2019-01-09 14:41

Vežėjai atsargiai domisi alternatyviais degalais

Pirmieji Lietuvoje parduoti SkGD varomi vilkikai čia dirbti negali: savo dujų terminalą turinčioje šalyje nėra nė vienos jiems reikalingos degalinės. Antano Minkevičiaus nuotr.
Pirmieji Lietuvoje parduoti SkGD varomi vilkikai čia dirbti negali: savo dujų terminalą turinčioje šalyje nėra nė vienos jiems reikalingos degalinės. Antano Minkevičiaus nuotr.
Tokią iniciatyvą skatina Europos Sąjungos taršos ribojimo planai, „žydrųjų koridorių“ kūrimas ir Lietuvoje transportui naudojamoms gamtinėms dujoms panaikintas akcizo mokestis.

2018 m. pabaigoje Lietuvoje pasirodė dvi pirmosios alternatyvių degalų kregždės – „Vlantanos“ bandomas SGD (suslėgtąsias gamtines dujas) naudojantis „Scania R410“ vilkikas ir „Gruber Logistics“ pirmieji 2 Lietuvoje nupirkti SkGD (suskystintosiomis gamtinėmis dujomis) varomi „Iveco Stralis NP460“ vilkikai. Nors abu šie atvejai – specifiniai ir dar nerodo Lietuvoje atsiradusios gamtinėmis dujomis varomų sunkvežimių rinkos, jie verti atskiro dėmesio kaip perspektyvių alternatyvių degalų naudojimo pavyzdžiai.

Be to, VŽ žiniomis, artimiausiomis dienomis gamtinėmis dujomis varomus vilkikus pradės bandyti dar vienas didelis Lietuvos vežėjas. Deja, bet kol kas sau tokius eksperimentus gali leisti tik turtingos bendrovės. Ir jos tai daro ne galvodamos apie greitai gaunamą naudą, o planuodamos tolesnę savo parkų raidą.

52795
130817
52791