2021-03-12 19:52

„Rail Baltica“ išsaugojo galimybę gauti išskirtinį finansavimą

Geležinkelio projektas „Rail Baltica“ per Europos Sąjungos valstybių narių derybas su Europos Parlamentu išsaugojo galimybę gauti išskirtinį 1,6 mlrd. Eur finansavimą, penktadienį pranešė Lietuvos ambasadorius.

Lietuvos nuolatinei atstovybei ES laikinai vadovaujantis ambasadorius Simonas Šatūnas BNS sakė, kad penktadienio naktį pasibaigusių derybų rezultatai dar analizuojami.

Derybose valstybių narių atstovai ir europarlamentarai tarėsi dėl Europos infrastruktūros tinklų (angl. „Connecting Europe Facility“, CEF) fondo naudojimo 2021-2027 m. 

„Tai nuteikia optimistiškai. Tiesa, laukia dar formalizavimo etapas“, — sakė S. Šatūnas.

Pernai liepą ES šalių lyderiai pasiekė politinį susitarimą lėšų skyrimo „Rail Balticai“, tačiau kai kurie europarlamentarai siekė, kad šie pinigai nebūtų iš anksto susieti su vienu projektu, o į lėšas galėtų pretenduoti ir kiti.

Sausį Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda su Latvijos ir Estijos premjerais paragino ES Tarybai pirmininkaujančios Portugalijos premjerą derybose su Europos Parlamentu ginti „Rail Balticos“ finansavimą naujame biudžete.

Bendrame laiške jie pareiškė, kad sėkminga derybų baigtis leistų užtikrinti sklandų ratifikavimo procesą, kuris būtinas ES atsigavimo fondo veikimui. Dalis Briuselio žiniasklaidos tai įvertino kaip netiesioginį grasinimą vetuoti fondą, jei nebus užtikrintas geležinkelių projekto finansavimas.

„Rail Baltica“ geležinkelį nuo Talino iki Varšuvos planuojama nutiesti iki 2026 metų.

52795
130817
52791