„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių
Jau šiais metais „Yandex“ tikisi turėti per 100 savavaldžių automobilių.
„Mes galime gan greitai, per 1,5–2 metus, pagaminti pirmąjį tūkstantį automobilių“, – agentūrai „Reuters“ tvirtino Dmitrijus Poliščiukas, „Yandex“ savavaldžių automobilių padalinio vadovas. Jis neatskleidė, kiek įmonė investavo į savavaldes technologijas, tačiau patvirtino, kad vienas automobilis kainuoja 6,5 mln. rublių (apie 88.000 Eur). Tai yra gerokai mažiau, nei 9,5 mln. rublių (apie 128.000 Eur) siekusi pirmojo prototipo kaina.
Šiuo metu automatines automobilių valdymo sistemas kuria daugybė didelių ir mažų kompanijų, įskaitant „Apple“, „Google“, pavežėjimo platforma „Uber“, didieji automobilių koncernai ir jų tiekėjai, kaip „Continental“ ar „Bosch“. Tačiau net šiame kontekste Rusijos bendrovės ambicija atrodo įspūdingai: „Uber“ skelbia bandžiusi 250 savavaldžių prototipų, o šių metų pradžioje „Waymo“ naudojo maždaug 600 savavaldžių automobilių parką.
„Yandex“ automatines automobilių valdymo sistemas kuria nuo 2016 m., o praėjusiais metais gavo licenciją bandyti savavaldžius automobilius Izraelyje. D. Poliščiukas „Reuters“ tvirtino ieškantis galimybių savavaldžius automobilius bandyti JAV, kuriose tam yra sudarytos geriausios sąlygos.
Sausį HSBC banko paskelbtame tyrime nurodoma, kad „Yandex“ programinė įranga prilygsta pasauliniams lyderiams ir nedaug atsilieka nuo „Google“ kuriamų „Waymo“ automatinių sistemų.
„Yandex“ pavežėjimo paslaugų platformos veikia keliose šalyse, taip pat ir Lietuvoje. VŽ rašė, kad Lietuvoje pradėjus teikti „Yandex Taxi“ paslaugą, Nacionalinis kibernetinio saugumo centras ir premjeras Saulius Skvernelis ne sykį perspėjo apie su šios paslaugos tiekėjais susijusias duomenų apsaugos grėsmes.