2022-12-21 13:54

„Linava“: vežėjus pasiekė tūkstantinės baudos už mobilumo paketo reikalavimų nesilaikymą

Eismas Vilniaus vakariniame aplinkkelyje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Eismas Vilniaus vakariniame aplinkkelyje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ praneša, kad bent keletą kartų per savaitę asociacijos įmonės sulaukia baudų už neįvykdytus mobilumo paketo reikalavimus. Asociacijos teigimu, mobilumo paketo nuostatos tapo iššūkių įmonėms, kurios esą negali išpildyti reikalavimų dėl augančių sąnaudų.

„Linavos“ skaičiavimais, šiuo metu baudos už mobilumo pakete numatytą vairuotojų negrąžinimą į veiklos centrą vienai įmonei svyruoja nuo maždaug 2.000 iki 4.000 Eur, vidutiniškai – 2.000 Eur. O už tai, kad vairuotojui neužtikrinamas poilsis apgyvendinimo vietose baudos siekia nuo 1.000 iki 3.000 Eur, už valstybės sienos kirtimo fakto neatžymėjimą tachografe – iki 1.000 Eur.

Pasak Vyto Bučinsko, „Linavos“ viceprezidento, ši situacija verčia įmones ieškoti išeičių.

„Lietuvos įmonės, laviruodamos tarp mobilumo paketo reikalavimų bei norėdamos išvengti tūkstantinių baudų steigia padalinius, antrines įmones užsienio šalyse. Pavyzdžiui, įkuria įmonę Vokietijoje, kur su vokiška transporto licencija išsprendžiamas vairuotojų ir vilkikų grąžinimo klausimas, nes atliekamo darbo geografija sutampa su veiklos vykdymo centru. Visgi tai ne išeitis, nes taip dar labiau skatinamas vežėjų kraustymasis svetur“, – sako V. Bučinskas.

VŽ rašė, kad mobilumo paketo reikalavimų ir trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimo sąlygų spaudžiami Lietuvos vežėjai toliau tvirtinasi į Vakarus nuo šalies esančiose valstybėse – pradedant Lenkija ir baigiant didžiosiomis ES, taip pat Skandinavijos šalimis.

Zenonas Buivydas, asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius, pastebi, kad mobilumo paketo reikalavimai sukelia nemenką trintį tarp transporto įmonės savininko bei darbuotojo.

„Vairuotojai, ypač atvykę iš tolimųjų šalių ir norėdami užsidirbti, pageidauja dirbti ilgesnį laiką, o mobilumo paketo reikalavimai tai daryti draudžia. Visgi, darbdavys bet kokiu atveju privalo išpildyti mobilumo paketo reikalavimus, tad dėl to atsiranda nereikalingi pykčiai ir nesutarimai tarp darbdavio ir darbuotojo“, – teigia  Z. Buivydas.

Jo teigimu, Lietuvos įmonėms ir toliau susiduriant su mobilumo paketo reikalavimų įgyvendinimu, laikui bėgant bendri nuostoliai gali virsti milijoniniais. O kai kurios smulkios ir mažos bendrovės, pastoviai gaudamos baudas, galiausiai gali savo veiklą visai nutraukti.

52795
130817
52791