Startuolis teiks metanu varomo transporto patrauklumą didinančius pasiūlymus 

Publikuota: 2020-10-21
Lietuvoje bus siekiama didinti metanu varomo transporto patrauklumą. „Dvire“ nuotr.
svg svg
Lietuvoje bus siekiama didinti metanu varomo transporto patrauklumą. „Dvire“ nuotr.

Kelių gamintojų ir vietinių įmonių iniciatyva skatins krovinių vežėjus vietoje dyzelinių rinktis metanu ir biometanu varomas transporto priemones.

Tai bus daroma, transporto bendrovėms siūlant paslaugų paketą, kuris apims tam tikras transporto priemonių įsigijimo, degalų pirkimo ir naudojimo galimybių sąlygas. Startuolio „Dvire“ pranešime nurodoma, kad visa tai leis dujomis varomo transporto bendruosius nuosavybės kaštus padaryti patrauklesniais nei dyzelinių analogų.

Prie šios iniciatyvos prisideda du komercinių transporto priemonių gamintojų „Iveco“ ir „Scania“ atstovai, suslėgtų dujų pildymo infrastruktūros įmonės „SG dujos“ ir „Panevėžio autobusų parkas“.

Startuolis sieks, kad vežėjai dar šiemet peržiūrėtų įsigyjamų transporto priemonių planus ir įsigytų metanui ir biometanui pritaikytus sunkvežimius.

„Skatinsime metanu varomo transporto naudojimą, kad sukurtume būtinus pagrindus netolimoje ateityje kartu su metanu Lietuvos keliuose naudoti ir biometaną, vandenilį ir elektrą, išgaunamus iš saulės, vėjo ir perdirbtų atliekų. Taip siekiame Lietuvoje kuo greičiau sukurti tvaraus transporto parką, leidžiantį reikšmingai mažinti CO2 emisijas“, – pranešime cituojamas Marius Čižas, startuolio „Dvire“ vadovas.

Jis nurodo, kad Europos Sąjungoje dedamos didelės pastangos iki 2050 m. pasiekti klimatui neutralią ekonomiką, skatinti alternatyviųjų atsinaujinančių degalų – biometano, vandenilio ir elektros panaudojimą kiekvienoje šalyje narėje, tačiau Lietuva, pasak jo, čia neturi kuo pasigirti.

„Akivaizdu, kad, nepaisant pastaruoju metu matomų valstybės bandymų katalizuoti rinką, Lietuva smarkiai vėluoja ir atsilieka nuo ES užsibrėžtų tikslų reikšmingai sumažinti CO2 emisijas. Tikimės, kad pokyčiai paspartės, kai tik Lietuvoje bus priimtas Alternatyviųjų degalų įstatymas, kuris jau pasiekė Seimą ir galbūt bus priimtas dar šioje Seimo kadencijoje. Vis dėlto nusprendėme nieko nebelaukti ir veikti, įtraukdami daugumą suinteresuotų šalių. Tikimės, kad mums pavyks jau šiemet atkreipti vietinių vežėjų dėmesį, kurie įprastai rudenį renkasi įsigyti naujas transporto priemones. Ateityje tikimės aiškaus valstybės palaikymo – brandžiose Europos rinkose vežėjai yra skatinami aiškiai suprantamomis finansinėmis paskatomis. Jomis jau šiandien naudojasi tarptautinėje rinkoje dirbantys Lietuvos vežėjai, tačiau jų vilkikai važiuoja Vakarų Europos, o ne Lietuvos keliais“, – cituojamas M. Čižas.

Apjungs specialius pasiūlymus

Cituojamas Ernestas Jakubonis, „Iveco“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas, sako, kad Lietuvos vežėjai noriai išbando metanu varomas transporto priemones ir norėtų jas įsigyti, tačiau juos riboja nepakankama dujų pildymo infrastruktūra ir nepakankamos finansinės paskatos.

„Tikimės, kad mūsų naujoji iniciatyva išjudins rinką, o kai atsiras pirmieji automobiliai, jie suteiks papildomą paskatą ir motyvaciją plėsti ir metano pildymo stočių infrastruktūrą“, – sako E. Jakubonis.

Šioje iniciatyvoje „Scania“ žada prisidėsianti savo sprendimais – specialiomis kainomis dujiniams sunkvežimiams įsigyti ir jų techninei priežiūrai atlikti, taip pat finansavimo suteikimu „labai patraukliomis“ sąlygomis.

Virginijus Korsakas, „SG dujos“ vadovas, tvirtina, kad jo įmonė yra pasirengusi pildyti transporto priemones ir biometanu, kai tik šis kuras bus išgaunamas Lietuvos rinkoje ir yra pasiruošusi pasiūlyti „patrauklią“ dujų kainą.

„Panevėžio autobusų parkas“ prie šios iniciatyvos prisijungia, siūlydamas galimybę naudotis vienintele metano pildymo stotimi Panevėžio mieste.

Metano dujų technologijos sumažina CO2 emisijas, azoto oksidus (NOx) eliminuoja iki minimumo, o variklio skleidžiamą triukšmą apriboja perpus.

VŽ rašė, kad Lietuvos vežėjai jau kurį laiką mažomis apimtimis eksperimentuoja su alternatyviais degalais, tačiau iki šiol tai yra pavieniai atvejai.

Prieš porą metų M. Čižo įkurta UAB „Dvire“ deklaruoja pagrindinį dėmesį ketinanti skirti biometanui ir vandeniliui, jų panaudojimui kartu su elektra ir kitu alternatyviu kuru.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pandemijos pakylėtos siuntų bendrovės augimo tikisi ir kitąmet Premium

Siuntų įmonių pajamos šiemet augo 20–30%, o didžiausią įtaką tam, be abejo, turėjo internetu gyventojus...

„Avia Solutions Group“ apsipirko Šiaurės Amerikoje  3

Gedimino Žiemelio vadovaujamai įmonių grupei priklausanti „FL Technics“ įsigijo „Wright International“,...

Neradus lėšų tako rekonstrukcijai, strigs Palangos oro uosto veikla 

Vyriausybei nusprendus iš Ateities ekonomikos DNR plano neskirti lėšų trijų šalies oro uostų atnaujinimui,...

Tiesiami keliai COVID-19 vakcinos atvežimui į Lietuvą Premium

Vakcina į Lietuvą bus gabenama, siekiant išnaudoti farmacijos kompanijų pasiūlymus, tačiau neatmetama...

Valstybės kontrolė: kartais asfaltuojamos gatvės, kuriomis naudojasi 1 ar 9 namų ūkiai

Lietuvos kelių infrastruktūrai skirtų investicijų panaudojimui trūksta efektyvumo, ne visada kelio darbai...

Degalų kaina žiemą: ekspertai tikina, kad vairuotojai pokyčių nepajus Verslo tribūna 1

Nuo gruodžio 1 dienos įsigalioja reikalavimas žiemos mėnesiais į dyzeliną įmaišyti 7 proc. biodegalų. Rinkos...

Logistikos bendrovės traukia skaitmenizacijos kortą Verslo tribūna

Logistikos bendrovių paslaugomis besinaudojantiems klientams jau neužtenka tik pristatyti krovinį iš taško A...

Lėtėjančią prekybą naujais automobiliais palaiko įmonės  Premium

Kol „Volkswagen“ laukė atnaujinto „Tiguan“, jo pozicijas Lietuvos rinkoje perėmė „Škoda“, o elektromobilių...

Automobiliai
2020.12.02
Šiaulių meras prašo užtikrinti vairuotojais dirbančių užsieniečių izoliavimosi kontrolę

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas kreipėsi į sveikatos apsaugos ministrą prašydamas užtikrinti galimybę...

Lietuviškas skaitmeninės logistikos startuolis pradeda veiklą penktoje Europos šalyje

2019 metais pradėjusi veikti ir biurus Lenkijoje, Vokietijoje bei Jungtinėje Karalystėje turinti platforma...

Žaliąją elektrą „Lietuvos geležinkeliams“ tieks „InterRAO Lietuva“ 3

Šalies geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ pasirūpino elektros energija visos „Lietuvos...

Apklausa: daugėja „Rail Balticos“ projektą teigiamai vertinančių gyventojų

„Rail Balticos“ projekto žinomumas visuomenėje per metus paaugo, o du trečdaliai gyventojų mano, kad...

Vilniuje – keturi nauji greičio matuokliai, jie fiksuos ir kitus pažeidimus 1

Vilniuje pradeda veikti 4 nauji greičio matuokliai, kurie fiksuos ir kitus eismo taisyklių pažeidimus,...

„AirBaltic“ Vilnių naudoja kaip trampliną skrydžiams į Kijevą

Latvijos oro bendrovė nuo antradienio pradeda vykdyti tiesioginius skrydžius, jungiančius Lietuvos ir...

Lenkija pradeda tiesti Lietuvą su Balkanais jungiančios „Via Carpatia“ atkarpas  13

Lenkijoje pradedamos tiesti Klaipėdos uostą su Balkanų valstybių uostais prie Viduržemio ir Juodosios jūrų...

Vežėjų orientacija į Vakarus didina transporto paslaugų kainas Lietuvos įmonėms Premium 2

Didžiajai daliai Lietuvos vežėjų įmonių dirbant Vakarų Europoje, pradeda trūkti transporto pajėgumo...

Automatiniai kelionių lapai: tausoja automobilį, taupo laiką ir degalus Verslo tribūna

Automatinius kelionių lapus naudojančios bendrovės ir įstaigos taupo 15–40% degalų, sumažina automobilio...

Paslaugos
2020.12.01
Klaipėdos uostas ne laukia, o kviečia: vartai atviri, bangos – taikios, jei reikia – locmanai „nuotoliniai“ Verslo tribūna 1

Gali susidaryti įspūdis, kad bet kuris uostas – vieta, savaime atsidūrusi ties krovinių srautu ir jame viskas...

Po sėkmingo rudens – aktyvių 2021-ųjų laukimas ir lūkesčiai dėl lizingo  Premium

Po rudeninio pakilimo rinkoje sunkvežimių gamintojų atstovai mato aktyvius ateinančius metus, tačiau vežėjų...

Vokietijoje kylant „Giga Berlin“, E. Muskas asmeniškai ieško norinčių čia dirbti Premium 6

„Tesla“ Vokietijoje ruošiasi paleisti didžiausią pasaulyje baterijų gamyklą „Giga Berlin“ ir pradeda ieškoti...

Pramonė
2020.12.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus