Pokyčiai Lenkijos keliuose mažiausiai galvos skausmo suteiks pasirengusiems vežėjams

Reklama publikuota: 2021-09-15
svg svg

Pasibaigus sutarčiai su ankstesnės kelių mokesčių rinkliavos paslaugos „viaToll“ rengėjais, Lenkijos institucijos paskelbė naujojo administratoriaus konkursą. Jį laimėjęs įmonių konsorciumas kartu nusprendė pakeisti ankstesnę technologiją ir diegti palydoviniu ryšiu paremtą sistemą „eToll“, kuria naudotis reikės ir Lietuvos vežėjams, dirbantiems šioje šalyje ir kertantiems ją tranzitu.

Kaip ir anksčiau, lenkai matuos vilkikų nuvažiuojamus kilometrus, tačiau nuo šiol apskaita bus vedama remiantis globalaus palydovinio pozicionavimo GNSS (angl. Global Navigation Satellite System) duomenimis, o vežėjams kiekviename sunkvežimyje reikės įdiegti šią sistemą palaikančius borto įrenginius arba specialią programėlę „eToll PL“.

Specialistų teigimu, mažiausiai rūpesčių kils vežėjams, naudojantiems bendrus EETS (angl. European Electronic Toll Service) borto įrenginius, viename aparate palaikančius skirtingų šalių rinkliavų sistemas ir leidžiančius supaprastinti administracinę naštą bei apskaitą. Juose naujosios sistemos palaikymas bus įdiegtas automatiškai.

Svarbu Baltijos šalių vežėjams

Naujoji Lenkijos kelių mokesčių rinkliavos sistema diegiama nuo vasaros pradžios ir galutinai pakeisti pirmtakę turėtų iki rugsėjo 30 dienos. Iki to laiko nespėję registruotis naujojoje sistemoje ir pasikeisti Lenkijoje naudojamų borto įrenginių vežėjai gali susidurti su problemomis identifikuojant savo vilkikus rinkliavai arba būti priversti rinktis vienkartinius brangesnius sprendimus.

nuotrauka::1 right

Vienos pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų logistikos ir krovinių gabenimo sektoriuje įmonės „DKV Euro Service Baltikum“ vadovas Artūras Michejenko sako, kad kiekvienas pereinamasis laikotarpis būtų paprastas, jeigu visi rinkos dalyviai sugebėtų jam gerai pasiruošti. Tačiau per jo 19 metų darbo patirtį nė viena sistema nebuvo įvesta be trikdžių.

„Bet kokios kelių mokesčių sistemos pasikeitimas vežėjams yra papildoma administracinė našta ir galvos skausmas, nes ne vien nuo jų priklauso, ar vilkikas pirminiu laikotarpiu keliais važiuos sklandžiai. Baltijos šalių vežėjams šis klausimas ypač aktualus, nes pagrindinis jų kelias į kitas Europos šalis driekiasi per Lenkiją“, – pažymi A. Michejenko.

Krovinių gabenimo ir logistikos įmonės „Ramrenta“ vykdomasis direktorius Martynas Bukauskis sako, kad viena iš geresnių išeičių – pasitelkti skaitmeninius sprendimus. Bendrovės darbuotojai seka rinkos skaitmenizavimo naujienas, tad ir kelių mokesčių rinkliavos klausimams spręsti pritaikė vieną iš jų.

„Vykdant tarptautinius pervežimus nėra patogu prisitaikyti prie kiekvienos šalies taisyklių tiek mokant kelių mokesčius, tiek valdant darbo apskaitą. Geru sprendimo pavyzdžiu tapo kelių rinkliavos EETS įtaisas, kuris sujungė skirtingų šalių sistemas viename aparate“, – pastebi M. Bukauskis.

A. Michejenko teigimu, iš anksto pasirūpinę bendrais EETS įrenginiais, vežėjai prie naujosios sistemos Lenkijoje turėtų pereiti be nesklandumų ir neužlaikydami savo transporto. Pavyzdžiui, EETS įrenginys „DKV Box Europe“ jau dabar sertifikuotas priimti „eToll“ sistemos rinkliavas, todėl jį naudojantys vilkikai pasibaigus ankstesnės sistemos galiojimui ir toliau važiuos per kaimyninę šalį, kaip tai darė ik tol.

„Turintiems „viaToll“ rinkliavos dėžutes bei norintiems ir toliau naudoti tik Lenkijai skirtus įrenginius reikės ieškotis naujųjų „eToll“ telematikos aparatų – juos teiks apie dešimt kaimyninėje šalyje sertifikuotų tiekėjų. O naudojantiems bendrus EETS įrenginius nieko papildomai daryti nereikia – jiems naujoji paslauga bus pridėta automatiškai“, – paaiškina A. Michejenko.

