„Klasco“ ir „Bega“ tikina, kad amonio trąšos Klaipėdos uoste kraunamos saugiai

Publikuota: 2020-08-07
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, „Klasco“ atviros krovos terminalas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
svg svg
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, „Klasco“ atviros krovos terminalas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Galingą sprogimą Beiruto uoste, kaip manoma, sukėlus jame saugotai amonio salietrai, amonio trąšas Klaipėdos uoste kraunančios bendrovės „Klasco“ vadovas sako, kad žmonėms nerimauti nereikėtų – jų krova vyksta saugiai, pagal griežtus saugumo reikalavimus.

Papildyta „Begos“ komentarais

Pasak Vytauto Štumbergo, „Klasco“ laikinojo vadovo, trąšos uoste ilgiausiai išbūna kelias dienas ir nėra sandėliuojamas, priešingai nei Beirute.

„Mes šitą produktą krauname tiesiogine krova – iš vagono į laivus. Sandėliavimas, praktiškai jei yra kokia Australija, būna tik didmaišiuose, pagal visas normas, reikalavimus. Lietuvoje gali būti ne daugiau 700 t trumpalaikis sandėliavimas“, – BNS sakė V. Štumbergas.  

Pasak jo, didmaišiai turi keturis sluoksnius ir apsaugo trąšas nuo sąlyčio, drėgmės, saulės spindulių ar kitų veiksnių. Jie talpina po 500 kg trąšų.

Gediminas Gudavičius, „Begos“ Komunikacijos ir informacijos grupės vadovas, taip pat pabrėžia, jog trąšos uoste nėra sandėliuojamos. Anot jo, amonio salietra sudaro iki 1% įmonės krovos.

„Yra krūva teisės aktų, pagal kuriuos vyksta visas procesas, yra planai, vyksta patikrinimai, planų peržiūrėjimai, saugos pratybos. Yra Europos Sąjungos ir nacionalinio lygmens teisės aktai, jie nurodo, kaip reikia pasiruošti“, – BNS sakė G. Gudavičius.   

„Klasco“ teigimu, gamybos metu amonio nitratas maišomas su inertinėmis medžiagomis – magnio nitratu, o šis junginys praktiškai neturi sprogstamųjų savybių. Šias trąšas gamina „Achemos grupės“, kuriai priklauso „Klasco“, valdoma Jonavos azoto trąšų gamykla „Achema“.   

„Šitas produktas, dar pradedant nuo senų laikų, kai nebuvo reglamentų, buvo iš visos Sovietų Sąjungos vežamas, kiekiai buvo neriboti, jie buvo žvėriški, ir kraunama buvo neaišku kaip, o dabar yra griežti reikalavimai, nėra, kad tiesiog imu ir kraunu, – pridūrė „Klasco“ vadovas. – Visiškai saugu. O kitas dalykas, ta pati salietra yra sprogi prie labai aukštos temperatūros. Tokią aukštą temperatūrą pasiekti, kaip ir Libane, ten įvyko didelis gaisras, buvo uždarame sandėlyje sandėliuojamas. Pas mus iš viso negalimas toks sandėliavimas uždarose patalpose.“

„Jei tas produktas būtų tiek pavojingas, tai gamyklos net negalėtų dirbti. O ten, jeigu ilgai sandėliuojama ir neaiški kokybė produkto, gal jis iš viso buvo suakmenėjęs“, – pridūrė jis.

Krova kontroliuojama

Pernai „Klasco“ perkrovė 280.000 amonio salietros – ji sudaro iki 2,3% metinės „Klasco“ krovinių apyvartos, trąšos paprastai gabenamos mažais laivais. 

„Kai pirkėjas, pavyzdžiui, Vakaruose, perka, tai yra suderintas laivo atvykimas ir užvežimas, o kiekiai yra labai maži, gabenama mažais laivais iki 3 tūkst. tonų“, – sakė V. Štumbergas. 

„Klasco“ tikina, jog amonio salietros krovą kasmet tikrina komisija, kurioje dirba Priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybos atstovai. Paskutinį kartą buvo tikrinta 2019 m. gegužę, naujas patikrinimas vyks rugpjūčio 17-20 d.

Penkiuose šios kompanijos terminaluose kraunamos ir sandėliuojamos birios, skystos ir supakuotos trąšos, cukraus žaliava, metalo produkcija ir žaliavos, šaldyti maisto produktai, grūdinės kultūros, kiti birūs ir suverstiniai kroviniai.

„Bega“ krauna birius ir skystus chemijos, statybos, maisto pramonės, žemės ūkio ir kitus produktus. 

Aplinkos apsaugos agentūros teigimu, cheminių medžiagų ir mišinių gamintojai, importuotojai, eksportuotojai, platintojai ir naudotojai kasmet turi pateikti duomenis apie juos.

Agentūros duomenimis, pernai Lietuvoje buvo parduota 867.300 t amonio nitrato. Ji teigia nerenkanti duomenų apie sandėliuojamus kiekius. 

Amonio nitratas dažniausiai naudojamas kaip trąša arba trąšų gamyboje.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilnius ruošiasi gatvių prie „Akropolio“ rekonstrukcijai 1

Vilniaus valdžia ruošiasi rekonstruoti Šeškinėje, šalia „Akropolio“ esantį transporto mazgą. Šioje vietoje...

Statyba ir NT
2020.09.27
Vakcinai platinti pasaulis skuba šaldyti tiekimo grandinę ir kurti šaldiklių fermas  Premium

Kovojant su koronaviruso pandemija, pasauliui reikės ne tik veikiančios ir saugios vakcinos formulės,...

Pramonė
2020.09.26
„Oro navigacija“ ieško būdų kompensuoti numatomą 10 mln. Eur nuostolį 2

Skrydžių kontrolę Lietuvos teritorijoje vykdanti valstybės įmonė skolinasi pinigus, prašo Vyriausybės...

„Charlie pizza“ toliau veiks Vilniaus oro uoste

Bendrovės Lietuvos oro uostai skelbtą patalpų picerijoms nuomos konkursą Vilniaus oro uoste vėl laimėjo...

Paslaugos
2020.09.25
„Modus Group“ skelbia grįžtanti į ikipandeminį lygį  2

Konsoliduotos „Modus Group“ veiklos pajamos iš autoverslo, mobilumo ir kitų veiklos sričių 2020 m. pirmą...

Sandėlių automatizacijos kaštai blanksta augančių atlyginimų fone  Premium

Brangstant darbo jėgai ir didėjant jos deficitui, itin didelių investicijų reikalaujantis sandėlių...

„Vlantana“ stiprina pozicijas sandėliavimo rinkoje Verslo tribūna 3

Iki metų pabaigos duris atvers ir paslaugas teikti pradės vienas didžiausių Vakarų Lietuvoje logistikos...

„ACE Logistics“ nauja paslauga privatiems asmenims sulaukė užsakymų šuolio Verslo tribūna

Krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugų UAB „ACE Logistics“ nuo š. m. liepos pradėta teikti...

„Linava“: Baltarusija griežtina Lietuvos vežėjų patikrą

Vežėjų asociacija nurodo, kad Lietuvos ir kitų šalių vežėjų sunkvežimiai po kelias dienas užtrunka, laukdami...

Pasirašyti memorandumai dėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo, plėtojant transporto infrastruktūrą

Ketvirtadienį Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ir Vilniuje viešintis Lenkijos...

Ruošiantis asfaltuoti kelią į Aluoną, prokurorai dar svarsto lėšų skyrimo teisėtumą 

Automobilių kelių direkcijai pasirašius sutartį su bendrove „Kauno tiltai“ dėl kelio Šklėriai-Aluona Trakų...

Pradedamas antrasis, 820.000 Eur vertės, kelių apšvietimo modernizavimo etapas 

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasirašė 4 sutartis su dviem tiekėjais, pagal kurias jie...

„Autoverslas“: Nesame didžiausi, esame išskirtiniai Verslo tribūna

Rūta Gvazdaitienė, logistikos įmonių grupės UAB „Autoverslas“ generalinė direktorė, interviu pradėjo...

J. Narkevičius: Lietuva svarsto „Rail Baltica“ tiesti viena  11

Trims Baltijos šalims toliau nesutariant, kaip racionaliau ir greičiau įgyvendinti europinės vėžės...

Derliaus metas palaiko Klaipėdos uosto apyvartą 

Šių metų rugpjūtį Lietuvos jūrų uoste užfiksuotas 11%, iki 4,3 mln. t, didėjęs krovos augimas, tačiau...

JK: nepasiekus susitarimo dėl „Brexit“, pasienyje gali nusidriekti 7.000 vilkikų eilės

Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė pareiškė, kad pasienyje gali susidaryti 7.000 vilkikų eilės, o...

Verslo aplinka
2020.09.23
Lietuvos ir Lenkijos ministrai sutarė gerinti pasienio kelius

Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius su Lenkijos infrastruktūros ministru Andrzejumi...

Vietiniais traukinių maršrutais vasarą keliavo 18% mažiau žmonių

Traukinių keleivių srautai šią vasarą buvo 17,7% mažesni nei pernai tuo pačiu metu, tačiau atsižvelgiant į...

E. Musko „Akumuliatorių diena“ nenudžiugino 19

„Tesla“ antradienį nuvertėjo 50 mlrd. USD, investuotojams nusivylus kompanijos vadovo Elono Musko pažadais...

Rinkos
2020.09.23
Vilniuje ir Kaune – nauji, mažiau taršūs autobusai  2

Vilniuje kursuos 50 naujų dujinių autobusų – nuo liepos papildę sostinės parką, antradienį į gatves išrieda...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus