Seimas grąžino tobulinimui Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą

Seimas atmetė Aplinkos ministerijos siūlomą įstatymą ir grąžino projektą tobulinimui.
Už įstatymo priėmimą balsavo 30 Seimo narių, prieš 36, o susilaikė 34. Kitu balsavimu jis buvo atiduotas taisyti iniciatoriams Aplinkos ministerijai.
Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymu numatoma papildomai apmokestinti registruojamus lengvuosius automobilius. Mokestis, pasak aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos, ragintų žmones rinktis mažiau taršius automobilius, užkirsti į šalį vežamų taršių automobilių srautą ir pakeisti šalies transporto parko struktūrą. Ministerijos skaičiavimais, jis valstybės biudžetą turėtų papildyti 28 mln. Eur, kurie galėtų būti naudojami skatinti mažiau taršių automobilių įsigyjimą.
Abejoja mokesčio efektyvumu
Seimo nariai ministro klausinėjo, kaip šis mokestis siejasi su taršos emisijų sumažinimo ir svarstė, kad jis gali pakenkti kai kuriems, Lietuvoje paplitusiems prekybos automobiliais verslo modeliams.
Konservatorius Jurgis Razma replikavo, kad šis įstatymas yra kvailiausias biudžeto pakete, nes neaišku, kaip jis susijęs su realia automobilių tarša. Jis pastebėjo, kad išsiskiriančio CO2 kiekis tiesiogiai proporcingas sudegančių degalų kiekiui, todėl siekiant mažinti taršą, galima tiesiog didinti akcizus.
Tai nėra taršos mokestis, nes jis skatins taršą, nes laužas jau yra įvažiavęs į Lietuvą. Todėl žmonės, suprasdami, kad tą laužą parduoti bus dar sunkiau, droš jį tol, kol sudroš, toliau teršdami gamtą, sakė kitas konservatorius Mykolas Majauskas. Šis mokestis didins socialinę atskirtį, nes jis nuguls ant mažiausias pajamas turinčių ir naują automobilį negalinčių įsigyti žmonių pečių. Tai nėra taršos mokestis, o transakcijos mokestis, kuris mokamas už pardavimą ir pirkimą.
Ministras pasirinktą mokesčio būdą aiškino kaip reikalaujantį mažiausiai administravimo resursų ir lėšų.
Reeksportui nekenks
Kalbėdamas apie galimą žalą Lietuvoje vykdomam automobilių reeksporto verslui, K. Mažeika tvirtino galintis rasti reikiamų sprendimų.
Tai yra diskusija, apie kurią sužinojau pavėluotai. Pats susitikau su susirūpinusiais verslininkais ir tikrai nuraminau kad komitete tai galima ištaisyti. Galima numatyti kelių dienų galimybę registruoti tai yra verslo modelis, kuriam neturime užkirsti kelio, tvirtino ministras. Mes kalbame apie tuos automobilius, kurie įsitraukia į mūsų eismą Lietuvoje.
VŽ rašė, kad praėjusią savaitę Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui pateiktas kartu su 2020 m. valstybės biudžeto projektu, taip siekiant mokestį įvesti jau kitais metais. Dabar numatoma, kad įstatymas įsigaliotų nuo 2020 m. sausio 1 d.
Naujasis mokestis būtų taikomas dyzelinu varomiems lengviesiems automobiliams, kurių anglies dvideginio (CO2) išmetimas viršija 115 g/km. Benzinu ar dujomis varomiems automobiliams mokestis būtų taikomas, jų CO2 taršai viršijus 130 g/km. Taršos mokestis būtų mokamas tik automobilio registracijos metu. Priklausomai nuo taršos lygio, mokesčio dydis siektų nuo 36 iki 1.400 Eur.
[infogram id="64848c45-1f22-49ba-ba60-a53e86445db3" prefix="7Pi" format="interactive" title="transporto priemonių taršos mokesčio projektas"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti