2022-12-31 10:27

TOP 10 skaitomiausių logistikos ir transporto rubrikos tekstų 2022 m.

Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Metams baigiantis, pristatome TOP 10 daugiausiai skaitytojų sulaukusių tekstų logistikos ir transporto rubrikoje.

10. E. Liachovičius – apie „Girtekos“ plėtrą, transporto sektoriaus problemas ir veiklą Rusijoje

VŽ podkaste su Edvardu Liachovičiumi, „Girteka Holding“ generaliniu direktoriumi, kalbamės apie bendrovės pokyčius, plėtrą ir veiklą Rusijoje.

9. Automobilių detalių prekyba: rinką persidalija nauji žaidėjai

VŽ kalbintų specializuoto prekybos sektoriaus atstovų skaičiavimai rodo, kad UAB „Tanagra“ nepavykusi restruktūrizacija ir iškelta bankroto byla nėra pavienis atvejis. Praeityje buvusi vienu didžiausių prekybininkų automobilių detalėmis, ši įmonė yra viena iš daugybės, besitraukiančių iš rinkos, kurioje radikaliai pasikeitė žaidimo sąlygos. Atsilaisvinusią vietą pasiima vis naujus veiklos efektyvumo reikalavimus diktuojantys didieji rinkos dalyviai.

8. Po Kaliningrado tranzitą aptarnaujančio Šiaulių banko žingsnio – Rusijos nota Lietuvai

„Šiaulių banko“ sprendimas nuo rugsėjo stabdyti mokėjimus į Rusijos Federaciją ir Baltarusiją, sukėlė dar daugiau klausimų dėl krovinių tranzito į Rusijos eksklavą.

7. Restruktūrizacija „Tanagrai“ nepavyko, jai iškelta bankroto byla

Buvęs vienas didžiausių šalyje prekybininkų automobilių dalimis nepajėgė įvykdyti restruktūrizacijos plano.Su finansiniais sunkumais susidūrusi įmonė 2019-ųjų kovą pradėjo restruktūrizaciją, kurios metu siekta atsiskaityti su kreditoriais. Kaip VŽ paaiškino įmonės bankroto administratoriai, pagrindiniai bendrovės įsiskolinimai buvo Valstybinei mokesčių inspekcijai, „Sodrai“ ir neįvardytiems bankams.

6. Šveicarų planas riboti elektromobilių naudojimą – signalas apie pavojingą energetinę priklausomybę

Politikų siūlomas planas ekstremalios energetinės krizės metu atsisakyti nebūtinų kelionių elektromobiliais sukėlė audringą reakciją, nors užmojo realizavimas vertinamas kaip mažai tikėtinas.

5. Aviacijoje – Rusijos nokautas ir globalus galvos skausmas

Ukrainoje sukeltas karas išprovokavo beprecedentes sankcijas, kurios sudavė triuškinantį smūgį agresorės aviacijai ir sukėlė platų atoveiksmį visame komercinio oro transporto sektoriuje.

4. Lėktuvų prisivogusi Rusijos aviacija sminga žemyn

Rusijos aviacija tampa vis labiau izoliuota dėl nutrūkusio detalių tiekimo. Ekspertai sako, kad sankcijos suveikė ir pakilti iš šios stagnacijos šalis negalės dar ilgai net po karo. Tuo metu Vakarai vis dar nežino, kaip atgauti Rusijos nusavintus lėktuvus, tačiau pesimistinio scenarijaus aviacijai nežada.

3. Ukrainoje stringa lietuviški vilkikai, vairuotojai ukrainiečiai skuba ginti šalies

Ketvirtadienio rytą Rusijai užpuolus kaimyninę šalį, pranešama, kad Lietuvos vežėjai stringa Ukrainoje. Tuo metu dalis Lietuvos transporto įmonėse dirbančių ukrainiečių pareiškė norą vykti į priešo užpultą gimtinę.

2. „Girteka“ padvigubino puspriekabių gabenimą geležinkeliais, į intermodalumą investuoja ir kiti

Įprastai keliais transportuojanti bendrovė „Girteka Logistics“ pernai padvigubino krovinių kiekį, vežamą bėgiais. Planuoja didinti ir toliau. Nors dar ir susiduriama su problemomis, ekspertai sako, kad transporto sektoriaus ateitis – intermodalinė krovinių vežimo sistema, nes tai ekologiškiau ir mažina vairuotojų trūkumo problemą.

1. Rusija trinama iš logistikos žemėlapių

Karas Ukrainoje keičia tarptautinio transporto situaciją keliuose, geležinkeliuose, jūrose ir ore. Situacijai besikeičiant dienomis ir valandomis, nuolat atsiranda papildomų korekcijų, tačiau jau dabar matyti, kad net pagal patį palankiausią scenarijų nepavyks išvengti nepageidaujamų pokyčių.

52795
130817
52791