2024-09-23 16:39

Vilniuje pradedamas bandyti autonominis autobusas

Autonominis autobusas kursuos du mėnesius, darbo dienomis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Autonominis autobusas kursuos du mėnesius, darbo dienomis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien Sostinės Užupio rajone pradedamas pirmojo autonominio viešojo transporto autobuso testavimas. Projektas truks du mėnesius, kurių metu bus įvertintas autobuso veiksmingumas miesto viešojo transporto sistemoje.

„Prieš dvejus metus Vilniuje pristatėme autonominį krovininį automobilį-kurjerį, o šiandien ta diena, kai sostinėje pradeda kursuoti autonominis viešasis transportas, kuris riedės ir bus testuojamas Užupio gatvėse“, – naujovės pristatymo metu sakė vienas pirmųjų autonominio viešojo transporto keleivių Lietuvoje, susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Adomas Bužinskas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius, aiškino, kad testavimo metu surinkta informacija taps pagrindu įvertinti autonominių transporto priemonių potencialą Vilniaus viešojo transporto sistemoje.

Autonominis autobusas Užupyje kursuos darbo dienomis nuo 7 val. iki 19 val. Maršruto trukmė apytiksliai 50 minučių. Autonominis autobusas varomas elektra, todėl dienoje bus intervalų, kuomet maršrutas bus sustabdytas akumuliatorių įkrovimo metu. 

Specialiai sudarytame maršrute bus 13 stotelių. Dvi iš jų yra nuolatinės, o likusios 11 įrengtos laikinai ir veiks, kol Vilniuje kursuos autonominis viešasis transportas.

Testavimo laikotarpiu važiavimas autonominiu autobusu bus nemokamas. Vienu metu autobusu galės važiuoti 6 keleiviai. Projekto iniciatorius JUDU nurodo, kad dėl nedidelės autobuso talpos nebus galimybės juo vežti dviračių ir paspirtukų.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2723?placement=

Taip pat nurodoma, kad autonominiame autobuse keleiviams privaloma užsisegti saugos diržą, nes nustačius pavojingą situaciją, autonominis autobusas gali pradėti staigiai stabdyti.

Pėstieji įspėjami, kad prieš kirsdami gatvę įsitikintų tuo, jog autonominė transporto priemonė juos pastebėjo ir pradėjo lėtinti greitį. 

„Autonominis autobusas kursuos Užupyje. Nuo Užupio gimnazijos kilpa riedės Paupiu ir grįš Maironio gatve link gimnazijos. Toks 4 kilometrų maršrutas pasirinktas remiantis keliais kriterijais: viešojo transporto infrastruktūros būkle, potencialių keleivių skaičiumi, gatvių infrastruktūros tinkamumu, eismo intensyvumu, elektros įkrovimo prieinamumu ir bendruomenės įsitraukimu. Šis maršrutas suplanuotas taip, kad gyventojai būtų privežami prie artimiausių viešojo transporto stotelių, kuriose jie persėstų keliauti toliau“, –  sakė Loreta Levulytė-Staškevičienė, JUDU direktorė.

Viešojo transporto operatorius skelbia, kad testavimo metu bus surinkta ir išanalizuota informacija apie keleivių Užupyje srautus, infrastruktūros kokybę ir tinkamumą autonominiam transportui. Taip pat bus vertinamas autonominio autobuso, kaip viešojo transporto rūšies tikėtinas veiksmingumas ir galimybė šiai transporto rūšiai tapti sostinės susisiekimo dalimi ateityje.

Autonominis autobusas kasdien bus įkraunamas „Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinkle, specialiai jam rezervuotoje greito įkrovimo stotelėje Užupio skvere. Visa autonominiam autobusui įkrauti skirta elektros energija yra gaunama tik iš atsinaujinančių energijos išteklių, todėl kiekvienas nuvažiuotas kilometras yra visiškai be emisijų.

Autonominis autobusiukas yra apdraustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu bei KASKO draudimu, kurį teikia draudimo bendrovė „If“.

Pirmoji autonominio automobilio kelionė Lietuvoje buvo surengta 2017-ųjų lapkritį. Tuomet Gedimino prospektu maršrutą įveikęs prancūziškas „Navya“ autobusas važiavo, prižiūrimas budinčio vairuotojo.

VŽ rašė, kad vėliau, 2021–2022 m. Vilniuje buvo bandoma kita technologija – nuotoliniu būdu vairuojami automobiliai.

52795
130817
52791