2023-07-13 13:10

„Toyota“ Europoje regi vandenilinę ateitį: planuoja čia parduoti tūkstančius automobilių

Vandeniliu varomas „Toyota Mirai“. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Vandeniliu varomas „Toyota Mirai“. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Japonijos „Toyota“ Europą ir Kiniją mato kaip rinkas, tinkamas bendrovės vandenilinei vizijai. Iki 2030 metų čia automobilių gamintoja nori parduoti 200.000 vandeniliu varomų automobilių.

Toks sprendimas žymi ir naują bendrovės, žinomos kaip didžiausia vandeniliu varomų automobilių gamintoja, dėmesio objektą, teigia „Automotive News“. Vandeniliu važiuojantys modeliai laikomi alternatyva baterijas turintiems elektromobiliams.

„Toyota“ taip pat atskyrė vandeniliu varomą transportą gaminantį padalinį į atskirą, be to, ėmėsi plėsti vandenilio kuro celių panaudojimą kitoms sritims, pavyzdžiui, vilkikų gamybai, pramoniniams generatoriams ir panašiai. „Vandenilio fabriku“ pavadintas padalinys atidarytas liepos pradžioje, jame dirba daugiau nei 1.300 žmonių.

Praėjusiais metais „Toyota“ pardavė 3.900 vandeniliu varomus automobilius – nė nesulyginamas skaičius su 9,5 mln. kitų, visame pasaulyje parduotų, modelių.

Hiroki Nakajima, „Toyota“ technologijų vadovas, pabrėžė, kad užsibrėžtu tikslu bendrovė tiki ir, galimai, numatytas pardavimų siekis yra net kuklesnis nei galėtų būti iš tiesų.

Susitelkusi į Europą ir Kiniją, kur vandenilio poreikis ir gavyba yra didesni, „Toyota“ tikisi sumažinti kaštus. Be to, neatmetama galimybė ir vienytis su kitais gamintojais.

Pavyzdžiui, gegužę „Toyota“ ir „Daimler Truck Holding“ paskelbė apie susitarimą dirbti kartu plėtojant vandenilio technologijas. Tada paskelbta ir apie preliminarų susitarimą dėl abiejų bendrovių sunkvežimių gamybos veiklų sujungimą Japonijoje.

Vandeniliu varomą „Mirai“ modelį „Toyota“ pristatė kone prieš dešimtmetį, tačiau iki šiol vartotojai šią technologiją įsisavina labai vangiai, kadangi vandenilis brangus, o pasipildymo tinklas ribotas. Apie vandeniliu varomą automobilį daugiau skaitykite čia.

Tačiau Japonijoje vandeniliu varomų automobilių gamybą bei technologijos plėtrą palaiko vyriausybė, tad gamintoja gali dirbti su ambicingais projektais, kaip kad visų dyzelinių valstybinių automobilių pakeitimas vandeniliniais ir pan.

„Toyota“ tikisi, kad pasaulinė vandenilio kuro celių rinka 2030-aisiais savo vertę bus išauginusi iki 35 mln. USD. „Honda“ 2030-aisiais tikisi parduoti 60.000 vandeniliu varomų modelių.

52795
130817
52791