Mažėja administracinė našta

Bendras EETS įrenginys sunkvežimiuose leidžia judėti po visą Europą be nereikalingų sustojimų, automatiškai sumokant visus krovininiams automobiliams skirtus kelių mokesčius. Įrenginys per mobilųjį ryšį fiksuoja transporto priemonės įveiktą atstumą ir pasirinktus kelius.

nuotrauka::2 left

„Mes visuomet esame už procesų skaitmenizavimą. Sugebėjimas greitai prisitaikyti prie pažangesnių sprendimų supaprastina administracinę naštą, todėl įmonei nesukelia sunkumų“, – argumentus rinktis EETS įrenginius paaiškina M. Bukauskis.

A. Michejenko teigimu, bendro EETS borto įrenginio paskirtis ir yra smarkiai palengvinti kelių rinkliavų administravimą ir su tuo susijusius kitus procesus. Konkrečiai transporto priemonei galima užsakyti jai aktualios šalies kelių mokesčio surinkimo paslaugą, taip pat pritaikyti sunkvežimyje montuojamą įrenginį prie asmeninių poreikių.

Transporto parko savininkai už visas operacijas gauna vieną detalią sąskaitą, o savitarnos svetainėje gali matyti visas sąskaitas, atsiskaitymus ir detalius jų sąrašus.

„Turintiems bendrą aparatą nebereikia užsakinėti keliose skirtingose šalyse atskirų įrenginių ir laužyti galvos, kur ir kada dėl jų vairuotojams reikės sustoti, kur juos sutalpinti ir kaip kiekvieną atskirai prižiūrėti. Žinodamas, kad netrukus į parką atkeliaus dešimt naujų vilkikų, vežėjas paprasčiausiai užsako dešimt EETS įrenginių iš anksto ir juos turi biure būtent tada, kai jam patogu“, – pažymi specialistas.

Perėjimą prie elektroninių paslaugų numato ir EK

Vežėjams svarbu ir tai, kad, užsakius nesusietą bendrą įrenginį, jį „surišti“ su konkrečiu automobiliu ir įsikrauti konkrečios šalies kelių rinkliavos sistemas galima tada, kai turimi vilkikų registracijų duomenys. Minėtą „DKV Box Europe“ įrenginį specialiame interneto portale galima naudoti bet kuriuo metu – net ir po tradicinių darbo valandų – atsieti nuo vieno automobilio ir susieti su kitu bei savarankiškai rinktis palaikomų šalių kelių rinkliavų įdiegimą, taip sutaupant brangaus laiko.

Kaip pavyzdys, „DKV Box Europe“ paslauga šiuo metu jau apima 10 šalių – Vokietiją, Austriją, Belgiją, Ispaniją, Prancūziją, Bulgariją, Vengriją, Italiją, Šveicariją, Portugaliją – ir tris svarbius vežėjams Varnovo (Warnow), Hereno (Herren) bei Lifkenshuko (Liefkenshoek) tunelius, o artimiausiais metais toliau plėsis ir į kitas Europos valstybes. Nuo spalio 1 d. paslauga bus teikiama ir Lenkijoje.

A. Michejenko pastebi, kad tai lems tiek ir vežėjų poreikis, susijęs su prie bendros sistemos dar neprijungtomis Vidurio Europos šalimis, tiek ir vinjetes arba laiko apskaitą iki šiol naudojusių valstybių perėjimas prie nuvažiuotais kilometrais vertinamų rinkliavų sistemų – būtent tokį principą palaiko bendri EETS įrenginiai. Perėjimą prie vadinamojo „kilometer based fee“ principo numato ir Europos Komisijos direktyvos.

„Bet kuris vežėjas norėtų kuo daugiau paslaugų valdyti vienu įrenginiu, todėl tokia perspektyva yra visapusiška“, – akcentuoja A. Michejenko.

Vokietijoje įkurta „DKV Mobility“ bendrovė logistikos ir pervežimų rinkoje paslaugas teikia jau 85 metus. 2020-aisiais įmonės sandorių apimtis siekė 9,3 mlrd. eurų, jos paslaugomis naudojosi daugiau nei 230 tūkst. aktyvių klientų, o visas tiekimo grandis į vieną sistemą sujungiančiam „DKV Live“ sprendimui skirtas „Telematic award 2020“ apdovanojimas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Tema „Logistika“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Keleivių Rygos oro uoste šiemet sumažėjo daugiau negu trečdaliu 1

Rygos oro uostas per aštuonis šių metų mėnesius aptarnavo apytikriai 1,1 mln. keleivių – 36% mažiau nei per...

Logistika
2021.09.16
JK kritiškai trūkstant darbuotojų, perspėja – maisto deficitas taps kasdieniu reiškiniu Premium 11

Ištuštėjusios lentynos Jungtinės Karalystės (JK) prekybos centruose ir veiklą stabdyti priversti arba...

Verslo aplinka
2021.09.16
ES naujų automobilių registracijų apimtys grįžta į 2013-ųjų lygį

Lustų krizei ribojant gamybą, paskutinieji du vasaros mėnesiai atvedė prie paskutiniosios krizės žemumų.

Automobiliai
2021.09.16
„Tata Group“ vėl nori įsigyti Indijos nacionalinę oro bendrovę „Air India“ 

Indijos konglomeratas „Tata Group“ patvirtino pateikęs pasiūlymą įsigyti skolų slegiamą nacionalinį oro...

Logistika
2021.09.16
Sparčiai daugėja užsieniečiams išduodamų leidimų dirbti

Daugiau nei 9.000 – tiek leidimų dirbti ir sprendimų dėl darbo atitikties užsieniečiams buvo išduota vien per...

Vadyba
2021.09.16
Konteinerių srautas uoste auga, bet geopolitinės rizikos grasina viską nubraukti Premium

Įtampa pasaulinėse tiekimo grandinėse atsirita ir iki Klaipėdos uosto, tačiau tai kol kas netrukdo...

Logistika
2021.09.16
„CityBee“ žada per nuotolį valdomus automobilius 1

Trumpalaikės automobilių nuomos platformą „CityBee“ valdanti „Prime Leasing“ žada į Lietuvą jau kitą savaitę...

Logistika
2021.09.15
VVT darbuotojai pradėjo piketą, R. Šimašius tai vadina politikavimu 3

„Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos prie Vilniaus savivaldybės surengė neterminuotą piketą,...

Logistika
2021.09.15
Vyriausybė įteisino KET naujoves 3

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, kitąmet leisiančius skirti atskiras...

Logistika
2021.09.15
Investicija išryškino G. Žiemelio imperijos milijardinį įvertį, buvusių akcininkų apmaudą Premium 16

Rinkos dalyviams neprireikė užlenkti daug pirštų sumuojant, kad „Certares Management“ atėjimas su 300 mln.

Rinkos
2021.09.15
Lietuvos paštas į nepatikimų tiekėjų sąrašą įtraukė „Cargo Vilnius“

Vilniaus krovinių vežimo įmonė įtraukta į nepatikimų tiekėjų sąrašą, savininkas neketina skųsti sprendimo.

Logistika
2021.09.15
„Amazon“ JAV įdarbins 125.000 žmonių 1

Elektroninės prekybos milžinė „Amazon“, siekianti pasinaudoti sparčiu elektroninės prekybos augimu per...

Vadyba
2021.09.15
Pokyčiai Lenkijos keliuose mažiausiai galvos skausmo suteiks pasirengusiems vežėjams Verslo tribūna 1

Pasibaigus sutarčiai su ankstesnės kelių mokesčių rinkliavos paslaugos „viaToll“ rengėjais, Lenkijos...

Logistika
2021.09.15
Logistikos krizė: kol pabaigos nematyti – reikia prisitaikyti  Premium

Visame pasaulyje esantys įvairiausios produkcijos – nuo baldų iki buitinės technikos ar automobilių –...

Logistika
2021.09.15
„Boeing“ pagerino prognozes dėl komercinių skrydžių rinkos atsigavimo

Visiškai atsigauti po pandemijos išprovokuoto nuosmukio pasaulio komercinės aviacijos rinka turėtų iki 2024...

Logistika
2021.09.14
Kinijos savivaldžių automobilių startuolis pritraukė 300 mln. USD investiciją

„DeepRoute.ai“, Kinijos savivaldžių automobilių technologijų startuolis, pritraukė daugiau nei 300 mln. USD...

Inovacijos
2021.09.14
Vokietijos autopramonė laukia rinkimų: sektoriui kandidatai paišo skirtingą ateitį Premium

Vokietijos automobilių pramonės atstovai šiemet federaliniuose rinkimuose, ko gero, bus aktyvūs – nuo...

Pramonė
2021.09.14
M. Skuodis: per trejus metus elektromobilių įkrovimo prieigų skaičius didės 11 kartų  8

Iki 2024 m. pabaigos viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų skaičių planuojama padidinti...

Automobiliai
2021.09.14
Kinijoje Lietuvos verslininkai susiduria su netikėtais barjerais  Premium 13

Į Kiniją skraidžiusios lietuviškos aviacijos bendrovės „Getjet Airlines“ tolimiems nuotoliams pritaikytas...

Logistika
2021.09.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku