EBPO vadovas: Lietuva turi mažinti transporto taršą

Publikuota: 2021-09-27
šalies transporto parkui būtini taršą mažinantys radikalūs pokyčiai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
šalies transporto parkui būtini taršą mažinantys radikalūs pokyčiai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

40% šalies taršos sukuriantis transporto sektorius turi diegti pažangias technologijas, kovai su tarša turi būti skiriama 3% BVP.

Lietuvai nesiimant papildomų priemonių, transporto tarša sparčiai didės, perspėja Mathias Cormannas, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) generalinis sekretorius.

„Transporto sektorius yra didžiausias Lietuvos teršėjas, išskiriantis maždaug 40% teršalų. Šiame sektoriuje teršalų išmetimai padidėjo, o nesiimant papildomų priemonių, jie ir toliau labai greitai didės“, – EBPO aplinkosaugos vertinimo pristatyme pirmadienį Vilniuje kalbėjo M. Cormannas.

Pasak jo, Lietuva turėtų diegti pažangias transporto technologijas, elektrifikuoti geležinkelius.

„Tai žingsniai tinkama linkme, bet siekiant iki 2050 metų turėti klimatui neutralią susisiekimo sistemą, reikia didesnių tikslų, reikia priemonių, kuriomis būtų skatinama pereiti prie darnių judumo formų“, – sakė EBPO vadovas. 

Jis taip pat pabrėžė, jog Lietuva turi vieną mažiausių benzino ir dyzelino akcizų tarp EBPO šalių, be to, dyzelino akcizas yra mažesnis nei benzino, nors jo naudojimas namų ūkiuose ir žemės ūkyje ypač didina taršą.

„Tai sritis, kur Lietuva turi skirti ypatingą dėmesį, kad namų ūkiams ir pažeidžiamiems subjektams nebūtų užkrauta didelė našta“, – sakė M. Cormannas.

Anot jo, taip pat reikia didinti viešąsias išlaidas aplinkosaugai, kurios nuo 2000 metų sumažėjo ir 2018 metais siekė tik 0,3% bendrojo vidaus produkto (BVP), palyginti su 0,8% siekiančiu EBPO vidurkiu.

„Labai svarbu, kad  artimiausią dešimtmetį šios srities investicijos turi sudaryti 3% BVP. Numatytos priemonės turi padėti mažinti atotrūkį, bet reikia ir privačių priemonių“, – sakė EBPO vadovas.

Pasak jo, Lietuva turi pasiremti ir savo pažanga atliekų tvarkymo srityje – per mažau nei dešimtmetį šalis didelę atliekų dalį pradėjo perdirbti, tačiau dabar turi mažinti jų susidarymą. 

Pasak EBPO vadovo, Vyriausybė turi turėti vieningą požiūrį į atliekų valdymą, reikia geresnio strateginio planavimo ir didesnio visuomenės dalyvavimo priimant aplinkosaugos sprendimus.

M. Cormanno teigimu, Lietuvos BVP nuo 2005 iki 2018 metų išaugo 50%, pramonėje gerokai sumažėjo anglies dvideginio išmetimų, energijos gamyba iš atsinaujinančių išteklių padvigubėjo ir sudaro 22%, tačiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, atliekų išmetimas išliko stabilus.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių oro uosto tarptautinis statusas pratęstas dar 5 metams 

Transporto kompetencijų agentūra penkeriems metams pratęsė Šiaulių oro uosto tarptautinį statusą. Tokiu būdu...

Logistika
2021.10.17
Pajudėjo Neringos dviračių tako rekonstrukcijos projektai

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paskelbė konkursus dėl pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida...

Logistika
2021.10.15
„Hidrostatybos“ bankrotas sužlugdė Kauno tilto koncesiją ir pirmąją „Lords LB“ infrastruktūros fondo investiciją Premium

Gargždų statybos bendrovei „Hidrostatyba“ susidūrus su finansiniais sunkumais, ėmė byrėti ir 27,28 mln. Eur...

Statyba ir NT
2021.10.15
ACEA akyse Lietuvos naujų automobilių rinka – labiausiai smukusi ES  2

Lietuva yra viena iš šešių Europos Sąjungos (ES) šalių, kuriose šių metų sausio-rugsėjo mėnesiais labiausiai...

