Logistikos automatizavimas greitai kintančioje rinkoje: kaip tinkamai pasiruošti

Reklama publikuota: 2020-10-01

Pandemijos akivaizdoje ženkliai išaugus e-prekybos mastams, rinkos dalyviams teko neplanuotai peržvelgti verslo procesus ir spręsti logistikos optimizavimo klausimus. 2019 m. Lietuvoje e-komercijos apyvartos dinamika buvo stabili ir leido verslams judėti į priekį įprastu tempu, kompensuojant augimą papildomais žmogiškaisiais ištekliais ir nedideliais automatizavimo žingsniais. Tačiau 2020 m. per pandemijos laikotarpį e-komercija Baltijos šalyse išaugo 80 proc., o siuntų srautai padidėjo 54 proc. „Tokiems netikėtumams ir staigiems paklausos šuoliams pasiruošti sudėtinga, tačiau įmanoma“, – teigia „Equinox“ automatizuotų sandėlių valdymo sistemų departamento vadovas Saulius Oliandra.

Pasak 26-erius metus logistikos srityje dirbančio „Equinox“ atstovo, automatizacija visada yra planuojama ne šios dienos situacijai, bet augimui ir iki 120 proc. apkrovimui. Paprastai netikėti šuoliai būna būtent šiose ribose. Geriausias laikas įgyvendinti automatizaciją yra paklausos atoslūgis, kuris seka po stipraus piko. Automatizacijos projektavimo metu numatomi augimo etapai ir maksimalūs pajėgumai kiekviename etape, ir, jeigu numatomas šuolis, kitą automatizacijos etapą galima pradėti įgyvendinti anksčiau. Taigi, turint aiškią ateities viziją, staigus ir netikėtas pikas atlaikomas be didelio streso, o neplanuota verslo akceleracija išnaudojama efektyviai verslo plėtrai.

nuotrauka::1 left

Planuojant automatizaciją, pirmiausia reikėtų išanalizuoti esamą situaciją, ar reikia radikaliai pertvarkyti esamus procesus ir pasirinkti automatizuotą sprendimą, remiantis naujais procesais, ar nuosaikiai keisti turimą įrangą į modernesnę, prisitaikant prie jau egzistuojančių procesų. Šiuo atveju rekomenduojama kreiptis į specialistus, kurie nešališkai įvertintų situaciją ir pasiūlytų efektyviausius sprendimus konkrečiam klientui.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Vis tik dažnesnis atvejis yra nuosaikus modernizavimas. Labai geras tokios tęstinės automatizacijos pavyzdys yra mūsų ilgalaikio partnerio „Pigu.lt“, e-prekybos lyderio Baltijos šalyse, logistikos centro modernizavimas. Iš pradžių automatizavome prekių surinkimo ir užsakymų konsolidavimo procesą įdiegę konvejerinę sistemą su vertikaliais liftais ir pakavimo stotimis. Kitas žingsnis buvo siuntų skirstymo automatizavimas integravus rankinę siuntų apdorojimo sistemą. 2019 m. rankinę siuntų skirstymo sistemą modernizavome į automatizuotą siuntų skirstymo sorterį. Kiekvienas automatizacijos etapas net keliais kartais padidino sandėlio pralaidumą ir užsakymų apdorojimo greitį, tokiu būdu paliekant rezervą ateities plėtrai“, – pažymi „Equinox“ specialistas.

Nuoseklios automatizacijos atveju dažna kompanija susiduria su iššūkiu diegimą atlikti kuo greičiau ir kuo mažiau stabdant esamus verslo procesus. „Galime pasidžiaugti, kad nuo šiol esminį klientų poreikį įgyvendinti automatizaciją per itin trumpą laiką pagaliau išpildo naujai išvystytas „Equinox“ modulinis LR sorteris, kuris gaminamas, surenkamas ir testuojamas gamykloje, o kliento patalpose sumontuojamas vos per 1–2 savaites. Modulinio dizaino sorteris yra labai lengvai išplečiamas tiesiog pridedant papildomas sekcijas. Per paskutinį pusmetį sėkmingai įdiegėme tokio tipo sorterius siuntų pristatymo ir pašto kompanijose Turkijoje, Olandijoje, Jungtinėje Karalystėje. Taip pat laimėtas Ukrainos pašto konkursas LR sorterio diegimui ir techninei priežiūrai“, – tikina S. Oliandra.

Turint automatizacijos planą, svarbu teisingai pasirinkti projektą galinčius įgyvendinti partnerius. Reikėtų atsižvelgti, ar prisiimama visiška atsakomybė už sprendimo vystymą: konsultuojama, parenkama ir įdiegiama įranga, užtikrinama jos nuolatinė priežiūra, ar visa tai gali atlikti tas pats sistemos diegėjas – taip bus garantuota, kad pasirinktas sprendimas bus tikrai efektyvus.

Užsienio diegėjus pasirinkę verslai pandemijos metu neretai susidūrė su problemomis, kai įrangos tiekimo terminai išsitęsdavo, o kvalifikuoti specialistai negalėjo atvykti instaliuoti sistemos. Taigi, verta pasidomėti vietiniais tiekėjais, kad automatizuotos įrangos projektavimas ir gamyba vyktų vietinėje rinkoje, o kvalifikuoti specialistai būtų nuolat pasiekiami ir atliktų įrangos montavimą neperkeldami projekto diegimo terminų bei itin sparčiai reaguodami užtikrintų aukšto lygio techninę priežiūrą.

„Visgi turint patikimus lokalius strateginius partnerius, yra galimybė įgyvendinti automatizaciją ir nuotoliniu būdu. Pavyzdžiui, šiuo metu diegiame sudėtingą trijų etapų konvejerinę sistemą stambiausiai e-prekybos žaidėjai Rusijos rinkoje – „Ozon.ru“. Įrangą pristatėme į vietą, o lokalus partneris, mūsų specialistams nuotoliniu būdu vadovaujant diegimo procesui, atlieka montavimo darbus. Vietinio diegėjo privalumus galėjome išnaudoti diegdami dvi automatizuotas siuntų skirstymo linijas naujame Lietuvos pašto logistikos centre Vilniuje. Planuojame, kad naudojimui įranga bus visiškai paruošta dar iki kalėdinio piko, taigi, šiuo atveju automatizacijos planas buvo visiškai nepaveiktas pandemijos sukeltų apribojimų“, – teigia S. Oliandra.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
J. Adomavičius – apie komunikaciją bei strateginius pokyčius karo nulemtų iššūkių apsuptyje Premium

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, pasakoja, kaip...

Logistika
07:30
Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 2

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
„Der Spiegel“: EK leis Maskvai į Kaliningradą vežti visas prekes, bet ribotais kiekiais 10

Europos Komisija (EK) planuoja paskelbti išaiškinimą, kuris panaikins tranzito iš Rusijos per Lietuvą į...

Logistika
2022.07.01
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą 3

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

Verslo aplinka
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 12

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
2022.07.01
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
2022.07.01
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 59

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Verslo aplinka
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku