Lietuvių startuoliai  transporto sektoriui padeda išvengti milijardinių nuostolių

Publikuota: 2020-11-30
„Fleethand“ ir „CRT Partner“ sprendimas vežėjams.
svg svg
„Fleethand“ ir „CRT Partner“ sprendimas vežėjams.

Pasaulis skaičiuoja jau 10-tą koronaviruso pandemijos mėnesį. Verslai vis dar priversti sukti galvas, kaip optimizuoti pajėgas, sutaupyti pinigų ir laiko bei apsisaugoti nuo viruso. Ko gero, neliko nė vienos srities, kurios nepaveikė COVID-19, ne išimtis ir transporto sektorius. Tačiau lietuvių sukurti sprendimai padeda šios srities atstovams ne tik sumažinti koronaviruso grėsmę, bet ir apsisaugoti nuo kitų bėdų transporto  sferoje. Pavyzdžiui, vagysčių ir apgavysčių, kurios per metus įmonėms kainuoja milijardus eurų.

Transporto valdymo sistema taupanti ir pinigus, ir laiką

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ skaičiuoja, kad nuo karantino pradžios Lietuvos transporto ir logistikos sektorius prarado 87 transporto priemones ir apie pusę tūkstančio darbuotojų. Smarkiai prie šių netekčių prisidėjo ne tik koronaviruso pandemija, bet  ir kiti faktoriai, pavyzdžiui, mokestinė aplinka ar Mobilumo paketas.

Tačiau lietuvių startuoliai, veikiantys transporto sektoriuje, siūlo sprendimus, kurie gali padėti verslui sutaupyti ir laiko, ir pinigų. Bendrovė „Programmatus“ sukūrė produktą  „Fleethand“ ir dar prieš trejus metus pasiūlė kaštus mažinantį sprendimą – transporto valdymo sistemą, kuri leidžia  bendrovėms stebėti ir koordinuoti jų turimas transporto priemones. Kitaip tariant, krovinį vežančiam vairuotojui vadybininkas suplanuoja konkretų pigiausią ir greičiausią kelionės maršrutą, kuriuo privalu vadovautis.

nuotrauka::1 left

„Įsivaizduokime, kad vairuotojas turi nuvežti krovinį iš Vilniaus į Berlyną. Nenaudojant mūsų sukurto sprendimo, vadybininkas suplanuoja, kad kelionės maršrutas sieks apie tūkstantį kilometrų, ir vairuotojui perduoda galutinės stotelės adresą. Šis krovinį veža vadovaudamasis savo navigacijos nurodymais ar kelio ženklais, taip atsiranda tikimybė, kad jis nuvažiuos papildomus nereikalingus kilometrus ar važiuos brangesniais mokamais keliais“, – hipotetinę situaciją pateikia Tomas Sergadejevas, „Fleethand“ produkto kūrėjas ir vadovas.

Pasak jo, įmonės sukurta valdymo sistema leidžia vilkikui važiuoti identiškai taip, kaip suplanavo vadybininkas. Jei vairuotojas nukrypsta nuo maršruto, gaunamas signalas apie vadinamuosius „parazitinius“ kilometrus. Kiekvienas ne ten nuvažiuotas kilometras įmonei kainuoja papildomus pinigus, todėl tokia paslauga leidžia juos sutaupyti.

Išpopuliarėjusią paslaugą transporto bendrovės vertina ir dėl suteiktos galimybės taupyti laiką. Jei anksčiau maršrutą sudaręs vadybininkas jį dar turėdavo išaiškinti vairuotojui, dabar užtenka vieno mygtuko paspaudimo, išsiunčiant maršrutą tiesiai darbuotojui į vilkiką.

Ne mažiau svarbi yra ir  valdymo sistemos funkcija, įdiegianti papildomą vilkiko judėjimo kontrolę. Galima stebėti, ar vadybininkai suplanavo visus reikalingus kilometrus ir ar vairuotojai vadovaujasi planais. Taip užkertamas kelias piktnaudžiavimui.

„Vienas mūsų klientas išsiaiškino, kad jo vadybininkas buvo susitaręs su vairuotoju ir neregistravo kai kurių kilometrų. Taip paslapčia vilkikas būdavo papildomai pakraunamas, o pinigus vadybininkas ir vairuotojas pasiimdavo sau“, – atskleidžia T. Sergadejevas.