Automobiliai
2021.10.15
„Skubos“ vadovas: geriau mažiau darbuotojų, bet su didesnėmis algomis Premium

VŽ sudaryto didmeninės prekybos įmonių reitingo viršūnėje šįsyk atsidūrė bendrovė „Skuba“ – oficiali „Iveco“...

Prekyba
2021.10.15
Estijos transporto lyderiai – nedideli ir universalūs  Premium

Estijos verslo naujienų portalas „Aripaev“ paskelbė sėkmingiausių šios šalies vežėjų reitingą, sudarytą pagal...

Logistika
2021.10.15
Transporto įmonės vadovas: vairuotojų mums netrūksta, užsieniečių net nereikia Premium 15

Daugelis transporto bendrovių atstovų per galvą verčiasi ieškodami vairuotojų, bet UAB „Andresta“ dėl...

Gazelė
2021.10.15
Transporto „gazelės“ dar sugeba augti, bet ar ilgai: vis dažniau žvilgsnis krypsta į Lenkiją ar kitur Premium 2

Kai kuriems transporto įmonių savininkams kantrybė jau trūko – vis daugiau bendrovių iškeliama į užsienį.

Gazelė
2021.10.14
A. Sungailienė. Koks bus Lietuvos paštas, kai išnyks laiškai? 1

Spalio pradžioje minima pasaulinė pašto diena, kai beveik prieš beveik 150 metų, 1874-aisiais – buvo įkurta...

Verslo aplinka
2021.10.14
SBA pastatytas, „Eften“ fondo nupirktas centras prie Klaipėdos sertifikuotas pagal BREEAM

SBA grupės pastatytas ir Estijos kapitalo investicijų bendrovės „Eften Capital“ fondo įsigytas logistikos...

Statyba ir NT
2021.10.14
Vilniaus metrologijos centro teritorija – G. Žiemelio miesteliui „Aerocity“ Premium

Netoli Vilniaus oro uosto verslininko Gedimino Žiemielio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions...

Statyba ir NT
2021.10.14
JAV didieji uostai ir kompanijos dirbs ištisą parą, siekiant spręsti tiekimo problemas  

Los Andželo uostas – vienas didžiausių JAV – pradės dirbti 24 valandas per parą, siekiant sumažinti ilgas...

Logistika
2021.10.14
Kauno intermodalinis terminalas – svarba ir nauda Verslo tribūna

Liepos 19 d. komerciniam eismui europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelis buvo sujungtas su...

Tvarus verslas
2021.10.14
Naujoji „Vlantanos“ vadovė S. Chochrina – apie tekusias užduotis ir planus  Premium 8

Klaipėdos transporto milžino „Vlantana“ vairas – vėl naujose rankose. VŽ rašė, kad nuo 2019 m. gegužės...

Logistika
2021.10.14
„Klasco“ įpareigota stabdyti palaidos geležies rūdos krovą 3

Aplinkos apsaugos departamentas įpareigojo „Achemos grupės“ valdomą Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją...

Lietuvos oro uostai mokės 1 Eur dividendų

Vyriausybė trečiadienį leido per pandemiją pernai itin nukentėjusiai ir beveik 10 mln. Eur nuostolių...

Logistika
2021.10.13
Vežėjai protestavo prieš Vyriausybės nustatytą dienpinigių koeficientą 1

Vyriausybei trečiadienį ketinant pakartotinai priimti sprendimą dėl tolimųjų reisų vairuotojams taikomo...

Logistika
2021.10.13
Pirmasis „Kautros“ projektas Vilniuje – keleivių vežimas lietuviškais elektrobusais 

Iki 2023 m. Vilniaus viešojo transporto parką papildys 22 nauji elektra varomi autobusai.

Logistika
2021.10.13
Degalų kainos dar kils – atoslūgio tikimasi kitąmet

Naftos kainoms pakilus iki aukščiausio per kelerius metus lygio, ekspertai sako, kad kol kas išlieka degalų...

Logistika
2021.10.13
„Linava“ prašo M. Skuodžio pagalbos Lenkijoje 5

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ praneša paprašiusi susisiekimo ministro Mariaus...

Logistika
2021.10.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku