„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių
FOTOGALERIJA Yandex savavaldžiai (11 nuotr.)
Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio parko plėtrą.
Jau šiais metais Yandex tikisi turėti per 100 savavaldžių automobilių.
Mes galime gan greitai, per 1,52 metus, pagaminti pirmąjį tūkstantį automobilių, agentūrai Reuters tvirtino Dmitrijus Poliščiukas, Yandex savavaldžių automobilių padalinio vadovas. Jis neatskleidė, kiek įmonė investavo į savavaldes technologijas, tačiau patvirtino, kad vienas automobilis kainuoja 6,5 mln. rublių (apie 88.000 Eur). Tai yra gerokai mažiau, nei 9,5 mln. rublių (apie 128.000 Eur) siekusi pirmojo prototipo kaina.
Šiuo metu automatines automobilių valdymo sistemas kuria daugybė didelių ir mažų kompanijų, įskaitant Apple, Google, pavežėjimo platforma Uber, didieji automobilių koncernai ir jų tiekėjai, kaip Continental ar Bosch. Tačiau net šiame kontekste Rusijos bendrovės ambicija atrodo įspūdingai: Uber skelbia bandžiusi 250 savavaldžių prototipų, o šių metų pradžioje Waymo naudojo maždaug 600 savavaldžių automobilių parką.
Yandex automatines automobilių valdymo sistemas kuria nuo 2016 m., o praėjusiais metais gavo licenciją bandyti savavaldžius automobilius Izraelyje. D. Poliščiukas Reuters tvirtino ieškantis galimybių savavaldžius automobilius bandyti JAV, kuriose tam yra sudarytos geriausios sąlygos.
Sausį HSBC banko paskelbtame tyrime nurodoma, kad Yandex programinė įranga prilygsta pasauliniams lyderiams ir nedaug atsilieka nuo Google kuriamų Waymo automatinių sistemų.
Yandex pavežėjimo paslaugų platformos veikia keliose šalyse, taip pat ir Lietuvoje. VŽ rašė, kad Lietuvoje pradėjus teikti Yandex Taxi paslaugą, Nacionalinis kibernetinio saugumo centras ir premjeras Saulius Skvernelis ne sykį perspėjo apie su šios paslaugos tiekėjais susijusias duomenų apsaugos grėsmes.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti