Šiemet 3% mažėjusi KKT krova – lūkesčius pranokęs rezultatas

Publikuota: 2022-04-28
Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalas generalinis direktorius. KKT nuotr.
svg svg
Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalas generalinis direktorius. KKT nuotr.

Uosto krovai mažėjant 14% ir karui Ukrainoje performuojant krovinių srautus, UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ džiaugiasi pajutęs tik nedidelį apyvartos kritimą.

Geopolitinei situacijai krečiant logistikos sektorių, Klaipėdos uoste dirbantis UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) skelbia pirmąjį šių metų ketvirtį pasiekęs geresnius krovos rezultatus, nei tikėtasi. 31% išaugo generalinių krovinių srautas, o bendros krovos apimtys, palyginti su ankstesnių metų pirmojo ketvirčio rezultatais, sumenko 3%.

Iš viso sausio–kovo mėnesiais įmonė perkrovė 1,4 mln. t įvairių krovinių.

„Tai labai geras mūsų komandos rezultatas šiomis sudėtingomis aplinkybėmis, nes bendra Klaipėdos jūrų uosto krova krito apie 14%. Žinoma, krovos apimčių svyravimų neišvengsime, vis dėlto pirmasis šių metų ketvirtis parodė, kad kol kas situaciją valdome, sugebame pritraukti alternatyvių krovinių iš naujų logistikos krypčių ir būti konkurencingi“, – KKT pranešime cituojamas Vaidotas Šileika, įmonės generalinis direktorius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak jo, krovos apimčių pokyčiams daugiausia įtakos turėjo susiklosčiusi geopolitinė situacija Europoje. Už įsiveržimą į Ukrainą Rusijai ir Baltarusijai skirtos tarptautinės sankcijos radikaliai pergrupavo krovinių srautus, tačiau pirmasis šių metų ketvirtis buvo sudėtingas ne vien dėl karo. Vis dar jaučiamos COVID-19 pandemijos pasekmės, krovinių tipus ir kryptis pakeitė įvestos sankcijos Baltarusijos gamintojų krovinių tranzitui.

Daugėjo generalinių krovinių

Pirmąjį metų ketvirtį ženkliai augo generalinių krovinių apimtys, kuriems priskiriama mediena, geležies ir plieno gaminiai, metalo konstrukcijos bei pramoniniai įrengimai. Jie sudarė 236.000 t ir didėjo 31%, palyginti su praėjusiais metais. 

„Tai sparčiausiai augantis mūsų krovinių segmentas pastaraisiais metais ir ateities prognozės šiems kroviniams – optimistinės. Planuojame, kad artimiausiais mėnesiais didės generalinių krovinių kiekiai, kurie iš esmės sušvelnins bendrus krovos rezultatus: krentančius konteinerių bei birių krovinių srautus“, – sako V. Šileika.

Pirmąjį ketvirtį KKT konteinerių krova mažėjo 8%, iki 97.440 TEU. Kartu šiek tiek mažėjo ir Ro-Ro krovinių apimtys. Pasak V. Šileikos, konteinerių krovos apimčių mažėjimą lėmė kelios priežastys. Dėl Baltarusijos gamintojams taikomų sankcijų sumažėjo tranzitinių krovinių srautai per Klaipėdos uostą. Šios sankcijos paveikė ne tik terminalo veiklą, tačiau ir krovinių siuntėjus bei gavėjus. Be to, tarptautinės konteinerinės linijos atsisakė pervežti sankcionuotus krovinius, dauguma jų išbraukė Rusijos uostus iš savo maršrutų.

Pasak įmonės vadovo, stebima tendencija, kad dalis konteinerinių krovinių iš pietryčių Azijos vis dažniau nukreipiama į generalinių krovinių laivus, tad prognozuoti, kokios bus konteinerių krovos apimtys ateinantį ketvirtį kol kas sunku.

Stiprins keltų liniją 

 „TT-Line“ keltų linijos aptarnavimas taip pat prisidėjo prie pozityvių įmonės rezultatų – per pirmąjį ketvirtį aptarnauta daugiau nei 10.000 krovinių ir 10.872 keleiviai. Nuo gegužės mėnesio linija planuoja didinti laivų išvykimų skaičių. Į Treleborgą iš Klaipėdos bus plaukiama ne penkis, bet septynis kartus per savaitę. Kursuos jau ne du, o trys keltai, kurie bus ne tik didesni, bet ir komfortiškesni.

Praėjusiais metais du Klaipėdos jūrų uoste KKT valdomi terminalai iš viso perkrovė 5,9 mln. t krovinių, 2% daugiau nei ankstesniais metais. Bendrovė aptarnavo 13% daugiau laivų. Visus metus KKT veikė negalėdama pilnai panaudoti savo krantinių, nes dalis iš jų buvo rekonstruojama. Įmonė kol kas nėra pateikusi savo praėjusių metų finansinės ataskaitos.

2021 m. KKT investavo 30 mln. Eur į naujos tvaresnės ir galingesnė įrangos įsigijimą bei naujų technikos dirbtuvių statybas.

KKT dirba daugiau nei 240 darbuotojų. Krovos pajėgumai siekia iki 7,5  mln. tonų krovinių per metus.

Neseniai praėjusių metų rezultatus paskelbusi kita didelė Klaipėdos uosto įmonė – „Klaipėdos Smeltė“ šiemet fiksuoja žymų krovos augimą, kurį palaiko uoste suaktyvinta jos netiesioginio savininko – laivybos kompanijos MSC veikla.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 4

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku