Klaipėdos uosto krova šiemet sumažėjo 20%

Uosto vadovas Algis Latakas sako, kad norint, jog krova augtų, uostas turi tapti krovinių paskirstymo centru.
„Siekiant, kad krova Klaipėdos uoste augtų, vien tik Lietuvos ekonomikos nepakanka, privalome orientuotis į aplinkines rinkas, būti uostu–krovinių paskirstymo centru“, – uosto direkcijos pranešime teigė A. Latakas.
Šiemet labiausiai mažėjo birių krovinių – jų perkrauta 9,4 mln. tonų (54,3% mažiau), tuo metu skystų krovinių padaugėjo 17% iki 7,3 mln. tonų, o generaliniai kroviniai sudarė pusę visų šiemet perkrautų krovinių – 16,6 mln., tonų (11,6% daugiau).
Standartizuotų konteinerių (TEU) krova per metus augo 59,3%, jų sausį–lapkritį uoste perkrauta 963.900, o gruodžio 19-ąją jų skaičius perkopė milijoną.
Per 11 šių metų mėnesių į uostą atplaukė 5.200 laivų ir apsilankė 317.000 keleivių.
Klaipėdos uostas šiemet pirmauja tarp Baltijos šalių uostų, o rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, kaip ir anksčiau, išlieka ketvirtas.
Rygos uoste sausį–lapkritį krovinių srautas išaugo 9,5%, iki 21,2 mln. tonų, Ventspilio – 32,3%, iki 13,3 mln. tonų, Liepojos – 9,5%, iki 7 mln. tonų.
Daugiausiai krovinių Baltijos jūros rytinėje pakrantėje šiemet pritraukė trys Rusijos uostai – Ust Lugos (113 mln. tonų, 13,9% daugiau), Primorsko (52,9 mln. tonų, 9,7% daugiau) ir Sankt Peterburgo (35,6 mln. tonų, 37,2% mažiau).
Vysocke šiemet perkrauta 14,7 mln. tonų krovinių, arba 6,1% mažiau, Kaliningrade krova mažėjo 20,7%, iki 7,7 mln. tonų, Vyborge ji augo 19,4%, iki 1,2 mln. tonų.