2021-02-25 10:00

Taršos kontrolės darbotvarkėje – drastiški transporto pokyčiai 

Siekiama, kad 2030 m. pusę šalies automobilių parko sudarytų netaršūs arba mažataršiai automobiliai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Siekiama, kad 2030 m. pusę šalies automobilių parko sudarytų netaršūs arba mažataršiai automobiliai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Aplinkos ministerija į specialų dokumentą sudėliojo, kokia tvarka būtų vykdomi Lietuvos įsipareigojimai mažinti taršą. Pirmiausia būtų siekiama pertvarkyti transporto sektorių. Tačiau, nors tikslas ir aiškus, dokumente numatomos priemonės kelia daug klausimų.
  • Neįvykdžiusi planų, valstybė turėtų mokėti už trūkstamas taršos kvotas.
  • Seimui teikiama strategija apima ambicingus planus, dalis iš jų – sunkiai realizuojami arba net neįgyvendinami.
  • Patvirtinus strategiją, verslas jau turėtų perplanuoti savo transporto parkų plėtrą.

Dabar Seimo svarstymui paruoštas, Nacionaline klimato kaitos valdymo darbotvarke (NKKVD) pavadintas dokumentas keičia 2012 m. Seimo patvirtintą Nacionalinę klimato kaitos valdymo politikos strategiją. Jis nurodo naujas gaires, kuriomis vadovaujantis, iki 2050 m. turi būti neutralizuotas šalies ekonomikos poveikis aplinkai.

52795
130817
52791