2021-09-16 08:45

Konteinerių srautas uoste auga, bet geopolitinės rizikos grasina viską nubraukti

Klaipėdos jūrų uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Klaipėdos jūrų uostas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Įtampa pasaulinėse tiekimo grandinėse atsirita ir iki Klaipėdos uosto, tačiau tai kol kas netrukdo konteinerių krovos rezultatus išlaikyti aukštesniame nei pernai lygyje. Vis dėlto uosto bendrovės neramiai stebi augančią politinę įtampą tarp Lietuvos ir Kinijos – būtent šis veiksnys įvardijamas kaip didžiausia rizika, kelianti pavojų veiklos stabilumui.

Valstybiniame Klaipėdos uoste per pirmuosius septynis metų mėnesius iš viso buvo perkrauta kiek daugiau nei 25,5 mln. t krovinių. Šis rezultatas yra 1,6% mažesnis nei fiksuotas per tą patį uostui rekordinių praėjusių metų laikotarpį.

Vis dėlto didžiausią įtaką šiek tiek susitraukusiai uosto krovai padarė baltarusiškų naftos produktų, kuriuos Minskas metų pradžioje nukreipė į Rusijos uostus, netektis. Skystųjų produktų krova Klaipėdoje dėl to šiemet yra 22% mažesnė nei prieš metus.

52795
130817
52791