Mažinami metų pradžioje padidinti geležinkelių tarifai

Lietuvos geležinkelių (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė LTG Cargo mažina paslaugų teikimo tarifus. Bendrovės teigimu, LTG Cargo klientams paslaugų įkainiai mažės nuo 24% iki 64%.
Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas LTG Infra nuo balandžio mėnesio sumažino geležinkelių paslaugų įrenginių tarifus, kurie yra LTG Cargo teikiamos riedmenų varymo paslaugos sudedamoji dalis. Atliepiant šiuos pasikeitimus LTG Cargo atitinkamai sumažino riedmenų varymo įkainius, praneša LTG grupė.
Siekiame sudaryti konkurencingas sąlygas gabenti krovinius tiek vietiniais maršrutais Lietuvoje, tiek į Vakarus ir kitomis kryptimis per Klaipėdos jūrų uostą. Tikimės, kad sumažinti įkainiai padės esamiems ir būsimiems klientams kuo efektyviau prisitaikyti prie dėl Rusijos karo Ukrainoje pasikeitusios geopolitinės ir verslo aplinkos, teigia Eglė Šimė, LTG Cargo generalinė direktorė.
Numatoma, kad teigiamus pokyčius stipriausiai pajus Klaipėdos jūrų uosto krovos kompanijos sumažinti įkainiai prisidės prie uosto konkurencingumo didinimo. VŽ rašė, kad šiemet padidėję geležinkelių tarifai buvo papildoma finansinė našta Klaipėdos uosto įmonėms.
Metų pradžioje LTG Infra padidino geležinkelių infrastruktūros mokesčius pagrindinėms paslaugoms nuo 43% iki 360%. O LTG Cargo pakėlė geležinkelio paslaugų tarifus: krovinių vežimo kainos kilo 1320%, naudojimasis manevravimo įrenginiais 43%, o riedmenų varymo 111%.
Gavo valstybės finansavimą
Balandžio pradžioje, Susisiekimo ministerija ir šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė LTG Infra pasirašė geležinkelių infrastruktūros finansavimo sutartį. Vyriausybė jau nutarė LTG Infra skirti 20 mln. Eur.
Kaip pranešė Susisiekimo ministerija, valstybės finansavimas LTG įmonei leis užtikrinti infrastruktūros techninę priežiūrą, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, o verslui pasiūlyti patrauklių paslaugų tarifų.
Sutartį pasirašęs Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad valstybei labai svarbu turėti konkurencingą geležinkelių sistemą visoje logistikos grandinėje.
Jau nuo praėjusių metų dėl įvairių sankcijų ir susijusių priežasčių prekių gabenimas krito, tai neabejotinai turės neigiamos įtakos įmonės rezultatams. Dabartinėje geopolitinėje situacijoje turime dėti dar daugiau pastangų, siekdami užtikrinti efektyvią geležinkelių veiklą, skatinti kuo daugiau krovinių vežti iš Vakarų ir kurti naujas geležinkelių logistikos kryptis, pabrėžia Susisiekimo ministras.
Iki šiol Lietuvos geležinkelių tinklas buvo išlaikomas tik infrastruktūros naudotojų. Anot M. Skuodžio, geležinkelių infrastruktūrai skiriamas finansavimas sumažins LTG Infra prarastas pajamas, o kartu ir leis įgyvendinti valstybės lūkestį verslui pasiūlyti patrauklių mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ir išvengti staigių tarifų pokyčių. Be to, skatinti keleivių važiavimą traukiniais ir krovinių gabenimą geležinkeliais viena iš Žaliojo kurso prioritetinių krypčių.
Praras pajamų
LTG grupės teigimu, Lietuvai nuo vasario nutraukus kalio trąšų gamintojo ir eksportuotojo Belaruskalij tranzitą, LTG Infra netenka 45 mln. Eur pajamų per metus. Ši suma gali kisti dėl Rusijos pradėto karo Ukrainoje ir įmonėms įvestų sankcijų, Kaliningrado tranzito apimties mažėjimo.
Tuo metu LTG Cargo", preliminariu vertinimu, palyginti su praėjusiais metais, šiemet perveš maždaug per pusę mažiau krovinių apie 26,5 mln. tonų. Pastebimai sumažėjus krovinių apimtims, palyginti su praėjusiais metais, LTG Grupė gali netekti apie 150 mln. Eur pajamų.
Lietuva gali tapti žaliojo krovinių vežimo lydere, o tam reikia ir valstybės indėlio. Kitose valstybėse yra įprasta iš dalies finansuoti geležinkelių infrastruktūros plėtrą. Valstybės finansavimas mums leidžia užtikrinti sklandų traukinių judėjimą, konkurencingomis kainomis pritraukti verslą vežti krovinius dalį ar visą atstumą įveikiant žaliaisiais kilometrais geležinkeliu, pažymi Karolis Sankovskis, LTG Infra generalinis direktorius.
Pasak K. Sankovskio, įmonė, siekdama amortizuoti mažėjančias pajamas, tęsia prieš kelerius metus pradėtą veiklos skaitmenizavimą ir automatizavimą, paslaugų įsigijimą iš rinkos dalyvių, veiklos funkcijų optimizavimą. Vien per šiuos metus LTG Infra planuoja sutaupyti beveik 7,5 mln. Eur.
Ilgalaikis valstybės įsipareigojimas subalansuoti infrastruktūros valdytojo pajamas ir sąnaudas įtvirtintas Europos Sąjungos ir Lietuvos teisės aktuose. Sutartis galios penkerius metus.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti