Logistikos automatizavimas greitai kintančioje rinkoje: kaip tinkamai pasiruošti

Publikuota: 2020-10-01

Pandemijos akivaizdoje ženkliai išaugus e-prekybos mastams, rinkos dalyviams teko neplanuotai peržvelgti verslo procesus ir spręsti logistikos optimizavimo klausimus. 2019 m. Lietuvoje e-komercijos apyvartos dinamika buvo stabili ir leido verslams judėti į priekį įprastu tempu, kompensuojant augimą papildomais žmogiškaisiais ištekliais ir nedideliais automatizavimo žingsniais. Tačiau 2020 m. per pandemijos laikotarpį e-komercija Baltijos šalyse išaugo 80 proc., o siuntų srautai padidėjo 54 proc. „Tokiems netikėtumams ir staigiems paklausos šuoliams pasiruošti sudėtinga, tačiau įmanoma“, – teigia „Equinox“ automatizuotų sandėlių valdymo sistemų departamento vadovas Saulius Oliandra.

Pasak 26-erius metus logistikos srityje dirbančio „Equinox“ atstovo, automatizacija visada yra planuojama ne šios dienos situacijai, bet augimui ir iki 120 proc. apkrovimui. Paprastai netikėti šuoliai būna būtent šiose ribose. Geriausias laikas įgyvendinti automatizaciją yra paklausos atoslūgis, kuris seka po stipraus piko. Automatizacijos projektavimo metu numatomi augimo etapai ir maksimalūs pajėgumai kiekviename etape, ir, jeigu numatomas šuolis, kitą automatizacijos etapą galima pradėti įgyvendinti anksčiau. Taigi, turint aiškią ateities viziją, staigus ir netikėtas pikas atlaikomas be didelio streso, o neplanuota verslo akceleracija išnaudojama efektyviai verslo plėtrai.

nuotrauka::1 left

Planuojant automatizaciją, pirmiausia reikėtų išanalizuoti esamą situaciją, ar reikia radikaliai pertvarkyti esamus procesus ir pasirinkti automatizuotą sprendimą, remiantis naujais procesais, ar nuosaikiai keisti turimą įrangą į modernesnę, prisitaikant prie jau egzistuojančių procesų. Šiuo atveju rekomenduojama kreiptis į specialistus, kurie nešališkai įvertintų situaciją ir pasiūlytų efektyviausius sprendimus konkrečiam klientui.

„Vis tik dažnesnis atvejis yra nuosaikus modernizavimas. Labai geras tokios tęstinės automatizacijos pavyzdys yra mūsų ilgalaikio partnerio „Pigu.lt“, e-prekybos lyderio Baltijos šalyse, logistikos centro modernizavimas. Iš pradžių automatizavome prekių surinkimo ir užsakymų konsolidavimo procesą įdiegę konvejerinę sistemą su vertikaliais liftais ir pakavimo stotimis. Kitas žingsnis buvo siuntų skirstymo automatizavimas integravus rankinę siuntų apdorojimo sistemą. 2019 m. rankinę siuntų skirstymo sistemą modernizavome į automatizuotą siuntų skirstymo sorterį. Kiekvienas automatizacijos etapas net keliais kartais padidino sandėlio pralaidumą ir užsakymų apdorojimo greitį, tokiu būdu paliekant rezervą ateities plėtrai“, – pažymi „Equinox“ specialistas.

Nuoseklios automatizacijos atveju dažna kompanija susiduria su iššūkiu diegimą atlikti kuo greičiau ir kuo mažiau stabdant esamus verslo procesus. „Galime pasidžiaugti, kad nuo šiol esminį klientų poreikį įgyvendinti automatizaciją per itin trumpą laiką pagaliau išpildo naujai išvystytas „Equinox“ modulinis LR sorteris, kuris gaminamas, surenkamas ir testuojamas gamykloje, o kliento patalpose sumontuojamas vos per 1–2 savaites. Modulinio dizaino sorteris yra labai lengvai išplečiamas tiesiog pridedant papildomas sekcijas. Per paskutinį pusmetį sėkmingai įdiegėme tokio tipo sorterius siuntų pristatymo ir pašto kompanijose Turkijoje, Olandijoje, Jungtinėje Karalystėje. Taip pat laimėtas Ukrainos pašto konkursas LR sorterio diegimui ir techninei priežiūrai“, – tikina S. Oliandra.

Turint automatizacijos planą, svarbu teisingai pasirinkti projektą galinčius įgyvendinti partnerius. Reikėtų atsižvelgti, ar prisiimama visiška atsakomybė už sprendimo vystymą: konsultuojama, parenkama ir įdiegiama įranga, užtikrinama jos nuolatinė priežiūra, ar visa tai gali atlikti tas pats sistemos diegėjas – taip bus garantuota, kad pasirinktas sprendimas bus tikrai efektyvus.

Užsienio diegėjus pasirinkę verslai pandemijos metu neretai susidūrė su problemomis, kai įrangos tiekimo terminai išsitęsdavo, o kvalifikuoti specialistai negalėjo atvykti instaliuoti sistemos. Taigi, verta pasidomėti vietiniais tiekėjais, kad automatizuotos įrangos projektavimas ir gamyba vyktų vietinėje rinkoje, o kvalifikuoti specialistai būtų nuolat pasiekiami ir atliktų įrangos montavimą neperkeldami projekto diegimo terminų bei itin sparčiai reaguodami užtikrintų aukšto lygio techninę priežiūrą.

„Visgi turint patikimus lokalius strateginius partnerius, yra galimybė įgyvendinti automatizaciją ir nuotoliniu būdu. Pavyzdžiui, šiuo metu diegiame sudėtingą trijų etapų konvejerinę sistemą stambiausiai e-prekybos žaidėjai Rusijos rinkoje – „Ozon.ru“. Įrangą pristatėme į vietą, o lokalus partneris, mūsų specialistams nuotoliniu būdu vadovaujant diegimo procesui, atlieka montavimo darbus. Vietinio diegėjo privalumus galėjome išnaudoti diegdami dvi automatizuotas siuntų skirstymo linijas naujame Lietuvos pašto logistikos centre Vilniuje. Planuojame, kad naudojimui įranga bus visiškai paruošta dar iki kalėdinio piko, taigi, šiuo atveju automatizacijos planas buvo visiškai nepaveiktas pandemijos sukeltų apribojimų“, – teigia S. Oliandra.

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ elektromobilis ID.3 pristatytas Vilniuje  1

Ilgai laukti „1st“ serijos modeliai pasiekė klientus, daugiau versijų žadama kitais metais.

Šiaulių „Aviatic“ planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus įrenginius 

„Aviatic“, Šiaulių oro uoste statanti orlaivių techninės priežiūros ir remonto centrą, su strateginiais...

Pramonė
2020.10.01
TRELO Paryžiuje atidarė vilkikų remonto centrą: lankstumas – verslo augimo paslaptis Verslo tribūna

Sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje valdanti įmonė TRELO per pastaruosius metus savo...

Logistikos automatizavimas greitai kintančioje rinkoje: kaip tinkamai pasiruošti Verslo tribūna

Pandemijos akivaizdoje ženkliai išaugus e-prekybos mastams, rinkos dalyviams teko neplanuotai peržvelgti...

Pernai uždirbtą 23 mln. Eur pelną „Circle K“ skirs investicijoms 4

Mažmeninės prekybos degalais tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K Lietuva“, pernai uždirbusi daugiau...

Prekyba
2020.09.30
Rekonstrukcija padvigubino „Klaipėdos Smeltės“ terminalo pajėgumą

Vienos didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminale užbaigti...

Naują kelių rinkliavos sistemą siūloma finansuoti DNR plano lėšomis 

Apie 90 mln. Eur vertės kelių apmokestinimo sistemos (e-tolling) sukūrimą ir diegimą siūloma finansuoti iš...

„Autokurto“ įkūrėjas užleidžia vadovo vietą pagrindiniam akcininkui  2

Iš generalinio direktoriaus pareigų bendrovėje „Autokurtas“ traukiasi Vytautas Garbenis, ilgametis įmonės...

„LTG Cargo“ raginama viešinti krovinių vežimo tarifus  1

Privatiems vežėjams kaltinant „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovę „LTG Cargo“ dempingavimu ir...

Vilniuje – pirmasis „Teslos“ prekybos atstovų partneris 25

Amerikiečių elektromobilių gamintojo „Tesla“ prekybos atstovų – Lenkijos įmonės „Centrumcars24“ partneriais...

Automobiliai
2020.09.30
Prašo lėktuvų keleiviams privalomą izoliaciją pakeisti išankstiniais testais 1

Oro transporto organizacijos siūlo valstybėms naudoti tarptautinį testavimo modelį, kuris leistų išvengti...

Statomame Vilniaus „BH Meraki“ biurą nuomosis „Baltic Consol Line“

Vilniaus Perkūnkiemyje šiuo metu statomame verslo centre „BH Meraki“ įsikurs įvairių rūšių krovinių...

Statyba ir NT
2020.09.30
Logistika – sudėtinga? Nebe, atėjo laikas modernizuoti ir logistikos sektorių. Verslo tribūna 4

Jei esate gamybos, distribucijos ar prekybos įmonės vadovas – kreipiamės tiesiai į jus. Tikriausiai manote,...

Vokietijos autopramonės krizė: elektrinė transformacija – tik išgelbėjus tradicinius gamintojus Premium 1

Po vasaros sąstingio, į kurį Vokietijos automobilių pramonę įvarė koronaviruso pandemija, ruduo sektoriui ne...

Pramonė
2020.09.30
Kelių direkcijai jau pilnai vadovauja R. Lipkevičius 3

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo konkursą laimėjęs Administravimo departamento direktorius...

Kauno oro uostas nori įsirengti saulės jėgainę  2

Lietuvos oro uostų (LTOU) tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu...

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia vežioti puspriekabes tarp Vilniaus ir Klaipėdos  7

„Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ praėjusią savaitę į Vilniaus...

„Panevėžio keliai“ gavo 12 mln. Eur užsakymą

AB „Panevėžio keliai“ už 11,969 mln. Eur (su PVM) rekonstruos krašto kelio Kėdainiai-Šėta-Ukmergė atkarpą.

Statyba ir NT
2020.09.29
„Tilsta“ už 28 mln. Eur Nemune įrengs bunas 2

Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“ už 28 mln. Eur tvarkys Nemuno vandens kelią nuo Kauno iki Kuršių marių ir...

„Pigu“ ambicijos: 30 parduotuvių iki metų pabaigos Premium 4

Vienintelis būdas užtikrinti gerą klientų patirtį ir operatyvų prekių pristatymą yra toks, kai prekės...

Prekyba
2020.09.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus