Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-15 12:20
2025-09-15 11:40
2025-09-12 21:30
2025-09-12 07:53
2025-09-11 08:09
RĖMIMAS
2025-09-11 06:45
2025-09-11 05:45
2025-09-11 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Energija turi būt taškoma normaliam VT, A juostom, o ne šitiems šposams, įskaitant ir plaustus Nerimi ar gondolas nuo Š kalno.
Taigi žaliausias pasaulio miestas turi geriausią VT pasaulyje (viskas pagal pačią teisingiausią Vilniaus savivaldybės informaciją), tai beliko tik autonominiais autobusiukais užsiiminėti. O jei rimtai tai JUDU yra apgailėtina hiparikų kontora, kurie patys turbūt iš automobilio neišlenda.
Autonominiai autobusai yra viešojo transporto išganymas. Viešajam transportui mažesni autobusai yra labai gerai priemestiniams reisams, kur pilnų autobusų kas 5-10 min. nesurenki, tad važiuoti neapsimoka, o mažais vežioti per brangu, nes darbuotojų sunku surasti. Taip pat sudėtinga derinti darbuotojų darbo laiką su pikais, nes reikia tik trumpą laiką, o darbuotojų skaičius labai ribotas. Esant autonominio transporto didžiajai daliai, nebeliktų daugelio problemų.
Viska daro apart, tramo linijos, Vilnius auga, plius kiek suvaziuoja darbo dienom. Ilgai autobusais negyvensi
O kuo ta tramvajaus linija geresnė nei autobusas? Vilniuje nėra tokio gyventojų tankio. Vilnius yra viena rečiausiai apgyvendintų sostinių ES - plotas didelis, o gyventojų santykinai nedaug. Ir dar didelė dalis transporto susidaro iš užmiestyje ar net kitose savivaldybėse gyvenančių, tai viena tramvajaus linija už 2-3 metų savivaldybės biudžetą. Ar žinai, kiek kainuoja tramvajaus kilometras? Dar prieš dešimtmetį buvo kažkur nuo 60 mln. € kilometrui. Dabar turbūt dvigubai bus. Tai 120 mln. €. Jei tiesti, tai bent 2 trąsas, tai kokie 18-20 km. 2,4 mlrd. €. Ir čia sutvarkai tik dvi arterijas. Reikėtų tvarkyti dar 4, o maršrutų lieka per 60, kuriuose vis tiek niekas nesprendžiama. Tuo tarpu už 2,4 mlrd. gali nupirkti tarkime už 400k Eur, tai viso 6000! Tai išplėsti dabartinį parką 6 kartus. O jei dar autonominiai, tai ženkliai sumažini išlaikymo kaštus (ne tik kuro, bet ir darbuotojų), ir visuose maršrutuose laukti reikėtų autobuso max 10 minučių (čia jau kur mažiausiai žmonių surenkama, pakraščiuose), maršrutų kiekį galėtum 2-3x padidinti, o arterijose kas 1-2 minutes važiuotų dvigubi ar trigubi autobusai, dedikuotomis savo juostomis, su pirmumu prie sankryžų.
Pasakoji utopiskus scenarijus, pleskim gatves kimskim matricos autobusais, klounas. Isesk i autobusa ir prasivaziuok paziurek kaip tavo autikai lieka sraute, ir visi po viena automobiliuose sedi. Anksciau ar veliau teks diversifikuot transporto paslaugas nori tu to ar ne
Reiktų apmokestinti įvažiavimą į miesto centrą automobiliais, nušautų du zuikius: surinktų pinigų visuomeninio transporto plėtrai, o tuo pačiu ir esamas visuomeninis transportas važiuotų greičiau, kai būtų mažiau automobilių gatvėse. visur, kur yra bent dvi eismo juostos viena kryptim, bent vieną juostą dedikuoti visuomeniniam transportui ir dviračiams (jei nėra atskiro dviračių tako).
Ai, tai tramvajaus linija už 2,4 mlrd. mažiausiai dviem maršrutams nėra utopija, bet va autobusų nupirkti, kad visiems maršrutams būtų pagerinta situacija kartais, ir esamų kelių dalį pertvarkyti, sumažinant juostų skaičių automobiliams, padarant visur, kur kemšasi eismas, dedikuotas autobusų juostas, tai jau utopija :D Mano siūlomas sprendimas realesnis, įgyvendinamas greičiau, ir keičiantis viso miesto viešąjį transportą. Tramvajus sprendžia 2 maršrutus, paliestų max 30% Vilniaus. Autobusai diversifikuoja daug geriau, nei tramvajus. Autobusai yra lengvai keičiami maršrutai ir grafikai. Tramvajus - ne. Diversifikavimas kuro rūšių visiškai neaktualus, kai kalba eina apie pačių pasigamintą elektrą. Transporto diversifikavimas mieste toliau turi būti mikro judumo priemonės, ir tik pačioje prioritetų pabaigoje lengvieji automobiliai. Tramvajus ar metro reikalingi tada, kai kas minutę kursuojantys dvigubi-trigubi autobusai nebesugeba susitvarkyti su keleivių srautu. Ar mes jau turime tokią situaciją kur nors?
Apmokestintas nėra Vilniuje, bet kad dabar kilpinis kai padarytas, tranzito labai sumažėję, o kur viešasis kursuoja, į vieną pusę yra tik autobusai, į kitą, nebūna tokių didelių ten kamščių. Omeny, apmokestinti nepakenktų, bet nei daug pinigų surinksi dabar, nei kamščių problemą labai spręsi. Čia labiau taršos (tiek oro, tiek triukšmo) spręsti.
Painiojate su metro linijų tiesimo kainomis. Tramo 1 km Suomijoje prieš keletą metų kainavo vid. 20 mln.
Trauki skaicius is zabaganziko ir sneki nesamones iskilibes is savo dyzelini opeli. Tramo linija tiek niekanuoja, tramo pralaidumas didesnis, tramo kastai per keleivi yra puse to kiek autobuso, tramas vidutiniskai yra punktualesnis, ka jau kalbet apie zalia kursa. Jo sesk i savo mikromobilumo priemone ir vaziuok iki Pilaites ar i kita rajona ir papreachink kaip reik transporta tvarkyt porai metu i prieki max :)))))
O tu ne tik mokesciu sexpertas, bet dar ir urbanistas :D Tik urbanistai sako, kad tramvajus - geriausias visuomeninis transportas, pralaidesnis uz autobusus koki x10 kartu ir zymiai pigesnis nei metro. Gal kokia knyga esi parases ta tema, rekomenduosiu urbanistam ?
Yet conventional tram systems typically cost around £50 million per kilometre, with a 1.7km extension of a Birmingham tram line costing £160 million. Apie metro: The weighted average of cost/kilometers is $236.78 million Ir čia kainos iki 2021 vykusių statybų per ilgą laiką. Tai dabar bus brangiau. Pigiau gali kainuoti jei statai plyname lauke, arba pradėta labai senai ir dabar baiginėji. Arba esamoje geležinkelio trąsoje darai, ir dar daug kitų priežasčių.
Taip, pralaidumas didesnis. Tik ar mums reikia didesnio pralaidumo, nei duoda viena autobusų juosta? Nope, nėra tokio maršruto Vilniuje. Tramo kaštai per keleivį mažesni lyginant su VDV autobusu. Kaip ir dėl žalio kurso, tik lyginant su VDV. O kurioje vietoje aš sakiau, kad mikromobilumas skirtas atstumams >5km? Nepastebėjai, kad centre daug besimalančių? O šiaip važinėdavau į darbą dviračiu ~10km. Dabar važiuoti į vieną pusę dvigubai tiek, tai teko atsisakyti šio transporto būdo. Taip, sutvarkome 1-2 transporto arterijas, nedarome daugiau jokių kitų projektų mieste, ir kai turėsime tramvajų, leisime jį kas 10-15 minučių piko metu - stipriai pagerės viešasis transportas visame mieste! O kiti maršrutai kam reikalingi, visi persikels gyventi prie tramvajaus dviejų linijų! Nemokate spręsti ribotų finansinių išteklių pratimų...
The cost of building the tram system in Tampere varied depending on the specific section and phase of the project. For the first phase, which included the main infrastructure and depot, the cost was approximately €238.8 million. Given that the first phase covered about 16 km, this translates to roughly €14.9 million per kilometer.
O nekyla klausimų, kodėl tiek pigiau, nei daugelio šalių projektų vidurkis? Ar tikite, kad vienas sėkmės atvejis gali tikrai būti lengvai replikuojamas Vilniuje? :)
Susirado kažkokį tiekėją, 100k eur moka, kad 2 mėn pavažinėtu. Tas mazgis talpina ten kokius 8 žmones...
Šitoks "mazgis" skirtas, kad kas 1-5 minutes atvažiuotų ir tave vežtų, tau reikalingu maršrutu. Ar tau geriau didelis autobusas, kuris atvažiuoja kas 15-30 minučių?