Saugantis koronaviruso – bekontaktis apmokėjimas už degalus

Pandemijos akivaizdoje šiandien verslas priverstas galvoti, kaip sumažinti ir darbuotojų apsikrėtimo koronavirusu riziką. „Fleethand“ savo sistemoje turi apie 15 tūkst. vilkikų ir aptarnauja kelis šimtus įmonių Lietuvoje bei kitose šalyse, todėl daugeliui klientų koronaviruso klausimas labai aktualus. Pandemija paskatino „Fleethand“ ir kito startuolio „CRT Partner“ bendradarbiavimą, kuris leis transporto sektoriaus darbuotojams veikti efektyviau ir saugiau.

Vardą rinkoje jau užsitarnavę „CRT Partner“ – kol kas vieninteliai Europoje, degalinėse vežėjams siūlantys saugius ir unikalius sprendimus, apimančius tiek bekontaktį atsiskaitymą, tiek ir kintamu PIN kodu apsaugotą degalų kortelę. Įmonės klientai ypač saugiai ir patogiai, be jokio kontakto gali atsiskaityti plačiame degalinių tinkle visame žemyne.

Pasinaudojus šios įmonės sukurtu sprendimu „Fleethand“ klientai gali vairuotojams planuoti maršrutus su sustojimais konkrečiose degalinėse visoje Europoje ir iš anksto nustatyti reikalingą užsipilti degalų kiekį. Be abejo, kiekvieną kartą parenkama ir mažiausia kuro užpylimo kaina. O koronaviruso rizikos beveik nelieka, mat vairuotojas neturi jokio kontakto su kitais asmenimis.

nuotrauka::2 left

„Kai vairuotojui suplanuota, kad jis turi užsipilti tam tikrą kiekį degalų konkrečioje degalinėje, visa reikalinga informacija yra rodoma jo planšetėje. Nustačius, kad planšetės ir vilkiko buvimo vieta yra reikalingoje degalinėje, galima įsipilti degalų. Atlikus veiksmus planšetėje, nereikia eiti į degalinę, laukti eilėje, liesti terminalo, užtenka įsipilti degalų ir išvažiuoti. Įvykdytos  transakcijos duomenys automatiškai pateikiami vairuotojui, vadybininkui bei perduodami į buhalterinės apskaitos ar kitas sistemas“, – pasakoja Erikas Miliukas, „CRT Partner“ vadovas.

Klonuojami kortelių duomenys atneša milijardinius nuostolius

Bekontaktis degalų pylimo principas, kai maršruto planavimo sistemoje iš anksto parenkamos ekonomiškai naudingiausios degalinės bei nustatomas tikslus degalų limitas, padeda išvengti ir sukčiavimo atvejų. Mat pasitaiko, kad neteisėtai pasipelnyti kartais bando patys vairuotojai.

„Būna atvejų, kai vairuotojas, planuodamas išeiti iš darbo, prieš tai dar nusprendžia pasipelnyti. Veždamas krovinį jis tuo pačiu turi ir keletą degalų kortelių, kurių apsauga užtikrinama tik PIN kodais. Tokiu būdu jis gali įpilti degalų kam nors kitam, o jam už tai bus sumokama, pavyzdžiui, šimtas eurų“, – pasakoja E. Miliukas.

Dar viena opi problema, kurią apriboja nauji technologiniai sprendimai – kortelių klonavimas. Vairuotojų poilsio vietose renkasi ir asmenys, kurie dažnai siūlo nusipirkti turimų degalų kortelių duomenis.

„Vairuotojas susigundo tokiu pasiūlymu, duoda korteles, jų duomenys paprastai nuskaitomi ir už tai jis gauna atlygį. Vairuotojas toliau tęsia savo kelionę, o klonuoti degalų kortelių duomenys keliauja visai į kitą šalį, ten prasideda transakcijos. Tai pastebima tik po kelių dienų ir sustabdyti tokias transakcijas gali būti per vėlu. Tačiau kai nėra kortelės, nėra ir ką klonuoti“, – tvirtina E. Miliukas.

Pasak pašnekovo, kol pastebima, kad yra naudojamasi klonuotų kortelių duomenimis, sukčiai su vienos kortelės duomenimis gali spėti įsipilti ir pavogti degalų vidutiniškai už 4 tūkst. eurų. Pasitaiko atvejų, kai nuostoliai siekia ir daugiau nei 20 tūkst. eurų. Visoje Europoje per metus, pasinaudojus klonuotomis kortelėmis, pavagiama degalų už maždaug 6 mlrd. eurų. 

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaune ir Tauragėje – milijoninės investicijos į viešąjį transportą 

Finansuojant Europos fondų pinigais bus diegiamos informacinės ir transporto valdymo sistemos, perkami...

Logistika
2020.12.31
Išardytų baterijų testas: „Tesla“ vis dar priekyje, bet nebedaug Premium

Septynių gamintojų elektromobilių akumuliatorius išardę ir įvertinę investicinio banko UBS analitikai...

Automobiliai
2020.12.31
Nuo sausio 1 d. numatomi 7 skrydžiai tarp Lietuvos ir JK

Vyriausybės sprendimas leisti skrydžius iš Jungtinės Karalystės medicinos specialistams kelia abejonių.

Logistika
2020.12.31
„Tesla“ Lenkijoje: atidarytas pirmasis salonas, planuojama tinklo plėtra 

Tik per autorizuotas atstovybes tinklą plečianti Elono Musko kompanija Lenkiją pripažino kaip subrendusią...

Automobiliai
2020.12.31
Nuo sausio 1-osios atnaujinami skrydžiai iš Jungtinės Karalystės

Vyriausybė trečiadienį nusprendė nuo 2021 m. sausio 1 d. nebepratęsti skrydžių iš Jungtinės Karalystės (JK)...

Logistika
2020.12.30
JK ir ES santykiai po Naujųjų: kokie pokyčiai laukia Premium 1

Jungtinei Karalystei (JK) ir Europos Sąjungai (ES) pasiekus paskutinės nakties prekybos susitarimą,...

Verslo aplinka
2020.12.30
Teisme – 145.000 Eur VMI ieškinys PVM nuslėpusiems automobilių prekeiviams 

Metus veikusios Vilniaus automobilių prekybos įmonės vadovai kaltinami valstybei nesumokėję PVM.

Automobiliai
2020.12.30
E. prekybos augimas palaikė ir kritusią komercinių automobilių rinką Premium

Lengvųjų komercinių automobilių paklausai Lietuvoje 2020-ųjų sausį–lapkritį smukus trečdaliu, prekybininkai...

Automobiliai
2020.12.30
„Orlen Lietuva“ Ukrainą geležinkeliu pasieks ir per Lenkiją

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ skelbia apie naują geležinkelio jungtį su Ukraina, kurios...

Logistika
2020.12.29
Siuntų apimtys prieš šventes augo kartais, viršijo visus rekordus

Prieš didžiąsias metų šventes Lietuvoje siuntų apimtys augo labiau nei įprastai, tačiau ne visi jų pervežėjai...

Logistika
2020.12.29
„LTG Link“ už 200 mln. Eur perka 30 elektrinių traukinių 38

„Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ perka 30 elektrinių traukinių. Dalis jų...

Logistika
2020.12.29
Klaipėdos uostas: 2020-ieji su pliuso ženklu, ateityje – ambicingi projektai Verslo tribūna 5

„Klaipėdos jūrų uostas, nepaisant sudėtingų metų ir naujų šiemet kilusių galvosūkių, 2020-uosius baigia...

Logistika
2020.12.29
„Kuranos“ antros kartos biotetanolis įvertintas aukso medaliu Verslo tribūna

Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse „Lietuvos metų gaminys” aukso medalis skirtas Pasvalyje...

2020.12.29
JK ir ES susitarimo efektas transportui: kentės visi, bet britai labiau

Paskutinę akimirką Jungtinei Karalystei (JK) ir Europos Sąjungai (ES) pasiekus susitarimą dėl...

Logistika
2020.12.28
Prekyba su JK: grįžta muitinės procedūros  Premium

Bendrovės, kurių veikla susijusi su Jungtine Karalyste, nuo 2021 m. sausio 1 d. turės prisitaikyti prie naujų...

Prekyba
2020.12.28
„LTG Infra“ ieško rangovo „Rail Balticos“ tiltui per Nerį 1

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo antrą konkurso...

Logistika
2020.12.28
Per ilgąjį šventinį savaitgalį patikros postuose apgręžta per 16.000 automobilių

Nuo Kūčių sustiprinus judėjimo kontrolę tarp savivaldybių patikros postuose nepraleista daugiau nei 16.000...

Verslo aplinka
2020.12.28
7% transporto sektoriaus įmonių 2021 m. gali peržengti bankroto slenkstį  Premium 6

Šalyje per vienuolika 2020 m. mėnesių bankrutavo 72-i transporto sektoriaus įmonės, arba dvigubai mažiau nei...

Logistika
2020.12.28
Investicijomis šiemet pasistiprinęs startuolis „GoRamp“ šoka į užsienio rinkas Premium

Dvi rizikos kapitalo investicijas šiemet pritraukęs transporto užsakymų valdymo startuolis „GoRamp“...

Logistika
2020.12.28
Estijos „Nordica“ atliks repatriacinį skrydį į JK, į jį gali patekti ir lietuviai

Estijos nacionalinė oro bendrovė „Nordica“ paskelbė gruodžio 29-ąją atliksianti repatriacinį (piliečių...

Logistika
2020.12.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus