Seimas grąžino tobulinimui Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą

Publikuota: 2019-10-22
Antradienį Seime pateiktas Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymas grąžintas tobulinti. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Antradienį Seime pateiktas Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymas grąžintas tobulinti. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Seimas atmetė Aplinkos ministerijos siūlomą įstatymą ir grąžino projektą tobulinimui.

Už įstatymo priėmimą balsavo 30 Seimo narių, prieš – 36, o susilaikė 34. Kitu balsavimu jis buvo atiduotas taisyti iniciatoriams – Aplinkos ministerijai.

Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymu numatoma papildomai apmokestinti registruojamus lengvuosius automobilius. Mokestis, pasak aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos, ragintų žmones rinktis mažiau taršius automobilius, užkirsti į šalį vežamų taršių automobilių srautą ir pakeisti šalies transporto parko struktūrą. Ministerijos skaičiavimais, jis valstybės biudžetą turėtų papildyti 28 mln. Eur, kurie galėtų būti naudojami skatinti mažiau taršių automobilių įsigyjimą.

Abejoja mokesčio efektyvumu

Seimo nariai ministro klausinėjo, kaip šis mokestis siejasi su taršos emisijų sumažinimo ir svarstė, kad jis gali pakenkti kai kuriems, Lietuvoje paplitusiems prekybos automobiliais verslo modeliams.

Konservatorius Jurgis Razma replikavo, kad šis įstatymas yra „kvailiausias biudžeto pakete“, nes neaišku, kaip jis susijęs su realia automobilių tarša. Jis pastebėjo, kad išsiskiriančio CO2 kiekis tiesiogiai proporcingas sudegančių degalų kiekiui, todėl siekiant mažinti taršą, galima tiesiog didinti akcizus.

„Tai nėra taršos mokestis, nes jis skatins taršą, nes laužas jau yra įvažiavęs į Lietuvą. Todėl žmonės, suprasdami, kad tą laužą parduoti bus dar sunkiau, droš jį tol, kol sudroš, toliau teršdami gamtą, – sakė kitas konservatorius Mykolas Majauskas. – Šis mokestis didins socialinę atskirtį, nes jis nuguls ant mažiausias pajamas turinčių ir naują automobilį negalinčių įsigyti žmonių pečių. Tai nėra taršos mokestis, o transakcijos mokestis, kuris mokamas už pardavimą ir pirkimą.“

Ministras pasirinktą mokesčio būdą aiškino kaip reikalaujantį mažiausiai administravimo resursų ir lėšų.

Reeksportui nekenks

Kalbėdamas apie galimą žalą Lietuvoje vykdomam automobilių reeksporto verslui, K. Mažeika tvirtino galintis rasti reikiamų sprendimų.

„Tai yra diskusija, apie kurią sužinojau pavėluotai. Pats susitikau su susirūpinusiais verslininkais ir tikrai nuraminau kad komitete tai galima ištaisyti. Galima numatyti kelių dienų galimybę registruoti – tai yra verslo modelis, kuriam neturime užkirsti kelio, – tvirtino ministras. – Mes kalbame apie tuos automobilius, kurie įsitraukia į mūsų eismą Lietuvoje.“

VŽ rašė, kad praėjusią savaitę Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui pateiktas kartu su 2020 m. valstybės biudžeto projektu, taip siekiant mokestį įvesti jau kitais metais. Dabar numatoma, kad įstatymas įsigaliotų nuo 2020 m. sausio 1 d.

Naujasis mokestis būtų taikomas dyzelinu varomiems lengviesiems automobiliams, kurių anglies dvideginio (CO2) išmetimas viršija 115 g/km. Benzinu ar dujomis varomiems automobiliams mokestis būtų taikomas, jų CO2 taršai viršijus 130 g/km. Taršos mokestis būtų mokamas tik automobilio registracijos metu. Priklausomai nuo taršos lygio, mokesčio dydis siektų nuo 36 iki 1.400 Eur.

[infogram id="64848c45-1f22-49ba-ba60-a53e86445db3" prefix="7Pi" format="interactive" title="transporto priemonių taršos mokesčio projektas"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
 Vidaus vandens kelių priežiūrai – papildomas 1 mln. Eur

Susisiekimo ministerija papildomai skirs 1 mln. Eur finansavimą valstybinės reikšmės vidaus vandens kelių...

„Lietuvos geležinkeliai“ pajamas augino 2,1%

„Lietuvos geležinkeliai“ per pirmus dešimt šių metų mėnesius preliminariai gavo 388,7 mln. Eur veiklos pajamų...

Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai  2

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

Automobiliai
13:15
„Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur perka 100 hibridinių autobusų

Savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ už 24 mln. Eur be PVM perka 100 hibridinių autobusų. Tai didžiausias...

Logistikos įmonės savininkė Žana Kel: turiu gauti tai, ko noriu Premium

Pervežimų verslą Žana Kel, sertifikuota finansų ekspertė, prieš gerą dešimtmetį pradėjo su keturiais...

Laisvalaikis
11:11
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
Iki lapkričio 25 d. pratęsė PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo i.SAF terminą

Valstybinė mokesčių inspekcija dėl sistemos trikdžių iki lapkričio 25 d. (imtinai) pratęsė pridėtinės vertės...

Finansai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Continental“ atleis dar 5.500 darbuotojų 4

Vokietijos automobilių dalių ir padangų gamintoja „Continental“ trečiadienį patvirtino, kad iki 2028 metų...

Per 6 metus ketinama rekonstruoti kelią nuo Marijampolės iki pasienio 10

Šiandien Vyriausybė pritarė daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
G. Nausėda sako dar lauksiantis, kol J. Narkevičius „sutvarkys, ką pridirbęs“

Prezidentas Gitanas Nausėda sako dar suteiksiantis pasitikėjimo kreditą dėl pietų iš valstybės įmonių...

Verslo aplinka
2019.11.20
„Bolt“ skaičiuoja pirmojo paspirtukų sezono rezultatus  5

Pirmąjį paspirtukų nuomos sezoną Lietuvoje baigusi Estijos kapitalo transporto dalijimosi platforma...

Lietuva rengia 14 mlrd. Eur vertės klimato veiksmų planą: ką remsime Premium 1

Įpareigota Europos Sąjungos (ES), Lietuva ruošia Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą,...

Pramonė
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai 1

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau