„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda gabenti konteinerius iš Klaipėdos į Kijevą

Dėl to antradienį Odesoje susitarė Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių bendrovės. Maršruto operatorėmis tapo įmonės „Intermodal Container Service“ ir „Containerships“.
„Pasaulyje vis daugiau krovinių gabenama konteineriais – kiekvienais metais konteinerinių krovinių dalis padidėja. Tikimės, jog vos pusantros paros truksiantis krovinių pervežimas šiuo naujuoju maršrutu suteiks naujų mobilumo galimybių šalių verslams“, – sako Egidijus Lazauskas, „LG CARGO“ generalinis direktorius.
Numatoma, jog konteinerinis traukinys gabens įvairias prekes, plastiko ir metalo dirbinius, kitas prekes. Traukinys kursuos kas savaitę ir perveš daugiau kaip 10.000 TEU. Pernai Kijevo kryptimi pervežamų konteinerių srautas buvo dvigubai mažesnis ir tesiekė 5.000 TEU.
Ateityje svarstoma galimybė išplėsti šį maršrutą iki Odesos ir taip geležinkeliu sujungti neužšąlantį Klaipėdos jūrų uostą su didžiausiu Ukrainoje jūrų uostu Odesoje.
Krovinių padvigubėjo
Geležinkeliais gabenamų krovinių srautas tarp Lietuvos ir Ukrainos pastaruoju metu auga – 2018 m. pervežta 3,3% daugiau krovinių nei 2017-aisiais. Šiemet sausio balandžio-mėnesiais iš Ukrainos į Lietuvą pervežtų krovinių srautas padvigubėjo ir pasiekė 143.000 tonų.
„LG Cargo“ gabena naftos ir jos produktus, chemines ir mineralines trąšas, medieną ir jos gaminius. Tuo tarpu iš Ukrainos pervežama daugiausiai augalinės kilmės ir mineralinių produktų, juodųjų metalų.