Sėkmingai investavusi į plėtrą ir inovacijas, „Bega“ imasi pridėtinės vertės didinimo projektų

Publikuota: 2020-01-30 06:00

Praėjusius metus Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ baigė įgyvendinusi reikšmingą dešimties metų investicinę programą, kuria buvo užbaigtas plėtoti moderniausias ir didžiausias Baltijos jūros regione  Žemės ūkio produktų krovos kompleksas bei visu pajėgumu pradėtas eksploatuoti vienintelis Klaipėdos uoste cemento terminalas.

Pasak kompanijos valdybos pirmininko Aloyzo Kuzmarskio, nuosekliai vykdytos investicijos leido sudaryti geriausias sąlygas Lietuvos eksportuotojams bei importuotojams, o taip pat tranzitinių krovinių srautų apdorojimui ir tai atspindi veiklos rezultatai.

2019 m. „Begos“ krovos apyvarta augo 25 proc. ir viršijo 5,1 mln. tonų. Ryškiausias augimas fiksuotas būtent žemės ūkio produktų krovos segmente, į kurį pastaruoju metu buvo nukreiptos didžiausios „Begos“ investicijos: pernai apdorotų žemės ūkio produktų krovos apyvarta buvo dvigubai didesnė nei 2018 m. Didžiąją šių krovinių dalį sudarė Lietuvoje išaugintų grūdų eksportas.

nuotrauka::1 right

„Dar mažiau nei prieš dešimtmetį Klaipėdos uoste labai trūko žemės ūkio produktų krovos pajėgumų ir didžioji dalis Lietuvos eksporto bei importo keliavo per kaimyninius uostus. Tuo metu šalyje pradėjo didėti grūdinių bei kitų kultūrų pasėlių plotai, augti derliai bei eksporto srautai. Todėl vykdydami savo investicinę 2009–2019 metų programą, daugiausiai investicijų nukreipėme būtent į žemės ūkio produktų krovos pajėgumų sukūrimą ir plėtrą“, — sako A. Kuzmarskis.

Iš viso į šią plėtrą „Bega“ investavo per 50 mln. eurų. Kompleksą sudaro 28 įvairaus tipo — silosų ir plokštuminių sandėlių — talpyklos, kurių bendra talpa siekia 400 tūkst. kub. m. Tai leidžia vienu metu uždarose talpyklose sukaupti tiek krovinio, kiek atgabena 100 geležinkelio sąstatų.

Komplekso paslaugomis naudojasi visi pagrindiniai Lietuvos žemės ūkio produktų eksportuotojai. Be to, „Begos“ terminalas yra ir birios žemės ūkio produkcijos paskirstymo centras, kuriame didelio tonažo laivais iš tolimesnių pasaulio regionų atgabenti produktai – daugiausiai pašarai — perskirstomi į kitą jūrinį ar sausumos transportą ir išsiunčiami gavėjams Rytų Europoje bei Azijoje. Arba priešingai – iš Skandinavijos ar kitų artimesnių uostų mažesniais laivais atplukdomi grūdai bei kita žemės ūkio produkcija yra perkraunama į didelio tonažo laivus siuntimui į kitus žemynus. Taip sukuriama pridėtinė vertė Klaipėdos uostui, mat aplinkiniuose uostuose tokių galimybių, kokios yra sukurtos „Begoje“, nėra.

Anot A. Kuzmarskio, ypatingas dėmesys plėtojant krovos kompleksą skiriamas modernioms aplinkai draugiškoms technologijoms, siekiant, kad augantys krovinių srautai neturėtų poveikio aplinkai. Bendradarbiaujant su Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondu, iškrovimo stotyse sumontuotos našios oro filtravimo sistemos, uždarose krovinio transportavimo galerijose, kiekviename juostinio transporterio persipylimo taške, sumontuoti galingi filtrai, leidžiantys išvengti dulkių patekimo į aplinką. Taip pat ir minėtame Cemento terminale krova vyksta tik uždaru būdu, vamzdynais, be jokio krovinio sąlyčio su aplinka.

Manevriniams geležinkelio darbams jau nuo 2016 metų naudojami elektriniai robotai-lokomotyvai, sukurti ir gaminami kompanijos „Bega“ inovacijų diegimo komandos specialistų. Šių įrenginių dėka geležinkelio vagonų iškrovimo proceso metu į aplinką nėra išmetami jokie teršalai.

Praėjusių metų pabaigoje „Bega“ įsigijo ir naujos kartos visiškai „žalią“ elektrinį kraną, kuris ne tik neturi poveikio aplinkai, bet ir, atlikdamas tam tikrus manevrus, gamina elektros energiją bei atiduoda ją į tinklą. Šis kompanijos „Konecranes“ mobilusis uosto kranas „Gottwald“ yra vienas galingiausių iš tokio tipo kranų Klaipėdos uoste, jo keliamoji galia siekia 125 t, kranas yra aprūpintas sertifikuota krovinio svėrimo sistema, kitomis moderniomis funkcijomis, užtikrinančiomis saugų, efektyvų bei ekologiškai tvarų uosto terminalo darbą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo ruožtu baigia rekonstruoti ir antrąjį šių metų ketvirtį perduos „Begai“ eksploatuoti 67-68 krantines, kurios suprojektuotos ir pastatytos perspektyviniam 16,5 metro gyliui bei yra orientuotos į naujos kartos Klaipėdos jūrų uosto paslaugas, aptarnaujant „Baltmax“ tipo – didžiausius, į Baltijos jūrą galinčius įplaukti — laivus.

Pasak A. Kuzmarskio, iš esmės baigusi stambius plėtros projektus uosto teritorijoje, kompanija „Bega“ ateinantiems 5-10 metų yra numačiusi projektus įsigytose rezervinėse uosto, pramoninėse teritorijose, skirtose plėtoti papildomas pridėtinės vertės paslaugas, logistinę, distribucinę ar gamybinę veiklą. 

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Sunkvežimių prekybos nuopolis – verslo pokyčių ir migracijos simptomas  Premium

„Regitros“ pateikiamais duomenimis, 2019 m. sunkiųjų (N3 kategorijos, per 12 t bendrojo svorio) sunkvežimių...

„Avia Solutions Group“ perka Islandijos krovinių oro bendrovę

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ perka Islandijoje...

Klaipėdos uostas išlieka reikšminga Lietuvos ekonomikos ašis Verslo tribūna

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos praėjusių metų finansiniai rodikliai bei įgyvendintų...

Sėkmingai investavusi į plėtrą ir inovacijas, „Bega“ imasi pridėtinės vertės didinimo projektų Verslo tribūna

Praėjusius metus Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ baigė įgyvendinusi reikšmingą dešimties metų...

Spartų augimą JAV valdo iš Vilniaus ir žvalgosi į Europą Premium

JAV lietuvių įkurta bendrovė „GP Transco“ pastaraisiais metais anapus Atlanto buvo tarp sparčiausiai augančių...

„LG Cargo“ atideda krovinių vagonų įsigijimo planus  1

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LG Cargo“ nebetęs neviešai skelbto daugiau nei 30...

Seimo Etikos komisija siūlo leisti parlamentarams pasinaudoti trumpalaike nuoma  1

Seimo Etikos ir procedūrų komisija siūlo leisti Seimo nariams už parlamentinei veiklai skirtas lėšas trumpai...

Kauno LEZ suplanavo 4.500 kv. m ploto sandėlį

Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ketinama statyti vieno aukšto sandėliavimo paskirties pastatą.

Statyba ir NT
2020.01.29
Aukščiausiasis Teismas nenagrinės „LG Cargo“ skundo dėl 30 mln. Eur vagonų konkurso 1

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) nenagrinės valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir jos antrinės...

Vyriausybė pritarė 2020 m. KPPP finansavimo sąmatai

Įtraukus praėjusiais metais nepanaudotus 65,3 mln. Eur lėšų, šiais metais Kelių priežiūros ir plėtros...

SAP ir „Girteka Logistics“ pasirašė riebią skaitmeninimo sutartį 7

Vokietijos verslo programinės įrangos gamintoja SAP ir Lietuvos transporto sektoriaus milžinė „Girteka...

Technologijos
2020.01.29
Vilniuje įkurtas „Rail Balticos“ projekto biuras

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ darbuotojai, atsakingi už projekto „Rail Baltica“ koordinavimo bei...

Kinijos paštas žada dezinfekuoti siuntas

Kinijos paštas dezinfekuos visas per Uhano miestą keliaujančias siuntas. Apie tai įvairių šalių paštus...

2019 m. veiklos apimtis auginę LTOU šiemet tikisi spartesnio tempo

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša apie praėjusiais metais 4% didėjusį keleivių ir skrydžių skaičių, 2020 m.

Norvegijoje „Tesla“ beveik pasivijo „Volkswageną“ 

„Tesla“ prekybos rezultatai elektromobilių užimamą rinkos dalį Norvegijoje pakylėjo iki 42%, skelbia šalies...

Automobiliai
2020.01.28
„Tesla“ gestas: siaučiant koronavirusui Kinijoje pasiūlė nemokamą įkrovą

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ paskelbė, kad savo automobilių pirkėjams Kinijoje leis nemokamai naudotis...

Savivaldybių keliams Vyriausybė numato 114 mln. Eur

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sako, kad finansavimas regionų keliams šiemet didės beveik 2%...

Panevėžys įsigijo 12 naujų autobusų

Panevėžio savivaldybė už daugiau kaip 2 mln. Eur įsigijo 12 turkiškų BMC autobusų.

Lietuvos paštas nebesiųs siuntų į Siriją, nors beveik nesiuntė ir iki šiol

Lietuvos paštas informuoja, kad nebesiųs pašto siuntinių į Siriją dėl šioje šalyje tebesitęsiančio karinio...

Susisiekimo viceministru paskirtas V. Klimantavičius

Susisiekimo ministerijoje viceministro pareigas antradienį pradėjo eiti Valdas Klimantavičius.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau