2023-09-12 14:13

Po gaisrų „Nikola“ prašo sugrąžinti elektrinius sunkvežimius, rūpesčių turi ir „Volvo“

Trevoras Miltonas, "Nikola Corp." įkūrėjas ir vadovas. MASSIMO PINCA (Reuters/Scanpix) nuotr.
Trevoras Miltonas, "Nikola Corp." įkūrėjas ir vadovas. MASSIMO PINCA (Reuters/Scanpix) nuotr.
Elektrinių sunkvežimių gamintojas „Nikola Corp.“ paprašė klientų ir atstovų sugrąžinti visus elektrinius sunkvežimius atgal į gamyklą Arizonoje, JAV, nors bendrovė ir dirba ieškodama, kaip problemą sutvarkyti. To prireikė dėl galimų baterijų gaisrų.

Danas Passe, „Nikola Corp.“ atstovas, kalbėdamas su „Freight Waves“ akcentavo, kad šitaip bendrovė galės nuolat stebėti sunkvežimius, nesvarbu, ar jie klientų, ar iš sandėlių. Be to, šitai leis greitai sutvarkyti sunkiasvorius, kai sprendimas bus surastas.

Bendrovė rugsėjo pradžioje pranešė apie jau ketvirtą gaisrą, kai užsidegė sunkvežimio baterija. Oficialią susigrąžinimo kampaniją „Nikola“ paskelbė dar rugpjūčio pradžioje, kai buvo žinomi tik du gaisrai. Kaip skelbta išplatintoje informacijoje, sunkvežimius saugu naudoti tol, kol jų pagrindinio akumuliatoriaus atjungimo jungiklis yra „įjungta“ pozicijoje, šitaip suteikiant galimybę kompanijai stebėti sunkvežimius per nuotolį. Be kita ko, „Nikola“ paprašė sunkvežimius parkuoti lauke, kad juos lengviau sektų.

Pirmasis gaisras kilo dar birželio pabaigoje, stovėjimo aikštelėje prie „Nikola“ būstinės, ir apgadino kitus keturis vilkikus. Vėliau šis sunkvežimis pakartotinai užsidegė liepos pabaigoje ir buvo greitai užgesintas. JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija taip pat nurodė, kad krovininiai automobiliai turėtų būti paliekami lauke, šitaip saugantis nuo galimų ugnies padarinių.

Nesiseka ir kitiems

„Volvo“ ir „Mack Trucks“ Šiaurės Amerikoje taip pat susigrąžina visus elektrinius savo sunkvežimius dėl gaisrų rizikos. Kampanija apima sunkvežimius, pagamintus per pastaruosius ketverius metus.

Kaip skelbia gamintojas, dėl didelio sukimo momento gali neatlaikyti kai kurios vilkiko dalys, o dėl to į „Volvo“ baterijas gali patekti šiukšlių, dėl kurių gali kilti trumpasis jungimas. „Volvo“ pasiteisino, jog kaltė dėl to tenka nepakankamai gamybos procesų kontrolei.

Apie tai, kad baterija kaista, vairuotojui praneš prietaisų skydelyje įsižiebęs perspėjimas.
Pirmasis elektrinio „Volvo“ sunkvežimio gaisras kilo dar liepos 5 d., po šio įvykio pradėtas tyrimas ir liepos 12 sustabdyta gamyba.

52795
130817
52791