2021-10-13 17:47

Pirmasis „Kautros“ projektas Vilniuje – keleivių vežimas lietuviškais elektrobusais 

„Altas“ elektrobusas. Gamintojo nuotr.
„Altas“ elektrobusas. Gamintojo nuotr.
Iki 2023 m. Vilniaus viešojo transporto parką papildys 22 nauji elektra varomi autobusai.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ (SP) paskelbtame pranešime nurodoma, kad periferinėse Vilniaus teritorijose, kuriose šiuo metu nevažiuoja viešasis transportas, bus pradėti devyni nauji maršrutai. Tvirtinama, kad po šio plėtros etapo bendras viešojo transporto pasiekiamumo rodiklis Vilniuje sieks 92%.

Per artimiausius metus nauji maršrutai numatyti Kriaučiūnuose, Platiniškėse, Pilaitėje, Rokantiškėse, Kryžiokų soduose, Visoriuose, Didžiuosiuose Gulbinuose, Mažuosiuose Gulbinuose, Riovonyse, Pavilnio soduose, Guriuose, Naujojoje Vilnioje, Ivaniškių soduose ir kt. Vietovės parinktos atsižvelgiant į gyventojų skaičių teritorijoje, miesto plėtros planus, taip pat siekiant skatinti darnesnį ir patogesnį judėjimą po miestą. 

Keleivių vežimo mažos talpos autobusais paslaugą teiks viešojo pirkimo konkurso Vilniuje laimėtojas – Kauno UAB „Kautra“. Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir SP su konkurso laimėtoju pasirašė trišalę keleivių vežimo viešųjų paslaugų teikimo sutartį 7-iems metams su galimybe ją pratęsti dar 3 metams.

Pranešime cituojamas Tomas Gulbinas, Vilniaus vicemeras, tvirtina, kad labiau nutolusiuose gyvenamuosiuose rajonuose auga gyventojų judumo poreikiai, o šiuo metu galimybės važiuoti viešuoju transportu neturi apie 52.000 gyventojų.

Pirmasis laimėtas konkursas

Linas Skardžiukas, „Kautros“ vadovas, VŽ patvirtino, kad tai yra pirmasis šios bendrovės veiklos projektas Vilniaus mieste.

„Šiame konkurse vieninteliai iš visų dalyvių pateikėme pasiūlymą keleivius vežti elektra varomais autobusais, – sako L. Skardžiukas. – Konkurse buvo reikalaujama alternatyvius degalus naudojančio transporto. Mums truputį nedrąsu, nes dalyvaujant su elektros pavara, reikalinga miesto infrastruktūra, o čia ne viskas nuo mūsų vienų priklauso. Jeigu pasirinktume dujų pavarą, gal vienai pamainai ir užtektų atsargų. Bet kai vienos dienos rida yra virš 400 km – mes žinome, kad su elektra dar tiek nenuvažiuojame. Todėl būtinas tarpinis įkrovimas – greitojo įkrovimo stotelėse. Čia mums – tiesiai šviesiai – reikalingas valstybės palaikymas, kad mūsų nepaskandintų biurokratiniuose procesuose. Mes tariamės su savivaldybe ir tikimės, kad tie reikalai pažangiai spręsis.“

„Kautros“ vadovas pastebi, kad valstybė yra pasirinkusi viešojo transporto elektrifikacijos strategiją, į kurią jau pradeda orientuotis ir jo vadovaujama įmonė. Verslininkas pripažįsta, kad šioje veiklos srityje didelių maržų nėra, o šiuo atveju buvo siekiama įgyvendinti naują projektą.

„Yra projektų, kuriuose esame apsiskaičiavę. Bet mes iš prigimties esame optimistai. Jeigu matai ir tiki, mobilizuojiesi, tai dažniausiai pavyksta. O nuo šio projekto sėkmės priklausys ir ateities optimizmas“, – reziumuoja jis.

Lietuviški elektrobusai

Naujaisiais maršrutais važinės M2 arba M3 klasės elektriniai autobusai, galintys vežti po 22 keleivius.

„Noriu pasidžiaugti, kad dalyvaujame projekte su lietuvišku produktu, unikaliais „Alto“ ir „Elintos“ sprendimais“, – sako L. Skardžiukas. VŽ rašė, kad šios dvi įmonės pradeda bendrą elektra varomų autobusų gamybos projektą.

SP praneša, kad didžiojoje dalyje naujų maršrutų trasų jau yra įrengtos aikštelės keleiviams. Kitų metų pavasarį planuojama pradėti įrenginėti ir kitą infrastruktūrą – viešojo transporto laukimo paviljonus, suoliukus, šiukšliadėžes.

Vilniuje šiuo metu važiuoja virš 370 naujų autobusų ir troleibusų. Daugiau kaip 75% autobusų sostinėje yra nauji, jų amžius siekia 1-5 metus. 

Pagal Vilniaus viešojo transporto atnaujinimo strategiją iki 2030 m. siekiama, kad ne mažiau nei 55% visų transporto priemonių būtų varomos elektra, o dar 45% – alternatyviais degalais.

52795
130817
52791