LTG veiklai Lenkijoje nuomojasi lokomotyvus, Lietuvoje perka naujus

LTG krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ antrinė įmonė „LTG Cargo Polska“ savo tarptautinei veiklai vykdyti išsinuomavo du lokomotyvus, kurie bus naudojami didinant intermodalinių (skirtingų rūšių transportu vežamų) krovinių gabenimo apimtis iš Kauno terminalo į Nyderlandus.
Pranešama, kad jau sausio pabaigoje „LTG Cargo Polska“ planuoja pradėti gabenti krovinius dviem naujais traukinių lokomotyvais ir dviem papildomais vagonų sąstatais, skirtais gabenti intermodalinius krovinius puspriekabėmis ir konteineriais.
2022 metais šios paslaugos teikimui numatytos iki 2 mln. Eur siekiančios investicijos. Artimiausiais metais bendrovė praneša planuojanti toliau plėsti naujų riedmenų projektus bei pradėti gabenti kovinius naujomis kryptimis iš Kauno į Vakarų Europą.
Bendrovės pranešime cituojama Eglė Šimė, „LTG Cargo“ vadovė, aiškina, kad išnuomoti lokomotyvai pirmą kartą suteiks galimybę savarankiškai teikti krovinių gabenimo paslaugas užsienio šalyse. O būtent ši veikla ir vertinama kaip vienas iš LTG veiklos diversifikacijos sprendimų, leidžiančių švelninti Baltarusijos krovinių praradimo poveikį.
„Planuojame, kad šis traukinių parko išplėtimas leis maršruto Kaunas–Tilburgas reisų skaičių padidinti iki 5 kassavaitinių reisų kiekviena kryptimi“, – teigia „LTG Cargo“ vadovė.
Vienas lokomotyvas – iš Lenkijos įmonės „Rail Capital Partners“ išnuomotas „PESA Bydgoszcz“ gamybos keturių ašių elektrinis-dyzelinis „Gama Marathon“. Antrasis – „Siemens“ lokomotyvas „Eurosprinter“ – išsinuomotas iš tarptautinės kompanijos MRCE. Jis bus skirtas krovinių gabenimui Vakarų Europos šalyse, turinčiose skirtingas elektrifikacijos sistemas.
„Dėl fragmentuotos Europos geležinkelių sistemos mūsų valdomi traukiniai ilgą laiką galėjo vykti tik iki pirmos pasienio stoties. Iš Kauno pasienį pasiekę krovininiai traukiniai lokomotyvu „Gama Marathon“ bus gabenami per visą Lenkiją, o lokomotyvu „Eurosprinter“ – likusias maršruto atkarpas Vokietijoje ir Nyderlanduose“, – aiškina E. Šimė.
Intermodalinių krovinių gabenimo paslaugas ir toliau planuojama teikti Lietuvos ir Nyderlandų klientams, tačiau ateityje tikimasi šias paslaugas pasiūlyti ir klientams Lenkijoje. Iki šiol vykdyti reisai ir toliau bus organizuojami bendradarbiaujant su didžiausia krovinių gabenimo geležinkeliais įmone Lenkijoje „PKP Cargo“.
Gavo tiekėjų pasiūlymus
Kita LTG bendrovė – keleivius vežanti „LTG Link“ – ketvirtadienį paskelbė gavusi traukinių gamintojų pasiūlymus. Naujų elektrinių traukinių pirkimą pradėjusi bendrovė nurodo planuojanti dar šių metų trečiajame ketvirtyje pasirašyti naujų elektrinių traukinių įsigijimo sutartį su paskelbto konkurso laimėtoju. Skelbiama, kad šio viešojo pirkimo vertė viršys 200 mln. Eur.
Traukinių parką papildžius naujais elektriniais traukiniais dalis šiuo metu eksploatuojamų aukštesnio komforto lygio traukinių bus perkelta į tuos maršrutus, kuriuose iki šiol kursavo senesni traukiniai. Numatoma, kad viešojo konkurso būdu bus įsigyti vieningos platformos elektra varomi traukiniai, galintys išvystyti iki 160 km/val. greitį. Tolimesnės kelionės bus vykdomos elektriniais traukiniais, o trumpesnėse arba neelektrifikuotuose ruožuose vykdomose kelionėse bus naudojami nauji elektriniai traukiniai su baterijomis. Pastarojo tipo traukiniai bus įkraunami stotyse, kuriose bus įrengtos specialios traukinių įkrovimo stotelės.
VŽ rašė, kad viešųjų pirkimų procedūrose dalyvavusios Čekijos bendrovės „Škoda Transportation“ ir „Škoda vagonka“ buvo pateikusios ieškinį ir apskundusios techninės specifikacijos reikalavimus. Tai penkiems mėnesiams sustabdė elektrinių traukinių pirkimo procesą. Pirmos instancijos teismui atmetus ieškinį, tiekėjas apskundė teismo sprendimą apeliacine tvarka. Lietuvos apeliacinis teismas atmetė tiekėjo apeliacinį skundą ir paliko galioti pirmos instancijos teismo sprendimą, kuriuo pripažinta, kad visi bendrovės „LTG Link“ reikalavimai buvo pagrįsti ir teisėti, todėl traukinių įsigijimo procedūros – atnaujintos.