8 tonas šiukšlių, kurių dalis likusi dar nuo sovietmečio. 

Alternatyvaus ir atsakingo verslo principais grįsto mokymosi idėjos 

O štai Pabaisko tėvus jungianti bendruomenė „Šeimų bendrystė“, įkūrusi savo vaikų ugdymo įstaigas – „Tėkmės“ darželį bei mokyklą, svajojo įkurti unikalią erdvę lauke, kurioje vaikai galėtų auginti daržoves, kasdien jomis rūpintųsi ir turėtų galimybę susipažinti su daržininkyste, stebėti gamtos ciklus. Bendruomenė pateikė konkursui projektą „Daržo fenomenas“, kuris tapo vienu iš šių metų nugalėtojų ir pelnė paramą.     

„Norėjome būti viena iš pirmųjų bendruomenių, kuri savo mokykloje naudoja pačių užaugintus maisto produktus. Tokiu būdu svajojome prisidėti prie tvaresnio maisto naudojimo, mažinti išmetamų produktų kiekį. Be to – šitaip galime užtikrinti patirtimis grįstą, integruotą mokymąsi apie gamtą, aplinką, tvarumą, sveiką mitybą. Čia yra mokoma ne tik prižiūrėti daržoves, tačiau skatinamas ir jų pardavimas. Pavyzdžiui, vaikai patys sugalvoja, kokius produktus būtų galima kurti iš užsiaugintų daržovių: arbatas, pabarstukus, net atvirukus. Šios veiklos supažindina mokinius su atsakingo verslo principais, bendruomeninio verslumo idėjomis, produktų kūrimo bei rinkodaros galimybėmis“, – apie jau įgyvendintą projektą pasakoja  „Šeimų bendrystės“ narė Eglė Mikolaitytė. 

Tvarumas padeda sutaupyti 

Švenčionėliuose įsikūrusi kūrybinė bendruomenė „Miško uostas“, įgyvendinusi ne vieną išskirtinį projektą, šiemet „Maxima LT“ konkurse dalyvavo bei laimėjo su idėja įkurti dirbtuves, kuriose bendruomenės nariai galėtų dalintis įrankiais, reikalingais mokytis vieniems iš kitų ir kūrybiškai prikelti naujam gyvenimui buityje naudojamus daiktus, atnaujinti autentiškus pastatų elementus ir dar plačiau komunikuoti tvarumo bei daiktų antrinio panaudojimo idėjas. Tai buvo apie metus puoselėta svajonė, tad laimėjusi finansinę paramą, bendruomenė aiškiai žinojo, kaip ją panaudos: įsigijo įrankių, kurie būtų per brangūs pirkti pavieniui, bei izoterminį konteinerį, kurį ir pritaikė sandėliui bei darbo erdvei sukurti.  

Remia plačiai, bet savos iniciatyvos – reikalingos 

„Neįtikėtina, kokių skirtingų, kūrybiškų idėjų sulaukiame – tai tik keli iš gausybės pavyzdžių. Nors konkursas yra formalus procesas ir reikalauja abiejų šalių disciplinos, mūsų komandai jo reikšmė tikrai nėra formali. Ši iniciatyva praplečia mūsų akiratį, sustiprina kiekvieno mūsų pasididžiavimą pačia darboviete taip pat – ilgą laiką vystomi socialiniai projektai tampa puikiu įrodymu, kaip verslas gali prisidėti prie žmonių ir juos supančios aplinkos gerovės puoselėjimo. Kitąmet iniciatyva „Mes – bendruomenė“ minės dešimties metų jubiliejų, tad planuojame, kad pakviesime bendruomenes realizuoti svajones bei tikslus, susijusius su vaikų švietimu, ugdymu“, – teigia I. Trakimaitė-Šeškuvienė. 

Kartu ji pabrėžia, kad „Maxima“ į paramą, kaip vieną iš socialinės atsakomybės formų, žiūri lanksčiai ir visada operatyviai reaguoja atsižvelgdama į situaciją, kaip, pavyzdžiui, užklupus Covid-19 pandemijai ar Rusijai Ukrainoje pradėjus karą. Nuošalyje nelieka ir mažesnio mąsto, tačiau tokią pat didelę svarbą turinčios problemos, susijusios su beglobių gyvūnų gerovės puoselėjimu, gyventojų švietimu jautriomis psichologinėmis temomis ar kasdieniu rūpinimusi stokojančiais žmonėmis. 

„Bendradarbiaujame su daugybe organizacijų, besirūpinančių socialiai pažeidžiamais visuomenės nariais, nuolat jas remiame, prisidedame prie organizuojamų gerumo akcijų, reaguojame į besikeičiančius ar net netikėtai iškilusius poreikius. Tačiau organizacijai taip pat labai svarbu apgalvotai puoselėti ir savas tęstines iniciatyvas, kurios tapusios ilgamete tradicija, ilgainiui suteikia pilnatvės jausmą tiek mums patiems, tiek visuomenei. Matome realų pokytį, kurį patys kuriame“, – teigia „Maximos“ atstovė. 

52795
130817
52791