Mažinami metų pradžioje padidinti geležinkelių tarifai

Publikuota: 2022-04-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ mažina paslaugų teikimo tarifus. Bendrovės teigimu, „LTG Cargo“ klientams paslaugų įkainiai mažės nuo 24% iki 64%.

Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas „LTG Infra“ nuo balandžio mėnesio sumažino geležinkelių paslaugų įrenginių tarifus, kurie yra „LTG Cargo“ teikiamos riedmenų varymo paslaugos sudedamoji dalis. Atliepiant šiuos pasikeitimus „LTG Cargo“ atitinkamai sumažino riedmenų varymo įkainius, praneša LTG grupė.

„Siekiame sudaryti konkurencingas sąlygas gabenti krovinius tiek vietiniais maršrutais Lietuvoje, tiek į Vakarus ir kitomis kryptimis per Klaipėdos jūrų uostą. Tikimės, kad sumažinti įkainiai padės esamiems ir būsimiems klientams kuo efektyviau prisitaikyti prie dėl Rusijos karo Ukrainoje pasikeitusios geopolitinės ir verslo aplinkos“, – teigia Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.

Numatoma, kad teigiamus pokyčius stipriausiai pajus Klaipėdos jūrų uosto krovos kompanijos – sumažinti įkainiai prisidės prie uosto konkurencingumo didinimo. VŽ rašė, kad šiemet padidėję geležinkelių tarifai buvo papildoma finansinė našta Klaipėdos uosto įmonėms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Metų pradžioje „LTG Infra“ padidino geležinkelių infrastruktūros mokesčius pagrindinėms paslaugoms nuo 43% iki 360%. O „LTG Cargo“ pakėlė geležinkelio paslaugų tarifus: krovinių vežimo kainos kilo 13–20%, naudojimasis manevravimo įrenginiais – 43%, o riedmenų varymo – 111%.

Gavo valstybės finansavimą

Balandžio pradžioje, Susisiekimo ministerija ir šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ pasirašė geležinkelių infrastruktūros finansavimo sutartį. Vyriausybė jau nutarė „LTG Infra“ skirti 20 mln. Eur. 

Kaip pranešė Susisiekimo ministerija, valstybės finansavimas LTG įmonei leis užtikrinti infrastruktūros techninę priežiūrą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, o verslui pasiūlyti patrauklių paslaugų tarifų.

Sutartį pasirašęs Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad valstybei labai svarbu turėti konkurencingą geležinkelių sistemą visoje logistikos grandinėje.

„Jau nuo praėjusių metų dėl įvairių sankcijų ir susijusių priežasčių prekių gabenimas krito, tai neabejotinai turės neigiamos įtakos įmonės rezultatams. Dabartinėje geopolitinėje situacijoje turime dėti dar daugiau pastangų, siekdami užtikrinti efektyvią geležinkelių veiklą, skatinti kuo daugiau krovinių vežti iš Vakarų ir kurti naujas geležinkelių logistikos kryptis“, – pabrėžia Susisiekimo ministras.

Iki šiol Lietuvos geležinkelių tinklas buvo išlaikomas tik infrastruktūros naudotojų. Anot M. Skuodžio, geležinkelių infrastruktūrai skiriamas finansavimas sumažins „LTG Infra“ prarastas pajamas, o kartu ir leis įgyvendinti valstybės lūkestį – verslui pasiūlyti patrauklių mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ir išvengti staigių tarifų pokyčių. Be to, skatinti keleivių važiavimą traukiniais ir krovinių gabenimą geležinkeliais – viena iš Žaliojo kurso prioritetinių krypčių.

Praras pajamų

LTG grupės teigimu, Lietuvai nuo vasario nutraukus kalio trąšų gamintojo ir eksportuotojo „Belaruskalij“ tranzitą, „LTG Infra“ netenka 45 mln. Eur pajamų per metus. Ši suma gali kisti dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje ir įmonėms įvestų sankcijų, Kaliningrado tranzito apimties mažėjimo. 

Tuo metu „LTG Cargo", preliminariu vertinimu, palyginti su praėjusiais metais, šiemet perveš maždaug per pusę mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. Pastebimai sumažėjus krovinių apimtims, palyginti su praėjusiais metais, LTG Grupė gali netekti apie 150 mln. Eur pajamų.

„Lietuva gali tapti žaliojo krovinių vežimo lydere, o tam reikia ir valstybės indėlio. Kitose valstybėse yra įprasta iš dalies finansuoti geležinkelių infrastruktūros plėtrą. Valstybės finansavimas mums leidžia užtikrinti sklandų traukinių judėjimą, konkurencingomis kainomis pritraukti verslą vežti krovinius dalį ar visą atstumą įveikiant žaliaisiais kilometrais geležinkeliu“, – pažymi Karolis Sankovskis, „LTG Infra“ generalinis direktorius.  

Pasak K. Sankovskio, įmonė, siekdama amortizuoti mažėjančias pajamas, tęsia prieš kelerius metus pradėtą veiklos skaitmenizavimą ir automatizavimą, paslaugų įsigijimą iš rinkos dalyvių, veiklos funkcijų optimizavimą. Vien per šiuos metus „LTG Infra“ planuoja sutaupyti beveik 7,5 mln. Eur.  

Ilgalaikis valstybės įsipareigojimas subalansuoti infrastruktūros valdytojo pajamas ir sąnaudas įtvirtintas Europos Sąjungos ir Lietuvos teisės aktuose. Sutartis galios penkerius metus.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
07:30
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 9

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku