Lietuvių startuoliai  transporto sektoriui padeda išvengti milijardinių nuostolių

Reklama publikuota: 2020-11-30
„Fleethand“ ir „CRT Partner“ sprendimas vežėjams.
svg svg
„Fleethand“ ir „CRT Partner“ sprendimas vežėjams.

Pasaulis skaičiuoja jau 10-tą koronaviruso pandemijos mėnesį. Verslai vis dar priversti sukti galvas, kaip optimizuoti pajėgas, sutaupyti pinigų ir laiko bei apsisaugoti nuo viruso. Ko gero, neliko nė vienos srities, kurios nepaveikė COVID-19, ne išimtis ir transporto sektorius. Tačiau lietuvių sukurti sprendimai padeda šios srities atstovams ne tik sumažinti koronaviruso grėsmę, bet ir apsisaugoti nuo kitų bėdų transporto  sferoje. Pavyzdžiui, vagysčių ir apgavysčių, kurios per metus įmonėms kainuoja milijardus eurų.

Transporto valdymo sistema taupanti ir pinigus, ir laiką

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad nuo karantino pradžios Lietuvos transporto ir logistikos sektorius prarado 87 transporto priemones ir apie pusę tūkstančio darbuotojų. Smarkiai prie šių netekčių prisidėjo ne tik koronaviruso pandemija, bet  ir kiti faktoriai, pavyzdžiui, mokestinė aplinka ar Mobilumo paketas.

Tačiau lietuvių startuoliai, veikiantys transporto sektoriuje, siūlo sprendimus, kurie gali padėti verslui sutaupyti ir laiko, ir pinigų. Bendrovė „Programmatus“ sukūrė produktą  „Fleethand“ ir dar prieš trejus metus pasiūlė kaštus mažinantį sprendimą – transporto valdymo sistemą, kuri leidžia  bendrovėms stebėti ir koordinuoti jų turimas transporto priemones. Kitaip tariant, krovinį vežančiam vairuotojui vadybininkas suplanuoja konkretų pigiausią ir greičiausią kelionės maršrutą, kuriuo privalu vadovautis.

nuotrauka::1 left

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Įsivaizduokime, kad vairuotojas turi nuvežti krovinį iš Vilniaus į Berlyną. Nenaudojant mūsų sukurto sprendimo, vadybininkas suplanuoja, kad kelionės maršrutas sieks apie tūkstantį kilometrų, ir vairuotojui perduoda galutinės stotelės adresą. Šis krovinį veža vadovaudamasis savo navigacijos nurodymais ar kelio ženklais, taip atsiranda tikimybė, kad jis nuvažiuos papildomus nereikalingus kilometrus ar važiuos brangesniais mokamais keliais“, – hipotetinę situaciją pateikia Tomas Sergadejevas, „Fleethand“ produkto kūrėjas ir vadovas.

Pasak jo, įmonės sukurta valdymo sistema leidžia vilkikui važiuoti identiškai taip, kaip suplanavo vadybininkas. Jei vairuotojas nukrypsta nuo maršruto, gaunamas signalas apie vadinamuosius „parazitinius“ kilometrus. Kiekvienas ne ten nuvažiuotas kilometras įmonei kainuoja papildomus pinigus, todėl tokia paslauga leidžia juos sutaupyti.

Išpopuliarėjusią paslaugą transporto bendrovės vertina ir dėl suteiktos galimybės taupyti laiką. Jei anksčiau maršrutą sudaręs vadybininkas jį dar turėdavo išaiškinti vairuotojui, dabar užtenka vieno mygtuko paspaudimo, išsiunčiant maršrutą tiesiai darbuotojui į vilkiką.

Ne mažiau svarbi yra ir  valdymo sistemos funkcija, įdiegianti papildomą vilkiko judėjimo kontrolę. Galima stebėti, ar vadybininkai suplanavo visus reikalingus kilometrus ir ar vairuotojai vadovaujasi planais. Taip užkertamas kelias piktnaudžiavimui.

„Vienas mūsų klientas išsiaiškino, kad jo vadybininkas buvo susitaręs su vairuotoju ir neregistravo kai kurių kilometrų. Taip paslapčia vilkikas būdavo papildomai pakraunamas, o pinigus vadybininkas ir vairuotojas pasiimdavo sau“, – atskleidžia T. Sergadejevas.

Saugantis koronaviruso – bekontaktis apmokėjimas už degalus

Pandemijos akivaizdoje šiandien verslas priverstas galvoti, kaip sumažinti ir darbuotojų apsikrėtimo koronavirusu riziką. „Fleethand“ savo sistemoje turi apie 15 tūkst. vilkikų ir aptarnauja kelis šimtus įmonių Lietuvoje bei kitose šalyse, todėl daugeliui klientų koronaviruso klausimas labai aktualus. Pandemija paskatino „Fleethand“ ir kito startuolio „CRT Partner“ bendradarbiavimą, kuris leis transporto sektoriaus darbuotojams veikti efektyviau ir saugiau.

Vardą rinkoje jau užsitarnavę „CRT Partner“ – kol kas vieninteliai Europoje, degalinėse vežėjams siūlantys saugius ir unikalius sprendimus, apimančius tiek bekontaktį atsiskaitymą, tiek ir kintamu PIN kodu apsaugotą degalų kortelę. Įmonės klientai ypač saugiai ir patogiai, be jokio kontakto gali atsiskaityti plačiame degalinių tinkle visame žemyne.

Pasinaudojus šios įmonės sukurtu sprendimu „Fleethand“ klientai gali vairuotojams planuoti maršrutus su sustojimais konkrečiose degalinėse visoje Europoje ir iš anksto nustatyti reikalingą užsipilti degalų kiekį. Be abejo, kiekvieną kartą parenkama ir mažiausia kuro užpylimo kaina. O koronaviruso rizikos beveik nelieka, mat vairuotojas neturi jokio kontakto su kitais asmenimis.

nuotrauka::2 left

„Kai vairuotojui suplanuota, kad jis turi užsipilti tam tikrą kiekį degalų konkrečioje degalinėje, visa reikalinga informacija yra rodoma jo planšetėje. Nustačius, kad planšetės ir vilkiko buvimo vieta yra reikalingoje degalinėje, galima įsipilti degalų. Atlikus veiksmus planšetėje, nereikia eiti į degalinę, laukti eilėje, liesti terminalo, užtenka įsipilti degalų ir išvažiuoti. Įvykdytos  transakcijos duomenys automatiškai pateikiami vairuotojui, vadybininkui bei perduodami į buhalterinės apskaitos ar kitas sistemas“, – pasakoja Erikas Miliukas, „CRT Partner“ vadovas.

Klonuojami kortelių duomenys atneša milijardinius nuostolius

Bekontaktis degalų pylimo principas, kai maršruto planavimo sistemoje iš anksto parenkamos ekonomiškai naudingiausios degalinės bei nustatomas tikslus degalų limitas, padeda išvengti ir sukčiavimo atvejų. Mat pasitaiko, kad neteisėtai pasipelnyti kartais bando patys vairuotojai.

„Būna atvejų, kai vairuotojas, planuodamas išeiti iš darbo, prieš tai dar nusprendžia pasipelnyti. Veždamas krovinį jis tuo pačiu turi ir keletą degalų kortelių, kurių apsauga užtikrinama tik PIN kodais. Tokiu būdu jis gali įpilti degalų kam nors kitam, o jam už tai bus sumokama, pavyzdžiui, šimtas eurų“, – pasakoja E. Miliukas.

Dar viena opi problema, kurią apriboja nauji technologiniai sprendimai – kortelių klonavimas. Vairuotojų poilsio vietose renkasi ir asmenys, kurie dažnai siūlo nusipirkti turimų degalų kortelių duomenis.

„Vairuotojas susigundo tokiu pasiūlymu, duoda korteles, jų duomenys paprastai nuskaitomi ir už tai jis gauna atlygį. Vairuotojas toliau tęsia savo kelionę, o klonuoti degalų kortelių duomenys keliauja visai į kitą šalį, ten prasideda transakcijos. Tai pastebima tik po kelių dienų ir sustabdyti tokias transakcijas gali būti per vėlu. Tačiau kai nėra kortelės, nėra ir ką klonuoti“, – tvirtina E. Miliukas.

Pasak pašnekovo, kol pastebima, kad yra naudojamasi klonuotų kortelių duomenimis, sukčiai su vienos kortelės duomenimis gali spėti įsipilti ir pavogti degalų vidutiniškai už 4 tūkst. eurų. Pasitaiko atvejų, kai nuostoliai siekia ir daugiau nei 20 tūkst. eurų. Visoje Europoje per metus, pasinaudojus klonuotomis kortelėmis, pavagiama degalų už maždaug 6 mlrd. eurų. 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„LTG Infra“ su Italijos „Rizzani de Eccher“ pasirašė sutartį dėl tilto per Nerį statybų

AB „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ su Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“ pasirašė...

Kovą pradėti ir baigti NT projektai Premium

Vilniuje pradėtos biurų pastato statybos, Misionierių vienuolyno statinių ansamblio rekonstrukcija. Sostinėje...

Statyba ir NT
2022.03.31
„AerCap“ pateikė 3,5 mlrd. USD draudimo reikalavimą dėl Rusijos pavogtų lėktuvų

Didžiausia pasaulyje lėktuvų lizingo bendrovė nurodo neturinti daug vilčių gauti draudimo kompensacijas,...

Logistika
2022.03.31
ES pasiruošusi organizuoti greitojo tiekimo prekybos kelius į Ukrainą 1

Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi suformuoti specialius prekybos kelius tarp Lenkijos ir Ukrainos, kurie...

Logistika
2022.03.31
ES skirs 60 mln. Eur karinės svarbos kelių atnaujinimui

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog Vyriausybė Europos Sąjungos paramos lėšomis...

Verslo aplinka
2022.03.31
Pašto rinka 2021 m. IV ketvirtį augo 2,4%

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka pernai ketvirtąjį ketvirtį siekė 63,6  mln. Eur – 2,4% daugiau nei prieš...

Logistika
2022.03.31
„Versli Lietuva“: lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė augs 11,1%, paslaugų 3,8%

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ blogina Lietuvos eksporto prognozę – pasak jos, šiemet...

Logistika
2022.03.31
Pradėtas eismas naujuoju tiltu per Nerį Kaune

Kaune, magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda ketvirtadienį oficialiai eismui atidarytas naujas tiltas per Nerį...

Logistika
2022.03.31
„Inbalance“ gavo 1,5 mln. Eur finansavimą, įrengs 640 elektromobilių įkrovimo stotelių

Investicijų bendrovės „I asset management“ fondas „NuCapital“‚ suteikė 1,5 mln. Eur paskolą, kurią per...

Automobiliai
2022.03.31
Vilnių ir Kauną jungiantis kelias nuo balandžio tampa automagistrale 21

Vilnių ir Kauną jungiančiam keliui nuo balandžio 1-osios suteikiama automagistralės kategorija, trečiadienį...

Logistika
2022.03.30
„Girteka“ atskirs veiklą Rusijoje nuo grupės, keis pervežimų geografiją 20

Didžiausią nuosavą vilkikų parką Europoje valdanti lietuviška transporto įmonių grupė paviešino savo...

Logistika
2022.03.30
Po kibernetinės atakos „Rosaviacija“ bando surasti 65 TB ištrintų duomenų 4

Pasak pranešimų, strateginė Rusijos aviacijos agentūra prarado visus savo serveriuose laikytus duomenis,...

Logistika
2022.03.30
VRM prašys 24 mln. Eur Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti 3

Kaliningrado traukinių tranzito saugumui užtikrinti iš Europos Sąjungos bus prašoma papildomų 24 mln. Eur,...

Verslo aplinka
2022.03.30
Paslaugų eksportas paskutinį ketvirtį augo 23,9%, importas – 48,5%

Lietuvos paslaugų eksportas 2021 metų ketvirtąjį ketvirtį siekė 3,6 mlrd. Eur – 23,9% daugiau nei tuo pačiu...

Logistika
2022.03.30
Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų, 5 iš jų buvo apšaudyti

Ukrainos uostuose užblokuota mažiausiai 100 užsienio prekybos laivų ir daugiau kaip 1.000 jūrininkų – šių...

Logistika
2022.03.30
Verslo rizika auga, gali būti, kad laukia daug darbo su žalomis ir išmokomis Premium 1

Dėl karo Ukrainoje ir agresoriams pritaikytų tarptautinių sankcijų Lietuvos įmonės kol kas tiesiogiai...

Finansai
2022.03.30
Vokietija trigubai didina vandenilio degalinių skaičių

Vokietija gerokai išplės vandenilio degalinių tinklą, siekdama paskatinti sunkvežimių ir autobusų operatores...

Logistika
2022.03.29
Karo poveikis automobilių pramonei: Vakarų gamintojai perskirsto tiekėjus, rusai bandys viską darytis patys Premium 1

Žaliavų ir komponentų pristigę Europos gamintojai ieško naujų tiekimo sprendimų, o dėl masinės tarptautinių...

Automobiliai
2022.03.29
Seime liko paskutinis balsavimas dėl PVM lengvatos už įmonių elektromobilius

Seime skinasi kelią pataisa, leidžianti nuo 2023 metų taikyti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą už...

Logistika
2022.03.29
Vilniuje pavojingai palikti automobiliai bus nutempiami 2

Savivaldybės tarnybos nuo antradienio vykdys automobilių nutempimo funkciją, kuri anksčiau buvo leistina tik...

Logistika
2022.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku